Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 12:51

Garnier milde haver? Die bevalt mij erg goed.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:33

Die werkte bij mij juist totaal niet, haha. Toch bijzonder hoe persoonlijk dat is. Ik heb nu de Giovanni route 66 conditioner, die is best oké. De conditioner van Moistful Curl wil ik ook nog proberen, die is leuk geprijsd en de shampoo bevalt goed.

Ik heb trouwens sinds kort de Blueberry Bliss leave-in en wauw! Die is echt heel fijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:40

Ik kom er nu achter dat de yari Green shampoo niet sterk genoeg is om mijn haar/hoofdhuid schoon te krijgen. Is het erg als ik eerst een gewone shampoo gebruik en dan pas deze? De andere shampoo is niet cg proof :o

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:46

Sintara schreef:
Ik kom er nu achter dat de yari Green shampoo niet sterk genoeg is om mijn haar/hoofdhuid schoon te krijgen. Is het erg als ik eerst een gewone shampoo gebruik en dan pas deze? De andere shampoo is niet cg proof :o

Was je je haar al 2x (met de Yari)? Kun je evt. proberen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:53

Vandaag ook bij een krullenkapper geweest.
Nu zelf proberen een goede routine te krijgen.
Ik had 2 weken terug vanalles van Yari Green gekocht maar jammer genoeg is dit te zwaar voor mijn haar.
Dat idee had ik zelf al en werd vandaag ook bevestigd door de kapper.
Ik heb fijn haar, maar wel veel haar.
Nu zorgen dat ik wel de juiste producten vind :)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:10

Dat is echt mooi hoor, je kleur vind ik ook mooi.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:13

Mooi!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:18

Gebruiken jullie alles van het zelfde merk of niet?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:54

Biscuitje schreef:
Was je je haar al 2x (met de Yari)? Kun je evt. proberen.

Ja dat heb ik geprobeerd, maar het schuimt niet en ik denk dat ik het daarom niet goed op mijn hoofdhuid krijg.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:19

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:38

Wat een sensatie artikel zeg.
Maar het ligt denk ik niet aan sulfaat, aangezien dat in de andere shampoo ook niet zit. Normaal kon ik makkelijk een paar weken zonder te wassen, nu was het na wassen ogenschijnlijk vetter dan voor ervoor :+ daarom nog eens gewassen met andere shampoo en daarna de yari Green. Het gedroeg zich op schoon haar ook anders dan op vies.. Maf spul

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:30

Sintara schreef:
Wat een sensatie artikel zeg.
Maar het ligt denk ik niet aan sulfaat, aangezien dat in de andere shampoo ook niet zit. Normaal kon ik makkelijk een paar weken zonder te wassen, nu was het na wassen ogenschijnlijk vetter dan voor ervoor :+ daarom nog eens gewassen met andere shampoo en daarna de yari Green. Het gedroeg zich op schoon haar ook anders dan op vies.. Maf spul

Dan maar een andere shampoo proberen als deze niet werkt? Noughty? To the rescue werkt erg fijn en schuimt lekker. De conditioner vind ik dan weer niet fijn.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:40

Ik blijf maar zeggen dat ik niet fan ben van Yari. Vet haar, slap, jeuk. Ik hoor het bijna alleen maar.

Love Beauty and Planet muru muru vond ik heel fijn. Shea Moisture Superfruit Complex ben ik nu aan het proberen en vind ik ook fijn. Beide ook drogisterij shampoos, dus misschien het proberen waard? Giovanni Root 66 had ik ook absoluut geen vet haar mee, maar die is niet te koop bij de drogist.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:01

Dankjewel, ik ga kijken. Het is lastig, ik kan niet tegen een hoop parfums en ook niet tegen shea butter.. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:28

Ik zie vaak mensen met krullen en dan ziet het haar er heel vet uit ik vind dat echt niet mooi.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:27

Ik ben juist gek op Yari, alleen je pakt er inderdaad al snel te veel van en dan wordt het vet.
Ook gebruik ik het niet op mijn hoofdhuid want anders zou ik geheid een allergische reactie krijgen.

Voor het refreshen heb ik trouwens mijn heilige graal gevonden: Aunt jackie's Don't shrink gel.
Even de haren nat maken met een plantenspuit en dan een beetje gel door het haar kneden, dan droop knijpen met een doek en ik kan er de hele dag tegenaan.
Ik zit nu op dag 4 en los van een beetje pluis, zitten de krullen er nog netjes in.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:37

Ik volg even, wil binnenkort nog steeds een keer langs de krullenkapper, de prijs heeft mij een beetje weerhouden tot nu toe. Ik probeer wel alles zoveel mogelijk CG te gebruiken.

Van mijn zusje heb ik deze lijn gekregen die ik nu aan het testen ben:

Afbeelding

Omdat ik soms last heb van roos op mijn hoofdhuid was ik soms tussendoor met Petal Fresh (geloof de Tea Three versie).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:48

Jolien87 schreef:
Ik ben juist gek op Yari, alleen je pakt er inderdaad al snel te veel van en dan wordt het vet.
Ook gebruik ik het niet op mijn hoofdhuid want anders zou ik geheid een allergische reactie krijgen.

Voor het refreshen heb ik trouwens mijn heilige graal gevonden: Aunt jackie's Don't shrink gel.
Even de haren nat maken met een plantenspuit en dan een beetje gel door het haar kneden, dan droop knijpen met een doek en ik kan er de hele dag tegenaan.
Ik zit nu op dag 4 en los van een beetje pluis, zitten de krullen er nog netjes in.

