Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:31

Deze morgen weer een rondje gaan lopen, deze keer met mijn vriendin en de hond. Vriendin doet het bijna nooit maar toch 4 km gelopen :) Was voor mij een rustig loopje dus kwam goed uit!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:33

Lekker hoor :D

Hier gaat het ook goed,ik heb door de low carb m'n vrouwelijke vormen alweer terug :+ Vandaag lekker havermout en rijst eten en trainen!
Nu eerst naar de Belastingdienst, die moeten weer van alles van me weten 8)7

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:15

Mooi zo Trijnie!

Dat gaat vlotjes Phor :-) Oh bah, succes!

Hier komen broertje en zusje langs dus het wordt een namiddag huiswerk maken en dan een balletles geven en een volgen. Zie er tegen op; heb last van mijn achilles en het is hier 32 graden, blergh...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:54

Ilovejip, hoe ging het sporten met de ouderen? Zal wel enorm warm zijn neem aan dat ze wel een aangepast programma hebben :P

Hier weer lekker warm, 32 graden!

Lekker Trijnie! Hier willen de honden niet mee hoor veel te warm ;)

Dat is snel phor!

Sterkte Bhriseis, lijkt mij erg warm om nu veel te bewegen haha..

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:01

Sporten begon om 10 uur en was om 12 uur afgelopen, heb met 2 groepen meegedaan. 's ochtend was het nog wel te doen en t was daar binnen iets koeler. Toch hebben we inderdaad een aangepast programma gedaan, met wat meer grondgymnastiek.

@brhiseis sterkte, lijkt me erg zwaar met dit weer!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:28

De belastingdienst moest alle originele documentatie hebben, sta ik daar met m'n kopietjes -O- Was nergens aangegeven. ...

Ik kon ook nog nergens in de buurt parkeren. Door alle stress heb ik mijn training maar overgeslagen.
Pluim voor iedereen die in de hitte heeft gesport :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:35

Mooi balen zeg Phor... Dus nu binnenkort weer terug?

Bhriseis, hopelijk meegevallen?

Ik heb ook lekker gesport. Maandag en dinsdag na een slechte mossel echt doodverrot op de bank gelegen, ben niet snel zo ellendig en geef niet snel over maar wow.... Vanochtend wel echt weer fit dus mocht van mezelf. Kon het ook wel gebruiken om me even af te reageren, niet mijn beste dag ooit vandaag -O-
Sporten gelukkig wel lekker.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:18

Even progressie overzichtje, hopelijk motiveert het hier!
Begin - 1 maand - 2 maanden - nu:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:50

ziet er goed uit :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:01

Goed bezig! :D Motivatie om te sporten is bij mij ver te zoeken op het moment :') Te druk met school en studentenvereniging..

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:15

Goed bezig hoor! In de 'tussenfase' zie ik even niet zo heel veel verandering, maar die eindfoto is zeker een groot verschil! +:)+

Ik ben vanmorgen wezen hardlopen, rondje van ruim 6 km gedaan, was warm zat! Redelijk lekker gelopen, geen toptijd ofzo maar liep lekker. Begon al met beetje last van heup, gelukkig werd het niet meer.
Kennen jullie de website www.fit.nl ook? En zo ja, wat vind je er van?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:38

@dreamy ziet er goed uit, zeker waar je nu gekomen bent! Je mag trots zijn op jezelf.

Ik ga vanavond even sporten. Ben vandaag lekker op weg qua eten. Het ding is alleen dat ik deze week op steeds minder calorieën uit kom. En macro's lukken de ene dag wel, de andere wat minder, vandaag gaat het heel goed. Vooral eiwitten zijn vaak lastig, dus heb besloten wat vaker kwark te nemen. Dat probleem is dus opgelost.

Hebben jullie een idee waarom ik minder calorie behoefte heb? Zal het het warme weer zijn? Activiteit zal het niet persee zijn, heb meer gewandelt en gesport dan vorige week. En dat terwijl de rode vlag uit hangt :Y)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:52

Ilovejip: heb je er al eens aan gedacht whey te nemen? Ik heb iedere dag een bak kwark van 500 ml (magere Franse) en een whey shake, kom dan nog net niet aan mijn eiwitten maar met de rest van de dag wel ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:23

Dreamy wat ontzettend knap! Ik word jaloers! Mooi figuurtje heb je :-) hoe vaak sport je nu?

Jip, ik heb met de warmte ook minder trek... En voldoende proteïne eten, bluh, de kwark komt mijn neus uit :-P

Kan gebeuren Loolotte!

Oei nee Sec, wat ellendig... Is je ketosedieet hierdoor nog aan de gang? Of gooide de misselijkheid roet in het eten?

Typisch Phor... Ik zou dan ook geen fut meer hebben in sporten...

Gribaldi, nog steeds koolhydraatarm aan het knallen?

Gisteren sporten viel dik tegen! Ik was al kapot na het lesgeven, en toen moesten we een dik half uur... springen?!? Met die hitte?? Ik ben thuisgekomen en had echt nood aan sportdrank, water en frisdrank, ik voelde mij zo naar. Uiteindelijk +3300 kcal verbrand, dus vandaag series bingen en flink eten, even lief zijn voor mezelf :-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:30

Tijdens de vlaggetjes weken heb ik eigenlijk altijd minder honger, ILJ. Misschien dat het daaraan ligt :) Als je naar verhouding meer vetten binnenkrijgt en weinig suikers dan heb je ook minder snel honger. Het warme weer zal inderdaad ook een handje helpen.

Jeetje Bhris :oo Ga jij inderdaad maar even je achterste lekker parkeren vandaag. Wat ga je kijken?

