Kwam dit tegen, echt onvoorstelbaar dat mensen hun ongenoegen tegen de overheid uiten tegen onschuldig personeel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Niet alle ongevaccineerden. De groep ongevaccineerden die zich niet aan de regels wensen te houden.
Er bestaat qua mening en gedrag geen eenduidige categorie 'ongevaccineerden', net zoals er geen eenduidige categorie 'gevaccineerden' bestaat. Door het wel zo zwart-wit voor te stellen, werk je zelf mee aan de tweedeling.
nps schreef:@Needje ik lees dat dus helemaal niet. Ik lees een hoop nuance, een hoop begrip wederzijds, best wat weerstand tegen 2g (wat ik vooral hoor dat niemand het echt heel logisch vind dat ongevaccineerde mensen zonder test niks meer mogen). Het feit dat de zorg weer dreigt te overstromen heeft voor ons allen gevolgen. Dat je nergens leest dat de ziekenhuizen vol liggen door de gevaccineerden klopt, dat is ook niet zo. Maar het is ook niet de schuld van de ongevaccineerden. En al helemaal niet van de ongevaccineerden die zich netjes testen en zich verder aan de regels houden. Het is de schuld van dit rottige, nare virus. En dat is vooral wat ik lees en hoor.
Wat info over gevaccineerden vs ongevaccineerden in ziekenhuizen:
https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren
MarlindeRooz schreef:2g of 3G maakt allemaal weinig uit als ze op veel plekken nergens naar vragen. Ik ben sinds de invoering pas twee keer (!!!) gevraagd hem te laten zien. In een filmhuis en in een museum. Niet in de sportschool (schijnen ze niet aan te doen), niet in restaurants, koffiebar etc.
Kan me daar eigenlijk best aan storen, waarom is die regel er als gemeentes niet handhaven?
Cer schreef:bigone schreef:Dat is geen goed opletten want je weet nooit hoe Jantje zich aan de regels heeft gehouden.
nou, soms wel hoor![]()
kan je gewoon aan jantje vragen, als je jantje een beetje kent.
Als je jantje niet goed kent, zou ik m niet op visite vragen, maar ja, zo ben ik
bigone schreef:En dan moet je maar hopen dat Jantje nog weet dat hij vier dagen daarvoor een poos gezellig met de positieve buurman heeft staan kletsen, ik bedoel maar, soms duurt het vijf dagen voor je last krijgt.
Needje schreef:Het is imo ook onmogelijk om je altijd aan de maatregelen te houden.
Daarom snap ik niet dat mensen het wel bij hoog en laag blijven beweren.
Needje schreef:nps schreef:@Needje ik lees dat dus helemaal niet. Ik lees een hoop nuance, een hoop begrip wederzijds, best wat weerstand tegen 2g (wat ik vooral hoor dat niemand het echt heel logisch vind dat ongevaccineerde mensen zonder test niks meer mogen). Het feit dat de zorg weer dreigt te overstromen heeft voor ons allen gevolgen. Dat je nergens leest dat de ziekenhuizen vol liggen door de gevaccineerden klopt, dat is ook niet zo. Maar het is ook niet de schuld van de ongevaccineerden. En al helemaal niet van de ongevaccineerden die zich netjes testen en zich verder aan de regels houden. Het is de schuld van dit rottige, nare virus. En dat is vooral wat ik lees en hoor.
Wat info over gevaccineerden vs ongevaccineerden in ziekenhuizen:
https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren
Dan zullen we het wel anders lezen.
Maar als ik lees dat iemand zegt dat het gros ongevaccineerd is wat in het ziekenhuis ligt en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze zich verd•• gewoon zouden laten vaccineren is dat imo wel degelijk de schuld leggen bij die ongevaccineerden.
Dat heeft niets met geen regels naleven te maken ook.
Tenminste ik blijf maar horen dat mensen niet snappen hoe ze toch Corona hebben gekregen terwijl ze zich zo goed aan de maatregelen hielden...
MarlindeRooz schreef:2g of 3G maakt allemaal weinig uit als ze op veel plekken nergens naar vragen. Ik ben sinds de invoering pas twee keer (!!!) gevraagd hem te laten zien. In een filmhuis en in een museum. Niet in de sportschool (schijnen ze niet aan te doen), niet in restaurants, koffiebar etc.
Kan me daar eigenlijk best aan storen, waarom is die regel er als gemeentes niet handhaven?