ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:30

Ik moet altijd nog iets anders doen, ik kan echt niet alleen maar een film kijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:38

*kijkt nu een film en zit ook op bokt :') *

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:39

Ik kijk heel graag films, werk ook in een videotheek dus neem er nog wel eens wat mee naar huis, maar veel ervan kijk ik niet of idd maar half... Ik ga vaak ook achter m'n laptop zitten of op mn telefoon, maar eigenlijk vind ik het heerlijk om lekker film te kijken. Ben wel zo'n jankerd bij films enzo.

Zit nu ook film te kijken en bedacht me ineens dat ik wat moet doen op m'n laptop :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:41

Menino schreef:
Maar dan ben ik halverwege de film en dan ga ik ipv verder kijken allemaal weetjes over de acteurs opzoeken, of recensies lezen of wat dan ook.... En pas daarna ga ik verder kijken :')

Hahaha herkenbaar :P

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:25

Oh dat heb ik ook heel erg. Ik kan niet normaal tv kijken, ben altijd met iets bezig. Mn man vind dat maar heel gek, haha. Ik vind films ook al snel veeuuuul te spannend, zodat ik idd alvast de recensie of op de filmwiki ga kijken hoe het afloopt...

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:33

Film kijken kan ik wel als het verhaal niet te sloom gaat en niet te voorspelbaar is en als ik kan bepalen wanneer die op pauze gaat hehe. Dus een film op een zender kijken met reclame tussendoor vind ik echt verschrikkelijk.

En wat betreft controlfreak...ja enorm, ben er alleen niet zo goed in maar ik doe altijd verwoede pogingen overal controle over te hebben wat meestal enorm frustrerend werkt. Loslaten kan ik dan dus ook niet echt goed, zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Heb daar overigens ook echt last van met paardrijden. Word angstig als ik het gevoel heb niet de controle te hebben, heel vervelend met name ook voor het paard. Daarnaast heb ik nogal eens last van "in mijn hoofd zitten ipv in mijn lichaam" tijdens het rijden en ook dat werkt niet echt lekker. En met lessen moet iemand mij echt niet teveel aanwijzingen geven in 1 keer want op een gegeven moment ben ik helemaal de kluts kwijt en blokkeer ik.

Nog iemand die dat soort dingen herkent bij het rijden? Eerder was mijn hoofd juist altijd stil tijdens het rijden daarom was het ook iets wat ik eigenlijk de hele dag door wilde doen maar dat was 10 jaar geleden, nu is het meestal een heel ander verhaal. Gelukkig niet altijd en dan weet ik weer waarom ik het zo heerlijk vind om te rijden maar het kan ook echt een totaal andere uitwerking op me hebben.

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:12

is lijnzaadolie soms wat voor jullie? googel eens op lijnzaadolie en adhd.............

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:58

Joehoe, waar zijn jullie allemaal?

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met periodes waarin de Ritalin minder 'inslaat'? Normaal werkt mijn Ritalin prima, soms beter dan de andere keer, maar altijd wel. Maar heb laatste week ofzo vaak al na 1,5 uur of zelfs nog sneller zo'n raar gevoel in mijn hoofd wat ik normaal ook wel eens heb als mijn Ritalin uitwerkt. Alleen ik slik om de drie uur, dus dan is het nog helemaal geen tijd voor nieuwe. Ook heb ik het gevoel dat het dus gewoon minder werkt, dat ik ook mét Ritalin meer moeite heb met mijn motivatie en concentratie dan anders.

Iemand ervaring mee? Misschien komt het omdat ik niet helemaal fit ben of nog gewoon moe van alle feestdagen enzo, en gaat het vanzelf wel weer over hoor, maar was even nieuwsgierig :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:22

Ja! Heb ik ook! Denk ik. Heb nu tenminste hetzelfde gevoel als jij beschrijft..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:14

Ik kan heel goed een film of tv kijken. In hyperfocus, zit er dan er dan helemaal in. Je kunt een rotje afsteken en ik heb niets door. Regelmatig is mijn vriend " ineens" verdwenen, en die blijkt dat een uur geleden al naar bed te zijn gegaan na 3 keer welterusten te hebben gezegd zonder antwoord te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:37

Nou dat is wel chill :D . Dat heb ik ook wel eens, maar dat betekent óf dat het een hele simpele film is (of GTST ofzo. Dan kan ik echt intens meeleven. Zie er dan echt uit als zo'n gestoord huisvrouw uit een een Amerikaanse serie _O- ) ... óf dat het één van m'n zeldzame geconcentreerde momenten is...

Momenteel is mijn concentratievermogen ergens in verweggistan. En mijn toetsweek zit er weer aan te komen. :') Ben dan ook wel ziek, dus dat zal er wel mee te maken hebben.

