[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astrid_Brann

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:22

Hoe zit het bij jullie met de traguspiercing en oordopjes voor muziek? Gaat dat nog of zit dit erg vervelend? Het ligt natuurlijk ook aan de bouw van het oor zelf, daar ben ik mij bewust van, maar ik ben er benieuwd naar.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een tragus ga laten zetten en het oordopverhaal is het enige wat mij nog tegen houd. Ik heb eigenlijk bijna altijd wel oordopjes in als ik 'on the move' ben.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:28

Op het begin mss wat gevoelig, maar gaat prima hoor :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:28

lieveli schreef:
mie123gie schreef:
Flink pijnlijk, hij is bij mij vrij hoog gepierced omdat ik een beetje een rare neus heb. Hij moest dus echt door een dik stuk kraakbeen heen! Mijn neus is ook best scheef, hij moest daar door ook scheef gepierced worden zodat ie recht lijkt waardoor het allemaal vrij langzaam moest. Laten we zo zeggen dat ik voorlopig even niks laat piercen :') het was niet eens echt ondraaglijk maar het duurde zo ontiegelijk lang :')

Hij zit in je softspot hé? Dus niet in het harde deel van je tussenschot. Als het goed is gedaan althans := bij mij was het vrijwel pijnloos.

Ik heb een rare neus dus ik heb geen soft spot :') het is bij mij gewoon alleen maar hard tussenschot

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:46

Astrid_Brann schreef:
Hoe zit het bij jullie met de traguspiercing en oordopjes voor muziek? Gaat dat nog of zit dit erg vervelend? Het ligt natuurlijk ook aan de bouw van het oor zelf, daar ben ik mij bewust van, maar ik ben er benieuwd naar.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een tragus ga laten zetten en het oordopverhaal is het enige wat mij nog tegen houd. Ik heb eigenlijk bijna altijd wel oordopjes in als ik 'on the move' ben.

Als je ze niet uren en uren achter elkaar in hebt, dan is er geen issue.
Zitten ze er echt lang in, dan gaat het wel vervelen (bij mij met m'n motor-oordoppen).

No worries, gewoon doen *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:06

Astrid_Brann schreef:

Gaat prima bij mij, zeker met een labret erin (plat achterkantje)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:15

Astrid_Brann schreef:

Ik heb mijn piercing al jaren, maar oordopjes gaan na een half uurtje toch wel irriteren. Moet er wel bij zeggen dat ik "in ear" oordopjes heb.
Heb er een bioplast labretje in die niet veel te lang is..

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:31

Ik moest er in het begin wel aan wennen gezien er toen ook nog een lang labretje in zat dat ik op en neer moest schuiven. Ondertussen is die vervangen door een kortere en merk ik er niks meer van :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:18

Ik ben hier ook heel internet voor aan t afgaan om te kijken wat mensen ervaren met oordopjes. Ik heb met sporten namelijk redelijk grote dopjes en ik verwacht niet dat ik die nog in kan... Al hoop ik het wel..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:21

Want? Er veranderd niks aan je oor hoor... Het zal alleen op het begin wel erg gevoelig zijn

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:48

Omdat die zeg maar je gehele gehooingang afschermen. Weet niet precies hoe ik t moet uitleggen... maar die gaan dus niet alleen gewoon in je oor zelf...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:11

Labret is plat aan de achterkant, dus maakt niks uit lijkt me

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:31

Zou mooi zijn! We zullen zien, komt vast goed. En anders gewone oortjes in dat moet sowieso geen probleem zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 06:24

mie123gie schreef:
Ik heb een rare neus dus ik heb geen soft spot :') het is bij mij gewoon alleen maar hard tussenschot

Ik ken weinig piercers die dat hadden gedurfd. Eigenlijk niet één. En het geneest wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:50

Tot hoe ver kun je stretchen dat je nog wel normale oorbellen in kunt zonder dat het er raar uit gaat zien zeg maar haha? Ik wil misschien hele kleine tunnels (3mm vind ik een hele mooie maat) maar wil ivm werk graag nog normale oorbellen in als dat kan.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:52

Ligt heel erg aan je oren en de manier waarop je stretcht, maar als je niet groter gaat dan 3 mm verwacht ik eigenlijk wel dat dat nog gewoon terug gaat naar 0.8mm

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:16

Dank jullie voor de reacties! Ik zal gewoon een afspraak maken met mijn piercer en het dan overleggen! Mijn oren zijn best klein dus ik blijf twijfelen. Misschien dat een labret inderdaad een oplossing kan zijn. Ik show hier in iedergeval waar ik mee terug kom :P

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:23

Ik heb echt 0,0 last van mn tragus met oortjes. Ik zou t daarom dus niet laten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:56

Misschien een idee om bij een piercer te informeren over dit hele gebeuren? Misschien dat dit vaker voorkomt als klacht of juist helemaal niet. Eigenlijk weerhoud dat me er wel van om dit soort piercingen te overwegen, omdat ik erg erg erg gesteld ben op mn muziekjes elke dag. :)

Mijn helix zit er nu bijna 2 weken in, en op zich gaat het wel goed. Ik had er laatst in mijn slaap iets te lang op gelegen geloof ik, maar verder heb ik er weinig tot geen last van. Ook een wereldwonder is dat met mijn werk als stalhulp, en dan met name met die bladblazer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:19

Ik heb mijn tragus zelfs weggedaan omdat dat oortje er vervelend door zat. Had gewoon een labret die aansloot een piercing was nooit vervelend oid, maar met dat oortje erin kwam er toch teveel spanning op oid (het voelde altijd alsof het te strak zat, zelfs met de kleinste oortjes). Daarom een keer in de sportschool zodanig boos geworden dat ik tijdens het hardlopen geen oortjes in kon, dat ik hem er uit heb gehaald. Nog steeds geen gemis, en inmiddels vervangen door een double forward helix. Dat rijmt.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:24

Ik heb met tragus piercing nu 5 dagen en ik was er dus ook bang voor. Vandaag m'n sport oortjes ingedaan die dus groter zijn dan de normale oortjes. En dat ging prima. Ik ben blij! Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:25

Fijn! Kan ook niet zonder mijn oortjes. Maar enfin, anders zou ik er ook geen piercing voor weg doen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:11

Ik heb net tapers in mijn oren gepropt, dat was op zich niet fijn. Ze zijn aan het uiteinde 1.6, maar zit nu halverwege ergens geloof ik :') Maar goed, op het gemak. Misschien later op de dag weer een stukje verder proberen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:51

Gewoon goed je oren masseren en een geschikte olie gebruiken, zoals jojobaolie bijvoorbeeld. Of even onder de warme douche :) 1.6mm zou niet zo moeilijk moeten zijn!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:54

Ligt er wel een beetje aan vanaf welke maat je komt :) Van een oorbelgaatje naar 1.6 is 100% vergroting. Best een heftige stretch. Van 1.2 naar 1.6 is wat liever voor je oortjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:55

Kom idd vanaf 0.8.... dus ik laat het even zo zitten voor vandaag.