3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:03

Hi meiden! Jullie gaan echt hard!
Ik hoop dat ik mij hier ook weer mag melden haha, ik las altijd mee, maar doordat ik in het buitenland zat kon ik niet echt wat. Was behoorlijk beperkt in het sporten en gezond eten.

Nu ben ik weer "goed" bezig! Wel grappig ook weer sinds 1,5 week en ook 1 kilo kwijt haha Essia!
Wel jammer dat ik in het buitenland zo'n 6 kilo ben aangekomen..
Oke komt goed! Succes meiden!
Ik lees denk ik weer meer mee dan dat ik post maar dit topic is toch een goed steuntje in de rug!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:21

Essia schreef:
MerleSimone schreef:
Was niet van plan lijstjes te plaatsen, weet ook niet wat wel eigenlijk :') Maar dan begin ik met posten over 10 dagen!
Degene die geïnteresseerd is doe ik pb haha.

Je kan toch gewoon mee posten over je Progress en hoe je je eronder voelt toch? Wat mij betreft meer dan welkom. Werkt motiverend zo'n topic.

Ik ben mijn eerste kilo kwijt. Grappig om te zien dat mijn vetpercentage enorm keldert sinds ik gezond eet! En na een avondje bioscoop even terug omhoog schoot :') net anderhalve week onderweg en het gaat voor mijn gevoel echt goed, maar dat is nu ik vakantie heb. Hoop dat ik dit aan kan houden als ik straks weer aan het werk ga.

Yep dat was mn idee ook een beetje :j Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden, eerst morgen jarig dus hapjes <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:22

Ik ben net terug van een padel clinic, is echt gaaf! Soort combi tussen tennis en squash, geweldig :D Nog even heel elegant gecrasht, dus sporten wordt m morgen even niet :+ enkel en knie verdraaid.
De saté met patat was trouwens heerlijk, was de moeite waard :9

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:28

Ah jeetje balen dat je gevallen bent!

Netjes Ilse!

Janken ik heb mn macro's vanavond na mn werk (lees na half 11) nog even verpest :+ Kwa kcal is t niet erg maar had beter andere dingen kunnen pakken want heb nu bijna alleen maar khd erbij lopen vreten :+

L: 2 wortel tortillas met 50gr hummus zongedroogde tomaat, 81gr kipfilet en 40gr tomaat + 1 wit puntje met 14gr pindakaas
T: smoothie van 1 banaan, 125gr kersen, 50gr spinazie en 23gr plantaardige proteine
A: 1 triangel, 100gr fricandeau en 150gr kvarg perzik
T: halve oatmeal koek, 20gr melba toast, 38gr kipfilet en 1 digestive koekje ... oops :+
B: 16.000 stappen & half uurtje krachttraining

1782kcal, 203gr khd :+ , 50gr vet en 119gr eiwit

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:33

Ik lees daar niets verkeerds aan?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:41

Mijn lijf doet t beter op hoger vet en eiwit, dus ik hou meestal om en nabij de 150gr khd aan (wat eigenlijk al vrij hoog is maar ik hou van carbs dus jammer dan). Dus van 203gr wat gelijk staat aan 47% van mn dag vind ik zonde, want ervoor stond ik mooi begin de 30%, haha.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:55

Ik wil me ook graag melden hier in het topic. Om verschillende redenen wil ik graag 26 kilo afvallen, waarvan er inmiddels 3 af zijn in 2 maanden. Op 1 juni heb ik mijn leefstijl 'omgegooid', ik ben begonnen met 2 keer per week TRX/Bootcamp lessen, ik drink enkel nog water en zo nu en dan (groene) thee zonder suiker. Ik heb mijn implanon laten verwijderen in juni en ik ben begonnen aan de pil, daarnaast sinds een week gestopt met roken dus het afvallen wil nog niet echt vlotten. Maar goed, gezondere leefstijl.

Ik ben 1,71 meter lang en ik weeg daarbij op dit moment 93 kilo. Very to mucho dus. Vandaar dat ik graag in dit topic wil mee lezen (en schrijven) voor motivatie en inspiratie.

Op dit moment ziet een gemiddelde dag er voor mij ongeveer zo uit;

O: 150 gram griekse yoghurt 10% vet + 30 gram muesli rood fruit of honey granola
L: 2 meergranen boterhammen met kipfilet/kaas/tonijnsalade/filet american oid
T: Stuk fruit/liga evergreen koekje
A: Met de pot mee, helaas kook ik op dit moment nog veel met pakjes en zakjes, ook dit wil ik graag veranderen.

