Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:15

Urbiezira schreef:
Het is wachten totdat de eerste domino valt nu...want inderdaad, waarom zou je je elke keer laten testen als je daarvoor 1/1.5 week thuis moet blijven omdat je er niet tussen komt?

De meeste mensen gaan dan echt niet halsoverkop de AH bellen om boodschappen te bestellen, of iemand regelen die de hond voor 1.5 week wel uit kan laten. Nee, zoals de situatie nu is, hou ik m'n hart vast voor wanneer het echt weer zich gaat verspreiden, dan ontkom je niet meer aan extra maatregelen.

Hond uitlaten mag ook gewoon als je wacht op getest worden of de uitslag.

Urbiezira

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:16

Ah oke, ik gebruikte het als voorbeeldje! Fijn om te weten dat dat gewoon kan dan. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:18

Urbiezira schreef:
Ah oke, ik gebruikte het als voorbeeldje! Fijn om te weten dat dat gewoon kan dan. :j

Daarom geef ik wel een reactie. Het gaat om
het stukje mensen vermijden maar ik hoop dat als mensen in zien dat zoiets dus nog wel kan eerder thuis blijven. Boodschappen is voor mensen alleen wel een probleem natuurlijk.
Maar als je met meerdere mensen thuis bent is dat natuurlijk gewoon te doen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:27

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:39

Love_Rosie schreef:

Deze wou ik nog delen laatst maar vergeten maar nadat ik dat las is het inderdaad een stuk duidelijker. Mensen bellen gelijk zo vroeg mogelijk want dan is er hopelijk plek. Eigenlijk kun je beter denk ik tot na 12 uur wachten hoe vervelend dat is en tegen je gevoel ingaat. Toen ik moest voor een test belde ik pas om 3 uur (kwam ook door dat ik een telefoontje van de huisarts af moest wachten) maar toen werd er echt direct opgenomen en 2 uur later was ik al getest. Dit was nog wel op een moment dat het rustiger was. We hadden toen ook in de ochtend gebeld en toen kwamen we er echt niet doorheen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:41

Ik heb gisteren online een afspraak gemaakt en kan pas morgen rond 12u terecht. Heb ‘alleen maar’ een snotneus en een rauwe keel, maar laat me toch maar braaf testen. Werk in het basisonderwijs, dus er is een invaller voor mijn groep. Gelukkig kan ik thuis ook veel doen. Wat is jullie ervaring met de uitslag? Hoorde dat binnen 24u meestal wel lukt?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:06

Ik zat vorige week op 48 uur vanaf moment van testen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:17

Love_Rosie schreef:
Ik zat vorige week op 48 uur vanaf moment van testen.

Bah zeg... Dat is echt veel langer dan waar ik zin in heb :o ! En wat als je in de wachttijd op de uitslag geen klachten meer hebt?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:36

nuscaniels schreef:
@Jillz1, wie draait op voor die dagen die die werknemer thuisblijft na vakantie in een risicogebied?

Bedrijf waar ik werk is heel duidelijk. Ziek is ziek en blijf je thuis. Kost je ook geen dagen. Quarantaine na vakantie is je eigen verantwoordelijkheid qua extra dagen thuisblijven en bezetting filiaal.
Met andere woorden, niet dat je moet of zelfs maar mag komen werken maar die dagen quarantaine krijg je dan ook niet betaald door het bedrijf zonder dat het jezelf dagen kost.
Je weet als je op vakantie gaat dat dat risico erin zit. Dat kan je niet bij een werkgever neerleggen.

Dit dus

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:54

Een collega van mij kan na (5!) dagen pas terecht. Ik kon (gelukkig) na 2 dagen al terecht. Negatief getest op corona terwijl ik toch steeds zieker en benauwder word. Mag dus zometeen naar de huisarts en hopelijk vinden ze iets.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:56

Ik had via online toen een afspraak om 14 uur de test en om half 10 de volgende dag al uitslag via dezelfde site.

