Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:05

hier is het meestal andersom, als mijn man ergens pijn heeft krijg ik het altijd voor elkaar om hem daar per ongeluk te raken/pijn te doen oepsie....

ik ben huismama dus niks aftellen :D

ik tel nu af naar 10 juli, dan ga ik onder het mes en is mijn mannetje 2 weken vrij, dus wel gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:25

Joanne1987 schreef:
Hoewel die van mij ook geen reet van eisprong en vruchtbare dagen snapt hoor haha

:+ mijne ook niet :')
ahoewel nu wat meer doordat ik ovutestjes heb gedaan om alvast te checken of mn app en eigen gevoel kloppen :D

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:31

Jeetje wat een vrije dagen allemaal! ben nu net weer 2 dagen aan het werk en ben nu al toe aan de volgende vakantie hihi :P

Joanne wat fijn dat je oog goed gaat!
Fanci, dat wordt nog druk weekend idd, de voorspellingen hier zijn iig droog tot zover, dus hopelijk zit het bij jullie ook mee.

Ik heb nog wel een ander persoonlijk dilemma. Mijn zus wil heel graag kinderen (24), alleen is haar vriend (44) 'bang' en houdt het steeds af. nu mag ze als het goed is volgend jaar beginnen. maar ik weet gewoon dat ze het niet aankan als ik haar via de tel ga vertellen dat ik nu zwanger ben,..

Ze komt 19 juli ben dan pas 10 weken maar mijn buik heeft besloten om nu (week 7) alvast op te gaan zetten, pas nog maar 1 broek en mijn collega's begonnen al met nouww die vakantie heb je zeker veel gedronken, je krijgt een bierbuik (zo heerlijk subtiel die mannen _O- ).

Nu heb ik bedacht aangezien we toch met zijn 2en uit eten gaan kan ik haar daar wel naar toe laten komen. en dan geef ik haar bij het toetje een cadeautje. een rompertje met de volgende tekst:

Please dear auntie don't be mad
I'll first meet mom and dad
Now i'm still quiet and quite small
But when time comes i'll meet you all.

Waarschijnlijk gaan we met zijn 2en keihard janken midden in het restaurant maar ik ben niet echt een persoon die zich daar veel van aantrekt.

dus.. is dit een goede optie of zeggen jullie geef het thuis (hoewel er dan natuurlijk wel risico bestaat dat ze al iets vermoed gezien buikomvang..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:37

ik zou het thuis doen :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:45

ik zou het ook thuis doen
ik zou het zelfs nogal een soort 'hard' vinden om haar in die ongemakkelijke situatie te laten begeven, terwijl je al weet dat zij dus ook graag kinderen wilt, want persoonlijk zou ik het mijn zus natuurlijk van harte gunnen, maar op zo'n moment is het ook heel moeilijk
wij zijn zelf een jaar bezig geweest, mijn vader wist het en mijn zus en een enkele vriendin, dan is het echt zuur dat er zóveel om je heen voor gaan, gepland en ongepland... (ik heb er in dat jaar minstens 12 geteld die ik sowieso kende)

dus lekker thuis, dan hoeft ze zich niet ongemakkelijk te voelen in het bijzijn van andere mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:49

eens met cindy :j

mijn zusje en zwager hebben het mij als 1ste verteld met mn oudste nichtje, maar wel toen we alleen waren. was supervereerd en tegelijk ook best wel jaloers/verdrietig..
maar doordat ze me zo betrokken hebben bij alles, maakte dat veel goed.
ik was ook de eerste die erbij was na de bevalling, was heel bijzonder, net 2 uurtjes na de bevalling. mn zwager moest spullen halen en ik ben toen dik een uur met mn zusje en dr dochtertje samen geweest.. was zó trots op haar en zo blij dat ze mij daar wilde hebben :+: dat heeft onze band veel goed gedaan ook.
was ontzettende intense mooie ervaring <3

als het tzt allemaal lukt, dan wil ik ook heel graag mijn zusje bij de bevalling hebben.
mijn lief wil ik er tot dusver niet bij hebben (ja sorry, ik vind het een vrouwenzaak en je hoeft niet alles te delen vind ik, het word allemaal al genant genoeg :+ ). eigenlijk wil ik er helemaal geen mannen bij hebben, maarja.. of dat lukt in een kraamhotel of zh... :')

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:55

suze:
op het moment dat je weeen bezig zijn denk je er helemaal niet meer aan dat dat wel eens genant zou kunnen zijn. Dan zou je zo in je blote poep over straat lopen als het moet zijn. Op zo een moment valt alle schaamte weg.
Eerste keer naar toilet gaan heb ik ook met mijn mama gedaan, en deze morgen is mama ook komen helpen met borstvoeding geven. Nooit gedacht dat mijn mama me ooit naakt zou zien...

