[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:11

EquiLibri schreef:
Hoi Dames,

Ik ben een stille meelezer, al heb ik nog niet alles gelezen, echt veel werk :o
Mijn huid is erg gevoelig voor acné, ik zie regelmatig MAC voorbij komen, maar vroeg me af of dit geschikt is voor een acnégevoelige huid, gezien iemand me eens verteld heeft dat dat niet het geval was..?

Ik heb zelf ook best snel last van pukkeltjes, maar ik gebruik van MAC deze twee en ze zijn echt fantastisch!
Geeft een super dekking. Oke het is niet goedkoop maar absoluut het waard. Niet enorm last van pukkeltjes.
Natuurlijk geldt wel: Altijd voor het slapen je gezicht schoonmaken. Ohja, en in de concealer zit SPF 35, bescherming tegen de zon :)

http://www.maccosmetics.nl/product/shaded/159/251/products/gezicht/poeder/studio-fix-powder-plus-foundation/index.tmpl
http://www.maccosmetics.nl/product/shaded/157/314/products/gezicht/concealer/studio-finish-spf-35-concealer/index.tmpl

Eline_S_S

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:36

@EquiLibri, ikzelf heb ook een hele onrustige huid. Ik gebruik zowel de primer als foundation van maxfactor (3 in 1) en ik merk dat deze helemaal geen onzuivere huid achterlaat. Daarnaast is deze foundation super dekkend :)
Wel met puistjes elke avond heel goed je gezicht schoonmaken. Sinds ik zo'n borsteltje heb en (bijna) elke avond facewash (van clinique) gebruik is mijn huid al een stuk beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:39

Ik zou met een onrustige huid absoluut geen poeder foundation gebruiken.
Poeder accentueert heel vaak oneffenheden.

Verder is het een kwestie van waar reageert jouw huid op?
Pas als je dat weet, kun je kijken of dat in een bepaalde foundation zit en of die foundation dus geschikt is voor jou.

Maar ik zou gaan voor een wat meer verzorgende, hydraterende foundation met een dewy finish als je een droge huid hebt en een semi-matte of satin finish als je oily bent.
Helemaal matte zou ik niet doen, omdat deze ook weer oneffenheden accentueert.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:13

EquiLibri schreef:
Hoi Dames,

Ik ben een stille meelezer, al heb ik nog niet alles gelezen, echt veel werk :o
Mijn huid is erg gevoelig voor acné, ik zie regelmatig MAC voorbij komen, maar vroeg me af of dit geschikt is voor een acnégevoelige huid, gezien iemand me eens verteld heeft dat dat niet het geval was..?

Ik heb ook een acne gevoelige huid. Ik zelf heb nog nooit last gehad van macproducten. Misschien handig om bij jezelf na te gaan of je acne vanuit binnenuit komt of vanwege de producten die je gebruikt. Bij mij is mijn acne echt heel erg verminderd doordat ik gestopt ben met melkproducten eten, ik bleek ik allergies voor te zijn. Als ik nu een keer iets eet met melk er in is mijn huid gelijk van slag. Merken zoals clinique zijn ook zeker aan te raden bij een gevoelige huid. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:19

Wat doen jullie als je ' avonds gedoucht hebt? Gelijk nachtcrème erop of pas als je naar bed gaat?
Heb nu toevallig vroeg gedoucht omdat het zo uit kwam, met m'n gezicht trekt altijd zo na het douchen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:26

Hmm normaal douche ik vlak voor ik het bed in ga, dus dan wel voor het slapen. Maar als je toch niet meer aan je gezicht komt zou ik gewoon lekker nu al smeren :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:35

ik douche ook vlak voor ik naar bed ga, nu toevallig niet en ben ook al gedoucht. Ik doe de creme op voor ik ga slapen.

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:18

Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik momenteel foundation van Avène, dat gaat wel goed, maar ik heb niet de indruk dat dat gamma heel groot is, daarom...

Mss moet ik het er toch maar eens op wagen en andere producten kopen, en dan kijken wat m'n huid zegt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:28

LadyMadonna schreef:
Wat doen jullie als je ' avonds gedoucht hebt? Gelijk nachtcrème erop of pas als je naar bed gaat?
Heb nu toevallig vroeg gedoucht omdat het zo uit kwam, met m'n gezicht trekt altijd zo na het douchen...

Dan kan je je afvragen of je niet te heet is en of je cleanser niet te uitdrogend is. Een trekkend gevoel is een teken dat iets je huid totaal uitdroogt en naar iets moet zoeken dat dit niet doet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:37

Niniane schreef:
LadyMadonna schreef:

Dan kan je je afvragen of je niet te heet is en of je cleanser niet te uitdrogend is. Een trekkend gevoel is een teken dat iets je huid totaal uitdroogt en naar iets moet zoeken dat dit niet doet.

