Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:59

Oh ja tuurlijk, dat daar tijdens die 4 dagen een mooie piek zal zijn betwijfel ik absoluut niet. Zowel voor gevaccineerden als ongevaccineerden is het daar bingo.

Echwel

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:36

En dan de regering die vraagt aan ons mee te helpen met dingen die we zelf kunnen doen.

Denk dat niveau kleuterklas uitleg beter zou zijn

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:06

Poekkie schreef:
Oh ja tuurlijk, dat daar tijdens die 4 dagen een mooie piek zal zijn betwijfel ik absoluut niet. Zowel voor gevaccineerden als ongevaccineerden is het daar bingo.

Denk ge ? Dat was toch allemaal in de buitenlucht ?

Ik durf te twijfelen. Er waren in het verleden ook al grote massale bijeenkomsten waarvoor ze bibberden en beefden voor de knaller aan besmettingen die ze gingen meebrengen en uiteindelijk werd het 2 keer niks.

Het was in elk geval wel al magnifiek om te zien op tv, dus in het echt moet het nog veel mooier geweest zijn <3

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:12

bigone schreef:
En dan ook nog afvragen waar die hausse aan besmettingen weg komt door sommigen.

Waar komen ze dan vandaan? Onderzoeken? Het is allemaal koffiedik kijken zo langzamerhand.
En de tegenstrijdigheden in de maatregelen maakt het draagvlak niet groter. Simpel voorbeeld:
Neef van me brengt zoontje naar de voetbal, mag niet langs de lijn (buitenlucht afstand) de wedstrijd volgen, maar wel in de kantine samen met tientallen andere ouders wachten totdat de wedstrijd klaar is.
Shoot me??

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:20

Loretta schreef:
CharleyT schreef:
Inderdaad, corona moe. Zo herkenbaar, mede door de volslagen bizarre en tegenstrijdige maatregelen.
Lees net in ander topic: sporters moeten corona toegangsbewijs laten zien, ik als jury(en andere vrijwilligers) hoeven dat niet. WTF, alsof het virus daar mee bezig is, onbegrijpelijk, mijn deelnemers moet hun groene vinkje presenteren en ik kan zo binnen wandelen. Schiet mij maar lek, ben het helemaal kwijt.

Dat zijn ook van die typische dingen die nergens op slaan.

Mensen werkzaam in een restaurant zonder vaccinatie moeten anderen om een groen vinkje vragen

Een vat wetenschap geeft nog geen druppel wijsheid

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:22

Ik zeg niet dat sommige regels en de uitvoering daarna krom is. Wat veel mensen vergeten dat na grote evenementen er ook veel mensen de kroeg nog even induiken of na die voetbalwedstrijden bvb in het betaald voetbal nog even afzakken of met 40 man in de bus zitten. De horeca zeurt, de voetbal zeurt , iedereen zeurt en niemand neemt echt verantwoording, ook het individu niet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:27

Pandora2 schreef:
Poekkie schreef:

Denk ge ? Dat was toch allemaal in de buitenlucht ?

Ik durf te twijfelen. Er waren in het verleden ook al grote massale bijeenkomsten waarvoor ze bibberden en beefden voor de knaller aan besmettingen die ze gingen meebrengen en uiteindelijk werd het 2 keer niks.

Het was in elk geval wel al magnifiek om te zien op tv, dus in het echt moet het nog veel mooier geweest zijn <3

Was regelmatig met een massa drammen om een klein steegje te passeren, iedereen naast elkaar. Dan gaat buitenlucht niet veel helpen vrees ik. Maar ‘t was idd zeker de moeite waard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:17

CharleyT schreef:
bigone schreef:
En dan ook nog afvragen waar die hausse aan besmettingen weg komt door sommigen.

Waar komen ze dan vandaan? Onderzoeken? Het is allemaal koffiedik kijken zo langzamerhand.
En de tegenstrijdigheden in de maatregelen maakt het draagvlak niet groter. Simpel voorbeeld:
Neef van me brengt zoontje naar de voetbal, mag niet langs de lijn (buitenlucht afstand) de wedstrijd volgen, maar wel in de kantine samen met tientallen andere ouders wachten totdat de wedstrijd klaar is.
Shoot me??

Regels gaan pas vanavond in toch?
En je mag met een groep ouders ook niet allen samen in de kantine, lijkt me. Dat men dat dan toch doet, is gewoon niet eh erg handig dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:24

bigone schreef:
Ik zeg niet dat sommige regels en de uitvoering daarna krom is. Wat veel mensen vergeten dat na grote evenementen er ook veel mensen de kroeg nog even induiken of na die voetbalwedstrijden bvb in het betaald voetbal nog even afzakken of met 40 man in de bus zitten. De horeca zeurt, de voetbal zeurt , iedereen zeurt en niemand neemt echt verantwoording, ook het individu niet.

