Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:06

Karma schreef:
Dus al die ouders die een kind hebben die in shock is geraakt/coma/overleden of mildere klachten hebben gekregen na vaccineren hebben het zich allemaal ingebeeld?
Daar zeg je nu gewoon tegen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.

Mijn moeder heeft een broertje gehad, die direct na de vaccinatie ziek is geworden, in coma geraakt en vrij snel daarna overleden. Hebben ze zich dat dan ingebeeld?

Bestaat een allergische reactie op vaccins in jouw ogen dan wel?

Niet ingebeeld natuurlijk.
Maar ook dubieus of het echt te wijten is aan de vaccinatie of niet. Want dat wordt namelijk wel onderzocht, als er een kind plots overlijdt vlak na een vaccinatie. Alleen als er dan uitkomt dat het niet door de vaccinatie komt, wordt dat blijkbaar niet geloofd zo te lezen hier...

Heftig Lautje... Hier zijn mijn ouders pas bij de begrafenis van een baby geweest, overleden door kinkhoest. Ik laat me dus ook vaccineren voor kinkhoest nu ik zwanger ben.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:13

Ik ga ook voor de kinkhoest vaccinatie, afspraak staat. :j

Goede post Kwanyin. Denk dat iedereen zich terdege bewust is van de risico's en heus wel kritisch is, echter dit afweegt tegen de evt. gevolgen van de ziekte.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:32

BigBen schreef:
Sizzle schreef:
Volgens mij zie je niet dat ik echt wel geloof dat een enting diabetes kan triggeren.
Het is echter geen garantie dat een kind het dan zonder enting dan niet alsnog opgelopen zou hebben.
Mijn broer is daar een voorbeeldje van. Die zit levenslang met een autoimmuunziekte danzij een griepje.

Ik heb hierover zitten nadenken.
Je broer heeft geen autoimmuunziekte dankzij een griepje.
Hij heeft een autoimmuunziekte omdat hij genetisch "voorbestemd" was om de ziekte te krijgen.
De griep was niet de oorzaak, maar wel de trigger.

Dat is toch de loaded gun theorie.
Bij genetisch voorbestemde mensen is een autoimmuunziekte aanwezig in het lichaam als een geladen wapen.
Er is op het eerste zicht niets aan de hand, maar in principe is het alleen wachten op een trigger om het wapen te doen afgaan.

Had je broer geen griep gekregen, dan was de ziekte later door iets anders getriggerd.

Dat zeg ik toch ook :?
De griep heeft het getriggert. Overigens is influenza daar berucht voor omdat sommige varianten enorm lijken op myeline. Echter gebeurt dat vaker bij pubers en lag hij dus op de kinderafdeling als volwassen kerel :+
Helaas liet het zich niet meer onderdrukken.

Zaken als Diabetes krijg je nooit, maar dan ook echt nooit statistisch significant in epidemiologische studies naar vaccims, daar is de incidentie per definitie niet hoog genoeg voor en het aantal triggers te veelzijdig.
Niemand kan dus met zekerheid zeggen of de gemelde gevallen van bijv Lupus of Diabetes wel of niet aan die ene prik lagen waarop het kind overgereageerd heeft.
Het is dus arrogant en onwetenschappelijk om te zeggen dat het niet kan. Men weet het gewoon niet, maar het is niet onlogisch dat het wel kan gebeuren.
Echter ben ik het volledig met je eens dat het dan waarschijnlijk vroeger of later anders ook wel was gekomen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:46

Karma schreef:
Dus al die ouders die een kind hebben die in shock is geraakt/coma/overleden of mildere klachten hebben gekregen na vaccineren hebben het zich allemaal ingebeeld?
Daar zeg je nu gewoon tegen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.

Mijn moeder heeft een broertje gehad, die direct na de vaccinatie ziek is geworden, in coma geraakt en vrij snel daarna overleden. Hebben ze zich dat dan ingebeeld?

Bestaat een allergische reactie op vaccins in jouw ogen dan wel?

