Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Berdien

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:07

Ik blijf van van het zo epileren van de bikinilijn. Voor de duidelijkheid, alles wat buiten je ondergoed/bikinibroekje uit komt :P De rest..... moet ik nog eens proberen, daar ontbreekt me de moet voor. Maar merk dat de haren minder en vooral veel dunner worden en zonder gevecht zichzelf eruit laten roppen.

Benen blijven een makkie, oksels moeten eerst weer groeien voor ze epileerbaar zijn en met dit warme weer is dat nou net geen optie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:43

Oksels doe ik inmiddels elke twee dagen omdat er elke keer weer een stuk of drie haren terugkomen. Idem voor benen, elke dag komen er weer 10 haren uitpiepen. Maar doet geen pijn, dus een makkie.

Heb nu een scrubhandschoen aangeschaft, daar ga ik de komende dagen ook mee aan de slag. En ik heb een crème met vitamine A-zuur die ervoor zorgt dat de bovenste huidlaag zo goed als verdwijnt. Dit om ingegroeide haren te voorkomen/lelijke plekjes te laten verdwijnen. Tot nu toe tevreden over het resultaat, ben 5 dagen aan het smeren en het ziet er veel beter uit!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:51

Welke crème is dat? :o
Ik ben nu begonnen met elke dag paar x goed sudocreme, zie ook al echt verschil :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 04:41

Deze crème is alleen op doktersrecept te krijgen. Ik woon aan de Belgische grens dus heb hem daar iets minder legaal weten te scoren, zonder doktersrecept :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:58

Maar is t wel goed dan aks de bovenste huidlaag verdwijnt? Beschermd die niet ed? :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:38

Bij kruidvat kun je van die dingen kopen voor meeeters, daar zit een dunne scherpe punt aan.
Met de punt krijg je de haartjes heel soepel eruit, zonder al teveel huid te beschadigen.
Zo doe ik dat bij eventuele ingegroeide haartjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:23

laughterline schreef:
Maar is t wel goed dan aks de bovenste huidlaag verdwijnt? Beschermd die niet ed? :P

Je mag het ook alleen maar de eerste periode elke dag opsmeren. Daarna max 2x in de week.
Het is eigenlijk een gezichtscrème voor mensen met veel acne. Dus ik gok dat het op m'n benen nu niet zo gevaarlijk is :P

Maar je moet wel oppassen met zon e.d. ja.

Als de bovenste huidlaag eenmaal helemaal eraf verveld is (dat doet die crème) dan krijg je er een zachtere hoornlaag voor terug, waardoor haren veel minder snel ingroeien. Mijn benen zitten vol littekentjes/rode puntjes van ingegroeide haren eruit peuteren dus vind dit nu wel een mooie uitkomst.
Als je dan 2x per week blijft smeren, blijft die hoornlaag zich sneller vernieuwen en blijft ie zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:25

Als dit potje leeg is trouwens, ga ik verder met PFV Vanish. Dat zorgt ook voor snellere vernieuwing van de hoornlaag dacht ik. De crème die ik nu gebruik is een stuk sterker en gebruik ik maar tijdelijk om het proces goed op gang te helpen :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:56

Nou ik zou toch echt niet mijn huid wegwerken met een1 of ander goedje :=

Hier een weekje op vakantie geweest, dus ik 'mag' vanavond weer flink gaan epileren :=

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:07

hier ook last van ingegroeide haartjes op mn fruts mn benen totaal niet

maar t valt me echt tegen hoe lang de haartjes weg blijven hoor eigenlijk of ik heb een godzilla haargroei dat kan natuurlijk ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:33

Winged schreef:
Nou ik zou toch echt niet mijn huid wegwerken met een1 of ander goedje :=

Het wordt gewoon door artsen voorgeschreven dus het zal absoluut geen kwaad kunnen. En het is iig beter dan met oerlelijke gevlekte benen rondlopen. Ze zijn nu bijna egaal van kleur en suuuuuper zacht :D

Stephanie, bij mij blijven de haren ook niet lang weg. Het is niet zo dat ik binnen een week weer volledig bedekt ben, maar ik moet toch wel elke dag epileren wil ik gladde benen hebben. Heel vervelend maar ja...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:40

Ik heb bikinilijn beetje rust gegund, ging op den duur dagelijks scrubben/epileren en toen kreeg ik ineens wel weer bultjes, is mss net iets te heftig dan? Ziet er nu weer kalmer uit wel, vanavond nog eens overgaan.

Benen hou ik ondertussen ook al bij met een mesje weer, had toch het gevoel niet alles mee te hebben met epileerding precies, ben er nog niet helemaal over uit, wat ik nu het handigste vind ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:48

Kayleigh_ schreef:
Het wordt gewoon door artsen voorgeschreven dus het zal absoluut geen kwaad kunnen. En het is iig beter dan met oerlelijke gevlekte benen rondlopen. Ze zijn nu bijna egaal van kleur en suuuuuper zacht :D

Ik neem aan dat artsen het niet voorschrijven om mooie benen zonder ingegroeide haren te krijgen ;) Een beetje aanklooien met medicatie zou IK in ieder geval niet doen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:55

PFB Vanish is trouwens wel een uitkomst! Kun je hier gewoon bij de drogist krijgen. Prikt wel een beetje maar je krijgt er een perfect huidje voor terug. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:18

Winged schreef:
Kayleigh_ schreef:

Ik neem aan dat artsen het niet voorschrijven om mooie benen zonder ingegroeide haren te krijgen ;) Een beetje aanklooien met medicatie zou IK in ieder geval niet doen.

