Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:34

Beterschap!
Ik ga na mijn dikke week verkoudheid/ziek vanavond weer voor het eerst! Zin :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:49

Vanmorgen weer een rondje gelopen, was nog wel lekker om half 9.

Dacht dat bij in de buurt geen zaak zat waar ze ook met loop analyse deden maar zit er wel gelukkig.
Heeft m'n vader toen ook gedaan dus dat scheelt weer.
Liever geen blessures meer hihi.
Morgenavond maar even een stukje skeeleren, ook al lang niet meer gedaan.

Iedereen weer lekker bezig.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:07

Fabienne magnesium kan sowieso geen kwaad toch? Ben benieuwd of je verschil merkt. Leuk nieuwe shirtjes geshopt :)
Ik heb 3 paarden, beetje uit de hand gelopen hobby noem ik het maar :o 2 zijn met pensioen dus ik rij er maar 1, en ze staan aan huis dus ik kan er makkelijk even tussendoor op als ik tijd heb.

Anna dat is balen, beterschap!

Djilna gelukkig weer opgeknapt, veel plezier vanavond!

Hyawatta wel lekker zo op tijd een rondje lopen. Succes met de schoenen!

Vandaag heb ik een rustdag en morgen/overmorgen wordt het 30 graden... Even zien hoe ik dat ga doen, denk maar laat op de avond gaan lopen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:15

Of de wekker en half uur eerder zetten! Dan heb je wel de beste temperatuur!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:16

Ik heb 3dg geleden voor het laatst gelopen en wil heel graag maar kom steeds rond de middag aan en dan is het te al warm. Laat in de avond gaat niet want de wekker gaat weer om 04.00 dus rond 20u lig ik al in bed. Morgen kom ik om 15.15 aan en dan is het 30 graden. Wel lekker maar geen weer om te rennen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:18

Ik meld me ook weer! even iets minder actief geweest en heb dan na vorige week dinsdag niets meer gedaan.
even een persoonlijk dipje... Maaaaaar we gaan weer door!
Vanavond wil ik weer gaan lopen!

enn Sorry ik ga even niet bijlezen heb 4 pagina's gemist ghehe! vanaf nu ga ik weer actief meedoen!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:35

@Anna: Beterschap gewenst!

@Djilna: Veel plezier vanavond! Zo leuk als je dan weer kunt gaan.

@Daan: Nee kan zeker geen kwaad. En er zit ook nog extra vitamine D in. Nou, moet goed komen haha. Het is zeker erg warm de komende dagen. Ik wil eigenlijk toch wel mee doen morgen, moet toch kunnen even 35 a 40 minuten afzien...

@Nelleke: 's Middags is zeker erg warm om te rennen. Vast op de bestemmingen waar jij bent.

@Juudith: Hoppa! Vanavond weer lekker lopen! Succes.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:04

Thanks Fabienne! =D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:08

Wat een gezelligheid hier! Ik rijd zelf helemaal geen paard meer op het moment, mis het wel maar heb er te vaak geen tijd voor.

Met spierpijn inderdaad wel oppassen, beter een dagje extra rust of rustig aan. Heb vandaag ook maar een klein rondje gemaakt met stukjes wandelen tussendoor vanwege spierpijn. Mijn spierpijn is ook wel te verklaren, heb vorige week vanwege die plaatselijke run een keer extra gelopen, dat komt neer op ongeveer 25% meer training tov de voorgaande weken. Deze week maar even rustig aan. Als ik woensdag nog steeds spierpijn heb, ga ik lekker weer eens met de MTB op pad ipv de geplande training.

Oh nelleke dat is echt niet te doen qua warmte.. Pff moet er niet aan denken... Vind het op zulke dagen als vandaag om 18.00 u zelfs nog te warm. (Oké, ik klaag niet want op dat soort dagen ga ik gewoon op het strand lopen :+)

Hogere pasfrequentie, betekent dat kortgezegd kleinere stappen maken? Dat is wel een goede tip. Die PT zei me dat ik mij grote teen iets om moet trekken tijdens het lopen, dan schijn je automatisch ook meer op je middenvoet te landen.

Zat er zelf aan te denken om steeds kleine stukjes te oefenen tijdens rustige loopjes, in 1x omschakelen lijkt me onmogelijk. Wil ook nog eens op blote voeten op het strand gaan lopen, het lijkt me dat je dan automatisch al meer middenvoetlanding doet. Haklanding op blote voeten lijkt me pijnlijker op de een of andere manier.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:40

@ Suzanne: ik heb een tijdje met een metronoomapp gelopen, die geeft dan tikjes in het juiste ritme, tussen 170-180 passen per minuut is ideaal.

