4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:24

Maanlicht, nee die vaste spieren komen van m’n gekneusde stuitje. Dus duidelijke oorzaak.

Emma, als ik je gisteren hoorde zit er inderdaad nog weinig verbetering in :( hopelijk zijn er andere behandelingen die wel meer effect hebben.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:31

linoleum schreef:
Maanlicht, nee die vaste spieren komen van m’n gekneusde stuitje. Dus duidelijke oorzaak.

Emma, als ik je gisteren hoorde zit er inderdaad nog weinig verbetering in :( hopelijk zijn er andere behandelingen die wel meer effect hebben.

Oh, sorry! Dat had ik helemaal gemist :+
Het is zo druk hier, haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:38

Maanlicht, aii, ook last van je rug. := Zijn zulke rotproblemen.

Ik heb (nu nog) enkel lichte spierpijn van gisteren. Wordt morgen erger denk ik :+

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:10

@kimmie: Herkenbaar wel. Helaas is dat wel iets wat met kleine stapjes beter gaat. Vergeet niet dat ontspanning ook een heel nuttig iets is. Je kunt niet uren achter elkaar geconcentreerd zijn. Anders kijken of je korte pauzes kunt nemen waar je wat anders kunt doen.
Jaa ik ben ook echt benieuwd hoe het qua Crossfit verder gaat. Heb maandag mijn 2de training.

@Dilan: Oh ja met 2x in de week is dat wel het beste ja :) Leuk!

@Lis_ol: Oh herkenbaar! Ik at ook altijd giga veel tijdens nachten (deed nachtreceptie in een hotel tijdelijk). Wel erg goed dat je daar nu een modus in gevonden hebt ;)
Nou qua spierpijn valt het nog flink tegen op dit moment… Kwam echt stijf mijn bed uit. Oeps..

@Emma: Pfiewww das vroeg! Wel handig denk ik dan om inderdaad lunch en avondeten om te draaien qua grote, want dan krijg je toch alles binnen, maar hoef je niet in de avond nog vanalles klaar te maken

@Linoleum: Au stuitje kan echt zo ontzettend lang duren. Echt vervelend. Wel goed dat je meer probeert te wandelen als dat gewoon goed blijft gaan. Krijg je toch echt veel lichaamsbeweging. Zou dan zeker ook een keer een sportmassage laten doen. Even alles weer gewoon lekker los laten maken.

@Mara: Herkenbaar! Bij mijn ouders neem ik toch altijd weer net teveel lekker dingen (die heb ik zelf gewoon niet in huis XD)

@Maanlicht: Wel slim dat je inderdaad dan even niet gaat trainen, maar wel wandelen. Blijf je toch wat in beweging. En eventueel wat rekken, zou dat het wat losser maken? Ik heb altijd 1 oefening die ik doe voor een vastzittende onderrug en dat doet zeer, maar voelt wel fijn erna.

-----
Hier echt nog best wat spierpijn van de Crossfit maandag. Eigenlijk had ik vanavond proefles kickboksen, maar kijk het nog even een paar uurtjes aan. Net wel een stuk gewandeld en daarna voelde het wel fijner. Ook even met de foamroller aan de slag geweest.

Lijstje van vandaag:
O: 350 g magere kwark met chocolade cruesli
T: Rijstwafel met chocopasta
L: Poging tot tosti met bloemkoolrijst
T: Komkommer met dip (philadelphia en kwark)
A: Poké bowl (rijst, kip, avocado, komkommer, radijsjes en knoflooksaus)
T: 250 g Skyr

B: uurtje gewandeld en misschien vanavond 45 minuten kickboksen
Totaal: +/- 1900

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:16

Geen probleem Maanlicht, had ook al even niks over gezegd. Snap dat je niet alles kan lezen en onthouden :')

Travel_me, ik heb inmiddels afspraak staan voor volgende week dinsdagavond! Kijk er naar uit om even gemasseerd te worden. Was sowieso van plan binnenkort weer eens massage te plannen nu het weer beetje mag, nu dus gelijk maar nuttige massage van maken!
Hopelijk zakt je spierpijn nog weg. Foamrollen is in elk geval al heel fijn. Ik doe het zelf ook vaak even na sporten, met name m’n bovenbenen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:40

Travel_me, wat moet ik me voorstellen bij tosti met bloemkoolrijst eigenlijk? De rijst er los bij, of erin verwerkt? Ben altijd wel benieuwd naar recepten met groente erin verwerkt :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:44

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:54

Travel_me schreef:
@Linoleum: Top dat je het al gepland hebt :) Ja hoop ik ook

@Dilan: Deze ga ik proberen:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolhydraatarme-tosti
Geen idee of het lekker is, maar ga een poging wagen (wel met bloemkoolrijst vd jumbo, want heb geen keukenmachine)

het klinkt wel lekker :9

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:19

@Emma, slim dat je het omwisseld ik ben juist savonds actief dus vind het fijn om in de avond goed te eten.

