Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:40

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:54

Ik ben ook nog steeds kwaaltjes vrij dus echt heel fijn maar snap jullie wel heel goed hoor ik kijk er ook echt tegenop straks niet meer gewoon alles maar te kunnen doen wat ik wil .

Wij willen ook wel op vakantie, waarschijnlijk gewoon een huisje niet te ver van huis maar even kijken hoe het bevalt haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 14:38

[***] schreef:
Leuk! Hopelijk schiet het aardig op dit weekend. Succes!

Ik ben wat minder actief met m'n zere reet (nog steeds zwangerschapsischias :') ), dus ik ben nu deze aan het haken:

https://www.craftpassion.com/wp-content ... 0.jpg.webp

Wat super cuteee. Gaaf dat je dat zelf kunt!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:41

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:18

Hier dus meer mensen die naar vakantie kijken! Nieuwsgierig hoe jullie dat voor je zien. Ik ben half mei uitgerekend en meestal gaan we kamperen. Maar of dat met zo'n kleintje te doen is en of je daar zin in hebt... Ik ben er nog niet uit. Gelukkig kan je vrij lastminute vaak nog wel een plekje op een camping krijgen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:47

Ik ga in april naar Malaga toe twee maanden voor uitgerekende datum. Dus dat zou nog prima moeten kunnen

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:03

Mijn man wilt nog naar Italië. Maar dat weet ik nog niet. Eerst maar even zien hoe alles gaat met een baby in huis. En anders dichtbij ergens in Duitsland. Fijner idee haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:28

Hier geen vakantieplannen nog. Eerst maar eens zien hoe makkelijk het thuis gaat. Als we weggaan zal het wel in eigen land zijn of een van de buurlanden. Lekker met de auto en zo thuis als het alleen maar janken wordt.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:02

Het lijkt me heerlijk om op vakantie te gaan, maar ik wil eerst wel even wennen denk ik. Ik ben 5 juli uitgerekend, dus dan heb je nog wel een lekkere warme maand erna. Misschien in het najaar dat we weg gaan, we hebben een camper, dus een mooi huisje op wielen. En dan kan je ook een nachtje gaan en als het niet werkt ben je zo weer thuis

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:16

Ja met een camper is wel heel makkelijk denk ik

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:39

Hier nog geen vakantieplannen voor de zomer. Wellicht een paar dagen Ameland. Onze kleine komt eind maart, dus is met de zomervakantie al wel een paar maand oud. Misschien boeken we nog een last minute, bekijken het dan wel.

Ted is vandaag weer goedgekeurd door de verloskundige. :D

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:43

Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik lees al een tijdje mee. Inmiddels alweer 13 weken zwanger. Langzamerhand gaan we het nu ook in onze omgeving delen.

Ik ben uitgerekend op 13 juli. Het is ons 2e kindje, we hebben al een zoontje van 2,5. Ook erg veel last van misselijkheid en overgeven, net zoals tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen duurde het tot ongeveer 25 weken, dus ik vrees dat ik nog even te gaan heb wat dat betreft.

We wilden wachten met het delen in de omgeving na de uitslag van de nipt. Deze bleek meteen aanleiding te geven tot een paar spannende dagen: we kregen te horen dat er een nevenbevinding was. Helaas wist de vk ons niet meer te vertellen, behalve dat deze bevinding geen aandoeningen kan opleveren, maar ook vrij ernstige en alles er tussenin. Vandaag een gesprek met een geneticus in het Radboud gehad en nu blijkt dat de kans op een gezond kindje erg groot is. We worden extra in de gaten gehouden d.m.v. extra echo's, maar een vruchtwaterpunctie is in dit stadium nog niet nodig gelukkig. Hoewel het extra spannend blijft, zijn we heel erg opgelucht.

Hoewel ik volgens mij als één van de laatsten uitgerekend ben, lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:19

Melanie_D schreef:
Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik lees al een tijdje mee. Inmiddels alweer 13 weken zwanger. Langzamerhand gaan we het nu ook in onze omgeving delen.

Ik ben uitgerekend op 13 juli. Het is ons 2e kindje, we hebben al een zoontje van 2,5. Ook erg veel last van misselijkheid en overgeven, net zoals tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen duurde het tot ongeveer 25 weken, dus ik vrees dat ik nog even te gaan heb wat dat betreft.

We wilden wachten met het delen in de omgeving na de uitslag van de nipt. Deze bleek meteen aanleiding te geven tot een paar spannende dagen: we kregen te horen dat er een nevenbevinding was. Helaas wist de vk ons niet meer te vertellen, behalve dat deze bevinding geen aandoeningen kan opleveren, maar ook vrij ernstige en alles er tussenin. Vandaag een gesprek met een geneticus in het Radboud gehad en nu blijkt dat de kans op een gezond kindje erg groot is. We worden extra in de gaten gehouden d.m.v. extra echo's, maar een vruchtwaterpunctie is in dit stadium nog niet nodig gelukkig. Hoewel het extra spannend blijft, zijn we heel erg opgelucht.

Hoewel ik volgens mij als één van de laatsten uitgerekend ben, lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen!

