Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:57

Evelijn schreef:
Ik vind dat soort dingen ook zo oppervlakkig... uitslapen, reizen... en daarnaast als je maar twee tellen je verdiept in kinderen weet je al dat dat het eerste is wat niet meer mogelijk is. Dan ben je vooral erg naief geweest ipv volwassen toen je kinderen kreeg.
Ik vind ouders die het zo jammer vinden dat hun kind opgroeit vooral irritant... dat gezucht over dat hij/zij niet meer hun kleine jongen/meisje is.... ja hallo.. dat is toch het hele idee dat ze opgroeien tot leuke zelfstandige volwassenen... help ze daarmee ipv je kids klein te houden. (maar misschien is dat vooral mijn irritatie als leerkracht ;) )
Tja en wat is volwassen.... volgens mij is het juist belangrijk om naast serieus en verantwoordelijk te zijn ook speels en open te blijven ... dat zijn niet dingen die elkaar uitsluiten.

Ik hou van reizen, maar wil ook kinderen. Je kunt reizen met kinderen alleen moet je de reis wat aanpasse. Lijkt me geweldig om mijn kinderen ooit te kunnen laten zien hoe mooi de wereld is.

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:24

Moeten je kinderen wel van reizen houden. Ik had en heb een hekel aan reizen. :) Als kind werd ik ook wel eens mee gesleept maar daar deed echt niemand me plezier mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:17

Oh en vliegtickets naar bijvoorbeeld Canada? Ben je opeens 4000 euro kwijt ipv 2000. Denk niet dat veel mensen dezelfde reizen maken als dat ze zonder kinderen gemaakt hadden. Daarom gaan mijn vriend en ik eerst maar eens goedkoop wonen en flink reizen. :P

(eerste reis staat "gepland", Canada)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:36

Mijn collega ging met de eerste nog leuk naar Vietnam en naar zonvakanties met vliegtuig. Nu is die eerste boven de 'gratis vliegen' leeftijd, en de tweede ook, dus nu wordt het een huisje aan de NL kust. Kan ik me goed voorstellen: vier tickets, halleluja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:46

Ik wil ook naar Canada -O-

Bizar hoe duur reizen soms is met kinderen. Vanuit dat punt begrijp ik wel dat er veel gezinnen all-inclusive gaan. Je bent al gepluimd aan je reis, kunnen je koters godzijdank wel aan de lopende band ijs en frisdrank nuttigen zonder dat je je daar ook nog een blauw aan betaalt. Eten is meestal buffet dus geen gezeur "lussiknie", er is altijd wel iets kindproof.

@ Laurora: je schoonzus doet me zo hard denken aan veel partners van mijn vriend zijn collega's. Vrouwen zijn voltijds thuis, kinderen voltijds in de crèche want "ik heb me-time nodig", houden enkel handje op bij manlief "als jij zo vaak weg bent mag er wel wat tegenover staan hoor schatje", vaak ook nog nanny tegen kost en inwoon en vergeet de huishoudster niet want tjah, in je "me-time" is poetsen écht geen optie... te druk met sociaal wezen weet je wel...

Die vuile luier moet je niet op bed laten liggen joh. Gewoon niet dichtgeplooid in de wasmand kieperen of in de wasmachine stoppen en aanzetten. Hoezo, hij is niet wasbaar...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:07

Als single is reizen ook extra duur. Je betaald bijna voor twee personen terwijl je alleen reist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:29

Ik vind dat supplement voor een 1-persoonskamer op hotel altijd zo raar...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:39

Ja net zo vreemd als die gratis kinderen. Daar zie ik de logica ook niet van in. En zeker niet in een vliegtuig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:40

Gratis kinderen zijn alleen gratis op schoot. Die hebben geen stoel.
In een hotelkamer zijn ze doorgaans enkel gratis als je zelf een bed meeneemt. Bedje huren kost juist vaak extra.

Met kinderen op vakantie is gewoon duur en absoluut een goede reden om er vanaf te zien.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-04-17 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:41

Ik had t kind terug gegeven, m'n jas gepakt, en houdoe....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:41

Voor kinderen zouden ze juist een lawaaitax moeten invoeren, ontmoedigingsbeleid :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:43

Of subsidie voor geluidsisolatie. kan jij ook ongehinderd je muziek een keer lekker luid meebrullen zonder klagende buren :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:43

En die tax verdelen onder de kindvrijen als compensatie voor de overlast

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:44

Lawaai tax voor vrijgezellen feestjes uit Engeland naar Adam of Barcelona lijkt me meer gepast :\
Daar stoor ik me echt groen en geel aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:45

Als ik later toch kinderen krijg, en die lijken op mij qua gedrag dan is een vrijstaand huis de enige optie! Of dove buren (heb ik nu ook *D ). Lijken ze op mijn vriend dan is er geen probleem. :D

Kwestie van zelfkennis. *D

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:25

Ik zie mij ook nog echt niet met een kind, heb er eigenlijk ook nooit wat mee gehad.

Denk er wel vaak aan de laatste tijd, omdat mijn vriend ze nu wel graag wil.
We zijn nu 9 jaar samen, en nu begint het bij hem te kriebelen.
Hij heeft zelfs aangegeven dat ie ook niet zo lang wil wachten, want hij is inmiddels 33.

Ik ben 27, en moet er echt nog niet aan denken, sowieso niet dit jaar, en ook niet volgend jaar.
En daarna, ja dat weet ik ook nog niet.

