Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:59

Ik ben t.o.v. vorige week ook weer 300 gram kwijt terwijl ik best ongezond gegeten had van het weekend op Jumping Amsterdam.

Bananencake is erg goed gelukt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:00

_Caitlinnn schreef:
Wauw netjes Dieuwke en Jitske!
Zal ook echt blij zijn als ik er 5 af heb.. maar zit voor nu op 3,1
Morgen ochtend weer wegen dus ben benieuwd :)

Hoeveel willen jullie graag afvallen?

Bedankt Caitlinn en Dragan, ik wil eerst graag terug naar mijn oude gewicht, daarvoor moest ik totaal 16 kilo kwijt, waarvan nu dus nog 11. Met dat gewicht zat ik prima, maar was wel wat aan de 'stevige' kant, dus wil dan nog 6 tot 8 kilo kwijt. Maar dat is een beetje afwachten hoe het allemaal loopt, kan best zijn dat ik na de 16 al tevreden ben, we zullen het zien :) .

Ben in ieder geval al erg blij dat ik de eerste 'mijlpaal' bereikt heb, had even de foto van 2 januari naast die van vrijdag (29 januari) gelegd, en zag al duidelijk verschil, met name bij mijn buik. Dat motiveert wel echt, had zelf niet door dat het verschil al zo 'groot' was. Dat raad ik iedereen dus aan, werkt echt zo fijn. :)

Mijn uiteindelijke lijstje van vandaag:
O: 500 gr optimel citroen kwark
T: 2 pakjes spelt koekjes
L: 3 rijstwafels met appelstroop, 2 crackers met runderrookvlees
T: 55 gram cashewnoten
A: half kopje brocollisoep (phoe wat vulde die zeg :oo )
B: 45 minuten wandelen, helaas geen sportschool door tijdgebrek. :\

De planning voor morgen:
O:2 geroosterde volkoren boterhammen met gebakken ei
T: 3 mandarijnen
L: wrap met philadelphia, sla en kipfilet
T: eventueel wat stukjes komkommer
A: kipfilet met groenten (die nog nader bepaald moeten worden :')
B: 25 km fietsen, half uurtje wandelen, hopelijk eindelijk tijd om naar de sportschool te gaan

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:12

_Caitlinnn schreef:
Dragan2008 schreef:
1.68 meter :)

Ik ben 1.70 en weeg ruim tien kilo meer dan wat jou streef gewicht is.
Ik vind dat altijd zo gek :P
Hebben we dan zo'n andere bouw .. ik kan niet bedenken dat ik 60 kilo zou wegen volgens mij ben ik dan echt mager haha

Misschien hebben we idd een andere bouw. Maar ik word nooit mager voor het zicht. Toen ik 52 kilo woog, zag ook niemand dat volgens mij.

Maar ik ken ook mensen die bvb 70 kilo wegen waar je het echt niet aan ziet. Is maar net hoe het verdeeld is. Als je veel spiermassa hebt, weeg je ook meer. Terwijl iemand met een hoog gewicht en bmi slanker kan ogen dan iemand die lichter is maar in verhouding meer vet heeft

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:16

Beetje improviseren vandaag.. Ben nu aan het proberen zoveel mogelijk zuivelproducten aan het verminderen om te kijken of mijn opgezette buik daar misschien door komt... Vandaag gaf t geen fijn resultaat onrustige buik... Of dit toevallig komt door pds of door de zuivelmindering geen idee... Zet morgen nog even door.

O: 5 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: protein muffin
L: appel, 3 boterhammen met kipfilet
T: 5 crackers met kipfilet
A: 125 gr volkoren zilvervliesrijst, 180 gr spercibonen, 208 gr kipfilet
T: 25 gr cashewnoten(ongezout, ongebrand)

B: 20 min wandelen, rustdag

1770 cal- 119 gr eiw - 203 gr kh - 50 gr vet

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:22

Leuk stukje :')
http://jelmerdeboer.nl/mijn-lichaam-sta ... paarstand/

Mijn lijstje vandaag:
O: Tosti <3
T: cracker met appelstroop
L: kwark met frambozen en een opkikker bouillon kip
T: 250 g tomaatjes, 100 g kipfilet plakjes, maaltijdreep weightcare (vond die dingen eerst praktisch als lunch vind ze nu vooral heel smerig :P )
A: 80 g couscous, handje spinazie, halve paprika, 200g kipfilet gekruid en gebakken in zo'n papyrus velletje en 15 g amandelen.

Nu zit ik vol! Was 1677 kcal, 179g khd, 34 g vet en 160 g eiwit (iets teveel maar de kip was zo lekker!)

Voor wie het vroeg, ik weeg nu 71,7 kg en wil naar de 65 toe. Ik ben 1.70 groot maar ik vind mezelf niet heel zwaar lijken. Mijn buik is wel gewoon plat gelukkig dus dat is mooi meegenomen alvast :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:34

Idd wel een leuk stukje :')
Jij hebt geluk met je platte buik. Dat blijfr bij mij probleemgebied

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:03

Wat leuk om al die lijstjes te zien. Ik heb net mijn eten voor morgen klaar gezet.

