Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:31

Na lang meelezen toch maar meepraten, als dat goed is :o
Wij hebben thuis een halve fitness, waar ik zo'n 2-3x per week sport. Ik doe aan calisthenics, wat vooral bodyweight-oefeningen zijn. Ik gebruik eigenlijk alleen wat enkelgewichtjes en elastieken om oefeningen makkelijker of moeilijker te maken.
Mijn schema is een push/pull. Bij push pak ik de buikspieren meer mee, bij pull de benen. Ik wissel elke keer van oefening, ik heb een hekel aan eentonigheid. Bijvoorbeeld de ene keer een decline pushup, daarna plyo pushup, daarna archer pushup. Daarmee maak ik veel meer en sneller progressie dan 3x5, 3x6, 3x7..
En ik probeer 2x p week op de hometrainer te klimmen. Door astma is 10 minuten al een serieuze uitdaging, maar we bikkelen door ~~}>

Mijn algemene doel is meer kracht hebben in mijn bovenlichaam, met bijbehorende spieropbouw. Een gespierde rug met mooie ronde schouders <3
Om daar naartoe te werken, heb ik kleinere tussendoelen. Een pushup kunnen, een pullup, 10 pullups, handstand, etc.. Heb er toch al een aantal kunnen afvinken *\o/*

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:35

Grappig om te lezen dat veel bovenlijf getraind wordt.
Ik ben breder van boven dus ik train dat niet mega. Mijn focus ligt echt op onderlijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:38

Ik train alles. Ben breed in schouders en bovenrug maar moet alles in conditie houden. Krijg anders zo n Johny Bravo beeld. :P Op sportschool lopen daar voldoende van rond _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:47

Bij mij ligt de nadruk op het bovenlijf omdat het bij hardlopen mijn onderlijf al goed wordt gebruikt en ik al erg sterke benen heb.
Ik vind de PTers bij ons in de sportschool erg goed, van wat ik ervan zie. Altijd verschillende oefeningen, veel kennis, professioneel, maar toch gezellig een praatje maken tussendoor.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:49

Ik doe 2 upper body dagen en 2 lower body dagen, maar vind bovenlichaam leuker omdat ik daar een stuk droger ben en dus veel sneller definitie zie :P Als ik niet flex ben ik niet zo'n anabool of zo, haha, maar ik vind het wel echt mooi, zichtbare spieren in je rug etc en ronde schouders :j

Ik ben tevreden met mijn vooruitgang in elk geval!
Afbeelding

Welkom Rebel_Jits!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:55

Wauw ik ben echt een amateur vergeleken met jullie... _O-

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:23

Jaaaaaa spierballen!! *\%/*

Mijne zijn nog niet zo ver, maar er is een begin :')
Augustus :')
Afbeelding

Ben benieuwd wat t nu is. En mijn rug ook! Morgen ff nieuwe foto’s maken!

Voedingsschema van Esther binnen! Moet even een datum prikken om te beginnen.
Laatst bijgewerkt door loez op 01-11-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:30

Hier zijn de benen ook goed ontwikkeld en bovenlijf minimaal. Bij deadlifts en squats zijn het mijn bovenrug en armen die het opgeven. Vandaar mijn opbouw van schema.

Eulogy, flinke biceps al 8-) En een vlakke buik ook, als ik de helft van de foto juist inschat :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:22

Thanks Eulogy. Grappig dat jouw push day daarin hetzelfde was als een dag uit mijn schema die ik via HAB heb gekregen (ik deed daarbij split in lower en twee keer upper, waarvan één dus focus borst/schouder/tricep). Je ziet er super goed uit, ben stiekem wel jaloers hoor :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:45

Ik heb ook weer lekker getraind! Voornamelijk bovenlijf, heb al flinke benen, ook sterk, dus dat wat minder. Voor de gein eens mee gedaan met deathliften van een vrouw die personal trainer is. Of ik mee wou doen, ach waarom niet. Meestal bleef ik hangen op 50, omdat mn armen het niet trokken. Ze had vandaag straps mee, zodat je eigenlijk vast zit. Ik kwam tot 125. 130 ging niet meer omhoog. Dit was 1 herhaling. We zijn bij 80 begonnen, en dan steeds iets opbouwen, eerst veel daarna steeds kleinere stappen, ook steeds minder herhalingen uiteraard. Daarna weer afbouwen. Ging best lekker eigenlijk. We gaan dit vaker doen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:25

Aaahh wat erg sommige pt's. Hier lopen ze gelukkig wel wat professioneler rond en helpen tussendoor ook andere mensen als ze bijv. zien dat iemands houding niet helemaal correct is

Ik train alles behalve buik. Mijn taille omvang is nu 60 cm wil ik graag zo houden en gelukkig is de rest ook in verhouding. Ben alleen ontevreden over mijn armen, hele lichaam is strak maar kipfiletjes gaan maar niet weg ;(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:12

Taille van 60 cm ga ik nooit halen. Hoe erg ik m'n best ook doe. haha

Wat een gewicht Irkoontje. Ik was al blij met 1x 80 kg. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:47

Lekker bezig Yanou!

