Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:56

SplashIsLief schreef:
Tara_13 schreef:
Hebben jullie tips voor een fijne voedingsbh?
Ik moet er wat bh's bij...

Ik heb 2 van deze: https://www.prenatal.nl/carriwell/carri ... ll#start=1
Voldoende steun door de gel beugel en makkelijk open en dicht te maken. Ik vind hem super fijn!

Ik ben nog steeds heel blij met deze :j

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:10

Ik heb een van Marie jo, maar begrep van de verkoopster dat deze niet meer gemaakt worden? Wel een investering, maar zijn mooi en geven veel steun

Marrit89

Berichten: 508
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:12

Ik heb de voedingsbh ‘s van Anita. Heel fijne stevige bh’s die nu, na een jaar dragen en wassen, nog goed zijn.

Tara_13

Berichten: 762
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:30

Ik heb na bovenstaande tip de carriwell aangeschaft en vindt ze erg fijn!

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:42

Ik heb ook carriwell en vind die heel fijn en blijven ook heel lang mooi en goed.

floorsil

Berichten: 2648
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:50

Ik heb ook een anita die fijn zit. Had ze eerst van de h&m maar die gaven heel weinig steun en iets van vulling vind ik naar mijn werk wel fijn.

Meer mensen bekent met een dipje met drinken bij 11 maanden :(. Ze drinkt laatste tijd super slecht. Geef nu maar even fles met kv bij. Maar dat drinkt ze ook slecht. Ze is alleen tr troosten met bv maar toeschietreflex duurt soms even. Zitten exht even te klooien samen.

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:15

Ja ik had ook een dip rond 11 maanden en werd toen ook ongesteld. Ik heb gewoon regelmatig aangeboden en eerst borst en daarna pas vast voedsel. Dit hielp en voed nog steeds mijn 1.5 jarige

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:33

Boezemvriendjes zijn mijn vriendjes voor dat soort periodes. Dat werkt bij mij als een tiet (pun intended), ook voor snellere TSR.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:39

Die van cariwell zien er fijn uit. Zijn ze ook een beetje wasmachine-/hufterproof? Ivm spruw ben ik genoodzaakt om nagenoeg alles op 60 graden te wassen -O-.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:17

Thanks voor de tips, ik ga eens neuzen. Denk dat ik maar wel echt naar een fysieke winkel ga om uit te proberen.

Andere vraag; wat is qua prijs/kwaliteit een goede handkolf? Gaat alleen incidenteel gebruikt worden.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 03:08

Swah schreef:
Thanks voor de tips, ik ga eens neuzen. Denk dat ik maar wel echt naar een fysieke winkel ga om uit te proberen.

Andere vraag; wat is qua prijs/kwaliteit een goede handkolf? Gaat alleen incidenteel gebruikt worden.

Ik heb een medela Harmony handkolf te koop!
Fijn ding werkt goed :). Zou m iedereen kunnen aanraden.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 03:48

Ik heb de comfykolf, vond het erg makkelijk! (ook te koop)


Afbeelding

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 07:32

Ik zou er eentje nemen die aansluit op je elektrische kolf, als je die hebt. Dan passen alle flesjes enzo tenminste ook.

Die van Medela is prima idd.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:23

Noeps schreef:
Die van cariwell zien er fijn uit. Zijn ze ook een beetje wasmachine-/hufterproof? Ivm spruw ben ik genoodzaakt om nagenoeg alles op 60 graden te wassen -O-.

Ja vond ik wel. Ik heb mijne al tussen 2 en 5 jaar en ook periodes van spruw overleefd.

Ik heb ook een medela handkolf, vind deze ideaal. Maar dat is meer omdat ik alles van Medela heb en je dan uit kan wisselen kwa onderdelen, daarom nooit wat anders geprobeerd.

Ann_moi

Berichten: 3858
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:19

Ik heb de Ardo handkolf, een hele simpele die bij mijn elektrische kolf zat. Uiteindelijk gebruik ik de handkolf alleen nog maar omdat mijn opbrengst dan veel beter is.
Ardo is ook uitwisselbaar met Medela flesjes.

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:11

Ik heb uit pure stress 2 gekocht eentje van bol.com voor 15 euro en een Avent. Die goedkoopste is van hard plastic en die van Avent heeft zacht siliconen omhulsel. Beide waren prima voor kort gebruik. Toch voorkeur voor incidenteel gebruik de Avent. Ziet er zachter uit :+

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:04

Ik heb ook de Avent handkolf. Gekocht omdat we in eerste instantie zijn begonnen met de flessen van avent. Maar daar dronk onze dochter iets té makkelijk uit en daarom ben ik geswitcht naar dr Browns flessen. Ik zag pas later dat bij mijn elektrische kolf van Ardo ook een handkolf zat :=. Tot dusver heb ik met de Avent een prima opbrengst en kolf ik voorlopig nog hoofdzakelijk om regelmatig een fles te kunnen geven/oefenen, en een klein beetje voor in de vriezer.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:32

Thanks voor de tips.

Ik zit nu op dag 10 na bevalling, en tegen een borstontsteking aan. ;( De lactatiekundige komt gelukkig zo langs.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:08

Gefeliciteerd! En balen van je BO %) ik neem aan dat je alle tips al wel kent toch? Warmte, meemasseren, evt elektrische tandenborstel oid, etc?

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:33

Swah schreef:
Thanks voor de tips.

Ik zit nu op dag 10 na bevalling, en tegen een borstontsteking aan. ;( De lactatiekundige komt gelukkig zo langs.


Als je het door een verstoppingen hebt hielp het bij mij heel erg om die verstoppingen eruit te duwen onder de douche, dan kan je goed hard knijpen -O- :'). Verder heeft bij mij lecithine heel goed geholpen, is een antiklontermiddel dat je alsvoedingssupliment kan krijgen en verdun dan een beetje je melk waardoor je minder snel verstoppingen krijgt. Werd mij hier aangeraden door de lactatiekundige ;)

Eliana

Berichten: 5480
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:35

Lecithine hielp hier ook, en je borst in een kom met warm water met Epson zout hangen ook, erna kon ik de verstopping er een soort van uit knijpen. Dat werkte bij mij beter dan onder de douche.

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:51

Hier (helaas) ook veel last gehad van verstopping. Lecithine, warm douchen (bij mij juist niet knijpen want dan raakte juist alles geïrriteerd), veel drinken en elke 2u aanleggen hielp.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:08

Alle tips helpen gelukkig, veel warmte, masseren en een zoutbadje hielp ook erg goed. Wel in combinatie met antibiotica, de huisarts is gisteren langs geweest, had ook 39 Gr koorts. Maar knapt nu allemaal weer wat op gelukkig.

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:02

De achterkant van een elektrische tandenborstel wil ook nog eens helpen bij harde plekken/verstoppingen.
Hier inmiddels alweer 13 maanden onderweg. Grote zus wilde na 16 maanden niet meer (weigerde).

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:46

Goedemiddag dames, ik kom hier ook even met een vraag. Zijn er dames die corona hebben gehad in de borstvoedingsperiode? Wat deed het met jullie productie? Hier gisteren positieve zelftest, al 3 dagen klachten, en woenadagavond en gisteren een hongerige baby. Nu wordt hij sowieso driftig als de borst leger is en hij meer moeite moet doen om te drinken, maar gisteren was elke voeding na de middag een probleem. 2x flesje gekolfde melk bijgegeven en toen was hij pas verzadigd.

Vanochtend kolfde ik wel weer ruim een hele voeding maar het lijkt overdag echt minder te zijn. Wie kan ervaringen delen en me geruststellen?