Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:57

Haha, dat strompelen komt me heel bekend voor van de eerste paar dagen, wordt vanzelf minder! :D

applejoo

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:06

wauww, ik heb alle verhalen even gelezen wat knap van jullie!! Ik denk dat ik maandag ook begin
om alle blubber randjes weg te krijgen!!

Succes allemaal!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 11:08

Jullie gaan mij echt veels te snel om bij te houden!
Gisteren niet geshred, maar vandaag met goede moed dag 15 :D

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:10

Dag 13 in the pocket! Ging weer lekker! Nu even een broodje pindakaas :9

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:11

Goedemorgen, na vandaag zit ik op de helft!
Eerst even rustig ontbijten, dan dagje 15 en hardlopen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:19

Mooi Rozanne, jij bent er al vanaf voor vandaag :)

Denk dat ik vandaag toch iets lichter ga eten; ik voelde me een hele avond misselijk en ik had het gevoel dat mijn eten niet verteerde (terwijl ik niets bijzonders gegeten had). Dus mijn lunch wordt 200 g halfvolle yoghurt en ik hoef even geen vleesvervangers bij mijn avondeten. Ik twijfel er over om vanaf dinsdag (na mijn examens) ook de six week sixpack erbij te doen; ik vind trainen met Jillian zo leuk *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:20

Voor mij vandaag dag tien en heb even gemeten en gewogen... hier mijn resultaten.
Volgens mij heb ik de eerste keer niet goed gemeten want ik zie in de spiegel helemaal geen verschil. Het lijkt me dat je 6cm op je taille wel zal zien dus daar heb ik vorige keer vast iets verkeerd gedaan. Het verschil in mijn billen zie ik ook niet maar 3cm kan wellicht nog een keer. :+ Mijn armen/benen vind ik erg lastig om te meten en daarvoor dezelfde plek te pakken. Mijn kuiten verschillen wel vaker iets, dat ligt ook aan hoe warm het is en of ik al heb gelopen. Nu heb ik zo uit bed gemeten en vorige keer volgens mij niet.

Maten 8 januari 2013 – dag 2 30 day shred
Gewicht: 57,9
nek: 34
borsten: 93
bovenarm links (ontspannen) 30
bovenarm rechts ontspannen 30
taille: 80
navel: 85
heupen: 92
billen: 98
bovenbeen links 52
bovenbeen rechts 52
kuit links 35
kuit rechts 34

18 januari 2013 – dag 10 30 day shred (dag 10 nog doen)
Gewicht: 56,3 (-1,4)
nek: 33,5 (-0,5)
borsten: 93 (0)
bovenarm links (ontspannen) 29 (-1)
bovenarm rechts ontspannen 29 (-1)
taille: 74 (-6)
navel: 84 (-1)
heupen: 88 (-4)
billen: 95 (-3)
bovenbeen links 51 (-1)
bovenbeen rechts 51 (-1)
kuit links 34 (-1)
kuit rechts 34 (0)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:24

omg, dag 5 shred.. had mijn lichaam niet zo zin in..
Ik ga als straf nog ff taebo doen ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:26

Haaa meiden!

Doordeweeks heb ik erg weinig tijd om te bokken, maar wel lekker blijven shredden en lees ook steeds tussendoor wel mee. Iedereen is echt goed bezig zeg.

Morgen mag ik aan level 2 beginnen. Ben er wel beetje angstig voor door jullie hier. Anderzijds ook wel klaar met level 1. Heb vandaag ook weer gemeten. Echter is mijn laptop lader stuk en kun ik dus niet zien wat het vorige week was.

Heb trouwens ook collega gemaakt van foto's. Zie echt al zeker verschil. Erg blij mee :)! Als iemand PB wil met de foto's roep maar :).

