Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:46

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:49

Maar dat is dus wel degelijk een reden dat horeca en winkels er niet op zitten te wachten QR codes te controleren, zeker niet als het 2G wordt. Het wordt gewoon vechten bij de deur en dat verlies je als winkeleigenaar.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:23

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:25

Ik ben heel erg blij dat ik niet meer in de horeca werk. Alleen al met die 1,5 meter heb ik zóveel ellende naar mijn hoofd gekregen. Echt heel storend. Het waren ook al tijd een bepaald soort mensen. :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:26

ik las laatst ergens dat gevaccineerden overal de schuld van krijgen..
zonder nu perse vingers te wijzen, maar hoeveel demonstraties met geweld, en incidenten en brandstichting etc hebben gevaccineerden uitgehaald? (als je al zo mag tweedelen, ik vind het naar maar swah, zo werkt het tegenwoordig blijkbaar)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:58

Geen idee waar je dat las. Ik hoor alleen dat alles de schuld is van de ongevaccineerden :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:01

Dat lijken ongevaccineerden graag te willen lezen. Lekker slachtofferen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:03

Dat lijken gevaccineerde graag te willen lezen.
Lekker slachtofferen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:03

nps schreef:
Dat lijken ongevaccineerden graag te willen lezen. Lekker slachtofferen.

Lees gewoon de topics op Bokt. }:0
Ik ben zelf gevaccineerd maar lees het toch wel constant.
Waar lees jij dat het de schuld is van de gevaccineerden dat de ziekenhuizen vol liggen? Dat er nog steeds maatregelen zijn?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:17

Niet alle ongevaccineerden. De groep ongevaccineerden die zich niet aan de regels wensen te houden.

Er bestaat qua mening en gedrag geen eenduidige categorie 'ongevaccineerden', net zoals er geen eenduidige categorie 'gevaccineerden' bestaat. Door het wel zo zwart-wit voor te stellen, werk je zelf mee aan de tweedeling.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:52

Askja schreef:
Niet alle ongevaccineerden. De groep ongevaccineerden die zich niet aan de regels wensen te houden.

Er bestaat qua mening en gedrag geen eenduidige categorie 'ongevaccineerden', net zoals er geen eenduidige categorie 'gevaccineerden' bestaat. Door het wel zo zwart-wit voor te stellen, werk je zelf mee aan de tweedeling.

Eens met deze nuancering, was misschien iets lomp gebracht.

@Daks, ik zie gevaccineerden nergens slachtofferen eerlijkgezegd. Ik lees zelf wel regelmatig dat mensen die zich niet aan de regels wensen te houden graag in de slachtrofferrol kruipen (ik mag ook helemaal niks, ik heb hier toch recht op, wat is iedereen toch gemeen tegen mij, ik ga wel in m'n eigen facebook bubbel praten).

@Needje ik lees dat dus helemaal niet. Ik lees een hoop nuance, een hoop begrip wederzijds, best wat weerstand tegen 2g (wat ik vooral hoor dat niemand het echt heel logisch vind dat ongevaccineerde mensen zonder test niks meer mogen). Het feit dat de zorg weer dreigt te overstromen heeft voor ons allen gevolgen. Dat je nergens leest dat de ziekenhuizen vol liggen door de gevaccineerden klopt, dat is ook niet zo. Maar het is ook niet de schuld van de ongevaccineerden. En al helemaal niet van de ongevaccineerden die zich netjes testen en zich verder aan de regels houden. Het is de schuld van dit rottige, nare virus. En dat is vooral wat ik lees en hoor.

Wat info over gevaccineerden vs ongevaccineerden in ziekenhuizen:
https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:37

2g of 3G maakt allemaal weinig uit als ze op veel plekken nergens naar vragen. Ik ben sinds de invoering pas twee keer (!!!) gevraagd hem te laten zien. In een filmhuis en in een museum. Niet in de sportschool (schijnen ze niet aan te doen), niet in restaurants, koffiebar etc.

Kan me daar eigenlijk best aan storen, waarom is die regel er als gemeentes niet handhaven?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:21

Hier in het zwembad zijn ze erg actief hoor. Je gaat naar binnen: QR laten zien. Kleed kind om en 5 min later wil je naar de kantine, welke alleen bereikbaar is als je al in het zwembad bent, maar toch: QR laten zien.
Daarna ga je je kind weer ophalen, moet je via de hoofdingang eruit en via de achteringang je kind ophalen: weer QR laten zien.

Dit allemaal in 3 kwartier tijd, want zo lang duurt een zwemles :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:27

nps schreef:
@Needje ik lees dat dus helemaal niet. Ik lees een hoop nuance, een hoop begrip wederzijds, best wat weerstand tegen 2g (wat ik vooral hoor dat niemand het echt heel logisch vind dat ongevaccineerde mensen zonder test niks meer mogen). Het feit dat de zorg weer dreigt te overstromen heeft voor ons allen gevolgen. Dat je nergens leest dat de ziekenhuizen vol liggen door de gevaccineerden klopt, dat is ook niet zo. Maar het is ook niet de schuld van de ongevaccineerden. En al helemaal niet van de ongevaccineerden die zich netjes testen en zich verder aan de regels houden. Het is de schuld van dit rottige, nare virus. En dat is vooral wat ik lees en hoor.