Qua beweging dus sowieso TRX/Bootcamp 2 x pw een half uur
Vanaf 1 september heb ik er ook een fitness abonnement bij waarmee ik onbeperkt kan fitnessen tussen 09.00 en 21.00, op 5 september begin ik aan een nieuwe opleiding en zal ik ook van en naar school rond de 18 km per dag gaan fietsen met 2 kindjes op de fiets.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:36

Johanna01 schreef:
Ik wil me ook graag melden hier in het topic. Om verschillende redenen wil ik graag 26 kilo afvallen, waarvan er inmiddels 3 af zijn in 2 maanden. Op 1 juni heb ik mijn leefstijl 'omgegooid', ik ben begonnen met 2 keer per week TRX/Bootcamp lessen, ik drink enkel nog water en zo nu en dan (groene) thee zonder suiker. Ik heb mijn implanon laten verwijderen in juni en ik ben begonnen aan de pil, daarnaast sinds een week gestopt met roken dus het afvallen wil nog niet echt vlotten. Maar goed, gezondere leefstijl.

Ik ben 1,71 meter lang en ik weeg daarbij op dit moment 93 kilo. Very to mucho dus. Vandaar dat ik graag in dit topic wil mee lezen (en schrijven) voor motivatie en inspiratie.

O: 150 gram griekse yoghurt 10% vet + 30 gram muesli rood fruit of honey granola
A: Met de pot mee, helaas kook ik op dit moment nog veel met pakjes en zakjes, ook dit wil ik graag veranderen.

Vanaf 1 september heb ik er ook een fitness abonnement bij waarmee ik onbeperkt kan fitnessen tussen 09.00 en 21.00, op 5 september begin ik aan een nieuwe opleiding en zal ik ook van en naar school rond de 18 km per dag gaan fietsen met 2 kindjes op de fiets.

Hoi even een tip. Ik ben zelf ook bezig met gezonder eten post hier nooit maar gebruik het altijd als motivatie.
Ik at ook altijd Griekse yoghurt 10% vet maar ik kwam erachter dat minder vet of magere kwark bijvoorbeeld echt de helft minder calorieën heeft. Dan zou je er dus of meer van kunnen eten. Ook die optimel of huismerk Jumbo kwark met smaak bijvoorbeeld vanille zijn de helft minder in calorieën.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:36

Johanna01 schreef:

Hoi even een tip. Ik ben zelf ook bezig met gezonder eten post hier nooit maar gebruik het altijd als motivatie.
Ik at ook altijd Griekse yoghurt 10% vet maar ik kwam erachter dat minder vet of magere kwark bijvoorbeeld echt de helft minder calorieën heeft. Dan zou je er dus of meer van kunnen eten. Ook die optimel of huismerk Jumbo kwark met smaak bijvoorbeeld vanille zijn de helft minder in calorieën.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:42

Ik zou inderdaad ook voor een magere yoghurt gaan, scheelt je veel in kcal.

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:08

Vanaf nu ga ik hier ook maar meelezen..
Ik ben een half jaartje in Nieuw-Zeeland geweest en ben daar aardig wat kilo's verloren maar nu ik weer thuis ben komen ze er snel weer aan.
Ik sport heel onregelmatig en wil hier vaste dagen voor zoeken en ik moet de lekkere dingen laten staan, want dat is echt mijn probleem.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:15

Ik ben het met jullie eens dat het meer scheelt in calorieën. Maar krijg je van magere yoghurt niet eerder weer honger dan? Je zou er dan inderdaad meer van kunnen eten, maar dan maakt het toch in principe niet uit of je mager of vol eet omdat de hoeveelheid kcal het zelfde blijft?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:18

Johanna01 schreef:
Ik ben het met jullie eens dat het meer scheelt in calorieën. Maar krijg je van magere yoghurt niet eerder weer honger dan? Je zou er dan inderdaad meer van kunnen eten, maar dan maakt het toch in principe niet uit of je mager of vol eet omdat de hoeveelheid kcal het zelfde blijft?

