Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

lenaa_tje schreef:
In Spanje mag je toch met kerst met 10 samen komen? Ook dat klinkt nogal fors. Met 2 kerstdagen zit je daar met 3 per dag nog niet aan

Ik reageer op een post.
De crux is dat het doel van de regls het beperken van risico is.

In China is er helemaal geen beperking. Dûh.... Maar dat mag ik ook niet schrijven _O- _O-

Mbt Spanje staat het nog helemaal te bezien want er zijn nú eigenlijk teveel samenscholingen door kerstinkopen. Het effect zien we over 1, 2 weken; nog voor kerst.
Ikzelf maak nog geen plannen. Heb twee thuisfamilies maar nog niets concreets afgesproken anders dan dat mijn zoon naar huis komt *\%/*
Regels over 3 of 10 vind ik irrelevant; wil gewoon de besmetting van degenen die mij lief zijn beperken.
Mis liever de kerstviering in familieverband dan een familielid :)*

Was een beetje teleurgesteld: Had Kris Kringle een email gestuurd om een Yaris GR en hij antwoordde gelijk; dat hij die zelf houdt |(
De volgende mail echter was dat de twee stabilisatorstangen voor mijn cabrio* er volgende week zijn dus ik weer *\%/*

* is in voorbereiding op de autoloze dagen van januari ;) *D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:21

Wij moeten de feesten in gezinsverband vieren ,er mag maximaal 1 persoon komen ..echt poedersuiker !! Ben absoluut geen feestjes mens en een grote bende is het nooit
Maar heb 2 zonen moet dus kiezen
Of mijn ouders maar dan mama laten komen en papa alleen thuis of omgekeerd dus dat gaat ook niet gebeuren

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:26

Heb nu lekkere trek in cupcakes. Maar heb nog cake in vriezer liggen. :P

Van mij mogen ze het wel aanscherpen rond de kerst kan ik onder de verplichting vandaan komen. O:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:31

Ik vind de maatregel in Bayern waarbij enkel de kerst maar niet oud en nieuw gevierd mag worden en dan ook nog eens niet je huis mag verlaten tot 3 jan. indien niet noodzakelijk bezt wel heftig als de rest vsn het land het wel mag. Dan zet je echt delen van families buiten spel.

Edit: oh heel Duitsland gaat nu dus in lock-down na 27 dec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:35

Ach beter 1 jaar een deel familie buitenspel en dan erna alles normaal. Als nu doen of alles kan en dan volgend jaar de feestdagen vieren met een of meer familieleden minder. Ik snap niet dat mensen dat risico perse willen nemen.

Mijn schoonmoeder vroeg ook of we kwamen gourmetten. Heb gevraagd of ze wel goed bij haar hoofd is. Sla deze kerst lekker over en blijf gezond. Kunnen we nog zat feestdagen vieren later.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:49

Marcella schreef:
Heb nu lekkere trek in cupcakes. Maar heb nog cake in vriezer liggen. :P

Van mij mogen ze het wel aanscherpen rond de kerst kan ik onder de verplichting vandaan komen. O:)

Ik heb karamel zeezout kruidnootjes.. ook erg lekker :9

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:51

Ik heb zojuist een kruidnootjes cake gebakken :9

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:54

Wat een bizarriteit, ondertussen is het hier aardig rustig aan het worden in de ziekenhuizen. Er is hier zelfs spraken van dat ze de reguleren zorg weer aan het opschalen zijn gezien lage aantal corona patiënten.

Voor de rest kun je dingen verbieden of uitstellen. Maarja toch kom op een gegeven moment een moment na 9 maanden dat het uitstellen niet meer kan met als gevolg dat juist extra druk moet gezien men al het uitgestelde gedrag moet inhalen.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:56

Hoor ik kruidnootjes. Nu krijg ik ook enorme zin in kruidnootjes.

@SinneJ: ugent gaat inderdaad ook on campus. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, en hoe lang we het volhouden. Aan de andere kant, dat zei ik van het zomer ook, en toen hebben we de hele examenperiode on campus gehad (al stond het toen wel heel anders met de besmettingen).