@linoleum vervelend dat alles pijn doet hopelijk helpt de massage

@travel_me heb je bokszak of bokstraining bij ons gaat het boksen niet door vanwege dat het een contact sport is helaas.
Hoop voor je dat de spierpijn minder word en je weer kan sporten!

Vanmorgen bel afspraak met de neuroloog maar ik weet dat die zich niet aan de tijden houden dus heb gewoon thuis gesport met de telefoon naast mij scheelt weer vanavond. Normaal ben ik al op werk tussen 7 en 8 dus dit was wel een uitzondering maar wel een fijne.
Vanavond de tijd om lekker paard te rijden, gister even snel bitloos gerecreëerd vanwege tijdsnood maar wel willen rijden.

Lijstje voor vandaag:
O: 300g magere kwark, 70g aardbeien
L: 1 fitbrood met kipfilet en 2 eieren
T: 2 rijstwafels met 100% pindakaas
T: halve paprika en 20 g worteltaart
A: 1 boomstammetjes, 200g krieltjes, 200g broccoli en 15g zaanse halfvolle mayo
T: Zero ontbijtkoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:22

@Twilight1: Ja ik vaak ook hoor. Als ik de avonddienst heb werk ik tot 11 en dan vind ik het juist heel fijn om rond zeven een grote maaltijd te eten zodat ik nog even door kan teren :))

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:31

@Twilight: Ja bokszak training. Ik wil sowieso niet sparren (heb 4x een zware hersenschudding gehad, dus mag geen klappen tegen mijn hoofd krijgen). Dus dat gaat als het droog is gewoon door :)
Wel handig ja dat je dan gewoon bent gaan sporten. Anders zit je maar te wachten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:11

Lino, oh leuke bril zeg! Ik denk dat ik daarnaar ga kijken als ik ondanks de nachtlamp hoofdpijn blijf houden. Ik ga inderdaad proberen om wat rustiger aan te doen en één doel voor mezelf per dag te stellen die ik moet halen.
Het klinkt niet fijn, dat alles vast zit :(:) Au, stuitje is zo pijnlijk. Dat kan idd echt lang duren. Zelf er een keer op gevallen van een paard, een week niet kunnen zitten en er wss verkrampte bekkenbodemspieren aan overgehouden. Hopelijk ben je er snel weer vanaf. Top dat je een afspraak voor massage gepland hebt *\o/*

Twilight, het klinkt als een hele leuke, afwisselende training die ze geven!

Ik vind het nu juist lastig als ik niet meer zou gaan tracken. Ik denk dat ik track als ik me goed voel, maar mezelf niet dwing als ik daar geen zin in heb.

Emma, goede tip. Ga ik toch maar proberen dus. Ik voel me vandaag trouwens al wel een stukje beter. Vanmorgen een fijn gesprek met mijn cesartherapeut gehad, aan het begin zat ik bijna te huilen. Maar na een stevige massage en een goed gesprek voelde ik me zo opgelucht. Net of er een last van me af viel en ik weer kon lachen. Ik heb het nummer van de decaan gekregen, dus die ga ik vandaag of morgen nog even bellen. Wel vanmiddag keihard mijn enkel verzwikt toen ik over een trapje viel :+ Dus nu een dikke voet, maar mentaal voel ik me gelukkig al wel wat beter.
Vervelend zeg dat er voor jou geen verbetering in zit. Jeetje, wat moet je soms vroeg opstaan zeg.

Jip, ik kan me voorstellen dat je nu genoeg dingen hebt waar je druk mee bent! Ai, ook al last van je rug. Niet fijn :(:) Slim dat je even niet gaat trainen, maar wel gaat wandelen. Dan ben je iig even lekker in beweging.