Jawel, een allergische reactie op vaccins bestaat. Mensen kunnen op van alles en nog wat allergisch reageren, en dus ook op vaccins. Alleen, in de overgrote meerderheid van de gevallen gaat het om zeer milde symptomen, die ik persoonlijk zelfs niet als bijwerkingen zou willen omschrijven. We spreken dan over lichte huiduitslag, zwelling op de plaats van injectie, jeuk, een stijve schouder... Allemaal zaken die na een paar dagen spontaan weer opklaren.

Een échte anafylactische shock, écht levensbedreigend, komt 1.31 keer voor op een miljoen (1.000.000) vaccinaties. Besef je hoe weinig dat is ? Met andere woorden, als je spreekt over "al die ouders die een kind hebben dat in shock is geraakt" ben je zowel jezelf, als anderen aan het voorliegen. Shock na vaccinatie is eenvoudigweg extreem, extreem zeldzaam.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4783279/

Wat betreft je moeder en haar overleden broertje, dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer, maar je kunt onmogelijk weten wat de werkelijke oorzaak was. Het is niet omdat B op A volgt, dat A de oorzaak is van B. Dat is een denkfout. Ik heb vroeger wel eens het verhaal van ome Jan op Bokt gezet. Ome Jan liet een aangebroken blik melk vijf dagen op zijn keukentafel staan, dronk op dag zes een glas melk, en viel prompt dood neer. Oorzaak ? De melk, natuurlijk. Bedorven. Beschimmeld. Nee, toch niet. Ome Jan leed al lange tijd aan hartfalen. Ik bedoel maar, er zijn tientallen mogelijkheden, en het is niet omdat het jongetje net gevaccineerd was, dat die vaccinatie automatisch ook de reden was van zijn dood.

Ik heb hierboven een link gezet. Ik weet het, verloren moeite. Antivaxxers zijn zodanig gehersenspoeld dat ze het zelfs niet nodig vinden om kennis te nemen van de feiten. En toch, daar begint volgens mij het hele proces van beslissingen nemen. Bij de feiten.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:54

Sizzle schreef:
Zaken als Diabetes krijg je nooit, maar dan ook echt nooit statistisch significant in epidemiologische studies naar vaccims, daar is de incidentie per definitie niet hoog genoeg voor en het aantal triggers te veelzijdig.

Dit begrijp ik niet. Kun je het uitleggen ?

Drifter heeft eerder deze twee studies gelinkt:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa032665
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11731639

Beiden komen tot de conclusie dat er geen verband is tussen vaccineren en diabetes.
Wat is er dan fout mee ? Met de studies, bedoel ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:59

Nog wat cijfers: op een bevolkingsgroep van 300.000 gevaccineerden zal eens in de 250 jaar een kind een ernstige of zelfs fatale bijwerking krijgen door vaccinatie.. Ander getal: op een groep van 100.000 mazelenpatiënten, zullen 10.000 kinderen complicaties krijgen, van lichter tot ernstig. 20 daarvan zullen het niet overleven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:03

Ik denk dat het ietwat buiten de scope van het forum gaat BigBen.
Er zijn tevens ook grote review studies die wel een potentele link zien.
Maar er zijn zo ontzettend veel factoren die een rol spelen bij de ontwikkeling van een autoimmuun ziekte en geen enkele klinische test beschikbast om te weten wat trigger was dat je hooguit wat met statistiek kan proberen te toveren en in zulke gevallen kom je altijd automatisch op negatief uit met uitzondering als het een directe oorzaak-gevolg situatie is (wat het niet is).

pmarena

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:16

Ik ben de discussie een beetje moe (steeds datzelfde rondje word je wel een keer zat om weer in die trein te stappen) maar als het gaat over kleine kindjes en Kinkhoest.... heb ik een tip. Dit heeft al veel mensen geholpen. Wil je dat niet geloven ook dikke prima :j

