Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 14:59

Marie_Anne schreef:
Dimphyl schreef:

Het is een verplichting ja.
Nogmaals: als de betreffende chauffeur of conducteur het wél eist, zet ik het gewoon op, maar dit is nog maar 1x gebeurd.

En je hebt gewoon schijt aan je medepassagiers? Ik vind die dingen ook onzin, maar heel veel mensen niet. En die durven meestal niets te zeggen, want je krijgt zo vaak een grote mond of erger dan. Ik hoop dat je binnenkort eens een goede boete krijgt eigenlijk.

Chauffeurs en conducteurs hebben helemaal geen zin om al die vervelende mensen daar op te wijzen. Die krijgen al genoeg agressie over zich heen in een normale situatie.

Hou je gewoon aan de wet. Wat een vreemde mentaliteit.

Als de bange mensen hun mondkapje ophebben hoeven ze niet bang te zijn voor mij toch?
Weet niet of je hebt gezien wat mijn woonplaats is, maar bussen zijn hier eerder leeg dan vol en de chauffeurs zijn allemaal vaste. Ik vraag het gewoon als ik de bus in stap, en, zoals gezegd, het is nog maar 1x gebeurd dat het wel moest.

MarlindeRooz

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:00

Boeiend wat de chauffeur vind. Volg gewoon de wet of ga anders lekker met de auto of de fiets. :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:07

Dimphyl schreef:
Het is een verplichting ja.
Nogmaals: als de betreffende chauffeur of conducteur het wél eist, zet ik het gewoon op, maar dit is nog maar 1x gebeurd.

Dus jij te hard, door rood en zonder gordel.. want zolang er niemand wat van zegt is er niks aan de hand.
Idiote mentaliteit.

Als jij geen mondkapje op wilt; prima; maar dan moet je niet komen op plekken waar het verplicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:08

Dimphyl schreef:
Marie_Anne schreef:

En je hebt gewoon schijt aan je medepassagiers? Ik vind die dingen ook onzin, maar heel veel mensen niet. En die durven meestal niets te zeggen, want je krijgt zo vaak een grote mond of erger dan. Ik hoop dat je binnenkort eens een goede boete krijgt eigenlijk.

Chauffeurs en conducteurs hebben helemaal geen zin om al die vervelende mensen daar op te wijzen. Die krijgen al genoeg agressie over zich heen in een normale situatie.

Hou je gewoon aan de wet. Wat een vreemde mentaliteit.

Als de bange mensen hun mondkapje ophebben hoeven ze niet bang te zijn voor mij toch?
Weet niet of je hebt gezien wat mijn woonplaats is, maar bussen zijn hier eerder leeg dan vol en de chauffeurs zijn allemaal vaste. Ik vraag het gewoon als ik de bus in stap, en, zoals gezegd, het is nog maar 1x gebeurd dat het wel moest.

Jij bent blijkbaar een van de weinige mensen in dit land die het principe van een mondkapje is ontgaan. Het idee is dat je anderen beschermt, niet jezelf. Daarom moet iedereen er dus een op. Het doet er helemaal niet toe hoeveel mensen er in de bus zitten. Zet dat ding gewoon op.
Citaat:
Beschermt een niet-medisch mondkapje mij tegen het coronavirus?
Nee, een niet-medisch mondkapje beschermt niet uzelf. Een mondkapje kan de mensen rond u beschermen als u het zorgvuldig draagt en gebruikt. Het dragen van een niet-medisch mondkapje is altijd een aanvulling op de geldende hygiënemaatregelen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... mondkapjes

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:09

Kun je dan op anderhalve meter van al je medereizigers zijn, ook wanneer je naar een plek loopt?
Met een eenvoudig mondmasker bescherm je vooral je omgeving. Je medereizigers beschermen dus jou doordat ze een masker dragen, maar jij beschermt ze niet voor jouzelf.

Ik snap wel dat de buschauffeurs tam reageren, ze zitten tenslotte de hele dag in dat gemier over mondmaskers. Snap alleen niet dat je deelneemt aan het spel (de bus) als je je toch niet aan de spelregels wenst te houden. Soort van "ik vind zebrapaden onzin, dus rem niet af wanneer er mensen oversteken op een zebrapad"

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:13

Mondkapjes draag je niet om jezelf te beschermen, maar om een ander te beschermen. Dus nou ja, 'de bange mensen' mogen best wel 'bang zijn van jou' als ze zelf een mondkapje op hebben. Daarnaast is er een groot verschil tussen mensen die bang zijn en mensen die zich gewoon aan de wet houden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:32

Op het moment dat een OV-steward instapt, dan heb je gewoon een bekeuring te pakken. Dan maakt het echt niet uit wat de chauffeur zegt, of dat er weinig mensen in de bus zitten. En dan hebben die stewards helemaal gelijk. Een virusepidemie versla je niet doordat hier en daar wat mensen zich aan sommige regels houden. Zo'n epidemie versla je door je allemaal zo goed mogelijk aan de regels te houden. Dat is namelijk de enige manier waarop social distancing kan werken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:34

Karl66 schreef:
Op het moment dat een OV-steward instapt, dan heb je gewoon een bekeuring te pakken. Dan maakt het echt niet uit wat de chauffeur zegt, of dat er weinig mensen in de bus zitten. En dan hebben die stewards helemaal gelijk. Een virusepidemie versla je niet doordat hier en daar wat mensen zich aan sommige regels houden. Zo'n epidemie versla je door je allemaal zo goed mogelijk aan de regels te houden. Dat is namelijk de enige manier waarop social distancing kan werken.