Dilan, lekker van die motivatie voor je krachttraining, goed om te horen dat het ook echt superlekker gaat _/-\o_ Met twee keer in de week is dat idd het beste.

Mara, bedankt voor je tips. Daar ga ik zeker wat mee doen. Mooi lijstje vandaag!

Leoni, ik probeer idd vaak tussendoor even te gaan springen of squatten of oefeningen doen of wandelen. Ik heb meestal een stalslot van 13-15 en die gebruik ik wel altijd helemaal. Je tosti klinkt lekker! Laat je weten of het wat is?

Gisteren even een dagje streng gedaan na heel veel dagen veel eten. Voelde goed en ik kan nu toch makkelijker weer genieten en toch gezond eten. En oh ja, ik heb vandaag ook nog een afspraak gemaakt bij een psychosomatisch therapeut, die me hopelijk ook gaat helpen bij mijn stressproblemen.
O: boterham met fruitstroop. (127)
T: wilde eigenlijk boodschappen gaan doen zodat ik 's avonds kon koken, maar uiteindelijk samen met een klasgenoot een opdracht gemaakt. Van mijn moeder kreeg ik een lekker tussendoortje :9: mini stukje kerststol (61)
L: drie boterhammen met Philadelphia, Limburgse cervelaat en kaas. En een sinaasappel. (428)
T: lichte cracker spelt met zoete pompoenhummus en twee truffettes. (172)
A: aardappel, wortels, verse peultjes, erwtjes en schnitzel. (347)
B: wilde eigenlijk naar mijn paard gaan, maar helaas geen tijd, dus alleen maar 1000 stappen.
Totaal kcal: 1366.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:11

@Travel_me, hoe waren de tosti's? Wel bijzonder zo gemaakt van bloemkoolrijst. Het klinkt wel lekker, want bloemkool en kaas is natuurlijk een gouden combinatie. Maar denk niet dat je het moet vergelijken met een echte tosti.
Heftig ook van je vier keer hersenschudding. Ik heb één keer een zware hersenschudding en dat is niet met een paar maand of een jaar over is mijn ervaring.

@Twilight, lekker bezig met sporten en paardrijden. Oehh en nu heb ik ook zin in een boomstammetje!

@Kimmie, ja ben zelf ook blij met de bril. En zeker voor de prijs bij Charlie Temple hoef je het echt niet te laten! Merk ook bij mij dat ik onbewust alles constant aanspan, maar zelfs als ik er bewust mee bezig ben lukt het me momenteel niet om de spieren te ontspannen. Wil het dus voor ik weer ga trainen wel aardig voor elkaar hebben dat weer goed zit.
En fijn dat je je weer wat beter voelt! Nu niet denken dat je gelijk wel weer alles kunt doen, blijf die rust houden en blijf praten. Maar volgens mij pak je dat laatste zeker goed aan. Beterschap ook met je enkel, naar altijd om die verzwikken.

Ik weer een lekker drukke werkdag gehad. Dag weer voorbij gevlogen en lijkt er op dat rest van week ook nog genoeg te doen heb. Heerlijk. Dit is eerste week sinds eind maart dat ik weer gewoon 40 uur werk en keek er tegenop, maar kan de tijd ook wel gebruiken :')
Nu even zalm met asperges maken en daarna denk ik nog even een rondje wandelen.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:59

@linoleum ik ben ook blij dat ik gewoon weer alle dagen kan werken maar soms was de extra tijd die ik had toen ik maar 1 dag hoefde te werken ook wel erg fijn om goed boodschappen voor te bereiden en te doen en sporten en paard meer tijd aan te besteden

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:08

@Kimmie: Ja dat is wel goed inderdaad. Even wat anders doen om je concentratie weer terug te krijgen. Mijn tosti was heerlijk trouwens :) Ik hoop voor je dat die therapeut je snel op weg kan helpen!

@Linoleum: Echt heerlijk! Inderdaad totaal anders dan een normale tosti, maar zeker de moeite waard :) Nee hersenschuddingen slepen lang voort. Heb zelf de fout gemaakt te snel weer te gaan trainen en daardoor nu een jaar of 8 later nog altijd concentratieverlies daardoor.
Fijn dat je werk je is meegevallen. Zal inderdaad wel even wennen zijn om opeens weer 40 uur aan de slag te zijn.

