Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 21:46

Ben het wel met lizy en lennox eens eigenlijk. Maar laten we het leuk houden.

Lennox, wat zou dat geweldig zijn :):) ik ga enorm voor je duimen dat de medicatie juist wordt afgesteld en dat het alsnog natuurlijk lukt.

Is je zusje dus aan het bevallen Ladyfee? Succes! Hopen dat het snel doorzet.

Ik vind roken tijdens de zwangerschap echt een no go en afhankelijk van wie het is zal ik daar wat van zeggen. Helaas moet iedereen dat zelf weten en kan je er weinig aan doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:46

Zijn wij familie :') Hier ook een schoonzusje dat in de zomer is uitgerekend en nog rookt. Niet veel meer, ik geloof een pakje per week of nog niet eens, maar nee. Ik vind het verschrikkelijk. Ik (of wij, mijn vriend stopt ook) ga stoppen als ik stop met de anticonceptie. Zodat het niet moeilijk is als ik zwanger ben. Zo gokken met de gezondheid van je kind vind ik echt heel stom.

verootjoo

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:10

Ik vind het bizar, ongelooflijk en vooral zeer asociaal als je door blijft roken tijdens je zwangerschap :=

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:17

Ik vind roken tijdens een zwangerschap ook niet kunnen. Ook niet in een huis waar kinderen leven of in een auto. Dat zie je toch nog wel heel vaak. Ik ben zo'n zeurende ex-roker denk ik hahaha. Maar hetzelfde heb ik met drinken hoor, je zal ze de kost moeten geven die gewoon blijven drinken tijdens hun zwangerschap.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:22

Ik rookte (niet veel) voor de zwangerschap, maar ben voor de eerste IVF ronde gestopt. Ik heb altijd vrij weinig gerookt, maar wel vanaf mijn 16e ongeveer oftewel 24 jaar en heb er geen seconde moeite mee gehad vanaf dat ik zwanger was. Drinken mis ik sowieso niet dat doe ik heel zelden, maar er waren toch tig mensen die zeggen ah joh 1 wijntje kan best.
Nou ja dat zie ik toch heel anders schijnbaar.

Ik kijk steeds via uitzendinggemist dat 4 handen op 1 buik. Tenenkrommend hoor die meiden die gewoon als een schoorsteen blijven doorpaffen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:24

Ik zie ook wel op tegen het stoppen met drinken. Ik ben gek op mooie wijnen bij het eten, of in het weekend lang natafelen met likeur. Maar ik kreeg via PB een alcoholvrije wijn, daar moet ik het maar even mee doen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:37

lieveli schreef:
Ik zie ook wel op tegen het stoppen met drinken. Ik ben gek op mooie wijnen bij het eten, of in het weekend lang natafelen met likeur. Maar ik kreeg via PB een alcoholvrije wijn, daar moet ik het maar even mee doen.

Ik ben met 9 weken zwangerschap met een goede vriend bij een michelin tent in Italie gaan eten hij nam de wijbegeleiding bij onze 7 gangen. Toen was ik toch een beetje jaloers moet ik bekennen. 1 wijn heb ik toen omdat ie daar zo dolenthousiast over was een nipje van geproefd :')

OMG als je ooit in de buurt van Sud-Tirol bent in het noorden van Italie dan MOET je daar gaan eten. (mijn kleine ventje moet wel een fijnproever worden met wat ik in die week aan culinairs heb gegeten hahaha)
https://www.facebook.com/restauranttilia?ref=hl

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:44

Ik heb je link opgeslagen! Helaas zit uit eten er voorlopig niet in, ik heb een dure smaak en geen bijpassend salaris dus ik spaar zoveel mogelijk voor straks, mocht er een baby komen. Mijn vriend verdient wel goed maar hij vindt Kenzo en Ralph Lauren babypakjes onzin. Is het ook maar mááán, wat schattig. Ik kwijl de volledige Bijenkorfsite nat.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:53

lieveli schreef:
Ik heb je link opgeslagen! Helaas zit uit eten er voorlopig niet in, ik heb een dure smaak en geen bijpassend salaris dus ik spaar zoveel mogelijk voor straks, mocht er een baby komen. Mijn vriend verdient wel goed maar hij vindt Kenzo en Ralph Lauren babypakjes onzin. Is het ook maar mááán, wat schattig. Ik kwijl de volledige Bijenkorfsite nat.

