Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:19

Wat fijn zeg! Ik heb hier ook zo'n winkel zitten. Heel behulpzaam en altijd vet gezellig :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:01

Greetje jij bent weer goed in training!

Hwn pas maar op inderdaad, stapje terug kan soms geen kwaad.

Plien fijn weer nieuwe schoenen. Toen ik mijn huidige schoenen kocht ben ik ook heel fijn geholpen, veel tips ook gekregen voor de marathon opbouw etc.

Gisteren had ik eigenlijk interval op de planning staan maar het was zulk slecht weer… vond het best knap dat ik wel ben gaan lopen met wind, regen en hagel. Vlot rondje van 8,7km gedaan.
Ik vind het echt wel een stuk minder leuk met dit weer hoor, zeker die wind ook.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:59

Leuk topic! Ik kom ook even binnen vallen, want hardlopen, dat is al heel lang mijn ding. Helaas heb ik een hele tijd niet kunnen lopen omdat ik longembolieën heb gehad, maar sinds kort mag en kan ik alles weer een beetje gaan oppakken. Eerst stevig wandelen enzo. Inmiddels kan ik 6 x 1 minuut hardlopen, met tussentijds ongeveer 2 minuten rust (wandelen). Ja, alles weer helemaal opnieuw opbouwen en ik moet bij inspanning goed mijn hartslag in de gaten houden. Ik heb nog een lange weg te gaan! Daarom hoop ik onder ander via dit forum ook genoeg motivatie te vinden. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:00

Weer of geen weer, hagel doet zeer :7
Dapper van je!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:16

Welkom Roos!

Hahaha plien ja die hagel was minder prettig, 4 buien gehad ook :')

Ik zou vandaag wel een marathon met meewind willen lopen! :P

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:29

Welkom Roos! Hopelijk kan je 't hardlopen lekker op gaan pakken :)
Ik las inderdaad veel over een harde wind vandaag in NL. Ik ga vanmiddag hardlopen in de sneeuw 8-)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:59

Supervixen, met dit soort weer heeft het wel wat om op die loopband te gaan inderdaad, en mooie tempocontrole.

Fijn dat ze zo goed meedenken in de winkel Plien! Ik heb mijn schoenen inmiddels zo'n 14 maanden maar ze moeten nog wel een tijd door want ik heb geen geld voor nieuwe O:)

Goed bezig Daan, toch hardlopen! Ik liep gisterochtend eerst in de sneeuw, toen hagel en vervolgens nog regen :') Maar die hagel was niet heel hard en vond ik fijner dan de regen eigenlijk, kon dat zo van me afschudden.

Welkom Roos! Verstandig om zo rustig op te bouwen +:)+ loop je met hartslagmeter?

Ja het is echt wel flink aan het waaien vandaag, al neemt het hier nu wel af, had eigenlijk vanochtend een duurloop willen doen maar die verplaatst naar eind van de middag ivm code oranje, nog een paar uurtjes wachten en dan mag ik :D

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:45

Dankjulliewel! Ik ga het hardlopen beetje bij beetje oppakken onder begeleiding van een fysio, dat vond ik ook al verstandig van mezelf! Ik loop inderdaad met een hartslagmeter, op advies van de cardioloog. Lopen hier meer mensen met een hartslagmeter?

Wie gaat er vandaag hardlopen, in deze storm? : o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:54

Welkom Roos! En natuurlijk heel veel succes gewenst met het oppakken van het hardlopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:22

Ik loop ook met een hartslagmeter :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:04

Ik wilde met hartslagmeter gaan lopen, maar ik vond het niet prettig met zo'n band om mijn middel, werd daar ontzettend benauwd van dus nu loop ik lekker op gevoel :)

Ik wilde ook eens proberen twee trainingsdagen achter elkaar te lopen. Gister 10 km gelopen (iets meer dan gepland maar was vergeten dat de weg die ik wilde geen verlichting heeft en het was nog donker). Vandaag 17km gedaan nadat het weeralarm was opgeheven, begon het natuurlijk wel direct te regenen... Maargoed het lopen viel me niks tegen! Kan het nu wel iets voelen in mijn spieren maar dat mag ook wel :) Komend weekend waarschijnlijk niet hardlopen want heb vrij veel gedaan afgelopen week

