Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 00:44

Maar hoe lossen jullie het planprobleem op dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:50

Plannen is een vak apart , ik maak wel lijstjes maar die volg ik niet en komt niks van. Net als met het OV plan ik het uit en komt er niks van :P

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:27

ik ben niet bang voor dieren en insecten. vind ze juist mooi en leuk.

plannen doe ik eigenlijk nooit, aangezien het dan meestal toch weer anders word

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:00

Ik Ben bang voor kleine insecten en slangen en sprinnen.

Plannen mislukt bij mij ook.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:56

Ik ga over 2 weken op vakantie maar mijn ouders zijn boos want ze willen tv kijken terwijl ik wil dat ze een schema maken van wat er die dag allemaal gaat gebeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:10

hannahaapje schreef:
Ik ga over 2 weken op vakantie maar mijn ouders zijn boos want ze willen tv kijken terwijl ik wil dat ze een schema maken van wat er die dag allemaal gaat gebeuren.

Je ouders hebben nu hun eigen schema: die willen nu tv kijken. Dus morgen is er weer een dag :)
Rustig doorademen, het is nog 2 week.
Mijn ouders zouden zeggen als ik iets wil; wol zit op het schaap en haar op de geit :D
(In het Fries is 'wil' 'wol' dus oftewel; ik had gewoon pech. )

Misschien kun je zelf al een opzet maken:
Opstaan:
Ontbijt:
Vertrek:

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:26

Thanks.
Ze wouden net in de reclame wel even dag 1 doen :P

voor 1 uur: op de manege
half 2: paard laden
kwart voor 2: vertrek
kwart voor 3: aankomst
3 uur: tas op kamer
kwart over 3 tot einde route: paardrijden op de veluwe _/-\o_
half uur daarna: paard verzorgen
6 tot 7: douchen en omkleden
half 8 tot 9: eten
9 tot 10: iets drinken
kwart over 10: thirza weltrusten wensen
daarna: lezen, slapen.

ik kijk er wel erg naar uit maar ik weet niet hoe het allemaal gaat gebeuren en wat je gaat meemaken en zo dus dat is erg spannend :') :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:28

Is ook goed voor je :)
Zo leer je er wel mee omgaan! Beste manier is nog altijd door het gewoon te doen. Dus super dat je op vakantie gaat met het paard! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:31

Oh jee ben ik blij dat het bij mij niet zo erg is. XD Ik maak soms wel lijsten als ik dingen moet kopen, mijn geheugen wil nog wel eens 'helpvol' blokkeren om er sneller af te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:45

Komt goed Hannah!

Ik ben druk bezig met werk zoeken , mijn cv gemaakt moet je ook vermelden dat je autisme hebt of klinkt dat even heel gek?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:50

takkie_muis schreef:
Komt goed Hannah!

Ik ben druk bezig met werk zoeken , mijn cv gemaakt moet je ook vermelden dat je autisme hebt of klinkt dat even heel gek?

Ja dat klinkt gek. Je hebt autisme, maar bent het niet ;)
Als je dat bij persoonlijke kenmerken/eigenschappen zou zetten zou ik je direct afwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:42

vuurneon schreef:
takkie_muis schreef:
Komt goed Hannah!

Ja dat klinkt gek. Je hebt autisme, maar bent het niet ;)
Als je dat bij persoonlijke kenmerken/eigenschappen zou zetten zou ik je direct afwijzen.

Ok :) , bij postnl kon je het niet aangeven , maar heb aangegeven een uitkering te hebben via de telefoon. De functie is simpel post op straat en nummer leggen en dat elke zaterdag 2 uurtjes , maar ik krijg er centjes voor dat kreeg ik bij het asiel niet :')
Maar ik ga op sollicitatie gesprek ervoor *\o/* , donderdag om 1 uur vindt het mega spannend :7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:45

Ik zou het daar ook niet melden, gewoon erop richten dat je erg nauwkeurig bent en van goede ordening houdt bv :+

Succes iig met je gesprek! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:52

Haha ja dat komt juist goed van pas :') , zit nog te dubben of ik bij jumbo voor de versafdeling een dorp verderop soliciteer :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:48

Nee inderdaad er niet op zetten. je kan het altijd melden tijdens je sollicitatiegesprek! :)

IK heb eindelijk een stage :D Bij de Hema *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:54

Morgen een excursie met school met athneum 4, vriendinnen zitten in 4 gynnasium en 3 vwo. Dus ben dan alleen, dat is wel vervelend.

Ik ga misschien, als ik 16 ben (nog 1 week :D), kassamiepen oid. Maar heb het vrij zwaar op school, dus ik weet niet of ik school, paarden, een sociaal leven én een bijbaantje kan combineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:19

Heb gebeld en verder geen cv verstuurd , dit is 2 uurtjes per zaterdag en houd ongeveer 8,50 over per uur en moet nog flink wat inleveren ivm wajong.

Hmm met de rekenhulp van uwv ga ik er op vooruit :') , kan niet kloppen _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:52

EG, ik red het niet, heel eerlijk, ik wil heel graag best nog wat bijwerken, maar ik red het gewoon niet qua energie..

Ik wil morgen naar Zuidlaardermarkt -O- maar ja, school denkt daar anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:56

Scheelt dat ik nu niks te doen heb , en dit is alleen op zaterdag.

School is gemeen :P , net als iedereen ziek melden?

OMG na aanleiding zocht ik mijn oude berichten :') Oa :

nee de kinderen op ut saaie skool plein dagen mij uit en dan mep ik de leraren want die bemoeien zich er te veel mee

Pubertakkie :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 03:00

Overweeg anders eens een krantenwijk. Ik heb het drie jaar volgehouden van mijn 16 tot mijn 19. Vond het ideaal. Snel een uurtje in de ochtend voorschoolse. Toch zon 150/200 euro per maand te besteden en daarbuiten zeeën van vrije tijd. Gewoon blijven zorgen dat je op tijd naar bed blijft gaan. Bij mij pastte het prima in mijn ritme. Ook was het heerlijk zelfstandig werk. Zolang al mijn adresjes maar een krantje kregen was het goed. Maar hoe, in welke volgorde ed, was helemaal aan mij. Erg prettig als je vaak ruzie krijgt met andere mensen over de meest efficiënte manier om iets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:18

Maar waarom zou je het ook vertellen gelijk? Ja als je op zoek bent naar een dagbesteding met begeleiding of een beschermde werkplek oke. Maar als je bewust nadruk gaat leggen bij het gesprek op je stoornissen dan zou ik ook zeggen: nee bedankt.
Mijn gedachte erachter: blijkbaar ziet de kandidaat de stoornissen zelf als een dusdanige beperking dat ze het nodig vinden het te vermelden. Je zoekt immers zelf uit waar je wilt solliciteren met het idee 'ik heb het juiste poppetje op de juiste plek'. Dus je bent er geschikt voor. Wat voegt het toe om stoornissen te vermelden? Als men je toch niet hoeft te begeleiden heeft en je jezelf goed kan redden, wat voor meerwaarde heeft het vermelden dan?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:20

Ik heb het tijdens een date wel bewust verteld, en verder niet.
Is ook niet nodig imo. Ik functioneer prima, heb geen extra begeleiding o.i.d. nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:35

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:43

Nou als ik van tevoren vertel dat ik autistisch ben dan kunnen ze er misschien begrip voor opbrengen dat ik ze niet aankijk de eerste dagen en niets zeg, dat het werk langzamer gaat, dat ik duidelijke instructies wil. Als ik niet zeg dat ik autistisch ben en ze zien wel dit gedrag sturen ze me vast gauw weg.