Een goede vriend van me kwam een klein weekje hierheen en ik moest hem meenemen naar de beste tenten en hij betaalde. Nou is uit eten hier in de omgeving wel veeeel goedkoper. Bij deze tent was hij voor 7 gangen met wijnbegeleiding iets van 170 euro kwijt. een hoop geld, maar voor 7 gangen met wijn in een michelin niveau tent is het natuurlijk niks.
Als zijn gezondgheid het trekt doen we het nog een keer over nu ik weer wijn mag. :D

Hele dure kinderkleertjes heb ik niks mee. Zat wel een zomers Ralph Lauren pakje in een 2e hands pakket dat ik gekocht heb.
Afbeelding

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:41

Spannend Ladyfee! Ik heb bij beide aan de ctg gehangen met de inleiding maar bij ajesse heb ik er 24 uur aangehangen en in de sluiklakens omdat hij nog even was omgedraaid en handmatig hebben terug gedraaid. 24 uur blijven liggen was geen grapje aangezien je niet echt je eigen houding aan kon nemen.

Bij mij hebben ze m'n eileiders doorgespoten en ik vond het nou niet zo spannend ook niet kwa nawerking.

En roken tijdens zwangerschap vind ik echt een no go. Idd zelfde als roken waar je kind/baby bij is.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:01

Lieveli haha dat zou grappig zijn maar er is verder niemand in de familie die echt iets met paarden heeft :')

https://www.freya.nl/kinderwens/omgaan- ... -omgeving/

Toch vind ik ook dat wij onze mannen niet moeten vergeten.
Hoe gaan jullie mannen hiermee om?
Gisteren had ik even een huil momentje met het hartje.
Mijn zusje en ik kunnen dan ook samen huilen.
Maar ik heb al tijdje het idee dat mijn vriend het er nu veel moeilijker mee heeft dan dat ik het heb.
Ik ben hier actief en op verschillende facebook groepen.
Nu we het traject gestart hebben en ik er meer over praat gaat het beter.

Ik heb nog geen berichtje dus alles zal nog wel rustig zijn bij mijn zusje.
Ze halen het kindje nog niet maar ze moest wel blijven vannacht.

Als cadeau heb ik bij de juwelier van zilver een drinkbeker waar je de naam in kan laten graveren en bestek in 1 pakket.
Mijn andere zusje wil straks graag een armbandje met naam plaatje zei ze als de kleine wordt geboren.
Dit zusje was bang dat het armbandje zou breken en misschien met gevolgen.
Breken die snel weet iemand daar iets over?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:57

Volgens mij valt dat wel mee met die armbandjes. Je moet alleen opletten dat ze snel te strak kunnen worden of onhoog kruipen.

Lieveli: hier ook gek op mooie babykleertjes, maar ik kan mij goed inhouden. Plus dat je zoveel moet kopen en je weet dat ze het maar 3x aan hebben. Dat tempert wel. Overigens bestel ik nu gewoon wat van Gap bijvoorbeeld. Dat heeft niet iedereen en is ook zo koddig.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:27

Bedankt voor je ervaring MWZ. Ik denk ook dat ik het groter maak dan het is ivm mijn herinneringen dus.

Hier ook amper merkkleertjes, al heb ik nu wel net een paar Z8 setjes gescoord. Dochter van zwager en schoonzus loopt daar steeds in en onze dochter gewoon in 'normale 'kleertjes. Maar ML voelt zich toch wel geroepen om onze dochter bij bezoek schoonfamilie dan ook in zoiets te hijsen dus vooruit :P

Spannend met je zusje Ladyfee. Mijn dochter heeft ook zo'n armbandje, en dat gaat prima. Nu ze gaat kruipen heeft ze het niet meer om omdat ik bang ben dat ze het verlies/ erop gaat zitten met haar handje. Als ze goed loopt mag ie weer om. Als het niet meer past gaat ie bij haarandere spulletjes in de bewaarbox. Ik heb gewoon een simpele van de lucardi trouwens.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:14

Ons wondertje is alweer 17 dagen oud.
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:19

Die kijkt helder de wereld in!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:27

_lautje_ schreef:
Die kijkt helder de wereld in!!

Hij begint inderdaad van die hele wakkere momenten te krijgen nu tussen voeding en slaap in.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 07:56

Mooie foto! Prachtig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:41

Ooh. Zo schattig! Wat een smeltfoto :+:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:15

Hey meiden ik val even binnen, ik lees al een hele tijd mee en misschien heb ik in het begin wel eens gepost. Maar ik wil toch graag mee komen kletsen. Ik heb PCOS en daardoor is zwanger worden ook wat lastiger. Gelukkig hebben wij met behulp van Clomid in 2014 onze knappe zoon Morgan mogen krijgen. We willen graag een tweede en in December is mijn spiraaltje eruit gegaan, maar daarna weer weinig actie in mijn lijf. 1x ongesteld geweest, maar that's it.
We hebben nu 6 april weer een afspraak bij fertiliteit, dus we gaan weer beginnen. Met Morgan hoefden we maar 2 rondes Clomid te doen en toen was het al raak. Dus we gaan zien hoe het nu loopt. Al heb ik er wat minder druk achter zitten, we hebben een geweldig mannetje, dus mocht een 2e niet lukken zou dat jammer zijn, maar dan genieten we gewoon van het wonder wat we al hebben rondlopen. En als het wel lukt, helemaal top.
Dus ik hoop dat ik me hier bij mag voegen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:06