Natuurlijk ben je welkom en gefeliciteerd! <3
Vervelend dat je zo misselijk bent.
Ook spannend zeg van de nipt. Weet je al wat het precies voor bevinding was?
Gelukkig dat het met een sisser af lijkt te lopen, lijkt mij echt een opluchting als je dat hoort.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:52

Welkom Melanie! Wat vervelend dat je weer zo misselijk bent, en spannend van de nipt test, ik hoop voor jullie dat het er allemaal goed blijft uit zien!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 21:01

Welkom en gefeliciteerd! Eng zo'n uitslag inderdaad en vervelend dat ze er daarna niet echt duidelijkheid over kunnen geven. Hopelijk inderdaad gewoon een super gezond kindje.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:28

Dank jullie wel <3

We weten inderdaad dat het een afwijking is op chromosoom 20. Vermoedelijk beperkt dit zich enkel tot in de placenta en zit dit niet in het kindje zelf. Eerste bericht was flink schrikken, maar blij dat we vandaag een goed gesprek hebben gehad!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:34

Welkom Melanie! Één dag later dan mij uitgerekend, leuk!

Wij hebben gisteren de 13-weken echo gehad. De kleine donder wilde zich liever niet laten zien maar het is gelukt en alles was goed :) over 2 weken hebben wij de geslachtsbepaling, daar heb ik echt mega veel zin in!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 21:39

Fijn dat alles goed was!!

Hier net het ledikantje opgehaald. Morgen even nieuw likje verf en dan is ie als nieuw.

Vraagje.. Wanneer gaan jullie de kinderwagen uitzoeken? Mijn man vind 2 maanden van te voren vroeg genoeg. Mijn verstand zegt ook van wel.. Mijn hart zegt.. Morgen kopen :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:44

Gelukkig Melanie! :)
Is je zoontje ook bezig met je zwangerschap? Of heeft hij het nog niet zo door?

Gnome ik ga volgende week zaterdag naar Groningen en dan o.a. kinderwagen shoppen. Dus ongeveer 3 maanden van te voren. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:47

Gnome schreef:
Fijn dat alles goed was!!

Hier net het ledikantje opgehaald. Morgen even nieuw likje verf en dan is ie als nieuw.

Vraagje.. Wanneer gaan jullie de kinderwagen uitzoeken? Mijn man vind 2 maanden van te voren vroeg genoeg. Mijn verstand zegt ook van wel.. Mijn hart zegt.. Morgen kopen :')

Wij hebben hem gelijk met de meubels gekocht en hij word ook geleverd samen met de meubels.

Wij hebben de dingen die toch nodig zijn en geen houdbaarheidsdatum hebben het liefst ruim op tijd in huis of iig in bestelling :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:07

Welkom Melanie, dat is wel heel erg spannend. Gewoon goed in de gaten houden! Zullen ze vast ook wel bij de verloskundige doen.

Ik heb al een kinderwagen maar dat telt niet. Het is een dubatti super fijn ding. Gebruik hem nu voor de tweede

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:14

HappyBuddha: leuk dat we even ver zijn! Fijn dat de echo goed was, toch altijd even spannend..

Gnome, wij hebben de kinderwagen bij de eerste al snel gekocht. Zat toen een lange levertijd op, maar dat was tijdens de eerste coronagolf en dus een rare tijd.

Mriek1990: ons zootje 'weet' het wel, maar snapt het denk ik nog niet echt. Af en toe benoemt hij wel dat hij een broertje of zusje krijgt en dat mama een baby in de buik heeft. Hij is ook mee geweest naar één van de echo's, maar toen was het speelhoekje bij de vk leuker, haha!

Azmay: zo hebben wij het bij de eerste ook gedaan.

Bij de eerste hadden we de kamer met zo'n 20 weken al klaar, nu moeten we eerst nog een kleine verbouwing laten doen. :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 23:06

De baby gaat slapen op de kamer van mijn zoontje nu en hij verhuisd naar de voorste kamer. Bij de eerste waren we idd ook al zo snel. Nu heb ik nog geen eens kleding of wat dan ook gekocht. Wil eerst weten of het een jongetje of meisje wordt hahah.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 23:15

DonDon schreef:
De baby gaat slapen op de kamer van mijn zoontje nu en hij verhuisd naar de voorste kamer. Bij de eerste waren we idd ook al zo snel. Nu heb ik nog geen eens kleding of wat dan ook gekocht. Wil eerst weten of het een jongetje of meisje wordt hahah.

Inmiddels ben ik 22 weken ver.
Hadden met 10 weken al een box gekocht haha.

Kleding ga ik weinig kopen denk ik, heb nu al 8 rompers en 3 setjes kleding in maat 56 alleen al van familie :+

Het verven en de plinten zijn klaar. Nu nog wachten op de meubels. :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 00:32

Weer een goede 13 weken echo in de pocket lees ik, fijn!

Welkom Melanie en gefeliciteerd! Wel spannend zo'n NIPT uitslag, maar fijn om te horen dat jullie goed in de gaten worden gehouden. Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Volgens mij word ik zondag mee op sleeptouw genomen om een wagen uit te kiezen. :D