Mijn wens is meer nog een 2e paard erbij, dan een kind te gaan krijgen.

Maar het lastige is dus dat mijn vriend waarschijnlijk niet zo lang wil wachten, en ben bang dat hij dan de relatie verbreekt. Omdat het zo belangrijk is voor hem.

Daarnaast is hij altijd heel negatief over paarden, en vooral als het geld kost. Als hij bijvoorbeeld meekrijgt dat de hoefsmid komt, dan gaat het alweer van pff wat kost dat allemaal weer niet!
En we hebben beiden onze eigen rekening, geen gezamenlijke.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:30

Mandy_89 schreef:
Maar het lastige is dus dat mijn vriend waarschijnlijk niet zo lang wil wachten, en ben bang dat hij dan de relatie verbreekt. Omdat het zo belangrijk is voor hem.

En hoe rot het ook is als je vriend de relatie verbreekt; het is nóg rotter als jij een 18-jarige verplichting aangaat zonder dat je daar 100% achter staat. :(:)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:39

18-jarig? Voor altijd zul je bedoelen... Zeker als het onverhoopt ongezond blijkt, voor of na de geboorte. Of je vriend overlijdt vroegtijdig, of verlaat je omdat hij het tegen vindt vallen. En jij blijft achter met dat kind wat je nam om hem een plezier te doen.
Nee, ik zou er niet aan beginnen Mandy. Hoe rot het ook is als hij je daarom verlaat. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:45

En toch denk ik dat heeeeeel veel mannen en vrouwen " het" voor de ander doen.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:51

Ja daar zit ik ook mee ja, het is een keus wat je leven voor altijd zal veranderen. Er is geen weg terug.
En als ik nu al denk aan die hele molen waar je in terecht gaat komen, pfff.
Eerst al het stoppen met de pil, en weer die vervelende ongesteldheid mee moeten maken. Dan ook nog die hele zwangerschap. Met alle verplichtingen, al die controles, etc. En hopen dat je lichamelijk goed blijft. En wat als ik er iets aan overhoud, waardoor ik niet meer zou kunnen paardrijden. Moet er niet aan denken. En dat is dan alleen het begin nog maar.

Misschien dat ik er over 2/3 jaar heel anders over denk, maar voor nu ben ik daar echt totaal nog niet klaar voor.

Heb nog teveel voldoening aan mijn vrije leven, en aan de wedstrijden die we rijden.
Daarnaast wil ik ook al jaren een 2e paard, maar dat nog niet gedaan omdat mijn vriend daar zo op tegen is.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:51

Anoniem schreef:
En toch denk ik dat heeeeeel veel mannen en vrouwen " het" voor de ander doen.

Dat denk ik ook. Om elkaar niet kwijt te raken. Best lastig zo'n situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:53

Of het deels doen voor de toekomstige opa en oma..

Maandag wees m'n schoonpa (die ik toen voor het eerst zag) ook voor de grap naar een kinderwagen "die maar doen"? Ik heb luid lachend m'n middelvinger naar m opgestoken en een "jij bent gek" terug gekaatst. Die weet ook gelijk hoe ik erover denk :+

Mandy, lastige situatie. Maar ga mee met wat de andere zeggen. Je moet er zelf wel echt 200% achter staan. Zoveel situaties waarbij jij er "mee opgescheept zit" die kunnen gebeuren.

Maar als hij de hoefsmid al duur vindt, hoe denkt hij dan over de kosten van een kind? Staat hij daar wel bij stil en is dat prima of is het gewoon luid aan het rammelen geslagen zonder verder erover te denken?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:59

En mannen zijn normaal nog wel zo praktisch :+

Mijn man heeft namelijk vooral praktische anti kinder argumenten.
Te duur, te veel tijd, jezelf moeten aanpassen etc
Ik zit meer in de gruwel kant... :')
Ik vindt ze vooral mateloos irritant, ze werken op mijn zenuwen, heb totaal geen moeder gevoel... en daarbij natuurlijk een genetisch stukje.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:08

@Mandy Ik zou al afknappen op het negatief doen over je paard. Dat is je hobby en je passie dat moet een partner toch juist mooi vinden als je ergens gelukkig van wordt.

Mijn man zegt net op de bank "Het is weer hele tijd geleden dat je naar paard rook 's avonds. Ik vind dat wel mooi vertrouwd" Ik ben vanavond voor het eerst in tijden weer eens 's avonds op buitenrit geweest en best een rottijd met paarden achter de rug.... en mijn man heeft niks met paarden (hij durft een hele brave net te aaien zeg maar) maar hij weet hoeveel het voor mij betekend en is dus blij dat ik lekker heb kunnen rijden en nu dus in paardenkloffie op de bank hang.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:45

Ja erg jammer dat hij er zo negatief over is, hij is wat dat betreft behoorlijk veranderd.
In het begin ging hij zelfs wel eens mee, op de fiets met een buitenrit. Of mee op de menwagen.

Totdat ik toen mijn paard verkocht heb, omdat het zomerexceem niet meer te houden was hier in de omgeving. En daarna met een ander paard een ongeluk heb gehad. En toen heb ik 3 jaar geen eigen paard gehad, toen ik na 3 jaar dus weer een paard weer kocht, wou hij er ineens niets meer van weten.
En is er alleen maar negatief over.

Heel erg jammer