Paar pagina's terug staat een linkje naar een artikel hierover

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:09

Na 1.5 week niet gelopen te hebben vandaag weer kleine 3 km gelopen op rustig tempo. Was best weer even zwaar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:31

Helaas, druk bezig geweest met telefoontrubbels (is er gisteren mee uitgescheiden en nu een en ander regelen) dus nu ga ik kijken of ik mezelf morgen een uur eerder uit bed gegooid krijg :') Wish me luck :+

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:49

Succes Djilna!

Mijn knie valt toch tegen, dus ik doe even rustigaan deze week. Balen! ;(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:22

Djilna schreef:
Helaas, druk bezig geweest met telefoontrubbels (is er gisteren mee uitgescheiden en nu een en ander regelen) dus nu ga ik kijken of ik mezelf morgen een uur eerder uit bed gegooid krijg :') Wish me luck :+

O ik kan dat zo niet :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:12

Ah oliebol Zucchero, even pas op de plaats! Hier zijn dus ook meerdere mensen verkouden geweest. Irritant hé. En nu is het echt te warm om meer te doen dan uiterst noodzakelijk, haha. Ik begin dus donderdag maar weer!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:12

Vanmorgen weer een lekker rondje wezen canicrossen.
Tussendoor wel een stukje gelopen voor de honden , het was al best warm. Het lopen brengt gelijk het tempo naar beneden haha.
Normaal lopen we 5.46/km.
Was een fijn rondje.

Afbeelding

Afbeelding

Van het weekend heeft mijn vriend een hele discussie gehad in de hardloopwinkel over mijn kapotte trail schoenen.
Scheur in het kous/sok stuk en een soort smeltende zool.
Ging de beste man verkondigen dat het mijn eigen schuld was want ik survival ermee en daarzijn ze niet voor. Ehmm ik ben nog nooit wezen survivallen. 21 augustus staat de eerste dogsurvival op de agenda.
Beste man uitgelegd dat ik aan canicrossen doet en dat hij bij aankoop hiervoor trail schoenen geadviseerd waaronder ook mijn Asics vielen.
Nou hoop gedoe en gezeur verder en hij bleef maar over die survival zooi zeuren.. zegt de beste man ja ik denk dat ze de scheur gaan maken.
Ja en de zool? Ja daar kan ik niks aan doen en asics ook niet.
Niet Mee akkoord gegaan maar gezegd dat het zijn probleem is Hoe het opgelost wordt als ik maar voor eind vd week antwoord en een oplossing heb.dus ben benieuwd.
Mijn zus haar schoen was de eerste week al op dezelfde plek gescheurd en daar werd toen ook zo moeilijk over gedaan. Uiteindelijk wel nieuwe schoenen gekregen.

Afbeelding
Voor een beeld dit was de schoen van mijn zus.
Vanmiddag even bijleespostbijleespost maken.
Tablet ligt op te laden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:36

SteffiiY schreef:
Djilna schreef:

O ik kan dat zo niet :+

Ik normaal ook ECHT niet :+ Maar het is gelukt! 6:05 uur opgestaan en iets voor half 7 ging ik de deur uit. Half uurtje gerend, vanaf huis naar bos, stuwwal over en via bosrand weer terug. 2 vd 5 trajcten boven de 11km/h gelopen en 1 boven de 12. Gemiddeld 9,3 (stuwwal over is wat zwaar). En dat na 2 weken niets vanwege ziek. Dus ik ben meer dan tevreden :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:37

Zucchero sterkte met je knie! Ik had er vanmorgen ook last van. Heel stom, is sinds 3 dagen. Dus niet van het hardlopen. Denk verdraaid in het weekend ofzo. Werd wel minder tijdens het rennen dus ben maar gewoon doorgegaan.

@horsii wat een gedoe in de winkel zeg! Hopelijk lost Asics het netjes op..
Ik vond het vanmorgen juist heerlijk! Was een graad of 11 volgens Garmin, maar ik denk eerder een graad of 14 aangezien ik het niet koud had in de schaduw :P

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:54

Zucchero balen van je knie zeg! Hopelijk snel beter.

Nel met zulke tijden en warmte is het wel heel lastig om nog een geschikt moment te kunnen vinden!

Judith nog gelopen?

Steffiiy goed bezig, het begin is er weer!

Horsii dat ziet er weer uit als een leuk rondje :D
Wat een gedoe met die schoenen zeg, ik vind het echt belachelijk! Ben benieuwd hoe ze het uiteindelijk gaan oplossen.

Djilna knap zeg, zeker na 2 weken ziekte! En dan ook nog zo vroeg uit bed *D

Beter idd vroeg lopen met deze hitte maar ik heb geen zin mijn wekker nog vroeger te zetten. Moet ook al voor mijn werk de paarden voeren/mest ruimen. Ga vanavond maar een poging wagen om te lopen. Goed drinken en beetje rustig aan doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:11

Dat uit bed komen is hier ook altijd dven moeilijk maar ik loop heel graag vroeg.

Fijn Dat je lekker heb gelopen.
Hopelijk is je kniepijn snel over.