Ligt er wel aan wie je tegenkomt. Ik weet uit Groningen en uit zuid oost Drenthe dat er nog steeds gewaarschuwd wordt. :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:39

Hoppa, lekker met gestrekt been de maatschappij in, met allemaal excuusjes en smoesjes en geginnegap. Fijn medemens! Hadden we er maar meer van jou die vonden dat regels slechts richtlijnen waren.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:16

Okay ik ben nou eenmaal fan van tegeltjeswijsheden

Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 18:37

Badeendje schreef:
Hoppa, lekker met gestrekt been de maatschappij in, met allemaal excuusjes en smoesjes en geginnegap. Fijn medemens! Hadden we er maar meer van jou die vonden dat regels slechts richtlijnen waren.

Als niemand er tegenin gaat dan stopt het ook niet he.
En boetes, prima, kom maar op, ik zal toch echt met het OV moeten om op plekken te komen.
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn standpunt tegen de mondkapjes staat vast, heb ik al meerdere keren aangegeven ook. Je moest eens weten hoeveel mensen mij al hebben aangesproken in het OV dat ze BLIJ zijn mij zo te zien, omdat ze er precies zo in staan maar niet durfden om het af te zetten.
En, voor de zoveelste keer, word ik er op aangesproken, door wie dan ook, dan zet ik het op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:39

Dimphyl schreef:

Wat niet? Corona niet? Nee, dat lijkt duidelijk, dat we echt niet bezig zijn met het proberen te stoppen van corona.

Maar het is wel ongelofelijk waardeloos voor alle mensen die nu bv langdurig ziek worden door iets wat zo eenvoudig te voorkomen was...
Wat zou jij bv zeggen tegen familie van bv overleden verpleegkundigen?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 18:45

Shadow0 schreef:
Dimphyl schreef:

Wat niet? Corona niet? Nee, dat lijkt duidelijk, dat we echt niet bezig zijn met het proberen te stoppen van corona.

Maar het is wel ongelofelijk waardeloos voor alle mensen die nu bv langdurig ziek worden door iets wat zo eenvoudig te voorkomen was...

De maatregelen niet.
Corona is op dit moment (al enkele maanden) geen enkel gevaar meer.
Ja, er zijn positieve tests (maar ook honderden gevallen van mensen die vóór hun test al een positieve uitslag hadden, mensen die niet naar hun afspraak zijn geweest en toch een positieve uitslag kregen etc) de (corona) IC's zijn leeg momenteel, en de mensen die er heen moeten liggen er gemiddeld veel minder lang dan voorheen.

98% kans dat je er niet (ernstig) ziek van wordt, 0.2 % kans dat je er aan overlijdt.
Mijn reactie voor 'nabestaanden' : gecondoleerd. Niks meer, niks minder. Net zoals wanneer iemand overlijdt aan kanker, een verkeerde val of wat dan ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:48

Shadow0 schreef:
Dimphyl schreef:

De maatregelen niet.
Corona is op dit moment (al enkele maanden) geen enkel gevaar meer.
Ja, er zijn positieve tests (maar ook honderden gevallen van mensen die vóór hun test al een positieve uitslag hadden, mensen die niet naar hun afspraak zijn geweest en toch een positieve uitslag kregen etc) de (corona) IC's zijn leeg momenteel, en de mensen die er heen moeten liggen er gemiddeld veel minder lang dan voorheen.

98% kans dat je er niet (ernstig) ziek van wordt, 0.2 % kans dat je er aan overlijdt.
Mijn reactie voor 'nabestaanden' : gecondoleerd. Niks meer, niks minder. Net zoals wanneer iemand overlijdt aan kanker, een verkeerde val of wat dan ook.[/quote]

I's leeg? In het westen worden mensen al overgeplaatst zodat de reguliere zorg door gezet kan worden.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 18:50

Heb je daar een linkje van zebrastreep, want op de wekelijkse cijfers is geen stijging te zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:53

Dimphyl schreef:

Je denkt dat 0,2% heel weinig is, maar het is heel veel.

Daarnaast is het zeker geen 98% dat je er niet ernstig ziek van wordt: het aantal mensen met langdurige klachten is veel hoger (eerder richting 10% of meer.) Dat beginnen we nu pas te zien maar is echt behoorlijk ingrijpend.