Ik hoop echt wel dat er snel meer capaciteit komt, want inderdaad denk ik dat veel mensen afhaken als het zo gaat met wachttijden, ik merk dat ik er zelf ook al weerstand tegen heb om een afspraak te maken, ik vond juist de digitale oplossing handig, maar dan moeten er dus wel plekken beschikbaar zijn anders is het nog niet effectief.
Testen naast afstand houden lijken mij toch de effectiefste methode om inzicht te blijven houden op verspreiding, maar dan moet het wel laagdrempelig blijven.
Ik vind het al vreemd dat er voorrangsregels bedacht moeten worden maar er dan niet gesproken wordt over we zijn bezig alles uit te breiden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:58

Ik vraag mij vooral af hoe ze die voorrangsregels gaan controleren ook.

Edit. Ondertussen heb ik hier antwoord op gekregen van mijn werk :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:41

Veraaaaah schreef:
Een collega van mij kan na (5!) dagen pas terecht. Ik kon (gelukkig) na 2 dagen al terecht. Negatief getest op corona terwijl ik toch steeds zieker en benauwder word. Mag dus zometeen naar de huisarts en hopelijk vinden ze iets.

Hopelijk klopt je test

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:44

tokedri schreef:
Veraaaaah schreef:

Hopelijk klopt je test

Tokedri het is gewoon een feit dat er nog veel meer ziektes zijn dan corona he?
Ik vind het heel bijzonder dat jij iedere keer weer zegt dat de test ook niet goed kan zijn.
Wees blij dat ze naar de huisarts kan die haar hopelijk kan helpen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:09

lenaa_tje schreef:
tokedri schreef:
[quote="Veraaaaah

Hopelijk klopt je test

Tokedri het is gewoon een feit dat er nog veel meer ziektes zijn dan corona he?
Ik vind het heel bijzonder dat jij iedere keer weer zegt dat de test ook niet goed kan zijn.
Wees blij dat ze naar de huisarts kan die haar hopelijk kan helpen.[/quote]

Ik zeg dat omdat ik iemand ken die 2 negatieve testen had. Iedereen blij.... uiteindelijk ziekenhuisopname
Nog een test.., negatief
Scan niet oke
Nog een test en positief
Helaas ook nog overleden ( op leeftijd)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:40

lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij vooral af hoe ze die voorrangsregels gaan controleren ook.
:+

Mijn moeder werkt in het onderwijs en die moet een brief van de directeur meenemen. :+

Ik heb vandaag weer een test gehad. Mn vader was woensdag op bezoek geweest en die bleek niet fit. En daar baalde ik stevig van (blijf dan thuis). Helemaal toen ik vrijdag last kreeg keelpijn, koorts en hoesten. En mn vriend sinds vandaag ook...

Ik kon overigens online echt op alle postcodes niets gevonden krijgen, keer op keer. Totdat opeens 2 opties kwamen. Eentje 1 uur verderop en 1 drie kwartier verderop. Naja, toch maar gegaan.

Wilde voor mn vriend ook een test online zoeken maar steeds weer geen locatie te vinden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:44

Ik heb mij deze week volgens de richtlijn mij op mijn werk laten testen. Het voelde een beetje overbodig. Na vier nachtdiensten de laatste die voor de vakantie waar ik enorm naar uit kijk want het was het afgelopen jaar hard werken in het ziekenhuis. Ik had het iets warm en zweten, geen koorts. Collega’s vroegen of ik geen overgangsklachten had. Gezien iets vol gevoel en niet helemaal fit voelen heb ik mij laten testen.
Ik blijk positief te zijn. Het land nog steeds niet want ik ben nauwelijks ziek. Iets verkouden zonder snotteren. Normaal zou ik gewoon alles gaan doen. Incl werken. Het contactonderzoek is vervelend. GGZ heeft 6 keer gebeld. Enige contact was met mijn partner en op mijn werk maar het werkcontact wordt intern onderzocht.
Ik hoop dat mijn partner klachtenvrij blijft. We moeten een week thuis blijven wat voor ons goed te doen is maar wel balen in mijn vakantie. Als ik geen vakantie had dan had ik overmorgen lekker naar het werk gemogen en mijn partner niet. Krom hè.
Laat het een waarschuwing zijn. Had ik mij niet laten testen dan had ik misschien mijn ouders kunnen gaan besmetten die ik weer eens wou bezoeken voor de derde keer dit jaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:36