Wat ik overigens nog altijd niet begrijp: Uni zo goed als dicht, op een handvol essentiële practica na. Winkels pas net weer open, nog altijd restricties op bezoek. Maar met 1000 man een examen afleggen is geen probleem. Maar ja, ik ben ook maar een eenvoudige ziel, en heb duidelijk geen politiek brein :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:57

Blussem schreef:
Wat een bizarriteit, ondertussen is het hier aardig rustig aan het worden in de ziekenhuizen. Er is hier zelfs spraken van dat ze de reguleren zorg weer aan het opschalen zijn gezien lage aantal corona patiënten.

Voor de rest kun je dingen verbieden of uitstellen. Maarja toch kom op een gegeven moment een moment na 9 maanden dat het uitstellen niet meer kan met als gevolg dat juist extra druk moet gezien men al het uitgestelde gedrag moet inhalen.

Waar is hier ?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:59

_Cathalijne schreef:
Hoor ik kruidnootjes. Nu krijg ik ook enorme zin in kruidnootjes.

@SinneJ: ugent gaat inderdaad ook on campus. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, en hoe lang we het volhouden. Aan de andere kant, dat zei ik van het zomer ook, en toen hebben we de hele examenperiode on campus gehad (al stond het toen wel heel anders met de besmettingen).

Wat ik overigens nog altijd niet begrijp: Uni zo goed als dicht, op een handvol essentiële practica na. Winkels pas net weer open, nog altijd restricties op bezoek. Maar met 1000 man een examen afleggen is geen probleem. Maar ja, ik ben ook maar een eenvoudige ziel, en heb duidelijk geen politiek brein :+

Ik snap het ook niet goed, want het ging prima online. Ik moest dat in juni doen omdat ik thuis woonde bij mijn vader met kanker. Ondertussen ben ik het huis uit, dus ik kan wel naar de campus.. maar het is me toch een raadsel waarom het niet allemaal online kan, zeker met mondelinge examens. En dat zijn er veel in de master. Het is namelijk niet enkel het examen afleggen, maar ook het daar geraken. Bijna alle studenten moeten het openbaar vervoer nemen...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:00

idinn schreef:
Ach beter 1 jaar een deel familie buitenspel en dan erna alles normaal. Als nu doen of alles kan en dan volgend jaar de feestdagen vieren met een of meer familieleden minder. Ik snap niet dat mensen dat risico perse willen nemen.

Mijn schoonmoeder vroeg ook of we kwamen gourmetten. Heb gevraagd of ze wel goed bij haar hoofd is. Sla deze kerst lekker over en blijf gezond. Kunnen we nog zat feestdagen vieren later.

Dat is net iets waar niemand zekerheid over heeft ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:06

Omgh jullie maken mij gek. En nu spijt dat ik geen sint inkopen gedaan heb (doen ik vaak juist na sinterklaas wegens 50% korting). Kan wel zelf gaan maken alle benodigdheden in huis, maar geen zin in ruzie met de kat. En die wil op haar persoonlijke kachel liggen.

Je kan ook doodgaan doordat je gewoon net bij een bocht staat waar een auto uit de bocht vlieg.

Gaat wat lekkers uit de voorraad kast halen. :9

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:08

besita schreef:
idinn schreef:

Dat is net iets waar niemand zekerheid over heeft ;)

Klopt, maar ik zeg toch liever: dit jaar even iets minder, dan dat ik volgend jaar spijt heb omdat we teveel blijken te hebben gedaan :(. Je weet nooit of het je laatste kerst is, maar als dat zo is omdat je zelf onvoorzichtig bent geweest... dat lijkt me het niet waard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:10