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:47

Ik loop wel met hartslag meter maar enkel om dingen te kunnen verklaren. Ik train al lang niet meer op hartslag Dat is in mijn geval een beetje zinloos. Vandaag ook weer zo'n dag dat bij een beetje tempo mijn hartslag steeds gelijk naar 160 oploopt en daar dan op blijft hangen. Kan ik heel gefrustreerd over gaan doen maar eigenlijk gewoon goed getraind. Met die storm toch gewoon mijn interval training gedaan. De tempo's gelopen die ik voor ogen had en weer dik 20km gelopen.
Maar ik train nu dus a een hele tijd gericht op tempo's.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:04

Wauw, jullie lopen al hele afstanden. En ook in de storm, knap hoor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:43

Roos04 leuk dat je in dit topic komt meepraten. Heb je ook een doel voor jezelf of zie je wel hoe het gaat?

S1993 fijn dat het lekker ging, twee dagen achter elkaar!

Ik heb net na het werk gelopen, na 40 minuten een dikke hagel/regenbui die duurde ruim 20 minuten. Had een uur op mijn schema staan, maar totaal een uur en een kwartier gelopen (bijna 12km). Ging lekker.

En ik durf het bijna niet te zeggen.. maar deze week heb ik na het lopen een stuk minder last van mijn heup *\o/*

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:30

Gisteren weer poging gewaagd: eerst netjes lage hartslag, maar dan versneld om aan te sluiten bij een ander groepje, en gelijk wat last van steken in mijn zij. Hartslag ging weer naar 165, en is niet meer gedaald, behalve toen ik op het einde alleen liep, en aan minder dan 8 km/u liep. Daarna nog versneld naar 10,5 à 11 km/u, en toen daalde ie plots snel, maar kan ook zijn dat mijn batterij leeg was, had al tijdje de fout melding.

Ik zal morgen toch mijn intervaltraining overslaan, voel me trouwens nog steeds niet lekker, 2017 was precies toch leuker. En dan gooien mijn bazen ook nog roet in het eten door continu functies te veranderen.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:30

Mijn doel is om weer mee te kunnen doen met de 4mijl! Al is het half lopend, half hardlopend. Maar ik zie wel hoe het gaat en wat haalbaar is. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:33

Mooi doel!

Wat heb ik vanmorgen genoten van het hardlopen. Heerlijk met mijn loopmaatje een uur door het bos en over de hei. Alles was nog wit uitgeslagen. Over de hei liep een groep van 15 edelherten waar we een tijdje naar hebben gekeken.
Er lagen aardig wat bomen over het pad waar we overheen moesten klimmen.

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:06

Wat fijn, Supervixen, dat je in zo'n omgeving kan hardlopen! Hier is het gewoon op de openbare weg, al is het ook wel een mooie omgeving, al sta ik er niet vaak meer bij stil omdat ik hier al zo lang woon.

Deze morgen me nog es aan hardlopen gewaagd, en nu... bleef mijn hartslag te lang te laag: hele tijd aan hartslag 120 aan 11 à 12 km/u. Is later wel gestegen naar 145. Fysio had me voorgesteld dat ik eens zijn hartslagmeter zou lenen, lijkt me niet slecht, want totaal onlogisch dat ik aan 8,5 km/u hartslag 170 haal, en deze zakt als ik sneller ga. Hoewel, ben al altijd nogal tegendraads geweest. :)

Ik voel het wel in mijn benen dat mijn spieren niet zo goed meewillen, maar durf momenteel geen magnesium nemen doordat ik wat maag-darmklachten heb de laatste tijd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:46

Dan zou ik ook gaan twijfelen aan de accuratesse van de meter. Maak je de borstband een beetje vochtig voor je 'm omdoet?

Wat een prachtige foto Supervixen, genieten zeg!