Tis wel weer even een goed verhaal om te lezen dat zelfs met lichte klachten je gewoon kans hebt om besmet te zijn. Hoop dat t daar bij blijft. Beterschap!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:39

Echt balen Napie. Maar volgens mij zou je recht moeten hebben op het terugboeken van die vakantiedagen. Je bent nu immers ziek dus hoor je ziekgemeld.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:42

Napie schreef:
Ik heb mij deze week volgens de richtlijn mij op mijn werk laten testen. Het voelde een beetje overbodig. Na vier nachtdiensten de laatste die voor de vakantie waar ik enorm naar uit kijk want het was het afgelopen jaar hard werken in het ziekenhuis. Ik had het iets warm en zweten, geen koorts. Collega’s vroegen of ik geen overgangsklachten had. Gezien iets vol gevoel en niet helemaal fit voelen heb ik mij laten testen.
Ik blijk positief te zijn. Het land nog steeds niet want ik ben nauwelijks ziek. Iets verkouden zonder snotteren. Normaal zou ik gewoon alles gaan doen. Incl werken. Het contactonderzoek is vervelend. GGZ heeft 6 keer gebeld. Enige contact was met mijn partner en op mijn werk maar het werkcontact wordt intern onderzocht.
Ik hoop dat mijn partner klachtenvrij blijft. We moeten een week thuis blijven wat voor ons goed te doen is maar wel balen in mijn vakantie. Als ik geen vakantie had dan had ik overmorgen lekker naar het werk gemogen en mijn partner niet. Krom hè.
Laat het een waarschuwing zijn. Had ik mij niet laten testen dan had ik misschien mijn ouders kunnen gaan besmetten die ik weer eens wou bezoeken voor de derde keer dit jaar.

Zo dat is schrikken
Want dat verwacht je niet
Sterkte
Hopelijk blijft het hierbij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:46

Sizzle schreef:
Echt balen Napie. Maar volgens mij zou je recht moeten hebben op het terugboeken van die vakantiedagen. Je bent nu immers ziek dus hoor je ziekgemeld.

Dit wordt inderdaad bekeken. Maar danmoetnuk officieel ziek gemeld zijn en op dit moment ben ik niet ziek en zou officieel zelfs ingezet mogen worden. In de praktijk zal dit waarschijnlijk anders zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:02

Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat het wettelijk correct is dat ze bij verplicht thuisblijven vanuit de overheid je vakantiedagen blijven aanrekenen :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:16

Positief getest = thuisblijven toch? Ook in de zorg. Negatief getest met lichte klachten mag je werken

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:25

Napie schreef:
Sizzle schreef:

Dit wordt inderdaad bekeken. Maar danmoetnuk officieel ziek gemeld zijn en op dit moment ben ik niet ziek en zou officieel zelfs ingezet mogen worden. In de praktijk zal dit waarschijnlijk anders zijn.

Ik weet niet in welk ziekenhuis je werkt. Maar bij ons moet je positief getest een week in quarantaine en daarna 48 uur klachtenvrij zijn. Dan mag je pas weer werken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:30

Positieve test is 2 weken thuis blijven bij ons in de ggz.
Wij hebben allemaal een brief gekregen om voorrang te krijgen bij een teststraat. Een week of 3 geleden al trouwens.