Maar als je kindje Kinkhoest heeft dan is het voor veel mensen de beste reddingboei gebleken die ze maar konden vinden, dus wie weet heeft er maar 1 iemand wat aan die het op waarde weet te schatten :)

http://drsuzanne.net/2017/10/sodium-asc ... phries-md/

En hier vind je ervaringsverhalen die overeenkomen met Nederlandse ervaringen:
http://drsuzanne.net/suzanne-humphries-md-testimonials/

Hou het gewoon in je achterhoofd, voor als je in een situatie komt waarin je ineens maar weinig te verliezen hebt :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:28

Ik ga dus proberen te voorkomen dat ik die reddingsboei nodig heb met een vaccinatie. Het eventueel aan laten komen op zo’n reddingsboei bevalt me denk ik niet zo :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:42

verootjoo schreef:
Ik ga dus proberen te voorkomen dat ik die reddingsboei nodig heb met een vaccinatie. Het eventueel aan laten komen op zo’n reddingsboei bevalt me denk ik niet zo :)

Ik ben zelf bijna het hoekje om gegaan door de kinkhoest.
Het kón geen kinkhoest zijn, want ik was gevaccineerd én er was geen recente uitbraak bekend. Dát heeft me bijna het leven gekost. Ik was 2 jaar, heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en na mij meer kindjes met kinkhoest.

Doe altijd wat je zelf goed acht, iedere fatsoenlijke ouder doet naar eigen inzicht zijn of haar best, met alle beste intenties.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:53

Maar dat is toch niet de schuld van die vaccinatie?
Je kunt de ziekte altijd nog krijgen, maar de kans is kleiner en verloopt vaak minder ernstig.

En in de tijd tussen toen jij 2 was en nu is er ook een hoop veranderd aan de vaccinatie en aan de medische kennis in het zkh.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:57

Karma schreef:
verootjoo schreef:
Die uitbraken zijn eigenlijk altijd in gebieden waar weinig gevaccineerd wordt.
Zoals op de biblebelt. En dan gaan alle zwaargelovigen ineens stiekem de vaccinatie halen.
Ik weet de vorige nog wel, woon nl midden op de biblebelt en kende toen echt heel veel kindjes die mazelen hadden :(

Heb je daar bronnen van? Dat het altijd in gebieden voorkomt waar weinig gevaccineerd wordt?
En zou het misschien kunnen komen doordat er "stiekem" wel gevaccineerd wordt?

En zijn bij de vorige uitbraak kinderen overleden aan mazelen?

Let me google that for you, maar ja, ja en ja:

2008 - antroposofische gemeenschap in Den Haag
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8a179fa/

2013 - Biblebelt, toen ging er een meisje van 17 dood:
https://nos.nl/artikel/568047-meisje-17 ... leden.html
https://www.nu.nl/binnenland/3613446/me ... zelen.html

nu.nl schreef:
Biblebelt
Verreweg de meeste mensen die de zeer besmettelijke ziekte krijgen, wonen in de biblebelt, de strook van Zeeland tot West-Overijssel waarin veel streng gereformeerden wonen die vanwege hun geloof afzien van vaccinatie.

Antroposofen staan er ook om bekend dat ze vaccinaties tegen bijvoorbeeld de mazelen weigeren. Het aantal mazelenbesmettingen is bij deze groep echter minder hoog dan bij gereformeerden. Dat komt omdat deze laatste groep veelal dicht bij elkaar woont, waardoor de kans op besmetting stukken groter is.

Hier nog wat statistiek:
https://www.rivm.nl/mazelen

En wat alamerende artikelen over de toename van Mazelen in Europa:
https://www.ad.nl/binnenland/who-slaat- ... ~ab291c62/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/21/aa ... n-a1613732
https://www.trouw.nl/samenleving/hoge-s ... ~a19675ea/

37 doden door Mazelen dit jaar alleen al. Ik denk we op het hele vaccinatieprogramma in Nederland niet eens op zoveel doden totaal komen, en dan gaat dit nog maar over 1 ziekte.

Mazelen is echt en er gaan mensen aan dood.

_lautje_ schreef:
Wij hebben hier wel bevestigd gekregen wat zonder vaccinatie kan gebeuren. Nieuw jongetje bij mijn dochter op kdv. Ouders wilden niet vaccineren. Kind heeft meningokokken gekregen. Wel overleefd. Zo jammer dat hij nu twee gehoorimplantaten heeft. Verminkt voor het leven.
Ze vaccineren nu wel...

En dit zijn de andere échte verhalen. Wat ontzettend triest, verdrietig en vooral onnodig.

@Repelsteel:
Vaccinaties worden inderdaad geproduceerd door farmaceutische bedrijven en er zal vast verschil tussen zitten, de opdracht voor een vaccinatie wordt door de overheid uitgezet. Hier zullen vast verschillen tussen zitten. Welke vaccinaties er in het programma komen wordt bepaald, in Nederland door de overheid.Wat is precies je punt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:58

verootjoo schreef:
Maar dat is toch niet de schuld van die vaccinatie?
Je kunt de ziekte altijd nog krijgen, maar de kans is kleiner en verloopt vaak minder ernstig.

En in de tijd tussen toen jij 2 was en nu is er ook een hoop veranderd aan de vaccinatie en aan de medische kennis in het zkh.

Ja, kinkhoest is gemuteerd en het vaccin werkt daardoor nog amper. Dat is er veranderd. Zelfs het RIVM geeft dat toe.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:01

Hier ook vaccin gehad voor kinkhoest, bij mijn oudste al, vriend heeft hem ook gehad.
In België geven ze een nieuw vaccin.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-02-19 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:02

Bigben, misschien helpt dit voorbeeld:
Een bepaalde buis heeft 1x een lekkage veroorzaakt. Het kwam welliswaar direct door de buis maar het was een ‚isolated event‘ en we hebben geen statisch verhoogde kans gezien dat het met deze buizen veel vaker gaat gebeuren (een pech geval). Er hoeven dus geen speciale maatregelen genomen te worden aangezien de kans dat het nog een keer gebeurd heel erg klein is (maar niet uitgesloten).
Zo werkt het ook in de farma. Ook al zijn er enkele gevallen bekent, dan zijn die aantallen dusdanig laag dat de kosten-baten afweging niet aangepast hoeft te worden. Dat staat echter niet gelijk aan ‚bestaat niet‘.

Er is een paarden vaccin (vergeten welke ziekte dat was) dat in NL niet beschikbaar is omdat de bijwerking vreselijk slecht zijn en de ziekteverwekker hier statistisch gezien niet voorkomt (hooguit 1x gezien) ofwel het middel is erger dan de kwaal.
In bepaalde andere landen wordt echter wel geent omdat daar het aantal paarden dat sterft aan de ziekte juist hoger is. Daar valt de kosten-baten analyse dus omgekeerd uit.

Kinkhoest bestaan inderdaad stammen van die met het huidige vaccin niet gedekt zijn. Toch zou ik altijd kinkhoest enten persoonlijk want die originele stam is er ook nog steeds.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:06

mysa schreef:
Of misschien is ze gewoon tot andere inzichten gekomen. Is een kenmerk van intelligentie, je mening bijstellen.

Hier trouwens nog een relevant nieuwsbericht:

https://www.theguardian.com/technology/ ... nformation

Dank! Voor de mensen die niet willen klikken een paar quotes:

TheGuardian schreef:
The threat posed by the Facebook groups was put in stark relief by the World Health Organization (WHO), which lists “vaccine hesitancy” – reluctance to vaccinate – as one of the top 10 global health threats in 2019. The WHO points to a 30% worldwide increase in measles, a highly contagious illness that can cause deafness, brain inflammation, pneumonia and death, especially in children.

30% toename is extreem veel en risico op sterfte en bijwerkingen op Mazelen is echt immens veel hoger dan een rare bijwerking van een vaccinatie. Ik schrik hier best van.

TheGuardian schreef:
Last month Washington state imposed a state of emergency after 48 people contracted measles. Most of those infected were unvaccinated and under 10 years old.

Mooi voorbeeld van een oprechte antivax organisatie die zelf nogal een slaatje slaat uit het weigeren van vaccins:

TheGuardian schreef:
One group, Vitamin C & Orthomolecular Medicine for Optimal Health, tells its users that it is “not an anti-vax group”. Its leader, Katie Gironda, says: “This group needs to remain neutral on the vaccine topic.”

Yet anyone allowed into this closed group of about 49,000 approved members will find ample material questioning the safety of vaccines. They will also find recommendations for alternative remedies that are falsely claimed to protect against disease.

Gironda is listed on LinkedIn as CEO of an online business in Colorado selling high-dose vitamin C. Members of her closed group are encouraged to “shop now” – in one click they are linked directly to her firm, Revitalize Wellness.

En dit is ongetwijfeld niet de enige.

Over de kinkhoest - een beetje bescherming is alsnog beter dan helemaal niks. Ik zou graag willen voorkomen dat mijn (overigens niet-bestaande) kindje zo'n verschrikkelijk nare ziekte moet doormaken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:09

Ik heb mijn dktp vlak na de geboorte laten boosten :j
Mijn man was al geboost ivm werk in het ziekenhuis. Kinkhoest is al een hel om te hebben maar als ouders zou ik denk ik ook gewoon niet kunnen slapen als een baby dat heeft uit angst een gestikt kind te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:14

tmr001 schreef:
Karma schreef:
Heb je daar bronnen van? Dat het altijd in gebieden voorkomt waar weinig gevaccineerd wordt?
En zou het misschien kunnen komen doordat er "stiekem" wel gevaccineerd wordt?

En zijn bij de vorige uitbraak kinderen overleden aan mazelen?

Let me google that for you, maar ja, ja en ja:

2008 - antroposofische gemeenschap in Den Haag
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8a179fa/

2013 - Biblebelt, toen ging er een meisje van 17 dood:
https://nos.nl/artikel/568047-meisje-17 ... leden.html
https://www.nu.nl/binnenland/3613446/me ... zelen.html

nu.nl schreef:
Biblebelt
Verreweg de meeste mensen die de zeer besmettelijke ziekte krijgen, wonen in de biblebelt, de strook van Zeeland tot West-Overijssel waarin veel streng gereformeerden wonen die vanwege hun geloof afzien van vaccinatie.

Antroposofen staan er ook om bekend dat ze vaccinaties tegen bijvoorbeeld de mazelen weigeren. Het aantal mazelenbesmettingen is bij deze groep echter minder hoog dan bij gereformeerden. Dat komt omdat deze laatste groep veelal dicht bij elkaar woont, waardoor de kans op besmetting stukken groter is.

Hier nog wat statistiek:
https://www.rivm.nl/mazelen

En wat alamerende artikelen over de toename van Mazelen in Europa:
https://www.ad.nl/binnenland/who-slaat- ... ~ab291c62/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/21/aa ... n-a1613732
https://www.trouw.nl/samenleving/hoge-s ... ~a19675ea/

37 doden door Mazelen dit jaar alleen al. Ik denk we op het hele vaccinatieprogramma in Nederland niet eens op zoveel doden totaal komen, en dan gaat dit nog maar over 1 ziekte.

Mazelen is echt en er gaan mensen aan dood.

_lautje_ schreef:
Wij hebben hier wel bevestigd gekregen wat zonder vaccinatie kan gebeuren. Nieuw jongetje bij mijn dochter op kdv. Ouders wilden niet vaccineren. Kind heeft meningokokken gekregen. Wel overleefd. Zo jammer dat hij nu twee gehoorimplantaten heeft. Verminkt voor het leven.
Ze vaccineren nu wel...

En dit zijn de andere échte verhalen. Wat ontzettend triest, verdrietig en vooral onnodig.

@[naam]:
Vaccinaties worden inderdaad geproduceerd door farmaceutische bedrijven en er zal vast verschil tussen zitten, de opdracht voor een vaccinatie wordt door de overheid uitgezet. Hier zullen vast verschillen tussen zitten. Welke vaccinaties er in het programma komen wordt bepaald, in Nederland door de overheid.Wat is precies je punt?

De Nederlandse overheid koopt ze in, op advies van de WHO die gesponsord wordt door groot aandeelhouders van bedrijven die vaccins ontwikkelen, produceren en distribueren :')

Mijn hoofdpunt was eigenlijk dat de post van Drifter helemaal niets zegt over de kansberekening aangaande diabetes bij mijn dochter veroorzaakt door het BMR vaccin en dat de producent van Europa gewoon dezelfde is als in de USA die gebruik maken van dezelfde grondstoffen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:18

En dan zeg jij eerder dat je niet in complottheorieën denkt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:25

dromertje2 schreef:
En dan zeg jij eerder dat je niet in complottheorieën denkt??

Sorry, moet ik dat nu voor de tweede keer gaan aantonen? Het staat gewoon openbaar op de website van de WHO.
En als je de zakelijke activiteiten van Bill Gates na gaat dan kun je zien waar hij aandelen in heeft.
Je bent toch niet wereldvreemd?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:29

@Repelsteel inderdaad, de WHO wordt gedeeldelijk gefinancieerd door de pharma:
https://www.globalpolicy.org/home/270-g ... lines.html (weer wat geleerd, wist ik niet).

Echter wel op programma's die over internationale gezondheidszorg gaat. Het zijn geldgraaiers, maar ze hebben wel degelijk kennis en expertise op het gebied van medicatie. Ik snap echter beter je aversie tegen de WHO en de informatie die het geeft.

In Nederland adviseert de Gezondheidsraad en niet de WHO trouwens - niet alleen over vaccinaties. De gezondheidsraad is wel degelijk onafhankelijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezondheidsraad - https://www.gezondheidsraad.nl/ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:38

tmr001 schreef:
@[naam] inderdaad, de WHO wordt gedeeldelijk gefinancieerd door de pharma:
https://www.globalpolicy.org/home/270-g ... lines.html (weer wat geleerd, wist ik niet).

Echter wel op programma's die over internationale gezondheidszorg gaat. Het zijn geldgraaiers, maar ze hebben wel degelijk kennis en expertise op het gebied van medicatie. Ik snap echter beter je aversie tegen de WHO en de informatie die het geeft.

In Nederland adviseert de Gezondheidsraad en niet de WHO trouwens - niet alleen over vaccinaties. De gezondheidsraad is wel degelijk onafhankelijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezondheidsraad - https://www.gezondheidsraad.nl/ .

Waarvan de experts weer verweven zijn met de WHO die overal zit.

http://apps.who.int/whocc/List.aspx?cc_code=NET

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:00

pmarena schreef:
Ik ben de discussie een beetje moe (steeds datzelfde rondje word je wel een keer zat om weer in die trein te stappen) maar als het gaat over kleine kindjes en Kinkhoest.... heb ik een tip. Dit heeft al veel mensen geholpen. Wil je dat niet geloven ook dikke prima :j

Vitamine C.
Vaccins zijn waardeloos, maar vitamine C, dat is dé oplossing bij kinkhoest.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:02

Anoniem schreef:
Mijn hoofdpunt was eigenlijk dat de post van Drifter helemaal niets zegt over de kansberekening aangaande diabetes bij mijn dochter veroorzaakt door het BMR vaccin en dat de producent van Europa gewoon dezelfde is als in de USA die gebruik maken van dezelfde grondstoffen.

BMR veroorzaakt geen diabetes.
Maximaal kan het diabetes triggeren, en zelfs dat geloof ik persoonlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:16

BigBen schreef:
[naam] schreef:

BMR veroorzaakt geen diabetes.
Maximaal kan het diabetes triggeren, en zelfs dat geloof ik persoonlijk niet.

Als iets triggert dan is het de oorzaak van de verandering die het in gang zette.
Dus kan het iets veroorzaken.
Ik persoonlijk geloof niet in God, maar dat garandeert niet dat hij niet bestaat.