Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:11

Ik heb eergisteren de booster al gehad. Onze huisarts had iedereen boven de 18 die langer dan 3 maanden geleden hun tweede prik hebben gehad een oproep gestuurd. En in leeftijdsgroepen werd iedereen geprikt. Ergens voelt het oneerlijk dat ik als gezonde 20 jarige mijn booster al heb gehad terwijl anderen die het harder nodig hebben nog steeds wachten. Maar ik werd een beetje geforceerd door mijn moeder :\

Ik heb wel even een vraagje. Sinds gisteravond heb ik ineens een pijnlijke rode zwelling in mijn oksel aan de kant waar de prik is gezet. Volgens internet kunnen het gezwollen lymfeklieren zijn wat blijkbaar nier zorgwekkend zou moeten zijn omdat het vaker voorkomt. Heeft iemand anders ook last gehad van gezwollen oksels?

Ik ben sowieso niet helemaal fit sinds de vaccinatie. Maar dat was bij beide vorige vaccinaties ook zo. Paar dagen niet helemaal lekker en dan kan ik weer door. Maar die zwelling in mijn oksel is nieuw

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:19

Mijn schoonzusje die net voor kerst geprikt was had dat ook.
Hoor het vaker :j
En je niet schuldig voelen, jij maakt de regels niet betreft prikken.
Beterschap.

Ik ben ook afgelopen woensdag geprikt, ook bij de huisarts die zo'n grote prikronde heeft opgezet.
En ik was ook blij te mogen gaan na in mei de Janssen gehad te hebben.
Ik heb op een klein beetje pijn in de spier bij de prikplek geen last gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:25

Gezwollen lymfeklieren in oksel komen heel vaak voor, onschuldig alleen vervelend.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:32

Oke dankje voor de info. Dan maak ik me er geen zorgen over :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:36

mysa schreef:
Wat zouden jullie doen: ik ben al ruim anderhalve week verkouden. Geen koorts. Twee keer zelftest negatief. Maandagochtend heb ik de afspraak staan. Gaan of verzetten?

Ik heb me verkouden laten vaccineren. Ik ben in de winter vaak verkouden. Wel had ik een negatieve zelftest en negatieve PCR priotest via het werk.
Ik ben niet ziek geweest van de booster. Wel heb ik “nee” ingevuld bij de vraag of ik klachten had die bij corona konden passen aangezien ik zeker wist dat ik geen corona had.

Ik ben afgelopen maandag geopereerd … een operatie die eigenlijk voor januari/febr gepland stond, dus achteraf erg blij dat ik toen al goed beschermd was.

Loveglove, daar heb ik wel last van gehad … de lymfeklieren in mijn oksel aan de kant van de prik waren pijnlijk en gezwollen. Ik ben niet ziek geweest en na 3 dagen was het vanzelf helemaal over.

En voel je niet schuldig! De kans dat je als gevaccineerde corona oploopt en verspreid is na de booster gewoon weer kleiner. Je helpt dan dus hoe dan ook mee aan het omlaag krijgen van de besmettingen!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:44

En alle mensen die via de huisarts zijn gedaan maken het via de GGD ook sneller voor de rest

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:12

Miran schreef:
En alle mensen die via de huisarts zijn gedaan maken het via de GGD ook sneller voor de rest

Ja dat klopt inderdaad. Ach ik ben er wel vanaf. Ben niet zo kapot van naalden in mijn huid :D
Naalden zien of bij iemand anders, geen probleem. Bij mezelf is het anders :=

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:17

Fijn om jullie reacties en ervaringen allemaal te lezen!
Ik ben eergisteren geboostert met Pfizer na in juni met Janssen te zijn gevaccineerd.
Gister een wat beurse bovenarm en die bovenarmspier stribbelde wat tegen bij het rekken/strekken. Vannacht met kop als een tomaat wakker geworden en wat verhoging. Aspirientje er in en vanochtend 'normaal' opgestaan. Geen centje pijn.

Erg goed geregeld overigens in Amersfoort. Geen lange rijen, rij met stoeltjes waarbij je na 2 minuten al geprikt werd. Erg netjes!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:25

Yvetjes was dat het trein vaccineren wat op tv was?
Als in je krijgt een stoel en de persoon die je vaccineert komt naar jouw toe in plaats van jij naar hun.
Zag er handig uit op het journaal.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:29

friezenfan2 schreef:
Yvetjes was dat het trein vaccineren wat op tv was?
Als in je krijgt een stoel en de persoon die je vaccineert komt naar jouw toe in plaats van jij naar hun.
Zag er handig uit op het journaal.