Citaat:
Mijn reactie voor 'nabestaanden' : gecondoleerd. Niks meer, niks minder. Net zoals wanneer iemand overlijdt aan kanker, een verkeerde val of wat dan ook.

En dat we daar wat aan kunnen doen, dat vind je niet belangrijk?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:54

Dimphyl schreef:
Heb je daar een linkje van zebrastreep, want op de wekelijkse cijfers is geen stijging te zien.

https://lcps.nu/

En Corona Dashboard

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:57

Dimphyl schreef:
En boetes, prima, kom maar op, ik zal toch echt met het OV moeten om op plekken te komen.
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn standpunt tegen de mondkapjes staat vast, heb ik al meerdere keren aangegeven ook. Je moest eens weten hoeveel mensen mij al hebben aangesproken in het OV dat ze BLIJ zijn mij zo te zien, omdat ze er precies zo in staan maar niet durfden om het af te zetten.
En, voor de zoveelste keer, word ik er op aangesproken, door wie dan ook, dan zet ik het op.

Ohh dus jij vindt het stoer hét gezicht te zijn voor mensen die eigenlijk geen mondkapje op willen (maar het wel doen).?!
En mensen die het NIET oké vinden zullen je weinig aanspreken.. die zijn bang een Karen tegen te komen.
Zoals mijn zoon die een grote bek kreeg.. dat hij zich niet mijn zijn grote brutale bek mee moest bemoeien en dat hij een domme schaap was.
Heerlijk :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:59

Ik denk dat (veel) mensen amper besef hebben dat elk bed extra dat wordt bezet door een corona patiënt in een reguliere IC er een te veel is. Een IC is bedoeld voor mensen in extreme risico situaties vanuit bijv een verkeersongeluk (niet te voorspellen wanneer dat gebeurt dus wel fijn als er ergens in een straal van cq 50 km waar een ongeluk gebeurt minstens één beschikbaar staat per dag...), risicovolle operaties (hart, longen), ernstig zieke patienten met oa kanker of ziekten aan het immuunstelsel.

En ja, er is opgeschaald in maart / april / mei
Maar nee, daar zijn de reguliere IC patienten nu niets mee opgeschoten, want die opschaling is puur geweest voor corona patienten. De reguliere zorg is nog nauwelijks door de wachtlijsten (en dus risico volle operaties etc) heen.

En als je nu dan leest dat er dagelijks weer mensen op de IC bijkomen, al gaat dat met een paar per dag, dan is het maar even afwachten (lees week of 3, 4) en de reguliere zorg komt weer giga in de knel.

En hoe leg je dat uit aan een naaste van iemand die een zware chemo moet ondergaan maar dat moet worden uitgesteld bijvoorbeeld?

Dus ja, ik word boos van mensen die de regels die zo simpel zijn gewoon weigeren op te volgen. Wat een moeite zeg, een mondkapje op in het OV... in vergelijking met iemand die vecht voor zijn leven om wat voor reden dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:00

Dimphyl schreef:
Badeendje schreef:

En jij gaat het wel stoppen met deze actie zeker :roll: . Als je iets wilt veranderen moet je naar de rechter gaan, of actie gaan voeren in Den Haag, of in de politiek actief worden.

Mijn standpunt over mondkapjes is ook duidelijk, maar je moet je gewoon aan de wet te houden. Ik vind het egoïstisch, asociaal en respectloos naar je medepassagiers toe. Je mag vinden wat je wilt, je mag dat ook uiten waar en wanneer je wilt maar hou je daarbij gewoon aan de wet. Niet pas als je wordt aangesproken, dat is gewoon onzin.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:00

lenaa_tje schreef:
Dimphyl schreef:

En Corona Dashboard

[ [url=m/95aNeE.png]Afbeelding[/url] ]

Deze dus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:01

Thanks Zebrastreep. Dat dus.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 19:03

lenaa_tje schreef:
Dimphyl schreef:

En Corona Dashboard

Bedankt. Dit gaat dus om een opname van 21 mensen als ik zo snel even kijk.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 19:05

Brainless schreef:
Dimphyl schreef:

Ohh dus jij vindt het stoer hét gezicht te zijn voor mensen die eigenlijk geen mondkapje op willen (maar het wel doen).?!
En mensen die het NIET oké vinden zullen je weinig aanspreken.. die zijn bang een Karen tegen te komen.
Zoals mijn zoon die een grote bek kreeg.. dat hij zich niet mijn zijn grote brutale bek mee moest bemoeien en dat hij een domme schaap was.
Heerlijk :+

Brainless je doet je naam weer eer aan. Ik heb nergens gezegd stoer te (willen) zijn.
Ik geloof ook niet dat ik ergens de indruk heb gewekt een grote bek te geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:09

Dimphyl schreef:
lenaa_tje schreef:

En Corona Dashboard

Bedankt. Dit gaat dus om een opname van 21 mensen als ik zo snel even kijk.

Dan zou ik toch maar iets langzamer kijken en vooral lezen B-)