Nou inderdaad, wat een gezeik en gezeur. Ik ben corona zat, maar nog meer ben ik dat slachtofferachtige gezeik en gezanik zat. Grow up! Help gewoon mee om dat virus zoveel mogelijk in te dammen. Altijd mekkeren over regels die vreemd zijn helpt helemaal niks.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:27

Ook in België wordt teveel gezaagd en geleuterd zegt Herman Goossens. Jullie zijn niet alleen dus :D

Citaat:
Professor Herman Goossens wil dat politiek corona eindelijk ernstig neemt: “Stop met die jojo en het geleuter”
“We zeuren te veel in ons land,” zegt professor Hermans Goossens, “in plaats van knopen door te hakken. Het wordt tijd dat we deze pandemie eindelijk ernstig nemen. Deze vierde golf heb ik in maart al voorspeld. Tref nu gewoon de maatregelen die nodig zijn, en durf die ook zo lang als nodig aan te houden. Die voortdurende jojo en dat onophoudelijke geleuter, dat maakt het voor de mensen alleen maar lastiger.”

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:48

Kinke schreef:
bigone schreef:

Nou inderdaad, wat een gezeik en gezeur. Ik ben corona zat, maar nog meer ben ik dat slachtofferachtige gezeik en gezanik zat. Grow up! Help gewoon mee om dat virus zoveel mogelijk in te dammen. Altijd mekkeren over regels die vreemd zijn helpt helemaal niks.

Amen. Ik denk dat de overheid ook te lang geprobeerd heeft iedereen tevreden te houden. Dat gaat gewoon niet en wij Nederlanders zijn toch wel boos, maakt geen reet uit wat je doet. Ik sta niet onwelwillend tegen strengere regels, we doen het beduidend slechter dan andere landen op Coronagebied. En dan zal vast iedereen weer gaan stampen en huilen en aan zichzelf denken maar jammer dan. De strengere maatregelen van nu vind ik jammer (we hadden volgende week een supertof festival gepland staan) maar goed te begrijpen. Het is wat het is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:37

Kinke schreef:
bigone schreef:

Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook genoeg mensen die zich verbazen over sommige maatregelen, het tegenstrijdig vinden zo nu en dan, en toch keurig bezig zijn zich aan de opgelegde regels te houden. Het een sluit het ander niet uit.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:00

Ik schrik van reacties hier. En durf dit ook al bijna niet te plaatsen
Beterschap iedereen
En laat iedereen dat doen wat goed voelt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:31

Ik zou zeggen: laat iedereen doen wat verstandig is in deze situatie.

Met mijn fysiotherapeut heb ik vreselijk gelachen, wij beiden achter een mondkapje, 'dat dit om 18.00 gevaarlijk wordt'.

Maar het idee dat er 's avonds nauwelijks georganiseerde activiteiten zijn en de kroeg dicht is,
kan verspreiding helpen tegengaan.

Ik ben erg blij dat de fysiotherapeut mag werken.
En mijn favoriete bijbelcitaat in deze crisis luidt: 'de letter van de wet werkt niet, maar de geest van de wet maakt levend'.

En zodra de eerste gelegenheid zich voordoet, moet ik die versterker (booster, ik ben soms een taalpurist) maar nemen.
Dol ben ik er beslist niet op.
Ik neem m niet voor mijn lol ofzo, en spaar mij 'je laat je inenten voor jezelf'.
Besmettelijke ziekten gaan over sociaal verkeer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:16

jackyline schreef:
Beterschap iedereen

Natuurlijk mogen mensen op basis van gevoel doen wat hun juist lijkt, alleen niet wanneer er een pandemie heerst en het gevoel van het individu zeer gevaarlijk voor een ander individu kan zijn.
Dan zou je je gevoel op de achtergrond moeten plaatsen om je verstand te laten prevaleren.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:27

bigone schreef:
jackyline schreef:
Beterschap iedereen

Natuurlijk mogen mensen op basis van gevoel doen wat hun juist lijkt, alleen niet wanneer er een pandemie heerst en het gevoel van het individu zeer gevaarlijk voor een ander individu kan zijn.
Dan zou je je gevoel op de achtergrond moeten plaatsen om je verstand te laten prevaleren.

Ik laat mijn verstand inderdaad prevaleren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:41

Dat noem je verstand, jackyline? Een kleine groep artsen zegt dat vaccineren niet de oplossing is, een enorm grote groep zegt van wel, en dan zegt jouw verstand 'ik luister liever naar die verwaarloosbaar kleine groep'?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:02

Ach, als je denkt dat de pandemie gelogen is, dan is het verstand ver te zoeken.

Edit: oh die opmerking is lafhartig weer verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 30-11-21 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:25

jackyline schreef:
Beterschap iedereen

Wat voelt voor jou goed dan? En op welke manier laat jij je verstand prevaleren boven je gevoel?
Mijn gevoel zei een half jaar geleden ook gatverdamme, AZ iets anders is geen optie op dit moment. Wanneer ik naar mijn gevoel had geluisterd waren ze mijn arm niet ingegaan. Mijn verstand laten prevaleren en wel geprikt.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:44

Ibbel schreef:
Ach, als je denkt dat de pandemie gelogen is, dan is het verstand ver te zoeken.

Dat is een aanname net als dat omdat iedereen zegt dat t zo is...is t zo. Dat is dus een eindeloze discussie en daarom heb ik t weggehaald . Maar maak ervan wat je wil. Iedereen zijn keus.

