Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:31

Je hebt inderdaad verschillende niveaus van koolhydraten beperken.

Keto: tot 25g koolhydraten
Koolhydraatarm: 25-75g khd.
Koolhydraatbeperkt: 75-150g khd.

Ik eet zelf in de laatste categorie. Doordat ik van koolhydraten minder snel vol zit dan van vetten en eiwit, en sneller weer honger heb, helpt het beperken van koolhydraten mij met afvallen. Qua kcal probeer ik op 1800kcal te zitten, mijn bmr zit rond de 2100kcal en ik gok dat ik licht actief ben.

Mijn geen-honger grens zit bij regulier eten tussen de 3000-3500kcal per dag. Dat helpt niet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:44

@ Esther
Dit is een Durian Afbeelding

Het wordt heel veel in Aziatische landen gegeten. Er zijn zelfs plekken waar bordjes hangen dat durian er verboden is :') vanwege de geur. Ik heb het gegeten verwerkt in een taart, echt niet lekker. De smaak is hetzelfde als de geur, alsof er iets ligt te rotten in een vuilnisbak :')

Verder gaat het hier goed! Ik kan mij goed houden aan mijn kcal doel, deze week 2 keer gezwommen volgens het programma wat ik volg.
Ik merk wel dat ik door drukte vaak geen zin heb om heel gezond te eten, of in ieder geval geen avg. Wordt dan al snel een broodje oid. Gelukkig is deze week geen standaard en zal het vanaf vandaag weer wat normaler zijn :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:01

SandravdB schreef:
Net voor het eerst gemeten, ben bij beide benen twee cm kwijt, heupomtrek 3 cm en taille omtrek 10 cm, dus net resultaat, nu verder vol zien te houden.

Wauw! Dat is al veel! Wanneer ben je begonnen?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:01

Goedemorgen!

Wat goed Sandravdb!

Ik heb gisteren een proefles kickboksen met bokszak gedaan en vond het erg leuk!
Nu kijken hoe of ik de komende dagen nog kan bewegen :+

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:08

Net gewogen 1,7 kilo kwijt sinds 2 jan :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:24

Mizora schreef:
Je hebt inderdaad verschillende niveaus van koolhydraten beperken.

Keto: tot 25g koolhydraten
Koolhydraatarm: 25-75g khd.
Koolhydraatbeperkt: 75-150g khd.

Ik eet zelf in de laatste categorie. Doordat ik van koolhydraten minder snel vol zit dan van vetten en eiwit, en sneller weer honger heb, helpt het beperken van koolhydraten mij met afvallen. Qua kcal probeer ik op 1800kcal te zitten, mijn bmr zit rond de 2100kcal en ik gok dat ik licht actief ben.

Mijn geen-honger grens zit bij regulier eten tussen de 3000-3500kcal per dag. Dat helpt niet.

Ik denk (deels uit eigen ervaring) dat het voor jezelf een stuk makkelijker is om rond de 2300 kcal te gaan zitten. Zeker aangezien je normaal 3000-3500 kcal eet/dan pas verzadigd bent. Waarschijnlijk moet jij zo'n 2600 kcal eten om op gewicht te blijven dus met 2300 kcal per dag zal je in theorie afvallen. Hiervanuit kan je wennen aan een ander eetpatroon, hoef je niet alle dingen die je normaal eet direct af te strepen en kan je meer geleidelijk wennen aan het gevoel van honger hebben en daar af en toe niet aan toe geven. Hierdoor denk ik dat jouw kans op succes groter wordt, want met 1 fout zit je niet direct verkeerd voor een dag en kan je het later op die dag nog opvangen, en volgens mij heb jij meer dan voldoende kennis van voedsel om gezonde keuzes te kunnen maken, maar is het mentaal gewoon lastig.

Ik kan er helemaal naast zitten met dit bericht, want ik projecteer even mijn eigen struggles op jou, maar na aanleiding van je eerdere berichten vermoed ik dat we behoorlijk in hetzelfde schuitje zitten qua eten en de haat/liefde verhouding ermee.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:34

Newallure schreef:

Yes!! wat goed! *\o/*

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:58

Newallure schreef:

Wat goed !

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:07

Ik heb me net ook eens gewogen. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen. Ben nu 1.1 kg afgevallen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:24

Goed bezig dames *\o/* !

Hier vanavond weer boulderen. Dan 2 dagen rust en dan gaan we een intro les klimmen doen! Dus met een touwtje en iets hoger :+.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:30

Es_ther schreef:
Goed bezig dames *\o/* !