Ik heb vanochtend een duurloop van 23km gedaan. Zou eerst een rondje door natuurgebied doen maar het was spekglad. Dus maar langs de grote wegen over het fietspad, dat was prima te doen. Nu kan ik met een voldaan gevoel op de bank ploffen :D.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:27

Hwn goed dat je eens een andere meter probeert. Heb je ook wel eens gewoon je hartslag opgenomen met je vingers op je pols of iets dergelijks?

Lekkere afstand plien91. Daar kun je zeker tevreden mee zijn.

Ik verga altijd van de honger na langere afstanden (meer dan 10km), hebben jullie dat niet?

Het is echt heerlijk dat hier veel bos/hei in de omgeving is. Ik heb volgende week zaterdag een trailrun van 11km vanaf Burger's zoo. Ben benieuwd!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:31

Supervixen, mooie foto, mooie omgeving. Dat maakt het hardlopen altijd fijner. Ik heb vanochtend een paar pasjes hardgelopen ( :') ) en het was inderdaad nog aardig glad.

Hebben jullie een doel met hardlopen dit jaar?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:36

Supervixen schreef:
Hwn goed dat je eens een andere meter probeert. Heb je ook wel eens gewoon je hartslag opgenomen met je vingers op je pols of iets dergelijks?

Lekkere afstand plien91. Daar kun je zeker tevreden mee zijn.

Ik verga altijd van de honger na langere afstanden (meer dan 10km), hebben jullie dat niet?

Het is echt heerlijk dat hier veel bos/hei in de omgeving is. Ik heb volgende week zaterdag een trailrun van 11km vanaf Burger's zoo. Ben benieuwd!

Ja, ik kan het wel aardig uitstellen met gelletjes enzo maar als ik thuiskom heb ik standaard HEEL.ERG.HONGER.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:21

Roos04: mijn doel is eerst de halve marathon van Enschede lopen en dan daarna wat leuke trails/wedstrijden tot 15-20km. Tussen de oren zijn die afstanden voor mij voldoende, qua conditie kan ik wel meer.

En ik hoop dat ik iemand zo gek kan krijgen om met me mee te gaan naar de spartan race 1 september in IJmuiden. Daar wil ik dan de sprint of super doen, ligt eraan wat degene die meegaat wil. Dat is 9 of 17km.

Hahaha plien91 inderdaad heel erge honger. Ik moet ook nog even wat gel achtigs kopen voor als ik weer verder ga. Had gel achtige reepjes van de decathlon, die bevielen goed. Gaan makkelijk open en zijn goed te eten tijdens het lopen. Dat scheelt mij buikpijn na het lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:28

Wauw wat zijn jullie goed bezig! Ik zit momenteel veel in de sportschool en ga dinsdag weer lekker een loopje pakken. Denk 10K ofzo.

Mijn doel is 500 km dit jaar en toch wel wedstrijden lopen waarvan sowieso 1 x halve marathon :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:37

Supervixen schreef:
Hahaha plien91 inderdaad heel erge honger. Ik moet ook nog even wat gel achtigs kopen voor als ik weer verder ga. Had gel achtige reepjes van de decathlon, die bevielen goed. Gaan makkelijk open en zijn goed te eten tijdens het lopen. Dat scheelt mij buikpijn na het lopen.

Bij alle duurlopen van 15km of >1,5u neem ik een gelletje mee. 1,5u is ook echt wel de grens bij mij. Voel ook precies wanneer ik door m’n koolhydraten heen ben %). Experimenteer nu ook wat met zelf sportdrank maken (ranja+keukenzout, verhoudingen haal ik uit het boek ‘Eet als een atleet’) maar ik word snel beroerd van zoet drinken. Gelletje en water gaat dan gek genoeg wel weer goed.
Had laatst een soort van snoepjes/winegums die m’n vriend van een zakenrelatie had gekregen. Die waren ook heel fijn. Zal eens kijken of ik het merk nog kan vinden en waar die te bestellen zijn :j.

Edit; deze!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Noeps op 21-01-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt