Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Je hebt inderdaad verschillende niveaus van koolhydraten beperken.
Keto: tot 25g koolhydraten
Koolhydraatarm: 25-75g khd.
Koolhydraatbeperkt: 75-150g khd.
Ik eet zelf in de laatste categorie. Doordat ik van koolhydraten minder snel vol zit dan van vetten en eiwit, en sneller weer honger heb, helpt het beperken van koolhydraten mij met afvallen. Qua kcal probeer ik op 1800kcal te zitten, mijn bmr zit rond de 2100kcal en ik gok dat ik licht actief ben.
Mijn geen-honger grens zit bij regulier eten tussen de 3000-3500kcal per dag. Dat helpt niet.
Es_ther schreef:Goed bezig dames!
Hier vanavond weer boulderen. Dan 2 dagen rust en dan gaan we een intro les klimmen doen! Dus met een touwtje en iets hoger.
Pocca_Locca schreef:Hoi iedereen. Ik wil graag nog even een filmpje delen, waar ik best veel aan heb gehad. Hopelijk jullie ook. dr Eric Berg zet alle factoren op een rijtje die het verbranden van vet positief en negatief beïnvloeden. Een best grappige is deze: als je vet wilt verbranden, kun je het beste mensen vermijden die je stress bezorgen. ( kom je iemand tegen, waar je een hekel aan hebt, die een gesprek begint, kun je vanaf nu zeggen: “ sorry, ik mag even niet met je praten van Mn dokter, ik ben namelijk op dieet” )
https://youtu.be/aHKaygC0PnQ
BlackBeautyZ schreef:een vraag aan de mensen die een app hebben om alles bij te houden:
hebben jullie je doel op 0,2 of 0,5 kilo per week staan? en waarom?
ik heb die nu al twee weken op 0,2 staan, dan mag ik ongeveer 1500 kcal eten. als ik die op 0,5 zet, dan mag ik ongeveer 1200 kcal eten. ik hoef nog maar 8 kilo af te vallen.. wat zou meer passend zijn bij mij? 0,2 of 0,5 per week?
Sannert schreef:Es_ther schreef:Goed bezig dames!
Hier vanavond weer boulderen. Dan 2 dagen rust en dan gaan we een intro les klimmen doen! Dus met een touwtje en iets hoger.
Boulderen is dus een klimwand beklimmen zonder gezekerd te zijn ? Kende het niet dus even gegoogeld. Hoe hoog ga je dan ?
(Doet me denken aan een filmpje wat ik laatst zag. Werd iemand geïnterviewd in een klimhal en achter hem komt opeens een jongen naar beneden vallen.)
Es_ther schreef:Sannert schreef:Boulderen is dus een klimwand beklimmen zonder gezekerd te zijn ? Kende het niet dus even gegoogeld. Hoe hoog ga je dan ?
(Doet me denken aan een filmpje wat ik laatst zag. Werd iemand geïnterviewd in een klimhal en achter hem komt opeens een jongen naar beneden vallen.)
Die video zag ik ook.
En klopt! 4.5 meter ongeveer, met een dikke mat. Dus wel hoog, maar geen pijn gedaan met vallen zelf.
Heb wel mooie wondjes, maar dat is omdat ik van muur knuffelen hou.
Dieuwke_ schreef:Ik schil ze ook niet. Soms heb ik er een tussen zitten waarvan de schil niet zo lekker is, dan lepel ik ze uit