Daan
Lekker druk al s ochtends.
Vanavond na achten zal het wel fijn lopen zijn.

Winkel doet belachelijk.
Ze hebben vanmorgen gebeld.
Volgens de winkel wilt asics niets vergoeden dus wilt de winkel mij voor 50 procent een nieuw paar aanbieden.
Ga ik niet mee akkoord want hebhebeven terug gezocht wanneer ik ze gekocht heb en dat is half mei geweest.
Ik ga niet elke twee maanden nieuwe schoenen kopen.
Hij beweert dat het schade van buitenaf is dus wat ik zeer waarschijnlijk zelf aan heb gericht. Of mijn hond zei die.
En hij begon weer over survival.
Ik heb nog nooit een survival gedaan.
Daarna begon die over klem gezeten hebben of de wasmachine.
Nou geen van beide is het geval geweest.
Heb hem duidelijk gemaakt dat hij mij een deugdelijk product moet leveren en dat hij zijn problemen met asics zelf uit moet zoeken.
Maar hij wilt er niets aan doen verder.
Toen ik zei dat mijn zus hetzelfde had vorige maand en wel nieuwe schoenen kreeg zei die nog, ja dat zal dan wel Door iemand anders behandeld zijn en andere schade.
Nee beste man, zelfde schade , ook bij jou gekocht en ook bij jou afgehandeld.
wellicht zwak puntvan de schoen?
Mijn vriend probeert straks nog langs te gaan en als hij het niet red gaan we zaterdag.
Ga hier niet mee akkoord.
En anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:53

Vanmorgen ook de wekker vroeger gezet om de warmte voor te zijn. Kwart voor zes mijn bed uit maar dan is het toch bijna zeven uur alvorens ik met voldoende brandstof maar inmiddels wel wat gezakt eten op stap kan. Had op mijn werk ook geregeld dat ik een uurtje later kwam want anders red ik het ondanks een uur eerder opstaan nog niet omdat ik een redelijk lang programma. Een wisselduurloop over ruim 100min (20,5km).
Wat betreft temperatuur was het vanochtend nog prima te doen maar ik merk wel dat voor negen mijn lijf ondanks het eerder opstaan nog niet helemaal wakker is. gelijk een puntje om toch ook op te trainen want de marathon over een kleine 4 weken start ook al om acht uur.
Sowieso morgenochtend weer een uurtje eerder uit bed om te lopen. Maar ik heb dan enkel een rustig duurloopje van 60-70min op het programma.
Maar toen ik eind van de middag door de brandende zon vanuit mijn werk naar huis fietste was ik ondanks dat lopen mijn hobby is ik toch wel erg blij dat ik mijn loopje er al op had zitten.

Lastig Horsii dat ze zo onder hun verantwoordelijkheid uit proberen te komen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:06

Ik ben op een nuchtere maag gegaan, heel erg not me. Ik had verwacht dat ik misselijk zou worden. maar blijkbaar wa een glas water met aanmaak voldoende in ieder geval voor dat half uur. Als je bijna 2 uur gaat rennen heb je wel wat meer brandstof nodig ja :D

Ik heb nog nooit zo vroeg gerend en het viel me alles mee.

Morgenavond hardlooptraining om 19:30 uur, dat zal wel afzien worden :=

Horsii slechte service zeg. Zolang heb je die schoenen inderdaad niet..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:28

In het verleden met name in het weekend vaak heel vroeg gelopen. Maar ik heb met de pacemaker sowieso tegenwoordig moeite om in de vroege ochtend mijn hartslag omhoog te krijgen.
Morgen avond zal het om half acht inderdaad nog behoorlijk benauwd zijn als de voorspellingen uitkomen. Ik heb donderdag avond om half zeven training maar ik begreep dat het donderdag al weer een stuk minder warm wordt dus dan is het leed weer geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:29

Ik ga zo een rondje. Ben heel benieuwd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:57

Jeetje Horsii wat onwijs vervelend en wat een gedoe zeg, zit je helemaal niet op te wachten! Ik hoop echt voor je dat ze toch nog met een beter aanbod komen.

Greetje wauw ga je over 4 weken een marathon lopen? Super knap zeg!! Wat voor tijd wil je lopen?
Oh jeetje en nog een pacemaker ook. Respect hoor!

Djilna ook al een vroege vogel. Op een nuchtere maag hardlopen lijkt mij ook niets, maar eerst stevig ontbijten gaat m inderdaad ook niet worden.
succes vanavond!

Robijntjah lekker gelopen?

Ik gisteravond toch ook gegaan ondanks de hitte, was 27 graden := Kort rondje gedaan van 3km, toch nog in nette tijd 14.36. Was wel zweten! Kreeg nog een complimentje onderweg van een wielrenner "zoo jij loopt makkelijk", was wel leuk :) Was de laatste km dus toen liep ik ook aardig door, circa 13km/u.