---
Mijn kickboks les ging trouwens erg goed. Het was giga pittig, vooral door de spierpijn en bijvoorbeeld 5 minuten squaten ben ik niet gewend XD trainer gaf ook aan dat bijna niemand de eerste keer het vol kan houden, maar dat ik dat bijna wel deed. Complimenten dus.. Altijd fijn :) Nu hopen dat het morgen meevalt qua spierpijn en dat het niet nog erger moet, want werken 9-17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:59

Dilan93 schreef:
Is wel heel fijn als je die zelf kunt maken :j Geen bestelstress, want volgens mij zijn ze razendsnel uitverkocht. Heb ze pas 1x besteld.

Ja ik ga er binnenkort eens mee klooien!

Twilight1 Ja zeker van genoten hihi <3

Kimmie25501 Ja zeker irritant, heb heeeeeel veel pijn gehad hoor, maargoed het gaat nu eigenlijk heel goed. Behalve dat de zenuwen dus langer doen over de genezing en ik mijn stabiliteit moet trainen...
- Lekker lijstje heb je!

linoleum Leuke bril <3
- Fijn dat het beter gaat met je stuitje :D Sportmassage werkt bij mij altijd heeeel goed, echt een aanrader. Heb nog wel een goed adresje maar jij woont hier niet in de buurt..

m9ara Uhu, soms is het best zwaar mijn werk, zo veel eten en proeven lol!
- Lekker lijstje heb jij ook <3

Maanlicht Heb jij tussendoor nooit snackzin? Jouw lijstjes zijn altijd best karig?

Mijn lijstje van vandaag:

{O] Nature valley pinda & choco reep
[T]: Eierkoek met een beetje roomboter
[L]: Tosti van desem haverbrood met kaas en wat chilisaus
[T]: Een paar brownie restjes
[A]: Nasi met sate en een paar stukjes kroepoek.

Ik heb geen idee van de Kcal, ik ga proberen even op te letten en gewoon kijken wat dit met mijn gewicht doet zonder alles te scannen..

Stappen: 14.000

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:06

Twilight, ik merk vooral dat ik ineens een stuk minder tijd heb om te lezen :') ben een echte boekenwurm en op vrije dagen kan ik heel wat uren daaraan besteden. Als ik fulltime werk, gaat het een stuk minder hard.

Travel_me, dat geheugenverlies van de hersenschudding herken ik ja. Heeft echt jaren geduurd voordat ik dacht van, het is weer zelfde als voor m’n hersenschudding. Heel heftig.
Mooi dat kickboksen ook zo goed ging! Wil je dit nog vaker gaan doen of ga je je op crossfit focussen?

Fading, is maar 3 uur rijden ofzo _O- nee ik ga lekker naar de sportmasseur die bij m’n sportschool in zit. Lopen heel veel (semi-)professionele tennissers en voetballers enzo ook bij hem. Dus dat zit vast goed.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:19

Ja echt stom, want je denkt al snel: oh het gaat wel weer. Maar nee helaas blijf je er echt lang last van houden.
Ja ik vind het lastig. Wil eigenlijk zowel kickboksen als crossfit wel. Dus even puzzelen hoe ik dat het beste kan doen. XD

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:24

Zal mijn lijstje van vandaag ook nog even delen :)

O: tumeric latte en een groene smoothie
T: blokje pure chocolade en een caramel latte uit de dolce gusto
L: salade met spinazie, paprika, komkommer, cherrytomaatjes, geitekaas en falafel
T: vegan protein bar
A: krieltjes, spinazie, champignons en vega schnitzel
T: kvarg met aardbeien en choco sprinkles

Kcal: 1530
Beweging: 5 km hardgelopen. Voor het eerst weer zonder wandelen :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:47

Goed bezig met hardlopen!

Wie gebruikt er hier whey allemaal? Ik zie het regelmatig voorbij komen, maar twijfel of ik het ook nodig heb. Wil wel 6x per week gaan sporten, maar zit nu makkelijk op de 2 gram per kilo lichaamsgewicht uit mijn voeding. Helpt het echt om wat voller te zitten? Want anders ga ik het gewoon een keer proberen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:52

Travel_me schreef:

Wie gebruikt er hier whey allemaal? Ik zie het regelmatig voorbij komen, maar twijfel of ik het ook nodig heb. Wil wel 6x per week gaan sporten, maar zit nu makkelijk op de 2 gram per kilo lichaamsgewicht uit mijn voeding. Helpt het echt om wat voller te zitten? Want anders ga ik het gewoon een keer proberen

Als je voldoende eiwit uit je voeding haalt is het nergens voor nodig. Vind het ook meestal niet echt lekker, sowieso stuk minder lekker dan ‘gewoon’ eiwitrijk eten.

