Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 05:49

ik wel een paar,die staan hier,maar ik wandel wat langer voordat ik begin met joggen,dat helpt ook wel merk ik
http://www.voorkomblessures.nl/csi/webs ... 27005DC927

over dat afvallen,op zich hoeft het niet persé,maar ik ben nu 40 jaar en alles zakt een beetje uit :')
dus bij mij is het ook puur dat ik wat strakker in mijn vel kom te zitten en inderdaad zou je met lopen misschien niet zoveel afvallen,maar ik had dat dus wel verwcht haha.
maar denk dat ik wat strenger moet zijn in mijn eetpatroon :P

ben absoluut wel fitter en op stal leren de paarden nu naast me mee draven haha,is leuk even samen een sprintje trekken :D

muntdrop

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:57

Oke, hardlopen wordt naar vanmiddag verplaatst want ik heb me een beetje verslapen :').

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:53

Wat ik me afvraag, hoe doen jullie het als je gewoon werkt overdag, naar je paard gaat en als je ook je hardloop dag hebt? Is behoorlijk haasten voor mij als ik pas om half 6 thuis ben uit m'n werk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:57

Zo, ik ben even m'n drinken aan het laten zakken, voordat ik zo ga hardlopen. Ga om kwart over elf klaarmaken... En dan les 6.

Ellepel, ik merk echt razendsnel dat mijn cellulitus verdwijnt. Niet alles in één keer, maar het verdwijnt wel en snel ook!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:44

Janine1990 schreef:
Ellepel, ik merk echt razendsnel dat mijn cellulitus verdwijnt. Niet alles in één keer, maar het verdwijnt wel en snel ook!

oh dat wist ik niet! Dan heb ik weer een extra motivatie om het echt vol te houden komende maanden :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:51

Zo, ben weer terug van les 6, het ging eigenlijk wel heeeeeerlijk!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:33

Judie schreef:
Wat ik me afvraag, hoe doen jullie het als je gewoon werkt overdag, naar je paard gaat en als je ook je hardloop dag hebt? Is behoorlijk haasten voor mij als ik pas om half 6 thuis ben uit m'n werk..

Daarom heb ik ook geen vaste hardloopdagen. Ik mag vaak blij zijn als ik om half 6 thuis ben. Moet dan ook nog koken en eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:39

Ik heb nu nog geen school weer, maar hoop in november of februari te kunnen beginnen met mijn afstudeerstage. Dus dan zal het wel wat minder tijd zijn.

Verder woon ik nog thuis. En rij ik momenteel niet.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:47

Ik heb net les 5 nog eens gelopen, lag er een weekje uit door verkoudheid en ademnood. Het ging gelukkig wel lekker, heb zelfs een flink stuk berg op gerend en het tempo soms wat opgevoerd.

Het draadloze internet doet het hier niet meer, dus ik ga straks even via de mobiel wat terug lezen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:48

Ellepel, dank je voor de link! Zal even wat oefeningen meepakken :)

Ik heb alle tijd om hard te lopen hihi, maar hoop dat het wel veranderd :P op de dagen dat ik ga rijden, loop ik niet.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:47

Net les 24 gelopen. Vond m zwaar! Gelukkig wel volgehouden alleen viel mn programma er nog een keer uit, dus toen ongeveer 1 minuutje snel gewandeld om m weer aan te krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:54

Stacey schreef:
Judie schreef:

Daarom heb ik ook geen vaste hardloopdagen. Ik mag vaak blij zijn als ik om half 6 thuis ben. Moet dan ook nog koken en eten.

ohw ik ga dan gewoon om 8 uur savonds lopen,dan is mijn eten wel geakt.
ik heb geen vaste tijden in elk geval en ik verander de dagen ook nog wel :j

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:55

Ik moet zeggen dat hardlopen wel verslavend werkt. Het is zoooo leukkkkkkk.

Wij lopen standaard. Woensdag vrijdag en zondag

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:56

Hi allemaal, tijdje hier niet geweest. Ik heb gister les 11 gelopen, maar ik heb het schema wel ietswat aangepast ivm sporten die ik ernaast doe. Ik ga dus nog ongeveer 4 lessen eruit skippen en vanaf dan alle lessen weer lopen.

