Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 00:49

Nessa schreef:
Eigenlijk moet ik dit topic helemaal niet lezen :')
Ik mag volgende week maandag.
Mijn man is vandaag geweest. Maar pas laat. Hij is nu wat hangerig en zere arm.

Ik heb prikangst. Maar ze schijnen dat heel goed op te vangen. Ben benieuwd

Je mag dan liggend geprikt worden en bij mij bleef er een ehbo-er bij tot ik me weer goed voelde. Ze gingen er heel fijn mee om in ieder geval.

sureido

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:50

:= Ik heb inmiddels nog steeds nergens last van. Alleen de arm voel ik nu een beetje maar ik lig er momenteel wel gewoon op.

Ik heb vannacht wel raar geslapen. Kan het niet echt uitleggen, best vaak wakker geweest en dan liggen draaien. :+ Maar of dat daar mee te maken heeft weet ik niet.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:54

tokedri schreef:
Nessa schreef:

Vriendin van me heeft enorme prikangst
Echt jankend erheen maar is helemaal goed gegaan

Het prikken zelf heb ik echt totaal niet gevoeld!

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:57

Ik heb eindelijk het idee dat de vaccinatie nu uit mijn lijf is.... 2,5 week last gehad... vooral de tweede week..

Ik kijk nu erg op tegen de tweede prik..omdat die, bij pfizer, juist nog meer bijwerkingen moet geven...ik vond dit al lang genoeg...

Zijn er ook mensen die bij de tweede prik juist minder of geen last meer hadden en bij de eerste prik wel?

Ik twijfel nu zelfs over de tweede prik :\

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:09

Wel voor die tweede prik gaan hoor. Anders zijn die afgelopen week 2,5 week voor niets geweest. Overigens hier maandag middag de tweede erin en nergens last van behalve een gevoelige prikplek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:13

Mijn moeder had van de 2e Pfizer helemaal geen last, 1e wel wat bijwerkingen. Ook schoonzus en broer waren bij de 1e niet lekker en 2e geen last.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:48

Gisteren tweede AZ gehad, bij eerste koude rillingen en zere arm, nu alleen gevoelige prikplek. Man had na eerste prik de hele nacht niet geslapen en beetje hoofdpijn, nu weer . Hele aparte bijwerking dat niet slapen. Dus bij mij minder bijwerkingen en bij man hetzelfde.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:06

Elkaar niet gek lopen maken, ogen dicht en gaan. Het is voor een goed doel moet je maar denken.
Ik denk dat een hoop klachten zoals slapeloosheid ook psychisch kunnen zijn, hoe meer je eraan denkt, hoe meer lasten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:11

Kom nou, wanneer je op slapeloosheid doelt, het is gewoon frappant dat het twee keer voor komt na de prik. En hij kan normaal zelfs staande slapen, in de drie maanden tussen de prikken geen last hoor. En een nacht niet slapen is compleet wat anders dan slapeloosheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:14

Swanzie schreef:
Ik heb eindelijk het idee dat de vaccinatie nu uit mijn lijf is.... 2,5 week last gehad... vooral de tweede week..

Ik kijk nu erg op tegen de tweede prik..omdat die, bij pfizer, juist nog meer bijwerkingen moet geven...ik vond dit al lang genoeg...

Zijn er ook mensen die bij de tweede prik juist minder of geen last meer hadden en bij de eerste prik wel?

Ik twijfel nu zelfs over de tweede prik :

Ik heb maandag 2e Pfizer gehad, nergens last van gehad, behalve klein beetje stijve arm.
1e had ik ook geen last.

Maar heb wel Corona gehad.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:16

@sureido: dat had ik ook en nog enorme hoofdpijn. Heb jij daar geen last van?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:22

Nou slapeloosheid is misschien niet het juiste woord, betere bewoording is niet kunnen slapen en normaal wel. En IK denk dat dat sommige bijwerkingen zeker psychisch kunnen zijn. Als ik slecht had geslapen na mijn eerste prik dan denk ik misschien kan ik na die tweede ook wel weer niet goed slapen.....en dat kan dan zeker gebeuren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:24

Hier zondag namiddag de eerste Pfizer prik gehad.

Prik zelf was zo gepiept - waar ik heel blij mee was, want ik heb wel echt een prik fobie, maar ik vond 't zelf uiteindelijk niet veel voorstellen, yay! - en op dat eerste momentje na niks van gevoeld.

Ben erna wel 1,5 dag wat naar geweest; verhoging, aan de dunne, duizelig, hoofdpijn en overall gewoon echt niet lekker en dus niet heel goed hebben kunnen functioneren. Maar ik heb dan wel zoiets; liever deze bijwerkingen (als ze al van de prik zijn, misschien verlate reactie op mijn stress haha) als een eventueel ernstige vorm van covid oplopen. Prik plek zelf een beetje last van gehad 1,5 dag, maar kon in principe vrijwel alles met m'n arm gewoon doen. Mijn man had op een beetje last van de prik plek na geen bijwerkingen van de eerste prik. Hij mag 12 juli voor de tweede en ik 1 augustus.