Dan zullen we het wel anders lezen.
Maar als ik lees dat iemand zegt dat het gros ongevaccineerd is wat in het ziekenhuis ligt en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze zich verd•• gewoon zouden laten vaccineren is dat imo wel degelijk de schuld leggen bij die ongevaccineerden.
Dat heeft niets met geen regels naleven te maken ook.
Tenminste ik blijf maar horen dat mensen niet snappen hoe ze toch Corona hebben gekregen terwijl ze zich zo goed aan de maatregelen hielden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:31

Misschien omdat het zo verdomd besmettelijk is en vaccineren kan helpen tegen ernstige verschijnselen?
Mensen denken wel dat ze zooo goed opletten maar wel op visite bvb. Dat is geen goed opletten want je weet nooit hoe Jantje zich aan de regels heeft gehouden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:36

MarlindeRooz schreef:
2g of 3G maakt allemaal weinig uit als ze op veel plekken nergens naar vragen. Ik ben sinds de invoering pas twee keer (!!!) gevraagd hem te laten zien. In een filmhuis en in een museum. Niet in de sportschool (schijnen ze niet aan te doen), niet in restaurants, koffiebar etc.

Kan me daar eigenlijk best aan storen, waarom is die regel er als gemeentes niet handhaven?

Ik wel hoor.
1 x met uit eten niet, alle andere restaurants niet, ook in de bioscoop en het theater.
Zelfs in de kantine/restaurant van mijn stal wordt het gevraagd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:41

bigone schreef:
Dat is geen goed opletten want je weet nooit hoe Jantje zich aan de regels heeft gehouden.

nou, soms wel hoor :j
kan je gewoon aan jantje vragen, als je jantje een beetje kent.
Als je jantje niet goed kent, zou ik m niet op visite vragen, maar ja, zo ben ik :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:43

Cer schreef:
bigone schreef:
Dat is geen goed opletten want je weet nooit hoe Jantje zich aan de regels heeft gehouden.

nou, soms wel hoor :j
kan je gewoon aan jantje vragen, als je jantje een beetje kent.
Als je jantje niet goed kent, zou ik m niet op visite vragen, maar ja, zo ben ik :+

En dan moet je maar hopen dat Jantje nog weet dat hij vier dagen daarvoor een poos gezellig met de positieve buurman heeft staan kletsen, ik bedoel maar, soms duurt het vijf dagen voor je last krijgt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:52

bigone schreef:
En dan moet je maar hopen dat Jantje nog weet dat hij vier dagen daarvoor een poos gezellig met de positieve buurman heeft staan kletsen, ik bedoel maar, soms duurt het vijf dagen voor je last krijgt.

Snap ik, maar mijn vriendenkring heeft dat altijd wel zo gedaan EN het was niet zo dat mensen ineens een enorm druk sociaal leven hadden, toen het niet mocht.
En bijvoorbeeld de 1,5 bij buurman ook gold en als het buiten was was het al helemaal niet een probleem...
ja, sommige mensen kunnen daar heus wel over nadenken :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:55

Ach, hier wilde er iemand bij mijn ouders langskomen. Vlak voordat diegene kwam zei hij nog dat hij 's ochtends bij zijn ouders was geweest. Ja, die hadden corona maar hij was op 1,5 meter afstand gebleven... in huis, voor langere tijd. Was blijkbaar erg raar dat mijn ouders dus die afspraak niet door lieten gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:58

Ik zeg ook niet dat mensen er individueel niet goed over nadenken, feit is wel dat 50 % van de getraceerde besmettingen in de thuissituatie zitten. Daar zit ongetwijfeld kind-ouder bij, niet te voorkomen maar ook verjaardag visite en andere feestjes .
Die vier je alleen met je familie en vrienden en ik vind dat mensen te veel vertrouwen op het feit dat ze hun visite kennen .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:59

Het is imo ook onmogelijk om je altijd aan de maatregelen te houden.
Daarom snap ik niet dat mensen het wel bij hoog en laag blijven beweren. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:04

Needje schreef:

Ik ben ik de gelukkige omstandigheden dat dat wel lukt. En daar ben ik heel blij om.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:06

Needje schreef:

Ik denk dat het voor sommige mensen zeker mogelijk..

En volgens mij, maar ik ben niet helemaal op de hoogte, zijn de huidige maatregelen ook niet super lastig? (maar ik ken ze dus niet precies :') )

Eens Bigone, en er zijn, komen we door deze crisis ook achter, best veel mensen die niet kunnen denken.... laat staan nadenken....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:12

Needje schreef:
nps schreef:

Dan zullen we het wel anders lezen.
Maar als ik lees dat iemand zegt dat het gros ongevaccineerd is wat in het ziekenhuis ligt en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze zich verd•• gewoon zouden laten vaccineren is dat imo wel degelijk de schuld leggen bij die ongevaccineerden.
Dat heeft niets met geen regels naleven te maken ook.
Tenminste ik blijf maar horen dat mensen niet snappen hoe ze toch Corona hebben gekregen terwijl ze zich zo goed aan de maatregelen hielden...

Nouja, hate to break it to you - vaccineren helpt wel degelijk tegen niet in het ziekenhuis belanden. Dus dat is niet zozeer de schuld leggen bij maar wel wat er nu aan de hand is. Ik lees daar dus geen wijzend vingertje in.

MarlindeRooz schreef:

Bij mij een beetje 50 / 50. Wel een aantal keer bij uit eten gaan. Een keer bij een concert (en daar aan de deur - was netjes geregeld). Maar mijn vriend is nu op (zaken) reis met vliegtuig en die heeft 'm absurd genoeg geen enkele keer hoeven laten zien. Zo onbegrijpelijk...