Hier vanavond weer boulderen. Dan 2 dagen rust en dan gaan we een intro les klimmen doen! Dus met een touwtje en iets hoger :+.

Boulderen is dus een klimwand beklimmen zonder gezekerd te zijn ? Kende het niet dus even gegoogeld. Hoe hoog ga je dan ? :=

(Doet me denken aan een filmpje wat ik laatst zag. Werd iemand geïnterviewd in een klimhal en achter hem komt opeens een jongen naar beneden vallen. := )

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:48

een vraag aan de mensen die een app hebben om alles bij te houden:

hebben jullie je doel op 0,2 of 0,5 kilo per week staan? en waarom?
ik heb die nu al twee weken op 0,2 staan, dan mag ik ongeveer 1500 kcal eten. als ik die op 0,5 zet, dan mag ik ongeveer 1200 kcal eten. ik hoef nog maar 8 kilo af te vallen.. wat zou meer passend zijn bij mij? 0,2 of 0,5 per week?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:55

Pocca_Locca schreef:
Hoi iedereen. Ik wil graag nog even een filmpje delen, waar ik best veel aan heb gehad. Hopelijk jullie ook. dr Eric Berg zet alle factoren op een rijtje die het verbranden van vet positief en negatief beïnvloeden. Een best grappige is deze: als je vet wilt verbranden, kun je het beste mensen vermijden die je stress bezorgen. ( kom je iemand tegen, waar je een hekel aan hebt, die een gesprek begint, kun je vanaf nu zeggen: “ sorry, ik mag even niet met je praten van Mn dokter, ik ben namelijk op dieet” ) B-)
https://youtu.be/aHKaygC0PnQ

Prima als je zo'n persoon wil volgen hoor, maar ik wil wel even benadrukken dat deze beste man een chiropractor is. Binnen die opleiding wordt niet uitgebreid ingegaan op voeding, vetverbranding en de spijsvertering. Zonder peer-reviewed onderzoeken wbt voeding/vetverbranding/spijsvertering op bijv. Pubmed (ik kon ze in ieder geval niet vinden). Heb je last van je rug(gengraat) oid dan zou ik inderdaad na een doorverwijzing naar een chiropractor gaan. Voor advies over voeding? Ik persoonlijk niet. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
(oh overigens is hij beboet en berispt door de Virginia Medical Board. Just saying.)

Nogmaals: als je hem wil volgen, be my guest. Maar vind het persoonlijk wel belangrijk om te weten wie het is en wat hij doet ;).
Persoonlijk hou ik er niet zo van als iemand zegt 'je moet dit doen anders lukt het niet' (kuch), omdat ik van mening ben dat iedereen zo zijn eigen preferred manier heeft om af te vallen, welke dit ook is. Koolhydraatarm fijn? Lekker doen! Geen macro's en alleen kcal tellen? Lekker doen! Iets anders? Lekker doen! Mocht iemand trouwens nog een interessant artikel willen lezen over insuline vs. verbranden van vet (met wetenschappelijke onderbouwing), deze is heel interessant! https://legionathletics.com/how-insulin-works/

Over Durian: het schijnt dat het een beetje knoflokig-zoet smaakt als je hem vers eet! Maar als ik zo de verhalen erover hoor, zou ik het waarschijnlijk ook niet gaan kopen :))

*\o/* Lekker bezig Newallure en Sannert! **\O/**

BlackBeautyZ schreef:
een vraag aan de mensen die een app hebben om alles bij te houden:

hebben jullie je doel op 0,2 of 0,5 kilo per week staan? en waarom?
ik heb die nu al twee weken op 0,2 staan, dan mag ik ongeveer 1500 kcal eten. als ik die op 0,5 zet, dan mag ik ongeveer 1200 kcal eten. ik hoef nog maar 8 kilo af te vallen.. wat zou meer passend zijn bij mij? 0,2 of 0,5 per week?

Ik moet zeggen dat ik zelf niet een bepaald kg per week als doel heb: ik probeer voor nu gewoon netjes en gezond te eten binnen de kcal die ik mag :j. (ik moet dit binnenkort wel wat strenger gaan bijhouden haha)

Zou overigens wel opletten met wat een app aanraadt voor doel, en het zelf in ieder geval nog even berekenen (zie http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/) en start met 500kcal onder je PAL. Dit komt er bij mij uit:
Jouw huidige BMR bedraagt 1619 (probeer op z'n minst boven het BMR van je doelgewicht te blijven. Het BMR wat gegeven wordt is die van je huidige gewicht) 'Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2226 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.'
Ik zou dus in mijn situatie starten op 2226 - 500 = 1726 kcal. Als je dat volhoudt kan je kijken hoeveel je afvalt: val je meer dan 500gr per week af mag je meer eten, val je minder af dan moet je kcal een beetje omlaag zetten. Succes!