Moet zeggen dat ik nu dus niet echt heel erg uitkijk naar prik #2, maar ook dat komt vast wel goed haha. Misschien heb ik dan wel nergens last van, we gaan het zien. Voel me liever kip lekker natuurlijk, maar ik sta er ook niet van te kijken dat ik erop reageerde. Het is in principe een vrij logische reactie van het immuunsysteem en als je nagenoeg geen bijwerkingen krijgt is dat gewoon mooi meegenomen vind ik, maar ik kan het geen verrassing noemen dat een deel van de geprikte mensen gewoon bijwerkingen krijgt. M'n zoontje reageerde ook op zijn inentingen die hij door de jaren heen heeft gekregen so far, dus dat is voor een aantal volwassen mensen nu gewoon niet anders met deze enting *al vind ik de heftige bijwerkingen natuurlijk wel ook naar om te lezen van sommige mensen. Hopelijk trekt dat snel weg!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:26

lizy29 schreef:
Wel voor die tweede prik gaan hoor. Anders zijn die afgelopen week 2,5 week voor niets geweest. Overigens hier maandag middag de tweede erin en nergens last van behalve een gevoelige prikplek.

Voor niets is niet waar
Je hebt namelijk wel antistoffen gemaakt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:27

tokedri schreef:
lizy29 schreef:

Voor niets is niet waar
Je hebt namelijk wel antistoffen gemaakt

Tweede prik is zeer belangrijk met het oog op de Delta variant , één prik blijkt niet voldoende te werken.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:46

Nessa schreef:

Ik heb ook prikangst.
Ik heb bij de prikker aangegeven dat ik angstig was.
Maar ze gaan er echt goed mee om, ik vond het ook allemaal lieve mensen.
Hij vertelde dat hij er veel zag met prikangst, maar dat ze zo goed als allemaal zeggen dat de prik meevalt.
De prik heb ik ook totaal niet gevoeld, en voor je het weet zit ie er al in.
Gaat goed komen!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:51

Fitzroy schreef:
@sureido: dat had ik ook en nog enorme hoofdpijn. Heb jij daar geen last van?

Toen ik opstond een beetje een zwaar hoofd, maar nu momenteel niks, en ik zit te studeren.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:11

Ik mag vanmiddag om 17:45 uur. Ik was niet zenuwachtig maar inmiddels toch wel wat, omdat ik naalden haat :+ Ik heb ook ingevuld dat ik wel eens flauwgevallen dus hoop dat ze daar rekening mee houden. Maar is liggend prikken juist niet erger omdat je daarna ook nog weer omhoog moet? Twijfel zelf nog of ik liggend of zittend zou willen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:12

Ik kreeg geen keuze om te zitten of liggen, moest gewoon zitten. Nu vind ik liggen erger, omdat ik altijd al moeite heb met opstaan. Helemaal bij iets spannendste idd.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:13

Maar als je eerder wel al flauwgevallen bent kan het wel zijn dat ze vragen of je liggend geprikt wilt worden toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:14

Bij mij dus niet. Op andere locaties wel, maar ik ben ook al vaker flauwgevallen, aangegeven en ook dat ik angst heb, maar geen keuze. Gewoon zittend.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:42

MyWishMax schreef:
Bij mij dus niet. Op andere locaties wel, maar ik ben ook al vaker flauwgevallen, aangegeven en ook dat ik angst heb, maar geen keuze. Gewoon zittend.

Dan heb je iemand getroffen die niet meewerkend was vrees ik, want elke locatie heeft ook plekken om patiënten op te vangen die niet lekker worden. Dus je kunt ook liggend geprikt worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:49

Hier nog 1 met prikangst (en ergens vind ik het zo fijn dat lotgenoten ook gewoon gaan :D ). Ik ben liggend geprikt en het ging goed. Ik laat mij liggend prikken omdat ik kan flauwvallen. Mocht ik onderuit gaan dan val ik dus niet ver. Ik heb wel eens mijn hoofd flink hard gestoten in een val :+

Ik mocht via de 'roze' route en ook bij de coördinerende persoon voor de hokjes aangegeven dat ik kan flauwvallen. Werd ook netjes naar een plek met bed gestuurd. Wat ik iets minder vond was dat toen ik geprikt werd er al een volgende bij de deur stond voor de 'intake'. Dat gaf mij onrust dat ik daar 'weg' moest.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:52

Ik heb geen zere bovenarm meer (48 uur post-prik :+ ) maar meer een slijmbeursontsteking-gevoel in mijn elleboog, wat ik een beetje apart vind want ik heb die arm juist minder kunnen gebruiken de afgelopen dagen omdat hij zo stijf was. Het is dus geen overbelasting.

Misschien is het ook wel gewoon toeval.

Edit: ik heb dus echt alleen maar een zere, stijve bovenarm gehad, verder geen koorts, hoofdpijn, misselijkheid of wat dan ook. Ik heb de eerste Pfizer gehad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:58

Tanya schreef:
MyWishMax schreef:

Dan heb je iemand getroffen die niet meewerkend was vrees ik, want elke locatie heeft ook plekken om patiënten op te vangen die niet lekker worden. Dus je kunt ook liggend geprikt worden.

Iedereen met medische dingen en angst werd naar hetzelfde hokje gestuurd, was ook niet prettig want lang wachten daardoor. Allemaal eerst langs de arts en dan naar hetzelfde hokje. Maar vrouw voor me werd echr niet lekker en die werd ook zittend geprikt zonder vraag of ze wilde liggen. Misschien toeval, maar het hielp niet helemaal.

Maar liggen helpt voor mij niet, want dan is er alsnog een grote kans dat ik onderuit ga me opstaan. Had ik nu al :=

Ik moest wel weer verplicht in rolstoel naar wachtruimte gereden worden :+