Mijn huid trekt ook enorm na douche of bad zonder zeep en op 38 graden. Dus wat je zegt hoeft niet.
Ik doe na het douchen altijd een rijke creme op. Evt voor het naar bed gaan savonds nog een keer, ligt er aan hoe mijn huid dan voelt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:37

Wilde vandaag Sleek dus uitproberen en hoe het zou houden over de dag. Ik kan je vertellen dat Sleek het zelfs in extreme omstandigheden goed houd. Zelf de verpleegster maakte de opmerking dat mijn oogschaduw nog zo goed zat (ondanks alle modder en tranen). :')

Afbeelding

Heb een hoef in mijn gezicht gehad vanavond. Resultaten aan het afwachten van de foto's. Of mijn oogkas is gebroken of niet.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:47

Ohneee eline.. dat ziet er heel pijnlijk uit.
Hoop dat het meevalt voor je. Y;(

Vgm ging je net weer lichamelijk goed vooruit? Lees je post in je andere topics vaak wel bij.
Laatst bijgewerkt door marlonFloris op 02-03-17 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:50

Auw jeetje! Hopelijk valt het mee, sterkte!
Laatst bijgewerkt door donnar op 02-03-17 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:50

Wat is er gebeurt Eline?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:53

Liselot schreef:
Niniane schreef:

Mijn huid trekt ook enorm na douche of bad zonder zeep en op 38 graden. Dus wat je zegt hoeft niet.
Ik doe na het douchen altijd een rijke creme op. Evt voor het naar bed gaan savonds nog een keer, ligt er aan hoe mijn huid dan voelt

Ja daarom zei ik ook of het niet te heet was.

Ziet er pijnlijk uit Eline! Maar het eerste wat me opviel was inderdaad dat het er nog best oké opzit haha. Beterschap meid!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:17

Jeetje Eline, dat ziet er heel heftig uit... Sterkte!

Ik douche volgens mij niet te heet, heb in de winter altijd "last" van m'n huid na het douchen. Gelukkig niks in vergelijk met mijn man die psoriasis, eczeem én een extreem droge huid heeft...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:22

Dan heeft je huid gewoon nu wat meer nodig. Een product dat meer voedt. Heel veel mensen moeten na aanleiding van de seizoenen ook hun gezichtsverzorging aanpassen. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:33

Eline beterschap gewenst! En inderdaad, je ligt wel met goede make-up in het ziekenhuis :')

Na douchen zou ik gelijk insmeren, het water laat de huid toch wat droog achter, dus gelijk weer wat geven. Maar nou ben ik zelf een ochtend doucher, nooit 's avonds.

Donnar, lekkere bestelling! Benieuwd naar swatches.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:45

Jeetje sterkte eline! Je oogschaduw zit inderdaad nog heel mooi, hopen dat het meevalt met je oogkas!

Cinnepin, dat roze staat leuk :)! Vind het leuk dat je de negativiteit hebt laten vallen en nu gezellig mee praat, ik mis hier een like duimpje

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:18

Jellybeans schreef:
Fair schreef:
Ik herken het donnar haha! En dan staat hieronder ook steeds een reclame van boozyshop... gr..

Haha die reclame heb ik ook... :P

Vandaag zijn mijn Mac lipsticks aangekomen, een keer van de Mac site zelf ipv van de Douglas.
Alleen Velvet Teddy lijkt zo anders dan mijn andere Mac lipsticks qua de stickertjes. Je zou bijna denken dat het een nepperd is als ik hem niet op de Mac site had gekocht... Of ia dat normaal voor Matte lipsticks?
Ook is het zonde dat hij scheef in de 'houder' staat waardoor er meteen bij de achterkant al een heel stuk is weggeschraapt. :(
Hier nog even foto's van het verschil tussen Velvet Teddy en mijn andere lipsticks (allemaal Satins)

[ [url=m/FrpEfW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/69toIa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad even mailen! Is een super vriendelijke klantenservice dus word vast opgelost!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:25

Damn Eline, wat doe je nou weer muts :P

Hopelijk niks ernstigs.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:35

Gelukkig niet. CT scan en foto gehad, geen breuk of schade. All good. Alleen dikke opgezwollen plek (het is ondertussen nog twee keer zo groot geworden, mijn wang) en het doet zeeeerrr. Tijdens het eruit halen van mijn paard, besloot een ander (heb al zon hekel aan dat beest) de mijne te gaan opjagen. Zij is heel bang voor dat paard, dus ze wilde weg, trok mij stuk mee, ik liet los toen ik wat voorover duikelde en bijna viel, dus ze rende weg. Ander paard ging erachteraan en scheerde langs mij heen, maar gaf me nog even een gerichte trap na, toen ik gebukt stond ennn zwart. Gelukkig is het geen ernstige schade. Maar dit is al ongeval twee met dit paard en stal eigenaar weigert iets te veranderen aan wei indeling (we moeten door hun land om mijne in en uit het land te zetten), dus we gaan tabee, op zoek naar een andere stal.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 02:43

Pff mazzelaar. Wel jammer dat ze er weinig aan doen.

Vandaag weer eens met bruine kleuren gespeeld.
Mn haar zat van boven weer bagger. Maar droeg toch hoed dus maakt niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 04:15

Oooei, deze lipkleur vind ik echt goed staan! Ik had in eerste instantie niet door waarom ik deze zo leuk vond bij jouw, dus ik ging even kijken naar je vorige foto's. Daar draag je veel liquids. Dit is een lippenstift en dat maakt het meteen al heel erg anders. Ik vind dit leuker staan dan de liquids.

Nu zijn het volle gezonde lippen om te willen zoenen. Je lippen lijken meer in proportie. De liquids, die drogen op, waardoor het lijkt alsof je lippen 'platter' zijn, strakker en droger. Liquids zijn niet verkeerd, dat staat ook, maar dit staat beter.. Met deze lekkere shine zien ze er veel voller en zacht uit. Op één of andere manier maakt het je gezicht wat minder streng en maakt het het wat verleidelijker..

Maar dat is misschien ook de klap op ijn kop die nu aan het praten is haha. Nee, kan niet slapen vanwege pijn dus ben aan het bokken :p

Ik vind je ogen erg goed gelukt ook. Welke blush draag je trouwens?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 05:02

Haha is vast die klap op je hoofd. ;)

Dat is luminoso van milani.