Ik vind yoghurt inderdaad minder vullen maar kwark niet.
Als je meer van eet dan maakt het inderdaad niet uit.
Maar je zou dus of je portie gelijk kunnen houden van eet je minder of verdelen over de dag en in plaats van iets anders als tussendoortje eten etc.
Maar ik eet eigenlijk altijd 250 gr of zo dus dat is 120 cal en 10% Griekse yoghurt 100 gr is volgens mij ook al 120 cal.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:31

Ah oke! Toch maar eens proberen dan :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:18

Johanna01 schreef:

Klopt. Je hoeft niet bij alles te kiezen voor een magere variant. Meer vetzuren in Yoghurt zorgen voor een verzadigd gevoel. Daarnaast kunnen meer kcal juist betekenen dat er meer voeding in zit.

Staar je dus niet altijd blind op kcal maar kijk ook wat de ingrediënten zijn. Vetten zijn niet per definitie slecht.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:52

Whaah ik heb gisteren dus ook weer voor het eerst sinds een half jaar paardgereden, en ja die voel ik nu goed :')
De komende weken dat ook weer lekker oppakken, wel jammer dat ik in september weer weg ben en niet echt naar iets toe kan werken. Maar voor nu is het wel weer heeeerlijk!

Johanna, ik denk dat zolang jij er mee afvalt het geen kwaad kan om die yoghurt te nemen. Juist omdat je er wel lekker vol van zit. Als je op een gegeven moment niet meer gaat afvallen, en dus echt alle kleine dingen moet meenemen om de laatste kilo(s) eraf te krijgen, ja dan zou ik overstappen op magere yoghurt.
En inderdaad wat Mjetterd zegt, calorieën zijn ook niet altijd heilig.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:54

Ik kies ook vaak voor een magere variant, terwijl ik eigenlijk wel weet dat ik van een volle (of halfvolle) variant veel langer verzadigd ben, en dat vetten ook gewoon belangrijk zijn. Maar het is heel verleidelijk om in die calorieen te snijden, omdat het makkelijk is.

Oei Ilse, dat zal je zeker voelen ja! Waar ga je in september heen? Weer terug of naar een ander land?

Ik ben behoorlijk stijf van gisteren haha. Mn knie is ook een beetje dik en pijnlijk, toch niet helemaal zonder kleerscheuren van mn val afgekomen. Lopen gaat wel goed, maar fietsen niet. Nou ja, gaat wel weer over.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:20

Haha Ilse, de overeenkomsten blijven :') ik heb gisteren mijn tweede paardrijles sinds een half jaar gehad! Succes met de spierpijn!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:33

Laura ik ga op stage naar Engeland voor een jaartje! Maar daar zie ik qua eten/sporten niet zo tegen op aangezien daar genoeg opties zijn om goed te eten en te sporten :) En de temperatuur aanzienlijk lager is haha!

Essia omygod die spierpijn is killing, maaar we hebben wat gedaan dat is goed!

Vandaag de hele dag bij het ponyconcours geholpen, en had geen eigen eten meegenomen omdat ik dacht dat ik zo weer thuis zou zijn. Niet dus.. dat werd een broodje hamburger helaas.

O: twee volkoren bescuiten met kaas en melk
L: Broodje hamburger en 1 glas dubbel fris
A: Champignon soep met een broodje als ik nog trek heb
T: Appel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:33

Gaaf Ilse, leuk al die buitenlandse ervaring! Wat voor studie doe je?

Vandaag ziet mn lijstje er zo uit:
O: 2 volkoren boterhammen met gevuld eitje salade van johma
L: ijsbergsla met tomaat en hgeitenkaas, dressing van balsamico, olijfolie, mosterd en een drupje honing
T: hema hotdog :o
T2: 2 volkoren biscuitjes
A: volkorenpasta met zelfgemaakte tomatensaus met veel groenten, eetlepel parmezaanse kaas
T: 2 glazen witte wijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 02:04

_Ilsee_ schreef:
Whaah ik heb gisteren dus ook weer voor het eerst sinds een half jaar paardgereden, en ja die voel ik nu goed :')
De komende weken dat ook weer lekker oppakken, wel jammer dat ik in september weer weg ben en niet echt naar iets toe kan werken. Maar voor nu is het wel weer heeeerlijk!

Johanna, ik denk dat zolang jij er mee afvalt het geen kwaad kan om die yoghurt te nemen. Juist omdat je er wel lekker vol van zit. Als je op een gegeven moment niet meer gaat afvallen, en dus echt alle kleine dingen moet meenemen om de laatste kilo(s) eraf te krijgen, ja dan zou ik overstappen op magere yoghurt.
En inderdaad wat Mjetterd zegt, calorieën zijn ook niet altijd heilig.