Zijn jullie 'thrillseekers' btw? Ik kwam laatst tot de conclusie dat ik dat best wel ben, en ook altijd in ben voor gekke (niet altijd even slimme :') ) dingen... Wat mensen verbaast omdat ik een heel 'netjes' (en een beetje passief, vermoed ik) imago heb haha. Vond het zelf ook nooit zo, omdat ik echt een schijtluis ben. Maar inmiddels heb ik toch wel, gebungeejumpt, parachute gesprongen, in mijn eentje naar Australië gegaan, en met O&N ging ik op de fiets naar iemand met wie ik afgesproken had, tijdens het vuurwerk. En ik vond het echt heel cool haha. Ik waande mezelf echt in een of ander spectaculair slagveld/oorlogsgeied. Maar dan een soort van veilig. Toen die vriendin kwam vertelde ze dat ze tijdens het fietsen echt doodsbang was, terwijl zij zo iemand is die nóóit bang is :') . En verder zijn er nog wat van die cliché dingen :') .
Voor mijn studie hebben we wel eens van die testjes, en daar scoorde ik ook heel hoog op 'thrill-seeking' :')
En tegelijkertijd hang ik ook weer heel erg naar voorspelbaarheid enzo, hmm.
Had laatst een gesprek met mijn Studieloopaanbegeleidster, en dat is allemaal van die zelfreflectie-shizzle enzo... En zij kwam op het punt dat er in mijn gedrag nogal tegenstrijdigheden zaten. Ik ben daar eens over na gaan denken. En terwijl ik dit opschrijf denk ik wel dat ik één van de belangrijke tegenstrijdige dingen in mezelf gevonden heb :') .

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:21

Ik heb ook dat op drukke of stressvolle dagen mijn Ritalin soms tekort schiet... dat schijnt wel normaal te zijn :j op dagen dat ik heel druk ben dan slik ik gewoon een kwartje extra ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:28

Op normale dagen is de dosis voldoende, op drukkere dagen stuiter ik er dwars doorheen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:30

Dat vind ik ook zo jammer van Ritalin, want in drukke dagen/momenten heb ik het juist harder nodig.. en dan ging er dwars door.

Met concerta heb ik dat wel minder..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 02:20

Sinds een aantal weken is bekend dat mijn broer add heeft dus ik lees stiekem even met jullie mee af en toe. Hij heeft nu ritalin en als hij dat in heeft genomen gaat hij ineens de ramen zemen of lades in de keuken opruimen. Lig soms echt in een deuk. Hahaha

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 04:06

Ik heb al vet lang niet meer gepost hier...
Sinds ik gestopt ben met concerta niet meer.
En dat is nu ruim 2 maanden.
Maar ooh wat heb ik geen zin in school opdrachten. Er komt soms gewoon zo bar weinig activiteit uit m'n hersenen als ik bijv een oefentoets moet maken.

Ik twijfel of ik dus weer ga beginnen. Ik wacht de resultaten van m'n tentamens af..
En anders wordt het terug naar een lagere dosis concerta of dexamfetamine proberen.

Maar ik ben zo blij dat ik geen hoofdpijn meer heb als het uitwerkt. En ik mis het verschil in gedrag en denken ook niet.
Dus ik twijfel enorm...

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:55

Aansluitend bij Bzoem: Ik heb de resultaten van mijn tentamens terug die ik (noodgedwongen) zonder concerta heb gemaakt... Allemaal onvoldoendes. }:0

Nu keihard bikkelen voor de hertentamens, maar ik trek het echt slecht, ik ben zo bang dat ik het niet ga halen en ik voel me serieus nooit goed voorbereid... Word letterlijk ziek van de spanning en vriendlief heeft al meer dan eens de volle laag gekregen of om moeten gaan met een aanval van lichte hysterie...

Toch maar even bespreken met de psych, ik vind het nu niet leuk meer... -O- En moet nog een week...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:48

Dat is echt persoonlijk denk ik. Ik hoor juist van veel mede ADHDers dat ze enorm goed presteren onder druk. Ik zelf ook. Dus juist op de momenten dat het echt moet, gaat de druk erop, komt de adrenaline vrij en kickt mijn hyperfocus in.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:54

Ik was gisteren m'n ritalin vergeten toen ik ging werken, wat was dat dramatisch zeg. Alsof ik in één grote dagdroom leefde. Heb toen maar snel m'n medicijnen laten brengen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:39

Menino schreef:
Zijn jullie 'thrillseekers' btw?

Oooh dat heb ik echt verschrikkelijk! Vroeger uitte het zich vooral in de meest shockerende foto's/filmpjes/verhalen opzoeken (denk aan zelfmoorden, moorden etc.), tegenwoordig valt het wel mee. Heb nog steeds van die momenten, maar niet meer wekelijks :') Nu doe ik aan bergbeklimmen :P

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:49

zag de topic heb zelf adhd, en volgens zie bij mijn dochtertje al wel iets van add kenmerken....
kom zomaar binnenvallen......... maarre worden jullie ook zo rustig bij jepaard?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:08

Ik wordt binnenkort getest op het hebben van ADD.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:29

delvira schreef:
zag de topic heb zelf adhd, en volgens zie bij mijn dochtertje al wel iets van add kenmerken....
kom zomaar binnenvallen......... maarre worden jullie ook zo rustig bij jepaard?

Ben wel rustig bij mijn paard, maar sowieso nooit druk in de zin van hyper. Bij mij is het meer zo dat ik me eigenlijk alleen volledig kan concentreren als ik bij mijn paard ben. Anders ben ik altijd 'druk in mijn hoofd'.

Jammer genoeg is de kans heel groot dat mijn paard blijvend kreupel is, dus dat ik er binnenkort geen meer heb.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:34

Die rust kan ik bij paarden ook echt hebben. En dan hoef ik nieteens te rijden, maar gewoon poetsen, mesten etc, heerlijk... Bij koeien heb ik dat ook wel trouwens. Best fijn als je diergeneeskunde studeerd :P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:37

Koeien zijn ook fijn! (Behalve als ze níet meewerken...Maar da's bij paarden net zo..)