Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Remember schreef:Wauw, heel goed zeg!!
Yes, level 1 zit erop! Ging echt heel fijn vandaag, alleen die push-ups willen 'normale' manier echt niet werken. Nu had een collega van me het erover dat dat komt omdat ik zo lang ben (1,83) en het dan gewoon ónwijs zwaar is. Andere lange mensen hier ook problemen mee of ben ik gewoon de loser
? De Anita's gaan me echt heel goed af, bijna 'makkelijk', het verschil met de Nathalies is voor mij echt onwijs groot. Ik doe er altijd 3, hooguit 4 en dan stort ik echt ter aarde
![]()
Heb m'n cardio ook nog een flinke boost gegeven door bij het touwtje springen de dubbele uit level 2 te doen en boksen doe ik 2x zo snel en wissel ik af (2x links, 1x rechts, 1x links, 3x rechts etc etc). Laatste rondje buikspieren door gegaan toen ze aan het stretchen waren, echt lekker! Laat m'n matje vandaag maar even uit liggen, kan 'ie opdrogen
Dat lijkt me weinig met lengte te maken te hebben, de rest van je lichaam is toch in verhouding/relatie met je lengte, dan moet het toch niks uitmaken wat lengte betreft?
Nationale Wetenschapsquiz schreef:Vraag 9. Is het doen van push-ups voor lange en korte mensen even moeilijk?
A. Nee, voor lange mensen is het makkelijker
B. Nee, voor korte mensen is het makkelijker
C. Hoe moeilijk push-ups zijn hangt van je lichaamsbouw af, niet van je lengte
Het juiste antwoord is B, korte mensen kunnen gemiddeld makkelijker push-ups doen. Naarmate een mens langer is, is hij gemiddeld zowel sterker als zwaarder dan korte mensen. Echter, gewicht neemt sneller toe met lengte dan spierkracht. Gewicht neemt toe met lengte tot de derde macht, terwijl spierkracht toeneemt met lengte in het kwadraat. Uitgedrukt in lengte zijn korte mensen daarom sterker dan lange mensen. Voor push-ups komt daar het hefboomsysteem nog bij: de kracht die nodig is om een bepaald gewicht op te tillen neemt toe met lengte. Het bovenstaande geldt bij gelijkblijvende lichaamsverhoudingen en gelijkblijvende weefseleigenschappen. Bij het Amerikaanse leger en de FBI zijn push-ups onderdeel gemaakt van de selectieprocedure. Voor dit onderdeel moeten lange mensen dus meer moeite doen om aan de criteria te voldoen.
Meer uitleg over het hefboomsysteem:
We kunnen de spieren en botten als een hefboomsysteem beschouwen. De hefboom wordt bepaald door de vermenigvuldiging van kracht maal de lengte van de hefboom: het moment. Door het gewicht wordt ook een moment uitgeoefend op de gewrichten (schouder en elleboog). Het moment dat wordt bepaald door het gewicht (zwaartekracht) neemt toe met de lengte tot de vierde macht, terwijl het moment van de spieren langzamer toeneemt, namelijk met de lengte tot de derde macht. Het wordt voor de spieren dus steeds moeilijker om het moment van de zwaartekracht te overwinnen. Het bovenstaande geldt bij gelijkblijvende lichaamsverhoudingen.
Marja schreef:Hoppje, gewoon vandaag beginnen, niet uitstellen: dan ben je zondag al op dag 4 van level 1! Laat gewichtjes en een matje je niet weerhouden; ieder kleedje/dekentje en flesjes/blikjes uit de keukenkastjes gaat het ook mee.
cooper schreef:Ik heb vandaag dag drie en ik heb nu al pijn als ik er nog maar aan denk.
Geen idee of mijn armen en benen me nog wel kunnen dragen tijdens het shredden straks.
Kan dit wel beter worden? Ik bedoel, mijn spieren raken hier volgens mij overbelast van, wanneer kan mijn lichaam recupereren als ik elke dag opnieuw zo'n strijd aanga?
Fiffill schreef:Ik ben klein, maar ik merk daar niks van hoor![]()