Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Essia schreef:MerleSimone schreef:Was niet van plan lijstjes te plaatsen, weet ook niet wat wel eigenlijkMaar dan begin ik met posten over 10 dagen!
Degene die geïnteresseerd is doe ik pb haha.
Je kan toch gewoon mee posten over je Progress en hoe je je eronder voelt toch? Wat mij betreft meer dan welkom. Werkt motiverend zo'n topic.
Ik ben mijn eerste kilo kwijt. Grappig om te zien dat mijn vetpercentage enorm keldert sinds ik gezond eet! En na een avondje bioscoop even terug omhoog schootnet anderhalve week onderweg en het gaat voor mijn gevoel echt goed, maar dat is nu ik vakantie heb. Hoop dat ik dit aan kan houden als ik straks weer aan het werk ga.
Johanna01 schreef:Ik wil me ook graag melden hier in het topic. Om verschillende redenen wil ik graag 26 kilo afvallen, waarvan er inmiddels 3 af zijn in 2 maanden. Op 1 juni heb ik mijn leefstijl 'omgegooid', ik ben begonnen met 2 keer per week TRX/Bootcamp lessen, ik drink enkel nog water en zo nu en dan (groene) thee zonder suiker. Ik heb mijn implanon laten verwijderen in juni en ik ben begonnen aan de pil, daarnaast sinds een week gestopt met roken dus het afvallen wil nog niet echt vlotten. Maar goed, gezondere leefstijl.
Ik ben 1,71 meter lang en ik weeg daarbij op dit moment 93 kilo. Very to mucho dus. Vandaar dat ik graag in dit topic wil mee lezen (en schrijven) voor motivatie en inspiratie.
Op dit moment ziet een gemiddelde dag er voor mij ongeveer zo uit;
O: 150 gram griekse yoghurt 10% vet + 30 gram muesli rood fruit of honey granola
L: 2 meergranen boterhammen met kipfilet/kaas/tonijnsalade/filet american oid
T: Stuk fruit/liga evergreen koekje
A: Met de pot mee, helaas kook ik op dit moment nog veel met pakjes en zakjes, ook dit wil ik graag veranderen.
Qua beweging dus sowieso TRX/Bootcamp 2 x pw een half uur
Vanaf 1 september heb ik er ook een fitness abonnement bij waarmee ik onbeperkt kan fitnessen tussen 09.00 en 21.00, op 5 september begin ik aan een nieuwe opleiding en zal ik ook van en naar school rond de 18 km per dag gaan fietsen met 2 kindjes op de fiets.
Johanna01 schreef:Ik wil me ook graag melden hier in het topic. Om verschillende redenen wil ik graag 26 kilo afvallen, waarvan er inmiddels 3 af zijn in 2 maanden. Op 1 juni heb ik mijn leefstijl 'omgegooid', ik ben begonnen met 2 keer per week TRX/Bootcamp lessen, ik drink enkel nog water en zo nu en dan (groene) thee zonder suiker. Ik heb mijn implanon laten verwijderen in juni en ik ben begonnen aan de pil, daarnaast sinds een week gestopt met roken dus het afvallen wil nog niet echt vlotten. Maar goed, gezondere leefstijl.
Ik ben 1,71 meter lang en ik weeg daarbij op dit moment 93 kilo. Very to mucho dus. Vandaar dat ik graag in dit topic wil mee lezen (en schrijven) voor motivatie en inspiratie.
Op dit moment ziet een gemiddelde dag er voor mij ongeveer zo uit;
O: 150 gram griekse yoghurt 10% vet + 30 gram muesli rood fruit of honey granola
L: 2 meergranen boterhammen met kipfilet/kaas/tonijnsalade/filet american oid
T: Stuk fruit/liga evergreen koekje
A: Met de pot mee, helaas kook ik op dit moment nog veel met pakjes en zakjes, ook dit wil ik graag veranderen.
Qua beweging dus sowieso TRX/Bootcamp 2 x pw een half uur
Vanaf 1 september heb ik er ook een fitness abonnement bij waarmee ik onbeperkt kan fitnessen tussen 09.00 en 21.00, op 5 september begin ik aan een nieuwe opleiding en zal ik ook van en naar school rond de 18 km per dag gaan fietsen met 2 kindjes op de fiets.
Johanna01 schreef:Ik ben het met jullie eens dat het meer scheelt in calorieën. Maar krijg je van magere yoghurt niet eerder weer honger dan? Je zou er dan inderdaad meer van kunnen eten, maar dan maakt het toch in principe niet uit of je mager of vol eet omdat de hoeveelheid kcal het zelfde blijft?
Johanna01 schreef:Ik ben het met jullie eens dat het meer scheelt in calorieën. Maar krijg je van magere yoghurt niet eerder weer honger dan? Je zou er dan inderdaad meer van kunnen eten, maar dan maakt het toch in principe niet uit of je mager of vol eet omdat de hoeveelheid kcal het zelfde blijft?
_Ilsee_ schreef:Whaah ik heb gisteren dus ook weer voor het eerst sinds een half jaar paardgereden, en ja die voel ik nu goed![]()
De komende weken dat ook weer lekker oppakken, wel jammer dat ik in september weer weg ben en niet echt naar iets toe kan werken. Maar voor nu is het wel weer heeeerlijk!
Johanna, ik denk dat zolang jij er mee afvalt het geen kwaad kan om die yoghurt te nemen. Juist omdat je er wel lekker vol van zit. Als je op een gegeven moment niet meer gaat afvallen, en dus echt alle kleine dingen moet meenemen om de laatste kilo(s) eraf te krijgen, ja dan zou ik overstappen op magere yoghurt.
En inderdaad wat Mjetterd zegt, calorieën zijn ook niet altijd heilig.
IMANDRA schreef:Ik heb hier wel eens gelezen over 'slechte chemicaliën' in eten. Kwam net dit tegen, geweldig! https://jameskennedymonash.wordpress.co ... ters-pdfs/