Ben al weer te ver gegaan en dat was niet mijn bedoeling.
Mensen die zich niet laten prikken hou vol. Laat t niet gemakzucht zijn wat je drijft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:54

Hou vol om maar geen vaccinatie te nemen!? Gemakzucht als drijfveer? Het is toch gewoon een feit dat de IC voornamelijk vol ligt met niet gevaccineerden Corona patiënten? En dat het op de verpleegafdeling 50/50 is? En dat laatste kun je niet zien als een 50% want de groep gevaccineerden is (gelukkig!!!!) heel veel groter dus alsnog is de kans om als niet gevaccineerde in het ziekenhuis te komen veel groter.

Verstand zou een goede drijfveer zijn. Of gewoon uit verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zou geen risico willen lopen om onnodig met Corona in het ziekenhuis terecht te komen en een bed bezet te houden. Ik kan me er redelijk goed tegen beschermen door me te laten vaccineren, wat ik dus gedaan heb.

En vaccineren zorgt er ook voor dat de kans dat je Corona krijgt en misschien verspreid kleiner is.

Ik vind het in de huidige situatie echt heel er egoïstisch om niet te vaccineren, met name de groep 40 jaar en ouder. Zij lopen toch een reël risico om met Corona in het ziekenhuis te belanden. Ook zijn er mensen die vanwege gezondheidsproblemen geen vaccinatie mogen. Die kunnen we ook allemaal een beetje beschermen door ons wel te laten vaccineren.

Ik denk dat als niemand zich had laten vaccineren we of al langdurig in een zeer strenge lockdown hadden gezeten met flinke psychische klachten en depressies tot gevolg, want een zere lockdown is gewoonweg voor veel mensen niet lang leefbaar. Of we hadden koelcellen kunnen plaatsen om lijken te stapelen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:58

Vayo schreef:
Hou vol om maar geen vaccinatie te nemen!? Gemakzucht als drijfveer? Het is toch gewoon een feit dat de IC voornamelijk vol ligt met niet gevaccineerden Corona patiënten? En dat het op de verpleegafdeling 50/50 is? En dat laatste kun je niet zien als een 50% want de groep gevaccineerden is (gelukkig!!!!) heel veel groter dus alsnog is de kans om als niet gevaccineerde in het ziekenhuis te komen veel groter.

Verstand zou een goede drijfveer zijn. Of gewoon uit verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zou geen risico willen lopen om onnodig met Corona in het ziekenhuis terecht te komen en een bed bezet te houden. Ik kan me er redelijk goed tegen beschermen door me te laten vaccineren, wat ik dus gedaan heb.

En vaccineren zorgt er ook voor dat de kans dat je Corona krijgt en misschien verspreid kleiner is.

Ik vind het in de huidige situatie echt heel er egoïstisch om niet te vaccineren, met name de groep 40 jaar en ouder. Zij lopen toch een reël risico om met Corona in het ziekenhuis te belanden. Ook zijn er mensen die vanwege gezondheidsproblemen geen vaccinatie mogen. Die kunnen we ook allemaal een beetje beschermen door ons wel te laten vaccineren.

Ik denk dat als niemand zich had laten vaccineren we of al langdurig in een zeer strenge lockdown hadden gezeten met flinke psychische klachten en depressies tot gevolg, want een zere lockdown is gewoonweg voor veel mensen niet lang leefbaar. Of we hadden koelcellen kunnen plaatsen om lijken te stapelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:06

bigone schreef:
jackyline schreef:
Beterschap iedereen

Wat voelt voor jou goed dan? En op welke manier laat jij je verstand prevaleren boven je gevoel?
Mijn gevoel zei een half jaar geleden ook gatverdamme, AZ iets anders is geen optie op dit moment. Wanneer ik naar mijn gevoel had geluisterd waren ze mijn arm niet ingegaan. Mijn verstand laten prevaleren en wel geprikt.

Jackyline? nogmaals, want ik ben toch wel benieuwd wat jouw verstand zegt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:30

jackyline schreef:
Ibbel schreef:

Dat is een aanname net als dat omdat iedereen zegt dat t zo is...is t zo. Dat is dus een eindeloze discussie en daarom heb ik t weggehaald . Maar maak ervan wat je wil. Iedereen zijn keus.

Ben al weer te ver gegaan en dat was niet mijn bedoeling.
Mensen die zich niet laten prikken hou vol. Laat t niet gemakzucht zijn wat je drijft.

Wat een bijzondere opmerking: Laat t niet gemakzucht zijn wat je drijft.
Mensen die zich niet laten prikken: sterkte met eigenwijs zijn, mijn begrip is inmiddels 0,0.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:12

Gemakzucht?

Waarom zou je je leven in vredesnaam zo moeilijk willen maken terwijl het zo simpel is. Ik snap oprecht het probleem van een vaccinatie niet. Het is zo simpel, en zo’n mooie uitvinding die gedaan is in de jaren 50/60/70 (?) Het heeft gewerkt als een tierelier bij eerdere epidemieën. Waarom nu zo afwijzend :?