De familie die 2 huizen naast ons woont is gelukkig weer gezond. De man is rijleraar was positief geraakt ondanks zorgvuldig maskers en ontsmetten, ik ben bang dat je daar als rijleraar ook echt geen kans maakt om niet besmet te raken. Vrouw en 3 kinderen waren allemaal mee geinfecteerd maar gelukkig zijn ze er allemaal met een dagje koorts en een snotneus vanaf.
Het verloop blijft echt een beetje roulette wat dat betreft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:20

Blussem schreef:

Ik dacht dat bij jullie het zkh überhaupt leeg was gebleven dat je zei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:24

Ik zou sowieso graag ver weg blijven van dat ziekenhuis :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:33

Sizzle schreef:
De familie die 2 huizen naast ons woont is gelukkig weer gezond. De man is rijleraar was positief geraakt ondanks zorgvuldig maskers en ontsmetten, ik ben bang dat je daar als rijleraar ook echt geen kans maakt om niet besmet te raken. Vrouw en 3 kinderen waren allemaal mee geinfecteerd maar gelukkig zijn ze er allemaal met een dagje koorts en een snotneus vanaf.
Het verloop blijft echt een beetje roulette wat dat betreft.

Fijn +:)+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:39

Op het NOS journaal werd gesproken over de optie dat de verloven met kerst worden ingetrokken in de ziekenhuizen. Normaal werk je of kerst of oud en nieuw.
Nu zijn er al jaren problemen. Ik ben al wel eens kerstochtend om 6.00 wakker gebeld of ik een uur later kon beginnen. En dat ik dus gewoon ook nachtdiensten met oud en nieuw had.

Ik weet dat ze bij ons op de cohort wel aan het einde van der Latijn zijn. En er zijn veel ziekmeldingen onder het personeel.

Hopelijk houden ze het vol.
Als het nodig is werk ik kerst ook nog wel. Das pas het echte kerstgevoel. Iets voor een ander over hebben (en dan hoef ik niet af te wassen haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:49

Mijn vriendin werkt in het zkh en werkt ook onwijs veel extra diensten nu. Ook vaak last minute gebeld of ze kan invallen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:57

Hoe komen jullie erbij, Blussem zegt dat het al minder druk word en zij kan het weten!! Sarcasme uit.
Ik wil de mensen in de zorg echt een hele dikke schouderklop geven. Natuurlijk hebben sommige bedrijven ook heel veel moeite om het hoofd boven water te houden maar persoonlijk hen ik veel meer moeite met waar het zorgpersoneel tegen aan loopt. Ken er een paar en ze zien er met de week slechter uit en maar doorgaan. Diep diep respect en die hele groep zal heel lang nodig hebben om hier weer bovenop te komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:17

Terechte opmerking Bigone!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:32

Nou ja, wij hebben daarentegen dan wel weer een baangarantie. En je zult maar je hele bedrijf naar de knoppen zien gaan. Maar als ik dan tijdens een interview een docent zie zeggen dat ze moe zijn en extra vakantie willen(en anderen juist weer niet). Dan is tot 10 tellen niet genoeg. Terwijl ik als ik daar wat langer over denk, ik ook dat wel weer begrijp. Buiten de lessen zijn er natuurlijk ook een hoop zorgen over thuissituaties.

Daarom ga ik nu de documentaire Klassen kijken. Absolute aanrader. De wereld is niet ideaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:35

Wat is dat voor docu, Raket?

Ik heb ook heel veel respect voor de zorg. Fantastisch wat jullie allemaal doen en het moet niet makkelijk zijn, en heel frustrerend, om mensen alleen maar te zien zeuren.
Onderwijs is overigens ook wel heftig dit jaar. Inderdaad kinderen binnenboord houden, moeilijke thuissituaties, zieke kinderen/zieke ouders, veel opvangen van collega's, constant om de anderhalve meter afstand denken, in een paar dagen volledig moeten omschakelen naar thuisonderwijs, heel veel ICT ineens moeten beheersen, dubbele lessen geven (online en in de klas). Ze verzinnen telkens wat nieuws en wij proberen zo hard mogelijk mee te doen maar lopen wel echt op ons tandvlees, dat merk je aan alles.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:35