O granola frambozen kwark en wat honing
T 2 rijstwafels
L tonijnmoot met rauwkost
T appel
A sperziebonen tartaar krieltjes

Nu heb ik het dus zwaar, echt ik kan een paard op :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:07

Daantjuh88 schreef:
Hebben jullie nooit dat je schrikt wat ergens in zit. Ik zat net lekker mijn visje naar binnen te werken en zat op de verpakking te loeren. Gewoon 300kcal.... 1 lekkerbekje. Dacht ik verantwoord bezig te zijn. (En dan ook nog met appelmoes :P )

abosluut!

vooral als de gezonde keuze dan ineens veel caloriën blijkt te hebben
en de ongezonde keuze, die toch lekker vult, minder heeft :')

dan moet je toch je best doen jezelf te blijven overtuigen dat je beter wat meer caloriën kunt verbruiken die uit goede zaken komen, dan minder caloriën die uit slechte zaken kwamen..

ik zeg dan altijd maar tegen mijzelf:
een appel bevat evenveel calorieën als 3 suikerklontjes,
maar het is toch beter om die appel te eten, in plaats van te kiezen om twee suikerklontjes weg te sabbelen

meestal werkt dat wel.. een enkele keer sabbel ik tevreden op een blokje chocolade terwijl ik denk:
jep, de appel is gezonder.

----
kim, mijn reactie dat het spaarstand stukje in grote lijnen zeer zeker klopt, maar op een klein stukje absoluut de mist in gaat, krijg je even per pb ;).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-02-16 23:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:17

BloemBloem schreef:
Wat leuk om al die lijstjes te zien. Ik heb net mijn eten voor morgen klaar gezet.

O granola frambozen kwark en wat honing
T 2 rijstwafels
L tonijnmoot met rauwkost
T appel
A sperziebonen tartaar krieltjes

Nu heb ik het dus zwaar, echt ik kan een paard op :+

Hoeveel eet je van alles? Het lijkt best weinig namelijk. Of je porties moeten heel groot zijn

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:28

Ow ik heb juist het idee dat het veel is hahaha, had het er net nog over met mijn man :D Die bak met tonijn en rauwkost zit tot de nok vol :=

Ik heb werkelijk geen idee, ik doe maar wat eigenlijk hahaha. Kwark doe ik 3 eetlepels ( ben een ramp met ontbijten) maar doe er wel veel granola en frambozen door en met de honing ben ik ook niet zuinig, want anders krijg ik het niet weg :+

Sperziebonen eet ik zeker 200 gram.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:30

Daarom ben ik het in gaan voeren op my fitness pal. Ik eet nog steeds wel eens te weinig, maar als ik dat in de app zie, kan ik er iets aan doen. Zonder die app had ik heen idee hoe weinig ik soms binnen kreeg. En dat doet op de lange termijn meer slecht dan goed voor mn lichaam

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:33

Ik zou niet eens weten hoeveel ik binnen zou moeten krijgen. Echt ik rommel maar wat aan .... :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:46

Staat in de openingspost volgens mij een link die je bmr + pal berekent. En dan krijg je het aantal calorieën wat je moet eten om op gewicht te blijven. Dus net iets eronder om af te vallen.
MFP geeft bij mij een lager aantal calorieën aan dan mn bmr + pal

Trouwens, misschien dat iemand hier iets over weet, sinds dat ik een paar weken gezonder eet heb ik ineens vrij veel puistjes. Terwijl ik voorheen juist meer rommel in mn lichaam stopte en minder water en thee dronk. Had juist verwacht dat ik geen puistjes zou krijgen bij een gezonder eetpatroon. Of kan het een reactie op bepaald eten zijn?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:48

Omgooien eetpatroon kan je huid onrustiger van worden, is bij mij ook snel. Veel water drinken, trekt wel weer bij!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:52

Ah oke, ff volhouden dus :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:59

Ik heb hetzelfde Dragan! Vroeg me ook al af hoe dat kon :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:03

Ik ook! Heel mijn rug zit vol, ineens. Gelukkig niet in mn gezicht.

