[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:03

Toch wil ik kijken of het wel ergens een mogelijkheid is.
Mijn huisarts nam het blijkbaar dusdanig sirieus dat ze wel is gaan informeren voor me.
Ik ben ze op internet al tegen gekomen met 22 en kinderloos, dus ze moeten er zijn.

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:04

Ik mis nog steeds een reactie van jou op de koperspiraal :)

informeren kan nooit kwaad. Maar ik vrees echt dat ze het niet gaan doen.
Of je moet je medische reden neerleggen(kans op handicap bij kind) maar of dit genoeg is.. Want hier zijn genoeg voorzorgsmaatregelen voor te nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:09

Nee dat is bij de meeste niet genoeg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:10

Ik weet dat bij mijn tante de baarmoeder eruit is gegaan. Schijnt ook een vrij risicovolle operatie te zijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:31

Jolliegirl schreef:

Of je moet je medische reden neerleggen(kans op handicap bij kind) maar of dit genoeg is.. Want hier zijn genoeg voorzorgsmaatregelen voor te nemen.

Dat is ook geen optie, gezien niemand mij aan kan raken behalve mijn vriend en de fysio.
Dat is zo met dokters, tandartsen, alles.
Neem dus maar aan dat dat echt niet kan.
(Is ook wel zo fijn voor de arts, voordat ie arbeidsongeschikt is door mij. :Y) )

Medische reden is voor mij ook de hoofdzaak, had dat niet aan de orde geweest had ik het niet overwogen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:47

Om t even nuchter te zeggen: ik neem aan dat je (om wat voor reden dan ook) eerst ook niet stond te juichen bij de fysio?
Dus als die man/vrouw nu wel zn gang kan gaan..
Dan lijkt me dat op termijn toch ook mogelijk met een arts oid
En als t zo'n big deal is dat je geen hormonen in je lijf wilt en een sterilisatie niet kan.. Dan maar onder narcose een spiraal?
Of oefenen met een gyn net zolang hij/zij m normaal kan zetten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:52

moonfish13 schreef:
Jolliegirl schreef:

Dat is ook geen optie, gezien niemand mij aan kan raken behalve mijn vriend en de fysio.
Dat is zo met dokters, tandartsen, alles.
Neem dus maar aan dat dat echt niet kan.
(Is ook wel zo fijn voor de arts, voordat ie arbeidsongeschikt is door mij. :Y) )

Medische reden is voor mij ook de hoofdzaak, had dat niet aan de orde geweest had ik het niet overwogen.

Er is niks anders een optie dan steriliseren (wat ook interessant zal worden als niemand je mag aanraken). Wat doe je hier dan eigenlijk nog? :)
Je bent toch niet van plan iets aan te nemen dat niet "steriliseren" in houdt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:55

Gezien je inderdaad alles weg wuift en niets een optie is weet ik het ook niet meer en rest mij niets dan je succes te wensen met je zoektocht naar de juiste anticonceptie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:01

Ik weet nog een manier. Geen seks hebben tot na je 30e. Vanaf 30 maak je wel wat meer kans met sterilisatie.
Maar als je geen prikpil kan omdat de dokter dat niet mag zetten ben ik benieuwd hoe je een sterilisatie zonder verdoving gaat doorstaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:07

Ook een optie. :Y)
Nee dat is gewoon een heel lastig punt allemaal, PTSS dus daar kan ik ook zelf niets aan doen.
Plus Asperger waardoor ik al overgevoelig ben plus er dingen die jong gebeurt zijn, en normaal vergeten zouden moeten zijn er nog zitten.
En het is geen niet mág zetten, niet kán zetten.

Zeer makkelijk oordelen hoor ik alweer.
Laat ik al sinds mijn zesde onder narcose behandeld worden door de tandarts, laatste keer zelfs met gasnarcose.
Dat allemaal omdat ze dat infuus er niet eens meer in krijgen, en 6 man op mijn veertiende wel genoeg zou moeten zijn om infuus te prikken.
Geen kwestie van niet willen, maar kwestie van kortsluiting in dat hoofd.