Het is hetzelfde als PFB Vanish wat vrij verkrijgbaar is. De crème die ik nu gebruik is enkel iets geconcentreerder waardoor sneller effect. Lijkt me niks mis mee. Als het geschikt is voor een gevoelige gezichtshuid kan het voor de wat minder gevoelige huid op de benen echt geen kwaad.

Maar goed, ik hoef me hier niet te verdedigen, ieder z'n mening!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:19

Ik ben aankomende dinsdag de pineut voor een brazwax. Ik ga echt huilen, zeker weten :')
Als ik dit overleefd heb pak ik de volgende keer ook m'n benen en oksels er bij }>

Zijn er mensen die na het waxen de boel met een epilator bijhouden om zo de waxbeurt nog wat uit te stellen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:40

Oeeh spannend!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:42

Is dat apparaat qua pijn te vergelijken met epileren met een pincet? Ik heb de hele venusheuvel namelijk met een pincet gedaan, maar dat was echt vreselijk veel werk :') Het verschil met scheren is wel echt geweldig groot, dus als t ongeveer hetzelfde is ga ik zeker zo'n apparaatje aanschaffen.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:34

Amira_ schreef:
Is dat apparaat qua pijn te vergelijken met epileren met een pincet? Ik heb de hele venusheuvel namelijk met een pincet gedaan, maar dat was echt vreselijk veel werk :') Het verschil met scheren is wel echt geweldig groot, dus als t ongeveer hetzelfde is ga ik zeker zo'n apparaatje aanschaffen.

euhm... pijn² zeg maar :+ De bikinilijn blijft pijnlijk, hoe vaak ik het ook doe. Mijn venusheuvel doe ik dan ook niet met de epilator, zo'n bikkel ben ik toch niet! als je tegen pijn kan, ga je gang. Maar het doet flink zeer, 'ruk ruk ruk' %)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:41

Bikinilijn raus ik nu gewoon zo overheen hoor :+ Venusheuvel gedeeltelijk ook. Dat laatste stukje naar beneden is hellll

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:01

Respect hoor, krijg het hier nie te voor elkaar de venusheuvel, zelfs met pincet te gevoelig.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:20

Ik ben zojuist maar weer aan de venusheuvel begonnen. (Poging 5 ofzo).
De rechterkant die ik de eerste keer heb gedaan valt nu alles mee om bij te houden maar de rest kom ik gewoon niet meer door heen (het doet gewoon zooo pijn)

Maar ik heb nu iets gevonden waardoor het net wat beter te doen is. (Waardoor ik nu toe ben aan het stuk meer onderaan richting de lipjes)
Ik denk alleen niet dat ik mn tip zo in t topic ga gooien want ik weet niet hoe verantwoord dit is.
Moet ik eerst nog even wat meer google speurwerk voor verrichten :p

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:33

Je maakt mensen wel heel nieuwsgierig nu :') Pb? :D

Het blijft pijnlijk, maar hoe meer je het bij gaat houden hoe beter het te doen is vind ik, 't gaat nooit een aangenaam klusje worden maar ik zie er niet tegenop ook tegenwoordig :)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:42

Haha Zwitsal, nu ben ik toch ook wel heel benieuwd! :)

Stral, bij jou lukken lippen en alles? Wauw :)

Ik heb ook enorm moeten doorbijten voor mijn venusheuvel. Ondertussen is het al enkele weken geleden dat ik het boeltje daar geëpileerd heb. Enerzijds omdat ik toch wel opzie tegen de pijn, maar ook omdat ik nogal last had van ingegroeide haartjes. Heeft iemand daar een oplossing voor? Mag je daar ook gewoon scrubben of is die huid te dun?

Dat laatste stukje daar beneden gaat me nooit lukken vrees ik -O- Ik heb zoveel schrik dat dat ding mijn schaamlip vast gaat grabbelen. Ik blijf echter wel een groot verschil merken tussen de zone die ik wel (eenmalig) geëpileerd heb en het stukje op mijn schaamlippen. Op het eerste staat gewoon veel minder haar, zelfs na ondertussen al meermaals beide zones geschoren te hebben.

Voor mijn benen en oksels ben ik wel nog altijd heel tevreden over mijn aankoop. Daar heb ik nog nergens een ingegroeid haartje gevonden en de pijn valt heel goed mee. Eigenlijk kan ik het geen pijn meer noemen, eerder een indicator voor waar ik nog eens over moet gaan :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:45

Haha ja sorry :p
Misschien had ik t niet moeten melden haha.