Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Trui schreef:Chubby schreef:Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.
ja zo denk ik er ook over, zie bericht 2(?) pagina’s terug.. we proberen iedereen maar eindeloos in leven te houden maar zien niet dat nederland (ook andere landen overigens) maar voller en voller raakt, we zeuren over vergrijzing....
Storm schreef:Mag ik even komen klagen. Ondanks alles vind ik het best een beetje spannend. Deze man komt uit Loon op zand en werkt in de schoenenindustrie. Ik woon in Waalwijk en werk op cast schoenencentrum, een plek waar deze man zeker ook komt, het is het kloppende hart van de schoenen business met veel beurzen enz. Ik weet dat het niet zomaar gevaarlijk is, maar het komt best dichtbij nu... Ben alleenstaande moeder van 2 ukkies en moet er niet aan denken dat ik ziek zou worden, wie zorgt er dan voor mijn kinderen?
Storm schreef:Nog niet meegemaakt Suzanne, maar mijn ouders wonen 100 km bij me vandaan. Maar mocht het echt mis gaan, hoop ik dat mijn moeder wel komt ja...
En ik ben natuurlijk ook bang dat mijn ouders ziek worden, maar ik bedoel meer dat het ineens zo dichtbij is, zowel woon als werkplaats.
tienus63 schreef:Ik vraag me af hoeveel deze Corona variant verschilt van de normale Corona.
Vee kan ingeënt worden met een Rota-Corona vaccin. (Rotavec)
Dan hebben de kalveren een betere weerstand na de geboorte en minder kans op ernstige diarree en longontsteking.
Die diarree die de kalfjes hadden verloopt heel acuut en heftig.
Nikass schreef:Photograph schreef:Ik maak me er ook niet druk om, de meeste mensen die overleden zijn, hadden al gezondheidsproblemen of waren al oud.
Oh dat scheelt, dat maakt natuurlijk helemaal niet uit als die overlijden
tienus63 schreef:Ik vraag me af hoeveel deze Corona variant verschilt van de normale Corona.
Vee kan ingeënt worden met een Rota-Corona vaccin. (Rotavec)
Dan hebben de kalveren een betere weerstand na de geboorte en minder kans op ernstige diarree en longontsteking.
Die diarree die de kalfjes hadden verloopt heel acuut en heftig.
djinnie schreef:De gemiddelde volwassene met een normale weerstand wordt niet erger ziek van covid-19 dan van een griep. Doordat het een nieuw virus is, zijn de reacties van de overheden sterker (naast een hogere besmettingsgraad en een hogere overlijdensgraad) en dus kun je besmet in quarantaine komen. Dat is lastig als (alleenstaand) ouder (maar ook als niet alleenstaand ouder, de kans dat de andere ouder ook besmet is, is niet irreëel), maar mogelijkerwijs mag je thuis in quarantaine. Kids mee in quarantaine (die schijnen er sowieso niet heel ziek van te worden), eten bestellen en laten afzetten bij de deur en klaar. Dan is quarantaine vervelend, maar niet onoverkomelijk.
Moet je echt op een locatie in quarantaine, dan is het klote...
Maar eerlijk, ik kan me niet voorstellen dat de quarantaines nog lang gaan duren. Er zijn zoveel landen met besmettingen, dat er straks geen houden meer aan is. Voor griep gaan we ook niet in quarantaine. Het is een poging tot indammen, maar vooralsnog lijkt dat maar matig te werken.
tienus63 schreef:@pocca_locca
Zowel zoogkalveren als kalveren die na de geboorte van de moeder worden gescheiden, kunnen het krijgen.
Photograph schreef:In Italie hebben ze nu 650 besmettingen. De man in Nederland is in Italie op zakenreis geweest. Hij runt een kledingbedrijf. Hij heeft op meerdere dagen carnaval gevierd. Vandaag wordt alles duidelijk blijkt. De GGD verwacht vandaag meer te weten te komen.
Pocca_Locca schreef:tienus63 schreef:@pocca_locca
Zowel zoogkalveren als kalveren die na de geboorte van de moeder worden gescheiden, kunnen het krijgen.
Ja dat zal zeker.. maar ik kan me zo voorstellen dat kalveren die (te)vroeg) worden gescheiden van de moeder, ander soort voeding krijgen waardoor hun weerstand minder is, en ze dus ook sneller infecties /ernstige diarree kunnen krijgen dan de zoogkalveren? Weet je toevallig ook of de niet- zoogkalveren eigenlijk wel of geen biest krijgen? ( vraag uit interesse)
Pocca_Locca schreef:tienus63 schreef:@pocca_locca
Ja dat zal zeker.. maar ik kan me zo voorstellen dat kalveren die (te)vroeg) worden gescheiden van de moeder, ander soort voeding krijgen waardoor hun weerstand minder is, en ze dus ook sneller infecties /ernstige diarree kunnen krijgen dan de zoogkalveren? Weet je toevallig ook of de niet- zoogkalveren eigenlijk wel of geen biest krijgen? ( vraag uit interesse)
Photograph schreef:imaudy schreef:Nou, het is helemaal niet te vergelijken met een griep. Twintig procent wordt ernstig ziek.
Wel raar dat wetenschappers zeggen dat de griep erger is.
Storm schreef:Photograph schreef:In Italie hebben ze nu 650 besmettingen. De man in Nederland is in Italie op zakenreis geweest. Hij runt een kledingbedrijf. Hij heeft op meerdere dagen carnaval gevierd. Vandaag wordt alles duidelijk blijkt. De GGD verwacht vandaag meer te weten te komen.
Hij zit in de schoenenbranche. Hij ging naar Italië voor zijn werk. Ik probeer uit te vinden voor welk merk.