Ik plaatste hier een opmerking, dat ik het na lezen al zeker niet meer hoef.
Misschien kwam er wel iets anders zinnigs voorbij waar ik wat mee kon? :)
En waar staat dat sterilisatie zonder verdoving zou zijn? Dat is toch 1+1=2?
Als een spiraaltje niet te zetten valt zo kan steriliseren al helemaal niet zonder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:10

Hoe wil je je laten verdoven? Is ook een prik/infuus. Geen dokter die je gaat opereren zonder dat je een infuus hebt.
Een prikpil is niet meer dan een infuus. Denk zelfs dat de infuus meer pijn doet eerlijk gezegd. En daarna zal je je toch echt moeten leten verzorgen door verpleging.

IS geen kwestie van oordelen maar:
Condoom is niet genoeg
hormonen wil je niet
lichaamsvreemde dingen wil je niet
niemand mag aan je komen behalve je vriend.

Tja meid, dan is het simpel: of je doet totale onthouding tot 30 en hoopt dat je vriend tegen dan gyneacoloog is zodat hij je kan steriliseren. Of hij laat zich steriliseren.
Meer opties zijn er simpelweg niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:16

Hoe weet jij dat nou? :)
Ze mogen mij wegmaken met gas, als ze dat infuus en dan injassen maakt het mij niets uit. :)
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het op die manier doen bij mij hoor.

Dit is het, leuker kan ik het niet maken. En als mensen allemaal zo denken als jij wordt de wereld er echt gezelliger op! :j
Daar zal ik en eventuele artsen in de toekomst mee moeten dealen. Want voor de lol doet niemand dit immers.
Heb er allang spijt van dat ik hier gereageerd heb, een weerspiegeling van de maatschappij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:22

Want zij zijn groot en ik ben klein en dat is NIET!!! eerlijk ^)
Jamaar "alle anderen zijn fout niet ik, stomme rotmaatschappij!"
Komt vast goed! +:)+ Succes.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:24

Ik geloof toch maar dat jij over moet op een andere vorm van anticonceptie, om maar ontopic te blijven. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:25

Je wilt niets aannemen, je wuift alles weg.. Wat doe je hier dan nog?
Ga ergens anders ruzie maken...

Een gyn kan ook verdoven met gas, en dan een spiraal erin zetten.
Dan krijg je gewoon behandeling onder narcose..

Maar je wilt écht niets aannemen geloof ik... Raak er een beetje geïrriteerd door.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:27

Maar.. Als je onder narcose een sterilisatie moet ondergaan.. Kun je toch beter onder narcose een spiraal laten zetten? Dat is tenminste nog omkeerbaar..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:28

Maar lichaamsvreemd en met hormonen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:29

Zwitsal schreef:
Maar.. Als je onder narcose een sterilisatie moet ondergaan.. Kun je toch beter onder narcose een spiraal laten zetten? Dat is tenminste nog omkeerbaar..

Omkeerbaar of niet. Ze doen het niet nu.
Spiraal kan wel elk moment.

En aan mij kon ook NIEMAND komen!
En kijk een hoe ver ik nu ben! Ook jij kan dat!
En geloof me, mijn reden dat er niemand aan me kon komen is erg heftig en traumatisch.. en ook ik heb me er na jáááren overheen kunnen zetten door veel vertrouwen, oefenen en lieve mensen om mij heen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:29

even een practische opmerking van mijn kant. Is het niet zo dat zowel voor (om het baarmoederslijmvlies te laten slinken) en na een sterilisatie nog behandeld moet worden? Dit gebeurt namelijk ook vrijwel altijd met hormonen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:30

lillytjuh schreef:
even een practische opmerking van mijn kant. Is het niet zo dat zowel voor (om het baarmoederslijmvlies te laten slinken) en na een sterilisatie nog behandeld moet worden? Dit gebeurt namelijk ook vrijwel altijd met hormonen.

Tadaa!
Dan houd dit ook op...?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:33

Tja ik wil niet vervelend zijn of ontmoedigen maar zomaar past boem baarmoeder weg of dicht of hoezedatdanookdoen kan niet zomaar. Dus aangezien je nog tijd hebt met je leeftijd voordat ze het gaan doen.......... zou ik me er eerst heel goed in verdiepen. Ik heb echt proberen mee te denken met je maar mijn conclusie is dat zonder hormonen er niets gaat gebeuren hoe vervelend het ook voor je is. Je lichaam maakt nou eenmaal hormonen aan waardoor je zwanger kunt worden. Zelfs al halen ze het hele handeltje er uit, zul je vooraf en naderhand toch hormonen en andere medicatie moeten gebruiken om je lichaam weer op orde te krijgen. Dus nogmaals..... ik wil me echt nergens mee bemoeien.......... maar denk toch eens over die koperspiraal onder narcose......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:34

Haar leven zal hoe dan ook makkelijker zijn als ze wat makkelijker benaderbaar is maar goed. Ik ben de grote boze maatschappij dus let vooral niet op mij. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:53

Jolliegirl schreef:
Zwitsal schreef:

Omkeerbaar of niet. Ze doen het niet nu.
Spiraal kan wel elk moment.