Ja klopt. Ik vond het top. Ging echt snel. Ik hoorde wel wat gemopper om mij heen dat ze het te weinig privacy vonden. Tja, het enige wat je bloot hebt is je bovenarm. Maar ach, dat ben ik.

Ik heb mn stoeltje even omgedraaid zodat ik links geprikt kon worden. Was allemaal strak georganiseerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:34

ik moest dit keer 10 minuten wachten na de prik i.p.v. 15 minuten, ze zeiden dat dat pas is veranderd. Was dat bij jullie ook?
De meeste mensen bleven langer zitten trouwens, ik had een timer op 10 minuten gezet op mijn horloge en mensen die er al zaten toen ik ging zitten, bleven gewoon zitten toen ik wegging

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:37

Hier was het gewoon een kwartier.

Omdat hier de groepen op leeftijd gingen bleven er ook langer zitten.
het leek wel een schoolreünie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:40

DuoPenotti schreef:
Hier was het gewoon een kwartier.

Omdat hier de groepen op leeftijd gingen bleven er ook langer zitten.
het leek wel een schoolreünie :D

Haha dat hadden mijn ouders in de 1e ronde bij de huisarts. Letterlijk reünie omdat het toen 60-64 was, werden weggestuurd omdat ze maar bleven zitten :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:42

Haha ja dat is dan zo'n zelfde groep ja.

Vond het jammer dat ik oorspronkelijk niet van daar ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:47

Ja bij mijn ouders wel echt uit het dorp waar mijn ouders hebben gewoond en elkaar leren kennen. Dus kameraden en ook klasgenoten van vroeger :')

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:07

tylando schreef:
Mijn collega heeft de moderna booster gehad na 2 x pfizer.
Daarna koorts, hoofdpijn en pijn in heel der lichaam!!

Nou ben benieuwd...

Hier idem dito, ik kreeg woensdag de moderna,na 2x eerder met de AZ.
Man man wat was ik ziek gister,niet normaal! Vandaag gaat het al een stuk beter,gelukkig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:42

Ik ben benieuwd hoe ziek ik nog ga worden. Heb het nu alleen koud, terwijl ik het altijd veel te warm heb.
De prik staat al in de corona app. Ik kon hem nu al ophalen. Vanmorgen om 10 uur is ie gezet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:11

Hier was het ook nog een kwartier, heb er zelf 10 minuten van gemaakt. En hij staat inderdaad ook al in de app!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:28

Mijn man vind het na 5 min wel ok en kwam weer naar buiten..

Hij leeft nog steeds

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:37

Mijn booster zit er ook in, opnieuw Pfizer gekregen. Ik heb wel gewoon 15 min gewacht omdat ik op vrij sterke medicijnen zit waarvan ik niet wist of die een reactie zouden geven.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:43

Amersfoort was idd 10 min wachttijd. Maar was ook na 6min opgestaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:55

Ik heb 10 minuten gewacht, toen vond ik het wel mooi geweest :+ Maar om mij heen mensen die wel korter zaten. Er werd overigens geen woord gezegd. Iedereen was nog onder de indruk van de militairen denk ik :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:06

Ik heb m'n booster ook, ook Pfizer gekregen in Duiven.

Was goed geregeld.
Ik was lekker op de fiets gegaan.
Ik had nog wel mazzel ook, toen ik aankwam kon ik zo doorlopen tot ergens over helft binnen.
Toen ik naar buiten liep, stond de rij buiten tot aan de weg...

Ik ben 10 minuten blijven zitten (er werd wel een kwartier gezegd door de dame die mij prikte, maar ik vond t wel genoeg) en heb besloten mijn gele boekje niet te laten invullen, daar stond nog eens een rij van 10 minuten ongeveer, daar had ik geen zin in. De kans dat ik komend jaar naar een land op vakantie wil waar ik het gele boekje nodig heb, acht ik ongeveer nihil.

Bij mij waren met name de mensen die "toezicht hielden" gezellig spraakzaam, dat vond ik wel leuk.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:14

yvetjes schreef:
Erg goed geregeld overigens in Amersfoort. Geen lange rijen, rij met stoeltjes waarbij je na 2 minuten al geprikt werd. Erg netjes!

In Leeuwarden ook! Dat ging echt strak georganiseerd, heel fijn. Nu alleen wat spierpijn op de prikplek.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:23

In breda zeker geen militairen? Al heb ik er meer aan als iemand al jaren prikken en dat in de vingers heeft.