Was vandaag lui met sporten, maandag is bodybalance dag, maar vind de release niet zo leuk:( dus heb een half uur thuis rustig gedanst

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:19

voor degene hierboven..

zelf heb ik daar nooit last van gehad..

van de mensen wie ik erover hoorde, was het vooral als de vetiname groot was..

de echte chocoladeholics, chips eters, worst, kaas etc..
die ineens alle vettige dingen vooral lieten staan..
'alsof mijn lichaam mij helpt herinneren door al dat vet via mijn poriën naar buiten te wringen zodat ik het nooit meer zal doen'. is de kreet die ik nooit meer vergeet

is dat bij jullie ook het geval?

hier dus vooral gesuikerde vloeistoffen overboord (dus niet specifiek low carb, maar echt pure suiker wat her en is toegevoegd, door de fabrikant of door mijzelf)..

het enige wat onrustig wordt is mijn lichaam doordat ik ineens bewegingsdrang ontwikkel..
wat natuurlijk zeer gunstig is, want ik was al een tijdje een lamlendig moede bankhanger geworden (met een fles cola binnen handbereik voor de dorst) )

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:01

Wat doen jullie eigeblijk om te bewegen ? Ik moet meer bewegen wabt anders val ik maar 0,2/0,3 kilo af per week maar vind eigenlijk alles stom haha :P

Nja dat is niet helemaal waar.. heb misschien nog niet gevonden wat ik leuk vind. Sportschool ging wel goed (ook die avond lessen met dans enz vond ik leuk) maar kan het momenteel exht niet betalen . Woon in een dorp en in de omliggende dorpen hebben we twee sportscholen maar beide erg duur... ;(
Heb ook een tijdje hard gelopen met die app van hardlopen met evy maar dat was ecbt een marteling elke keer haha

Wat doen jullie :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:02

Nee ik ben juist een sugar-adict :P ik kan vet veel beter laten staan

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:42

help, dus ik ben nog niet gevrijwaard van een pukkelig vrije toekomst?

Caitlinn..

paard van de wei, poetsen, zadelen.. terug zetten op de wei..
en wat daar tussenin zit is gratis en voor niets nog een beetje calo's verbranden..
ook al kan ik net zo buiten adem of bezweet van een paard komen als uit een sportschool als ik echt intensief met hem gewerkt heb.. toch heb ik het niet als sport of beweging ervaren.
lol en een buitenritje zie ik al helemaal niet als bewegen, maar toch schijnt het zo te zijn..

gisteren overigens spontaan zo'n bewegingsdrang dat ik besloot om in een stevig marstempo (voor mij normaal tegen de 6.5 km per uur) een rondje centrum te wandelen..

zou een half uurtje zijn, tot ik voor de zoveelste keer vergat welke weg ik ook al weer in moest slaan.
Dus halverwege had ik door dat ik veel te ver was door gelopen.. Heb toen het tempo nog maar even wat opgeschroeft anders zou het wel heeeeeeeel laat worden allemaal..

al met al 7 kilometer binnen 1 uur en 10 minuten gewandeld...
bedoeling was een veel korter rondje..

geen spijt van, maar was wel kapot toen ik thuiskwam omdat ik het opgeschroefde tempo eigenlijk wat te lang had doorgepushed haha.

overmorgen ga ik met een vriendin mee naar de sportschool, kijken of ik het daar wat vind en of het mogelijk is dat ik dat ook vol blijf houden met haar, of alleen en niet weer als donateur van een sportschool eindig (dat is mij al tweemaal vaker gebeurd dat die lui niets hoefden te doen behalve mijn maandgeld opstrijken een jaar lang).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:53

Wandelen werkt erg goed, ik loop zo'n 4x per week 8-8,5 km met de app Endomondo aan.

Ik loop echt pittig door, soort powerwalken
Op een langzame dag (soms wil het tempo gewoon echt niet omhoog :+ ) 6,5 km per uur, maar mijn doel is 7 - 7,3 km per uur.

Het kost niets, je bent heerlijk buiten en je kunt het overal doen!

Endomondo vind ik echt een aanrader en ook een stok achter de deur en je kunt na afloop ook kijken waar je tempo het hoogst (laagst) lag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:54

Wat goed dat jullie er zo toe kunnen zetten om vaak
te lopen. Ik rij nu 1x in de week paard, en ik ren 1x in de
week naast de lease Welsh A van mijn dochter :+

Het is geen excuus, maar in de avonduren is het voor mij
lastig om wat te ondernemen, daar mijn man veel aan het
trainen is, en ik het nog te dol vind om mijn 4 jarige dochter
alleen thuis te laten ;) :P

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:37

Ik loop kilometers op m'n werk en ga met de fiets naar het station, door weer en wind....ik rijd minstens drie keer paard per week, en heb aankomend weekend ook nog een badminton toernooi...beweging zit hier wel goed.....das ook de enige reden dat ik wel van die goedgevulde lijstjes kan handelen...ben nu ongesteld dus ga me niet wegen deze week, voel me een opgeblazen walvis...ga wel zo gezond mogelijk eten, hopelijk ben ik erna dan weer wat kwijt.. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:05

Ik doe aan beweging wandelen met de hond, ik rij zo'n 3x per week paard, mest zijn stal en paddock uit, doe 4 tot 6 keer per week op de crosstrainer (heb ik thuis staan) en wil ook gaan zwemmen als ik dat straks makkelijker kan inplannen naast mn werk

Werk momenteel bij blokker, dus vrij veel staan en lopen. Straks in den magazijn, dus nog meer lopen :)