Het helpt wel om langer vol te zitten. Maar dat is ook met ander eiwitrijke voeding. Dus ook daar hoef je het niet om te doen.

Ik gebruik het zelf wel paar keer per week, maar haal anders niet altijd voldoende eiwitten uit m’n eten. Nu met ik daar niet echt op, maar als ik straks weer ga sporten wil ik wel weer bewust naar 1,5gram per kg lichaamsgewicht.
Maar volgens mij blijkt tegenwoordig ook steeds meer weer uit onderzoeken dat 1/1,5 gram per kg lichaamsgewicht ook al zeker voldoende is. Niet perse de vaak genoemde 2 gram per kg lichaamsgewicht.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:58

Ik gebruik whey omdat ik anders niet aan mn eiwitten kom. Maar wil gaan switchen naar plantaardige eiwitten. Merk dat ik weer steeds meer pukkels krijg sinds ik whey gebruik. Dus maak mn huidige voorraad op en ga dan over op Orangefit oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:24

Travel_me schreef:

2 gram is echt al veel, dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Als je op een gegeven moment merkt dat je behoefte krijgt aan meer kan je het altijd opschroeven.

Ik supplementeer soms met whey, maar dat komt vooral omdat ik geen vlees eet en soms lui ben met de hoeveelheid eiwitten die ik binnen krijg. Daarnaast ben ik dik en moet ik dus al goed opletten en plannen om aan de 1 gram per kilo lichaamsgewicht te komen. Dus als ik een smoothie eet gooi ik er altijd een halve scoop door, maar ik drink niet pure eiwitshakes. Dat krijg ik niet weg :+

@Dilan: Succes :+ Orangefit is een van de weinigen die ik nog niet geprobeerd heb maar de meeste plantaardige whey vind ik echt heel goor. De structuur is mega korrelig en blijft echt in je keel hangen. Maar ik hoor wel veel mensen om me heen die tevreden zijn met Orangefit dus wellicht is dat gewoon het geheim.

Mijn lijstje voor vandaag:

O1: Weetabix met amandelmelk en aardbeien (225)
O2: Een havermoutreep (106)
L: Rijst met vega worstjes, paksoi en puntpaprika (537)
T: Twee wasa thin & crispy met amandelboter (165)
A: Een magioni pizzabodem met pasata en kaas (613)
T: Een groot chocoladekoekje die ik gister gebakken heb (321)
Totaal is dit 1967. Het chocoladekoekje eet ik alleen als ik echt nog lekkere trek heb, maar de kans is ongeveer 99% dat dat gaat gebeuren :+

Wel grappig, het begint me nu echt op te vallen dat ik vooral voor lunch en tussendoortjes echt altijd naar dezelfde dingen grijp.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:07

Emma, Orangefit is de enige die ik lekker vind :))
Maar heb nu ook proefzakkjes van een ander merk in aantocht. Ben benieuwd.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:40

Hmm dan bestel ik het eerst maar niet en ga ik gewoon zo verder. Als het niet echt verschil uitmaakt, omdat ik toch genoeg uit mijn voeding haal is het een beetje zonde van het geld.
Helemaal als jullie zeggen dat het niet echt lekker is (mijn broertje had vroeger de aardbei smaak, alleen van die geur ging ik al over mijn nek...)

@Emma: Herkenbaar qua tussendoortjes. Ik pak ook vaak dezelfde dingen (ontbijt ook standaard)
Oehh chocoladekoekje.. Klinkt heerlijk!

-----
Mijn spierpijn is hetzelfde als gisteren. Dus dat scheelt. Wel wat zere enkel, maar dat gaat ook wel weer over (die trappen die ik tegen die pilaar moest doen waren niet altijd op de juiste plek.. Oeps)

Mijn lijstje:
O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
L: Nog geen idee, want moet werken. Kijken wat ik krijg en anders 2 broodjes met pindakaas
A: Pizza salami
T: 250 gr Skyr

B: 8 uur werken horeca
Totaal: 1820 (maar kan meer worden door de lunch)

Niet heel gezond, maar een keer een makkelijk dagje en toch binnen mijn calorieën