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:56

Ik dacht ook wel of niet thuis, nadeel is gewoon dat ik weet dat als ze het raad zonder dat ik het haar nog verteld heb ze echt heel boos word en zij wil eerst uit eten en dan pas naar mijn huis. dus dan moet ik even reden verzinnen om haar eerst naar huis te laten komen..

iss gooi ik het wel op kapotte auto van vriendlief :P

Dan zal ze me eerst op moeten halen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:59

Ja ik weet de meeste zeggen dat, maar ken er ook die dat wel/ook erg vonden/van bewust waren.
En misschien op dat moment zelf scheelt het me niks, maar achteraf gezien heb ik 100% zeker weten ook liever niet dat mijn geliefde mij zo ziet op mijn allerlelijkst met benen wijd en allerlei narigheid.
Ik ben nadat we ouders zijn geworden, ook nog steeds graag geliefden en bepaalde dingen hoef je echt nooo way te delen m.i.
Zusje of mamma erbij dat maakt me niet uit, maar een man heeft gewoon niks te zoeken bij een bevalling naar mijn mening. :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:10

ik wil juist niet zus of moeder er bij maar alleen mijn lief.
Hij heeft wel beloofd dat hij bij mijn hoofd blijft staan :P
Bedoel het is zijn zoon wat word geboren, we beleven de zwangerschap al heel intens samen, k wil niet dat hij dat mist en hij ook niet.
Ik zou het zonder zijn steun ook niet kunnen denk ik.

Maar zo heeft ieder zijn ideeën en mening natuurlijk :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:10

Is ieder zijn mening natuurlijk... Je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk, want het is toch niet niks zo bevallen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:15

Precies! Hoop dat ik in het weekend beval, dan is mijn vriend er sowieso bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:19

:D

bevallen is heel persoonlijk en er is niet 1 manier die de beste is of hoe het moet, je 'moet' het doen zoals voor jou en je partner goed voelt. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:36

suze_ schreef:
Joanne1987 schreef:
Hoewel die van mij ook geen reet van eisprong en vruchtbare dagen snapt hoor haha

:+ mijne ook niet :')
ahoewel nu wat meer doordat ik ovutestjes heb gedaan om alvast te checken of mn app en eigen gevoel kloppen :D

Die van mij snapt er iets te veel van _O-
Zie hem er ook voor aan om tegen de tijd van de bevalling instructies te geven over hoe ze het kind er het beste uit kunnen trekken zodat ik minder lang hoef te persen :+

@ Suze: [MW] Wie had jij bij de bevalling?
Hier vriendje er wel bij, dat zou hij ook erg graag willen, en daarbij heeft hij wat dat betreft al een soort van ervaring :D
Laatst bijgewerkt door Jes op 29-06-12 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:44

Ik heb precies dezelfde situatie als jij , zijn al 7,5 jaar samen, wonen al 4 jaar samen, ik ben 25 en hij is 30 en ben ook over baby's begonnen 2 maanden geleden.
Hij wil niet trouwen en eigelijk vind ik het ook op dit moment nog niet echt een meerwaarde maar een baby zou super zijn!

Ik werk op de kinder afdeling met pas geboren baby's tot 16 jaar dus wordt er elke dag mee geconfronteerd en ook vriendinnen om mij heen krijgen allemaal een baby.

Hij is er nog niet klaar voor maar ben ik ervan overtuigd dat hij nooit echt dat gevoel zou krijgen. Bij mij rammelen mijn eierstokken vreselijk, eigelijk al vanaf mijn 18e maarja, nu is de tijd rijp om er echt aan te beginnen en wordt het gevoel alleen maar super erg!

Hij zei gister dat hij er wel aan zou willen beginnen dit jaar nog, DIT JAAR NOG???? dacht ik... pfff. Ik wil nu stoppen met de pil hahaha. Soms heb ik het idee dat hij denkt dat als je stopt met de pil, je gelijk een baby hebt.