Annash, wooow wat een verschil ook al! Super! En jij was toch zo bang dat je niet zou afvallen. Ik ben in gewicht pas 600 gram kwijt. Desalniettemin zie ik wel verschil. Dus ik vind het prima!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:28

Mwah ik geloof niet dat er ook daadwerkelijk zo veel verschil in zit hoor. Volgens mij heb ik vorige keer niet helemaal goed gemeten. 6cm op de taille zou je wel zien volgens mij. :+

Maar wel blij met het gewicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:28

Ohhh wat gaan jullie snel!! :D Ik sta even op non-actief (ja, nu al, blehhh) want ik word echt helemaal gek van mijn hoest! Het is nu al drie weken aan de gang, echt hoestbuien tot en met en ik heb gewoon geen idee wat ik kan doen.. Het is geen bronchitis o.i.d., dus naar de HA gaan zal ook niet helpen.
Zo, eventjes klagen. Lucht op. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:29

Wat een resultaten Annash!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:30

Ja, jammer dat ik het nog niet zie _O- Ik ga er vanuit dat ik vorige keer niet helemaal goed heb gemeten, zien we over 10 dagen wel of dat het was of dat ik inderdaad die cm's kwijt ben (en dan hopelijk nog wat meer).
Ik zou wel graag bij mijn navel meer kwijtraken, daar zit het probleem en ben ik nu dus (hooguit) 1 cm kwijt. Dat is dan weer een beetje jammer. :')

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:31

Wauw Annash, super zeg!!

Fiffill schreef:
Remember schreef:
Wauw, heel goed zeg!!

Yes, level 1 zit erop *\%/* ! Ging echt heel fijn vandaag, alleen die push-ups willen 'normale' manier echt niet werken. Nu had een collega van me het erover dat dat komt omdat ik zo lang ben (1,83) en het dan gewoon ónwijs zwaar is. Andere lange mensen hier ook problemen mee of ben ik gewoon de loser :+ ? De Anita's gaan me echt heel goed af, bijna 'makkelijk', het verschil met de Nathalies is voor mij echt onwijs groot. Ik doe er altijd 3, hooguit 4 en dan stort ik echt ter aarde :Y)
Heb m'n cardio ook nog een flinke boost gegeven door bij het touwtje springen de dubbele uit level 2 te doen en boksen doe ik 2x zo snel en wissel ik af (2x links, 1x rechts, 1x links, 3x rechts etc etc). Laatste rondje buikspieren door gegaan toen ze aan het stretchen waren, echt lekker! Laat m'n matje vandaag maar even uit liggen, kan 'ie opdrogen :o

Dat lijkt me weinig met lengte te maken te hebben, de rest van je lichaam is toch in verhouding/relatie met je lengte, dan moet het toch niks uitmaken wat lengte betreft?

Ik wist het, ik wist het, ik wist het :+ ! Zat er vannacht echt m'n nek over te breken, biomechanica was niet m'n sterktste kan dus kon het niet 'bewijzen' voor mezelf, maar dat is dus al gedaan, hoe langer hoe moeilijker :D

Nationale Wetenschapsquiz schreef:
Vraag 9. Is het doen van push-ups voor lange en korte mensen even moeilijk?

A. Nee, voor lange mensen is het makkelijker
B. Nee, voor korte mensen is het makkelijker
C. Hoe moeilijk push-ups zijn hangt van je lichaamsbouw af, niet van je lengte

Het juiste antwoord is B, korte mensen kunnen gemiddeld makkelijker push-ups doen. Naarmate een mens langer is, is hij gemiddeld zowel sterker als zwaarder dan korte mensen. Echter, gewicht neemt sneller toe met lengte dan spierkracht. Gewicht neemt toe met lengte tot de derde macht, terwijl spierkracht toeneemt met lengte in het kwadraat. Uitgedrukt in lengte zijn korte mensen daarom sterker dan lange mensen. Voor push-ups komt daar het hefboomsysteem nog bij: de kracht die nodig is om een bepaald gewicht op te tillen neemt toe met lengte. Het bovenstaande geldt bij gelijkblijvende lichaamsverhoudingen en gelijkblijvende weefseleigenschappen. Bij het Amerikaanse leger en de FBI zijn push-ups onderdeel gemaakt van de selectieprocedure. Voor dit onderdeel moeten lange mensen dus meer moeite doen om aan de criteria te voldoen.

