Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosje01 schreef:Rustig het was slechts een vraag. Ik weet niet waar het van weg komt heb tot vorig jaar nooit tekorten gehad. Afgelopen jaar veel ab gehad voor verschillende onstekingen dat zal ook wel mee spelen. Wel sinds 5jaar pds (ook vreemd verhaal nooit last van gehad kon alles eten en drinken) dus misschien komt het daardoor al zei de arts van niet. Ook geen verwijzing gehad nee.
Ik twijfel om te stoppen met alles nemen maar niet nu vlak voor me vakantie. En dan over tijdje bloed laten prikken. Me ma begon ook al wil je dat je leven lang prikken is erg lang. Maar ik zei leven lang dure pilletjes kopen is erger. Mijn vorige huisarts sprak van een tijdelijk opnamen probleem. Ik slik dagelijks 1000 b12 en 400 foliumzuur.
Ik vond deze zit hier wel de juiste stof in?
https://www.vitaminesperpost.nl/vitamin ... gLOcfD_BwE
Roosje01 schreef:En die bestellen en los foliumzuur bijslikken want ik slik ze nu ook appart.
kelliiee1993 schreef:Ik zie door de bomen het bos even niet meer, welke b12, waar ook voldoende foliumzuur in zit, zijn het beste opneembaar?
Welke gebruiken jullie? Dan kan ik ook wat gaan proberen.
Ik wil ze graag gebruiken naast mijn b12 injectie 1x in de maand.
kelliiee1993 schreef:Voornamelijk wil supplementen erbij gebruiken omdat ik anders aan het eind van de maand weer terug bij af ben.
Te kort aan andere vitaminen is het niet, daar is al op getest.
Ik zou ook eerder kunnen injecteren, maar wil het graag eerst eens proberen met supplementen, kijken hoe dat gaat.
Mri schreef:Ik vind het allemaal erg interessant om te lezen.
Bij de HA stond er een man voor mij die vit b12 injecties kreeg. Hij kreeg een brief mee van de assistente waarin stond dat zij adviseren om over te gaan op vit. B12 tabletten, dat uit onderzoek is gebleken dat die net zo goed werken. Dat deze pilletjes gewoon bij de Kruidvat tekoop zijn en niet veel kosten.
Echter zit er cyanocobalamine is die , zoals ik het hier lees, slecht opneembaar is.
Welke tabletten, liefst in combinatie met foliumzuur (wat ik sowieso wil gaan slikken) zijn in NL goes verkrijgbaar en raden jullie wel aan?
MoSt81 schreef:Dan heb je waarschijnlijk pech gehad met wie em gezet heeft. Daar merk ik in ieder geval verschil in. Als ie goed gezet wordt voel ik bijna niets.
Begrijp ik nu goed dat je maar 1x per maand een spuit krijgt zonder opstart? Dan lees dit topic maar even door. 1x per maand gaat helaas niet helpen.
Melewel94 schreef:MoSt81 schreef:Dan heb je waarschijnlijk pech gehad met wie em gezet heeft. Daar merk ik in ieder geval verschil in. Als ie goed gezet wordt voel ik bijna niets.
Begrijp ik nu goed dat je maar 1x per maand een spuit krijgt zonder opstart? Dan lees dit topic maar even door. 1x per maand gaat helaas niet helpen.
De spuit opzich niks van gevoeld, maar vooral naderhand onzettend brandend gevoel...
Hoe bedoel je zonder opstart? Moet inderdaad over een maand weer terug.
Melewel94 schreef:Vandaag mijn eerste B12 spuit gekregen, jeejtje zeg, wat een .... spuitop mijn uitslag stond dat mijn waarde <150 zat, geen idee hoeveel precies. Meteen 3 ampulles moeten halen en laten zetten (1 toch haha)
Gelukkig maar 1x in de maand