Mijn avondeten gister was niet gelukt en dus niet lekker dus heb uiteindelijk een pizza besteld omdat ik de puf niet had om weer naar de supermarkt te gaan (moet heel nodig weer m'n diepvries bijvullen met makkelijke gezonde dingen haha). Wel maar een kleintje + eentje met bloemkoolbodem, maar toch, voelt toch wat minder dan. -O- Vandaag weer lekker ertegenaan.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:12

san4nie schreef:
SandravdB schreef:
Net voor het eerst gemeten, ben bij beide benen twee cm kwijt, heupomtrek 3 cm en taille omtrek 10 cm, dus net resultaat, nu verder vol zien te houden.

Wauw! Dat is al veel! Wanneer ben je begonnen?

Met meten vorige week donderdag, dus is van een week

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:12

Oh wauw Sandra, das veel inderdaad! Lekker bezig *\o/*

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:14

Goed bezig iedereen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:34

Sannert schreef:
Es_ther schreef:
Goed bezig dames *\o/* !

Boulderen is dus een klimwand beklimmen zonder gezekerd te zijn ? Kende het niet dus even gegoogeld. Hoe hoog ga je dan ? :=

(Doet me denken aan een filmpje wat ik laatst zag. Werd iemand geïnterviewd in een klimhal en achter hem komt opeens een jongen naar beneden vallen. := )

Die video zag ik ook :') .
En klopt! 4.5 meter ongeveer, met een dikke mat. Dus wel hoog, maar geen pijn gedaan met vallen zelf.
Heb wel mooie wondjes, maar dat is omdat ik van muur knuffelen hou :') .

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:37

Hier ook weer gewogen, -2,1 sinds 2 december :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:38

Lijkt me dood eng dat klimmen, maar heb ook hoogtevrees

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:40

Goed bezig dames!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:43

Knap hoor! *\o/*

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:45

Es_ther schreef:
Sannert schreef:

Die video zag ik ook :') .
En klopt! 4.5 meter ongeveer, met een dikke mat. Dus wel hoog, maar geen pijn gedaan met vallen zelf.
Heb wel mooie wondjes, maar dat is omdat ik van muur knuffelen hou :') .

Echt 4.5 meter :oo lijkt me doodeng vooral omdat je nergens aan vastzit haha

Wat goed pablo !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:50

Dieuwke_ schreef:
Ik schil ze ook niet. Soms heb ik er een tussen zitten waarvan de schil niet zo lekker is, dan lepel ik ze uit

Uitlepelen zelfs nog, er gaat een wereld open voor mij haha.

Bedankt voor de snelle uitleg over KHA, gisteren nog even wat meer over opgezocht. Als ik het goed vertaal, zou de strekking puur en natuur zijn, aldus zoveel mogelijk? Zoete aardappalen en noten zijn dat ook, maar dat wordt niet gegeten.
Al die namen. := Leuk om dat zo van jullie te lezen.

stinkfruit, die naam alleen al. _O- Durian lijkt mij ook best euh bijzonder zo met die beschrijving.

Neverland, klopt inderdaad, is wel echt even wennen.

Schouderklopje voor de dames die zijn afgevallen! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:52

Nee puur en natuur is meer paleo, dan schrap je zo veel mogelijk bewerkt eten. KHA is echt het beperken van koolhydraten, soms om in ketose te komen (dat is een alternatieve manier van vetverbranding die niet voor iedereen werkt en gevaarlijk kan zijn, maar vaak wel heel effectief is en goed helpt voor mensen die bv suikerziekte hebben), en soms gewoon om koolhydraten te schrappen. In koolhydraten zitten over het algemeen meer kcal dan in groenten etc, dus als je een bord avondeten pakt en je skipt de pasta maar eet alleen een groot bord groente met vlees dan heeft dat al snel voordelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:54

Aah, ok. Dan eet ik dus eigenlijk al een soort van paleo, want ik probeer kant en klaar, zakjes, pakjes etc sowieso al zoveel mogelijk te vermijden (smaak en vanwege toevoegde zout en suiker).