*zucht*... rustig afwachten hier maar dan...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:45

Bon Dia Dames.
Ik ben mijn bedje ook weer uitkomen rollen.

Haagse Eindelijk je echo gehad, wat moet het gaaf zijn om je kindje in je buik te kunnen zien. En dan krijg je ook nog een paar dagen kado.
Cindy Ja woon heerlijk op Curacao, ik hoef dus niet zo te wachten op goed weer als dat jullie in nederland moeten.
Ik wacht niet echt op mijn ongi, ben dan al sinds oktober spiraalloos, nog geen kinderen. Rond febr/maart zwanger geworden, tis alleen op 12 mei misgegaan. Vriendin van mij heeft nadat het mis is gegaan gezegd dat ik naar het lokale kruidenvrouwtje moest gaan en nu dus eindelijk na ander halve maand heen gegaan. Heb een hele kruisenkuur meegekregen maar mag het alleen gebruiken als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben dus eerst maar eens wachten op mijn ongi.
Stomme is dat ik nu allemaal dingetjes voel die ik in het begin van mijn zwangerschap ook voelde maar heb zo het vermoeden dat ik mezelf flink voor de gek aan het houden ben.
amenicoraOh misselijk, sterkte want fijn is het niet.
En tja geen paarden aanraken is een eigen keuze, had bijna een gave maar knettergekke EV gehad maar als ik eenmaal dieren heb dan gaan ze niet meer snel weg en vond de kosten van mee terugnemen naar nederland niet tegenover de kwaliteit van het paard staan. Het ergste is nog wel dat ik 10 hele gave paarden in nederland heb staan.
Suzenog een paar uur en het weekend kan beginnen.

Wat heerlijk moet het zijn om de keuze te hebben wie je bij je bevalling wilt hebben.
Zelf heb ik niet zoveel keuze dus ga maar voor mijn vriend erbij als ik gezond zwanger mag worden.
We hebben het er wel overgehad toen ik zwanger was want tickets moeten tijdig geboekt worden.
Zou begin dec uitgerekend zijn maar de ervaring binnen mijn familie is dat baby's een maand te vroeg komen en eerlijk is eerlijk, ik zou het prettiger vinden om al weer wat actiever te zijn als de familie komt omdat ik ze niet zo vaak zie.
Enige regel die ik wel had was dat niet iedereen tegelijk mocht komen en dat mijn ouders maar met mijn so moesten uitvechten wie wanneer komt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:52

Ik wil mijn man, moeder en schoonmoeder erbij. Zus en schoonzus niet ookal willen ze dat waarschijnlijk zelf wel haha

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:00

Ik wil mijn schoonmoeder niet bij de bevalling. Die heb ik al als kraamverzorgster...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:04

sm is heel lief.. maar nee dank :D

mn zusje komt wel paar daagjes logeren na de kraamhulp. mamma ook denk. geen idee.
zie ik dan allemaal wel :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:19

SM wil ik er echt niet bij hebben! (Als het enkel aan mij ligt komt ze ook pas na een of twee weken op kraambezoek :o ) Moeders komt waarschijnlijk wel langer over om te helpen met de kleine dan (mits vriendje dat ook ziet zitten).

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:10

Ik wil echt alleen mijn man erbij, de rest werkt alleen maar op mijn zenuwen.... En daar wordt ik niet leuker van...
Ik zie jou vent al staan Saffier, laat mij maar, heb ervaring met bevallingen! Hahahaha!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:19

zou ook wel wat zijn ja...

mn moeder wil ik wel echt erbij, schoonmoeder mag soms komen kijken hahaha

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:04

Zo dat was even bijlezen.

Hier gaat alles zijn gangetje, ik heb vandaag een zwangerschapspakket vande ETos en Prenetal besteld :D. Mijn moeder had de eerste kleertjes al gekocht en mijn schoonmoeder isook al aan het inslaan.

Wat betreft het paardrijden, ik rijd nog wel gewoon, het opstappen is wat lastig maar ik klim erop. Vandaag heeft mijn bijrijder het oudste paard al beweging gegeven ik zal de andere zo longeren maar ik rijdt ze beide nog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:07

Ik wil tegen de tijd dat het zover is alleen mijn vent bij de bevalling. Hij heeft hele grote sterke handen die ik mooi fijn kan knijpen. En tis toch ook zijn kind, dus vind ik dat hij er gewoon bij hoort te zijn. Maar het is idd voor iedereen persoonlijk.