Wat ga je goed Dreamy!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:53

Ik ben Downton Abbey aan het kijken samen met mijn allerliefste poezenbaby. Je snapt dat ik haar heel de dag met een dwaas stemmetje zoete verkleinwoordjes moet toefluisteren terwijl ik over mezelf praat als zijnde ''mama" *bloos*

Aan het einde van mijn vakantie ga ik krankzinnig geworden zijn, dat zal je zien, hihi

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:05

Hihi lekker genieten bhris!

En ik heb geen teststrips meer gebruikt. Ik heb weinig honger in de ochtend, een opgeruimd hoofd en voel me happy in mijn lijf dus wel ff prima. Merk dat ik gewoon heel blij voel op lowcarb ongeacht of ik nou wel of niet in ketose ben blijkbaar. Heb mijn sporthorloge aan de kant gegooid en probeer even echt mijn gevoel een plek te geven.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:25

Wauw dreamy knap hoor! :D

En iedereen ook goed bezig hier! Bij mij gaat het eten weer minder, snoepen etc. Deze avond voor het eerst op mijn studentenkamer slapen en morgen heel de dag introductiedag op de universiteit. Spannend :) Ik hoop dat eten dan weer beter gaat, als ik heel de week daar zit en gewoon alleen het hoognodige eten koop :)

Verder kreeg ik daarstraks slecht nieuws van mijn vriend. Er is een melkkoe gestorven deze nacht door zijn fout. Klem gezeten oid ik wet niet juist hoe het zit. Hij voelt zich ontzettend schuldig nu en zijn zelfvertrouwen is al niet groot. Dat ik nu net vandaag weg ben naar mijn kamer is wel moeilijk nu.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:26

_O- Tijd voor een kindje? O:) Downton Abbey heb ik weleens over gehoord. Als ik klaar ben met Mad Men zal ik het eens kijken!

Lekker he sec, dat low carb. Ik voel me er ook heel fijn bij momenteel. Het is dat ik echt weinig verbrand in ketose tijdens het trainen, anders had ik de kh helemaal overgeslagen voorlopig.
Het zal helaas van korte duur zijn. Ik weet dat hoe meer ik afval, hoe meer koolhydraten ik nodig ga hebben. Daahaag helder hoofd :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:43

Ik voel me er inderdaad echt heel fijn op. Enige is dat ik moeite heb met dat ik iets "niet mag" dus wil mezelf die khd nog wel gunnen na het sporten. Vanaf morgen eventueel na krachttraining iets met khd en volgende week vrijdag wil ik mijn vrijdagavondmaaltijd (die ik vlak na het sporten heb, train die dag rond 16.00 ofzo) ruimte geven voor carbs. Gewoon een keer toegeven aan een lekker stokbroodje, een bord pasta of een rostirondje. Hoeft niet iedere week en geen megaberg maar gewoon, als ik zin heb. Kijken hoe dat gaat en of ik dan wel nog maat kan houden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:13

Knap Sec dat je gaat eten op gevoel. Post je hier je updates? Vind dat mega interessant! Sta je elke dag lang in de keuken, of valt dat mee?

Downton Abbey is heel leuk! Ik vind die droge Britse dialogen heerlijk! Mad men is ook heel goed he!
En nee nog geen kindje hihi, ik zou toch maar zo'n vreselijke moederkloek zijn. Er komt nu al instinctief een leeuwin naar boven als mijn vriend de kat berispt terwijl ik weet dat hij gelijk heeft haha.

Ik sport trouwens zo fijn sinds ik eet op verbruik! Echt leuk zo. Alleen die honger op rustdagen he, maar dan plan ik mijn maaltijden wat vroeger en vaak is tegen de namiddag mijn trek dan weer normaal. En zit ik er op een rustdag eens 100 kcal over kan het me ook echt niet schelen, ik heb vaak uiteindelijk toch een klein tekort op trainingsdagen omdat ik het echt niet haal soms.

Trijnie, wat erg voor je vriend! Geen wonder dat ie er mee zit, ochaeme... Wanneer zie je hem weer? En niet te streng voor jezelf hoor, je onderneemt zo veel spannende dingen, logisch dat netjes eten moeilijker is dan.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:27

MissBambi schreef:
Ilovejip: heb je er al eens aan gedacht whey te nemen? Ik heb iedere dag een bak kwark van 500 ml (magere Franse) en een whey shake, kom dan nog net niet aan mijn eiwitten maar met de rest van de dag wel ;)

Ik voel niet zoveel voor eiwitshakes, neem liever op een natuurlijke manier mijn eiwitten. Maar met de extra kwark erbij haal ik dat.

@phor Waarschijnlijk is het alles bij elkaar. Normaal heb ik dan extra veel energie nodig en eet dus wat meer. Maar nu blijkbaar niet. Kan ook zijn omdat er meer balans is in mijn eetpatroon en ik dus de extra energie niet nodig heb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:55

Dat kan heel goed inderdaad ILJ. Alleen maar fijn!

Van Mad Men vind ik wel dat iedereen overdreven veel met elkaar in bed duikt hoor :') En ik hou van heel veel dat Brits is, hoop er ooit te wonen. Momenteel is Benedict Cumberbatch mijn grote liefde <3

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:36

Dreamy! Je ziet er goed uit zeg!!!

Trijnie, goh wat vervelend voor je vriend. Snap wel dat hij zich dat aantrekt, al heeft ie dat natuurlijk nooit met opzet gedaan!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:01

Pfoeh had mezelf toch overschat, echt even geen puf voor een work out na een lange vergadering op stage, morgen dan maar weer :)

Ik kijk momenteel The Returned, heb hiervoor Stranger Things gekeken.