Ik heb ook spierpijn van mijn nieuwe schema. Vanavond UB, ben benieuwd.

Benen vind ik echt vreselijk, ik hou van mooie slanke benen en niet van die dikke bovenbenen maar die krijg je vanzelf door het trainen haha :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:08

Lekker bezig allemaal!

Ik heb nu een taille van 60cm maar ben momenteel echt niet in een goede shape wat ik wil

Ik heb spierpijn van dat hardlopen van gister :Y)
Stelde helemaal niks voor maar toch :P

Enkel voel ik een beetje, maar een stuk minder dan verwacht.
Dus van het weekend weer een stukje proberen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:17

Nou ik heb haat aan m'n spillepoten. Zou graag gespierde stevigere bovenbenen hebben. <3
Ik kan trainen wat ik wil maar zal nooit zulke stoere benen krijgen.
Bovenlijf en onderlijf lijken wel van twee verschillende mensen bij mij. :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:22

Haha ruilen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:22

Even op de mensen die het vroegen twee pagina's terug :)
Ik rust 2 dagen en dat is voor mij meer dan genoeg :)
Ik heb geen schema's, ik train veel mrt eigen gewicht, met step, barbell, dumbell en zo af en toe een rondje apparaten. Natuurlijk train je de ene dag meer een groep en de andere dag weer een andere groep meer dan de ander maar vooral door de oefeningen met het lichaamsgewicht pak je meer mee.

Het resultaat is echt zichtbaar en ik voel me topfit :D

wauw! mooie spierballen hierboven!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:31

Hier gister een dagje rust gehouden.
Ga zo pilates doen en daarna nog even wat apparaten beneden.

Krijgen jullie bij de sportschool een standaard schema of is het ook mogelijk om een persoonlijk schema te maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:34

Elk schema is persoonlijk en hangt af van fitheid, wensen, postuur enz.

Morgen vroeg kort trainen, zit alleen met ontsteking op rotplek dus moet even zien of het gaat lukken, niet hele veel tijd maar beter kort dan niet

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:45

Needje schreef:
Taille van 60 cm ga ik nooit halen. Hoe erg ik m'n best ook doe. haha

Wat een gewicht Irkoontje. Ik was al blij met 1x 80 kg. :')

Daar begonnen we mee :,)
Kwam daar eerder ook amper aan, maar met straps is een stuk fijner en makkelijker voor je armen en handen. Heb nu wel stijve spieren :p

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik dat überhaupt kon, maar blijkbaar ben ik sterker dan gedacht. Vanmorgen ook weer ochtensport gehad, ben er nu wel ff klaar mee, morgen weer sporten. Vanavond niks, mooi op tijd slapen

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:48

Wauw goed bezig allemaal zeg en wat zijn sommigen heerlijk fanatiek.
Gisteren naar de sportschool geweest, nu dus alles zelf wat ontdekken. We hebben van alles wat geprobeerd om te kijken hoe alles nou precies werkt. Beetje rustig aangedaan qua gewichten. Ik moet zeggen dat ik de volgende keer wat meer aan cardio ga doen, want dat hield ik nu zat vol. Ik vind er een gezellig en open sfeertje hangen, dus dat is geen drempel meer voor mij om bijvoorbeeld alleen te gaan sporten. Ik ga nu voor in ieder geval 2 avonden in de week en wat meer lukt is mooi mee genomen. Morgen staat het ook weer in de planning. Hopelijk kan ik volgende week ook nog wat live groepslessen mee draaien.

De termen en afkortingen zeggen mij nog niet veel, maar zal mij daar eens wat meer in gaan verdiepen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:12

Zijn er hier ook paardenbezitters? Hoe doen jullie dat met al die moordende sportschema's? Mijn paard staat nu nog in de opfok, maar als ik straks 7 dagen per week heen moet gaat sporten er sowieso bij in schieten...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:16

Ik heb mijn paard verkocht in het voorjaar en ben daarna gaan fitnessen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:18

Niet meer helaas. Paardloos sinds maart. Maar eerste periode wel gewoon getraind twee tot drie keer per week naast zelfzorg paarden op 20 km de andere kant op. Was net te doen maar wel overbelast uiteindelijk.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:31

Hier wel een paardenbezitter. We rijden recreatief dus dat scheelt en momenteel doet de bakverlichting het niet dus kan ik in de avonden daar toch niks doen. Ik doe dus momenteel hooguit 4x in de week wat met hem.
Gelukkig heb ik een super lief dier die dat niet erg vindt :D
Met mijn jonkie doe ik toch niet meer dan 1x per week iets van grondwerk.