Kcal zijn leidend met afvallen, maar om gezond af te vallen zul je ook naar inhoud moeten kijken. Zoals vaker gezegd wordt kan je op een snicker-dieet afvallen: het is echter niet gezond. Daarom letten velen hier ook op macros. Van eiwitten en vetten zit je bijv. langer vol. Je zou bijvoorbeeld 250cal aan volle yoghurt voor ontbijt kunnen eten en dan tot je lunch vol zitten, of voor 125kcal aan magere yoghurt en dan een tussendoortje moeten pakken omdat je honger hebt tussendoor. Natuurlijk is magere yoghurt niet slecht (geen een voeding is 'slecht') maar je kan misschien wel kijken wanneer wat kan. Ik zou persoonlijk bijv. de volle variant pakken in de ochtend, zodat ik niet na een halfuur al honger heb. De magere variant zou ik kunnen gebruiken in de avond, wanneer ik geen trek meer heb maar wel nog meer kcal nodig heb. Om maar een voorbeeld te noemen hè!

Ik ga even geen lijstje plaatsen: vandaag uit eten geweest met m'n familie, super gezellig en een keer genieten is ook prima :D!

Ik heb hier wel eens gelezen over 'slechte chemicaliën' in eten. Kwam net dit tegen, geweldig! https://jameskennedymonash.wordpress.co ... ters-pdfs/

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:26

IMANDRA schreef:
Ik heb hier wel eens gelezen over 'slechte chemicaliën' in eten. Kwam net dit tegen, geweldig! https://jameskennedymonash.wordpress.co ... ters-pdfs/

Geweldig _/-\o_

Wat betreft de yoghurt heb je gelijk. "Helaas" (tussen haakjes omdat ik niets mis vind aan tussendoortjes, alleen soms niet handig qua kcal) heb ik ook bij volle yoghurt altijd een tussendoortje nodig, en dan kom ik met de magere variant net wat minder snel in de knel qua kcal. Mijn middenweg is een magere kwark die hoog in eiwitten is, zit ik lang van vol maar laag genoeg in kcal.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:47

Hoi, ik ben er weer!
Heerlijk drie weken op vakantie geweest naar Amerika. Maar dat was niet zo gezond voor mij. Omdat we gingen roadtrippen, konden we niet koken omdat we elke dag in een hotel zaten. Dus elke ochtend, middag en avond ongezond eten (inclusief toetje) drie weken lang is wel een beetje iets te veel.
Maar ik ben daarnet op de weegschaal gaan staan en ik weeg nu 63.4, dus de schade valt gelukkig wel mee! Vanaf morgen ga ik echt actief aan de slag, maar nu ben ik iets te druk bezig met wakker blijven (vandaag teruggekomen en "'snachts" niet geslapen) dus ik ben nu even niet in staat om iets te doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:01

Ik meld me ook weer. Heerlijk druk gehad met de vakantie :D , maaaar dat betekent ook heel veel aangekomen. Helaas..

Ga proberen weer genoeg te sporten, de tussendoortjes en ijsjes etc. te laten zitten en ook gezonder te eten. Maar wat blijf ik dat lastig vinden om een goede balans te vinden in wat je wel/niet kan eten. En vooral, zonder dat het saai wordt en ik iedere dag hetzelfde eet.

Nog even een andere vraag. Ik zie op instagram/het internet vaak voorbij komen dat mensen 3-5x per week sporten. Mijn vraag is, hóe dan? :+ 5 dagen pw naar school, daarnaast nog werken en 1 dag in de week oppassen + meer dan genoeg huiswerk. Hoe sport je dan zo vaak? :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:22

Ik sport meestal 3x per week. Nou zit ik niet meer op school, maar werk wel 3 dagen per week, de andere doordeweekse dagen overdag bij de kinderen, dus ik ben op de avonden/weekend aangewezen. Mn man is vaak rond half 7, 7 uur thuis, wij hebben dan al gegeten. Hij brengt de kinderen naar bed en gaat eten, ik ga sporten. Als ik terugkom is hij ook net klaar, meestal gaat hij dan nog even hardlopen en ik wat huishouden doen. Om een uur of 9 als we mazzel hebben nog ff tv kijken en dan naar bed. T is wel druk en ik dacht altijd geen tijd te hebben, maar het was in mijn geval echt een kwestie van tijd maken.