Telefoon was stuk gevallen dus even niet kunnen reageren.
Ik ben al 3 keer geswitcht van ziekenhuis en mag van de zorgverzekering dus niet meer veranderen.
Buiten het feit dat ik afhankelijk ben van ov waarbij is dus een halve dag onderweg ben om er überhaupt te komen daar 3 min binnen ben voor een echo en een halve dag terug naar huis. Geld groeit me niet op me rug helaas om de ov te betalen.
Heb het niet extra breed om stad en land over te steken zou het graag willen naar dat lukt niet.
En mijn vriend heeft ook inspraak met wat we doen, hij moet gewoon werken krijgt niet snel vrij en mijn baas wilt 1 keer vrij geven als ze zeg maar echt inspuiten maar de echo's krijg ik geen vrij.

Misschien klinkt ik heel negatief maar dat is ook de hormonen die door m'n lichaam gaan en ik het een beetje zat ben dat mensen van die hatelijke opmerkingen maken alsof ze geen idee hebben wat ze zeggen, terwijl als je hier zit lijkt mij dat je weet hoe zwaar alle trajecten zijn.
Het vergt zoveel energie en ja ik ben daar gevoelig voor sorry als je dat niet zint.

Voorlopig ga ik onder een steen lees is mee maar post ik niks.

Over wat je verder aan jezelf kan doen dat lijstje, ik drink en rook niet vriendlief is gestopt met beide.
Fruit eet ik heel weinig (hou er niet zo van vooral nat fruit niet)
Vitamines heb ik idd extra op advies van gyno
Schildklier suiker etc is getest en allemaal prima.
Vriendlief is ook getest en ook allemaal prima.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 18:58

Ladyfee: ik heb er altijd openlijk over gepraat met mijn man. Nou hebben wij geen mmm meer gehad, dus weet niet wat voor impact dat heeft. Als je ziet dat hij het moeilijk heeft zou ik het bespreekbaar (proberen te) maken. Weet niet of het een prater is... Is er voor mannen niet ook een forum of praatgroep oid?
En spannend met je zusje ook! Hoe gaat t nu?

Wat een kereltje al CC! Jemig! En alweer 17 dagen oud, wat gaat de tijd hard zeg!

Hey Rockwitch, welkom! Natuurlijk mag je meekletsen. Heel veel succes, hopen dat je snel weer succes hebt met de Chlomid.

Lieve SP, niemand maakt hier hatelijke opmerkingen naar je. Iedereen leeft juist enorm mee (zoals ik het lees in elk geval). Maar je kan soms heel negatief uit de hoek komen, dat het iedereens schuld is. Dat is niet zo!
Iedereen hier heeft last van haar hormonen. Dit topic is om elkaar te steunen en dat is ook wat er gebeurd mijns inziens. Misschien is het goed om alles even los te laten, dus ook dit topic.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, als je het ov naar het zkh niet kan betalen, hoe ga je dan een kind onderhouden? Of is dat een rare vraag?
Ik wil je sterkte wensen en wijsheid. Kop op meid, laat je niet gek maken.

Hier gaat alles goed. Wel een aantal hele slechte nachten gehad. Blegh! Buik begint dwars te zitten, maar heb gelukkig tijd om rust te nemen.

Hoe is t verder met iedereen?
Lennox, zijn jullie nu weer begonnen? En hoe is het met jullie neefje?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:41

Ik kan ov wel betalen maar als ik bijv van de ene kant van nl naar de andere kant moet is me dat te duur. Het geld kan ik dan wel voor wat anders gebruiken. Dan zit je op z'n 20 euro of meer per persoon voor 1 keer en aangezien ik 4/5 dagen naar ziekenhuis ga in z'n week zit je op 200 euro voor 2 mensen.
Nu ben ik 75 euro kwijt alleen aan reizen met m'n vriend. Daar zit t m in voor me ;)
Als het wel gelukt zou zijn in 1 keer dan zou ik al naar Disney in Amerika kunnen haha.

Ik heb het niet alleen over het topic maar in algeneen ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:55

Maar wat let je om gewoon eens te bellen naar Wolvega om te informeren naar opties. Wellicht is het niets maar misschien hebben ze juist wel goede tips. Informatie opvragen kost je hoogstens wat belminuten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:19

Kan je die kosten ook niet vergoed krijgen van je verzekering? Of declareren dat je eigen risico zo aangesproken wordt? Ik roep snel even wat hoor.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:25

Medische reiskosten kan je ook voor een heel deel terugvorderen van de belastingdienst