Wel ben ik toe aan nieuwe schoenen, heb deze nu een jaar maar ik merk dat de vering niet optimaal meer is en dat vreet weer energie. Dus van het weekend maar even opzoek :)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:05

Janine1990 schreef:
Zo, ik ben even m'n drinken aan het laten zakken, voordat ik zo ga hardlopen. Ga om kwart over elf klaarmaken... En dan les 6.

Dat valt mij ook op :-).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:08

ondanks mijn 40 jaartjes had ik al weinig cellulitis,maar heb net even staan spieken voor de spiegel en het scheelt wel wat ja.
maar ik doe via hardloopschema dan 3x per week en daarnaast wandel ik ook nog 2x per week een uur,dus ja dan wil dt wel wegtrekken :j

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:45

Goh ik heb er eigenlijk nog niet op gelet of cellulitis minder wordt...vanavond maar eens kijken :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:50

Zo, ik haak weer aan, na mijn vakantie :)
Bij mij is de cellulitis trouwens ook nagenoeg verdwenen door het hardlopen :j In het begin merkte mijn man het al op, en in de vakantie mezelf nog eens goed bekeken en ik ben echt veel strakker geworden nu. Fijn gevoel.

Ook fijn is dat ik net 10,3 km gelopen heb in een uur :D
Op vakantie trouwens ook nog 3 keer gelopen, denk dat dat wel heeft meegewerkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:57

Judie schreef:
Net les 24 gelopen. Vond m zwaar! Gelukkig wel volgehouden alleen viel mn programma er nog een keer uit, dus toen ongeveer 1 minuutje snel gewandeld om m weer aan te krijgen.

+:)+ ga je ook voor de volgende serie om de 10 kilometer te halen?

Ik heb les 4 gelopen, gaat super! Evy is wel apart in de tijd; nog een minuut wandelen, terwijl het om 30 seconden ging. Qua tijd klopt het gelukkig wel, na 30 seconden mocht ik weer rennen.
Stuk les 3 ook meegepakt, om weer thuis te komen :) al met al een half uur onderweg geweest, heerlijk!

Cellulitis neemt dus af? Zal eens naar mijn dijbenen kijken hihi

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:28

Vandaag naar de fysio, we gaan goehoed *\o/* Hij was tevreden, vond de loopband een goede manier om mijn schenen wat meer rust te geven tussendoor
en voor mij ook bevredigend omdat ik dan wel kan blijven lopen. Hij heeft me wel weer pijn gedaan (en in het Latijns verteld wat hij pijn deed, direct een leermomentje
voor mij vond ik heel leuk :D).
Ik ga vanavond bijlezen, ga me nu gauw klaarmaken voor motorrijles 8-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:03

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:37

Net les 8 gelopen :). Ging goed. Alleen endomondo weigert om vanaf het begin gps verbinding te maken. En het laatste stuk van waar ik normaal loop was afgezet omdat er morgen en zaterdag een triatlon word gelopen, dus ik moest even creatief doen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:44

Ben zo blij met dit topic hè, daar al die verhalen blijf ik helemaal enthousiast. :Y)

Hoelang waren jullie zo ongeveer aan het lopen voordat je echte hardloopschoenen aanschafte? Ik zit er aan te denken om het te doen, loop nu nog steeds op gymschoenen van de middelbare school. :') Maakt het nou echt een groot verschil? En waar merken jullie dat aan?..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:48

Ik heb na les 6(dus 2 weken) al 'echte' hardloopschoenen gekocht (paar blz terug). En merk zeker verschil. Het is gewoon net alsof je makkelijker loopt, beetje moeilijk te omschrijven.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:53

Vandaag 800 meter gerend met helaas normale schoenen aan, hardloopschoenen vergeten en we gingen rennen voor punt. 3:58 was te verwachten. Maar heb volgende week een herkansing dus dan maar hard lopen! :D

Weet eigenlijk niet of het verstandig is om te lopen, gister gevallen en mijn teennagel ligt doormidden :')