Meer uitleg over het hefboomsysteem:

We kunnen de spieren en botten als een hefboomsysteem beschouwen. De hefboom wordt bepaald door de vermenigvuldiging van kracht maal de lengte van de hefboom: het moment. Door het gewicht wordt ook een moment uitgeoefend op de gewrichten (schouder en elleboog). Het moment dat wordt bepaald door het gewicht (zwaartekracht) neemt toe met de lengte tot de vierde macht, terwijl het moment van de spieren langzamer toeneemt, namelijk met de lengte tot de derde macht. Het wordt voor de spieren dus steeds moeilijker om het moment van de zwaartekracht te overwinnen. Het bovenstaande geldt bij gelijkblijvende lichaamsverhoudingen.

De tip vanaf de tafel ga ik eens proberen :j

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:35

Wauw gaat snel hier zeg :oo
Echt leuk om te zien hoe gemotiveerd iedereen hier is en elkaar scherp houdt +:)+

Marja schreef:
Hoppje, gewoon vandaag beginnen, niet uitstellen: dan ben je zondag al op dag 4 van level 1! Laat gewichtjes en een matje je niet weerhouden; ieder kleedje/dekentje en flesjes/blikjes uit de keukenkastjes gaat het ook mee.

Ik ben gisteren meteen begonnen :D :D Yoga matje had ik nog liggen en voor de gewichten heb ik 2 flesjes water gepakt hihi....
Het was best beetje pittig zeg, ik voel mijn boven benen vandaag goed :P Vooral met traplopen en naar de WC gaan haha :')
Vraag me nu al af hoe ik vanavond de les doorkom! Maar goed maar even doorbijten, het wordt vanzelf beter.... Toch?!?!? :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:36

Zo, laatste dag level 1 afgerond!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:36

Ik heb vandaag dag drie en ik heb nu al pijn als ik er nog maar aan denk.
Geen idee of mijn armen en benen me nog wel kunnen dragen tijdens het shredden straks.

Kan dit wel beter worden? Ik bedoel, mijn spieren raken hier volgens mij overbelast van, wanneer kan mijn lichaam recupereren als ik elke dag opnieuw zo'n strijd aanga? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:37

Ik ben klein, maar ik merk daar niks van hoor _O- :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:39

Ik ook niet hoor Fiffil... :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:40

cooper schreef:
Ik heb vandaag dag drie en ik heb nu al pijn als ik er nog maar aan denk.
Geen idee of mijn armen en benen me nog wel kunnen dragen tijdens het shredden straks.

Kan dit wel beter worden? Ik bedoel, mijn spieren raken hier volgens mij overbelast van, wanneer kan mijn lichaam recupereren als ik elke dag opnieuw zo'n strijd aanga? :D

Dag 2 en zeker dag 3 waren echt hel voor m'n benen, dag 4 ging veel beter, 5 en 6 echt top en 7 had ik een klein dipje (ietsje rustiger aan gedaan). 8,9 & 10 vol gas en super fijn!

Fiffill schreef:
Ik ben klein, maar ik merk daar niks van hoor _O- :')

:D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:47

Dag 2 level 2 achter de rug. Ik denk niet dat ik die ooit leuk ga vinden. Ik ben continue tegen Jillian aan het vloeken over de 'fijne' oefeningen die ze verzint.

De centimer zegt dat mijn kuiten geslonken zijn, maar ik kreeg mijn rijlaarzen gisteren dus bijna niet aan en na het rijden helemaal niet uit. Je zou toch zeggen dat dat ook makkelijker moet worden dan?

@Remember: Ik ben 1,65 en kan ook geen fatsoenlijke push up eruit krijgen. Zelfs de makkelijke kan ik niet volhouden.

@cooper: meestal wordt de pijn minder na drie/vier dagen. Blijven bewegen dan ben je er sneller doorheen!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:52

Oké, volhouden dus!! :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:52

Ik doe inderdaad met mijn 1.64 ook nog steeds de makkelijke manier. Maar ik merk resultaat. Dus ik vind het wel prima :)!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:05

Dankjulliewel voor de ontzettend bemoedigende woorden, dames :) Heel lief.
Ik heb er nogsteeds weinig vertrouwen in, maar ik ga het gewoon proberen vanavond. Het was gewoon allemaal even te veel. :) Van weinig eten word ik ook vreselijk chagerijnig :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:08

Je moet toch ook niet weinig eten? :)