Welke gebruik je van yari Jolien?
Ik heb laatst shampoo, leave in, curl activator en de gel gekocht van Yari Green maar dat werkt niet voor mij.
We wonen in hetzelfde dorp, dus als je er belang bij hebt mag je het wel bij me ophalen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:08

Ik heb deze producten van de groene lijn:
shampoo, leave-in, curl activator, curl maker en de light hold creme gel.

De shampoo gebruik ik ook enkel voor mijn lengtes. Voor mijn hoofdhuid gebruik ik ongeveer 1x per maand shampoo van Neutral om eventuele build-up te verwijderen en de andere wasdagen gebruik ik conditioner van Neutral voor mijn hoofdhuid.
Stylingproducten gebruik ik überhaupt niet op mijn hoofdhuid.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:26

marleen_usar schreef:
Ik zie vaak mensen met krullen en dan ziet het haar er heel vet uit ik vind dat echt niet mooi.

Ik vind dat echt onverzorgd, zelfs vies, eruit zien. Het haar van Caroline van der Plas is voor mij wat dat betreft het voorbeeld hoe het niet moet.

Maar hoe dan wel :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:07

Wiwabalia schreef:
Ik volg even, wil binnenkort nog steeds een keer langs de krullenkapper, de prijs heeft mij een beetje weerhouden tot nu toe. Ik probeer wel alles zoveel mogelijk CG te gebruiken.

[ [url=m/u6NPXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat ik soms last heb van roos op mijn hoofdhuid was ik soms tussendoor met Petal Fresh (geloof de Tea Three versie).

Hoe bevalt deze of nog niet geprobeerd?
Ik had er ook naar gekeken maar gelezen dat deze behoorlijk 'zwaar' is.
Meer geschikt voor afro.

Yari Green werkte niet voor mij dus staat nu nutteloos in de kast.
Kapper gaf aan dat ik best wat proteïne kon gebruiken, dus vrijdag een bestelling geplaatst voor de lijn van Novex Moviestar.
Heb nu de shampoo, conditioner, deep mask en leave-in.
Deze vorig jaar ook al eens gebruikt en vond hem erg fijn maar was nog in de testfase en had überhaupt nog nooit gehoord van proteïne, hoog poreus haar e.d :')
Gisteren een finale wash gedaan, en daarna shampoo, deep mask en klein beetje leave in.
Nu nog geen styling producten erin maar mijn haar is lekker luchtig en krullerig :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:35

Ik gebruik nu alleen nog de shampoo en een mousse omdat ik kort haar heb.
Bij mij is wel hoe langer het haar hoe meer krullen.
Tijdens het scruchen krijg ik echt gigantisch mooie krullen, en met de mousse erin nog "sterker". Dan plop ik het, en dan is het meestal nog nat als ik het eruit haal.
Eenmaal droog zijn mijn krullen weg. Ik ga denk ik wel een diffuser aanschaffen, zou dit helpen?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:18

ClaudiaHS schreef:
Wiwabalia schreef:

Meer geschikt voor afro.

Ik gebruik deze en vindt ze idd te zwaar, mijn 2a 2b krullen zakker en van uit. Maar het zijn wel hele fijne producten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:06

ClaudiaHS schreef:
Wiwabalia schreef:

Meer geschikt voor afro.

Yari Green werkte niet voor mij dus staat nu nutteloos in de kast.
Kapper gaf aan dat ik best wat proteïne kon gebruiken, dus vrijdag een bestelling geplaatst voor de lijn van Novex Moviestar.
Heb nu de shampoo, conditioner, deep mask en leave-in.
Deze vorig jaar ook al eens gebruikt en vond hem erg fijn maar was nog in de testfase en had überhaupt nog nooit gehoord van proteïne, hoog poreus haar e.d :')
Gisteren een finale wash gedaan, en daarna shampoo, deep mask en klein beetje leave in.
Nu nog geen styling producten erin maar mijn haar is lekker luchtig en krullerig :)

Opzich bevalt hij prima, al ben ik nog wel een beetje zoekende naar alle passende producten voor mijn haar, dus zit nog wel in de test fase. Mijn haar was echt een ramp, ik heb mega krullen van mezelf (rond type 2c ong. denk ik)
en het was erg slierterig en mweh… ik ben dus niet zo tevreden over de Garnier Milde Haver lijn, die doet voor mijn haar niks, ook de kokos boost gel van Andrelon is niet geschikt voor mijn haar.

Sinds ik SheaMoisture gebruik pluist het bijna niet meer en komen mijn krullen mooier terug, alleen ben er nog niet, dus even uittesten nog.

Ik heb van de week het Novex haarmasker binnengekregen (my god; wat een joekel van een pot haha!) en de Curl Jelly. Novex masker wil ik een eenmalig ritueel van maken per week en de kokos gel vervangen voor deze Curl Jelly. En dan kijken wat er dan weer meegebeurt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:19

Ik ga hier even mee lezen, heb als kind grove golven gehad, toen jarenlang een flinke slag en sinds een jaar of 5 ineens krullen :+
Super mooi maar ook wel lastig als je er nieuw in bent.

Ben al afgebouwd naar 1 a 2 x per week wassen en sinds deze week de lijn van yari green besteld om uit te proberen. Ik ben niet van het vele werk om mijn haar te doen dus föhnen doe ik al niet, ploppen is mij ook vreemd dus ik probeer er met crunchen iets van te maken :+