Daarom opper ik ook nogmaals de optie spiraal.
En ja dat is lichaamsvreemd, maar op je 20e onnodig een van je organen eruit slopen is ook niet heel natuurlijk.
Dus misschien de moeite voor haar om langzaam aan dat idee te wennen..

Hou er btw ook rekening mee, dat als je de boel eruit sloopt (ik weet niet of dit met een sterilisatie ook gebeurd) je gelijk in de overgang komt.
En ja dat houdt in niet meer ongesteld worden. Maar dat houdt bijv ook in dat je grijs haar krijgt (of kan krijgen) en meer van dat soort 'oude vrouwen' dingen. Daar zit je op je 20e ook niet op te wachten

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:58

Daarom doen ze het ook niet zonder dat het direct medisch noodzakelijk is. Je lichaam komt in de overgang met alle ellende die daarbij hoort...... en dan worden hierboven alleen nog maar lichte "bijwerkingen" genoemd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:00

lillytjuh schreef:
Tja ik wil niet vervelend zijn of ontmoedigen maar zomaar past boem baarmoeder weg of dicht of hoezedatdanookdoen kan niet zomaar. Dus aangezien je nog tijd hebt met je leeftijd voordat ze het gaan doen.......... zou ik me er eerst heel goed in verdiepen. Ik heb echt proberen mee te denken met je maar mijn conclusie is dat zonder hormonen er niets gaat gebeuren hoe vervelend het ook voor je is. Je lichaam maakt nou eenmaal hormonen aan waardoor je zwanger kunt worden. Zelfs al halen ze het hele handeltje er uit, zul je vooraf en naderhand toch hormonen en andere medicatie moeten gebruiken om je lichaam weer op orde te krijgen. Dus nogmaals..... ik wil me echt nergens mee bemoeien.......... maar denk toch eens over die koperspiraal onder narcose......

Dat vind ik dus opzich geen probleem, als dat ter voorbereiding van moet.

Punt is dat ik zoveel medicijnen gehad heb, en overal zo raar op reageer dat artsen het niet eens mogelijk achtten.
Sinds een jaar begint mijn lijf er weer bovenop te komen en ben nu medicijnvrij wat goed gaat.
Overigens in combinatie met glutenvrij/melkvrij/soja-arm en nog een tal van dingen waar ik rekening mee houd, en dan mag ik blij zijn zoals het nu gaat.
Bijwerkingen van hormonen zouden me dan ook meteen de kop kosten, gezien ik zo al behoorlijk op mijn tenen moet lopen. :)
Dat maakt dat ik gewoon geen vreemde dingen/hormonen/medicatie in mijn lijf wil hebben.
Ik heb veel moeten doen om hier te komen dus ik wil dat graag zo houden.
Spiraaltje is leuk en aardig, maar als ik daar slecht op reageer mag ik wéér onder narcose om het ding eruit te laten halen.

En ja, Ayasha het leven zou inderdaad een stuk makkelijker zijn zonder die sores. Maar dat is het nou eenmaal niet.
Verder ben ik best een leuk mens hoor, tov wat je misschien denkt.
Enige is dat medische handelingen niet makkelijk zijn.
Verder is het bij mij geen trauma wat het niet aanraken verhaal veroorzaakt, daar zou ik dan nog wat mee kunnen namelijk.
Bij mij is het overreactie van mijn lichaam door gewoonweg overgevoeligheid veroorzaakt door mijn autisme/ptss.
Dit heb ik op licht, geluid, aanraking noem maar op. Een hand op mijn schouder leggen moet iemand al niet doen.
Dat betekent niet dat ik nergens aan werk, anders had ik geen vriend gehad. En had ik hier uberhaupt niet zo geweest. :)

Edit; Steriliseren gebeurt er niets hé, alleen het onderbreken van de handel.
Hormoontechnisch gebeurt er dus niets, verandert er niets en kom je niet in de overgang.
Anders heet het ook castreren.