Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:50

Ik dacht ik deel dit maar.
Hier ben ik voorzichtig weer aan het zwemmen maar het schoot zo niet op.
Extreem lang spierpijn, en het kleinste ding triggerde mijn blessure weer.
Uiteindelijk wederom gaan googelen en toch kwam ik weer op groeihormoon uit.
Er is een kleinschalig onderzoek gedaan bij fibro met groeihormoon, wat 60% van de tenderpoints verminderde binnen een jaar.
Ooit al iets mee getest, maar toen kreeg ik er onwijs veel pijn van.
Nu weer getest, hypofyse hormoon van runderen, deze heb ik in lage dosis gecapsuleert om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken.
En echt serieus, ik ben binnen 2.5 dag van mijn spierpijn af in plaats van 5 dagen of zelfs meer! :oo
En dan nog is de spierpijn die ik heb veel beter te doen, en daardoor minder moe.

De theorie is dat er te weinig groeihormoon aangemaakt wordt omdat mensen met fibro niet goed diep in slaap komen, in de diepe slaap maken we dat aan.
Dit veroorzaakt een gebrek aan groeihormoon, waar je lichaam van hersteld.
En inderdaad, ik ben een beroerde slaper dus daar lag wat mij betreft een kans.
Ik moet er wel ontzettend aan wennen, ik kan erg slecht tegen hormonen dus ik voel me dan emotioneel ronduit poedersuiker.
Dat gaat nu wel beter gelukkig, hopelijk merk ik er straks niks meer van, net als met het schildklierhormoon wat net zo erg wennen was.

Dit slik ik, 1/12 capsule per dag.
http://www.iherb.com/pr/Ultra-Glandular ... lets/10169

Dat klinkt weinig, maar ik reageer zó depressief op hormonen dat het anders gewoon echt niet te doen is.
Daarbij sta ik er wel om bekend op weinig soms erg goed te reageren.
Ik slik verteringsenzymen, nou als ik een hele neem zit ik de hele dag op de wc. :')
Dus daar slik ik maar een kwart van, een halve was nog teveel. :+
En dit doet zo alsnog goed werk, scheelt weer knaken.
Ik kan trouwens snappen dat jullie denken: waarom rommel je er zelf mee aan?
Maar ik zie geen andere optie: dit zal ook wel weer hartstikke expirimenteel zijn, maar ik wil hier gewoon echt heel graag uit komen.
Dan maar een risico, beter als zeker weten dat het nooit over gaat.

Overigens heb ik mijn ph ook nog flink getest, die was wederom goed.
Ofwel, magnesium prikken, dry needlen en hypofysehormoon.
Dan mijn andere supplementjes nog, en opbouwen met het zwembad.
Nou als het dan nog niet lukt heb ik mijn best gedaan.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:54

Info:
Groeihormoon

Voor weefselherstel in het lichaam is een goede slaap nodig. Vooral bij fibromyalgie treedt er een ernstige ontregeling op van de stage-4-slaap, waardoor de afgifte van groeihormoon wordt verstoord. De productie van groeihormoon door de hypofyse wordt indirect door de lever geïnduceerd door middel van secretie van het polypeptide somatomedine-C. Bij meting van de hoeveelheid somatomedine-C bij fibromyalgiepatiënten bleek de waarde ten opzichte van een qua leeftijd overeenkomende controlegroep significant lager te zijn. Tachtig procent van de totale dagelijkse productie van groeihormoon wordt namelijk uitgescheiden in de stage-4 slaap. En groeihormoon bevordert het herstel van atrofische spierweefsels en de inbouw van aminozuren, zorgt voor een positieve stikstofbalans, draagt bij aan een correcte bloedsuikerregeling en verhoogt de belastbaarheid van de spieren. Allemaal functies die bij fibromyalgiepatiënten ernstig verstoord zijn. En als dan tengevolge van vermoeidheid en hevige spierpijnen ook nog eens veel minder wordt bewogen, gaat het somatomedine-C niveau nog verder omlaag. Het is een cascade waarbij het één volgt op het ander. Ten gevolge van het tekort aan groeihormoon wordt het bindweefsel dan weer stijf en gespannen waardoor afvalstoffen niet adequaat worden afgevoerd en zich ophopen in de spieren. Daardoor ontstaan z.g. tenderpoints, speerpunten in hals, ribbenkast, heupen, knieën en schouders, die bij aanraking uiterst pijnlijk aanvoelen.

http://vita-info.nl/2012/11/fibromyalgie/

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 05:32

Klinkt interessant!

Ik heb met het slapen vaak dat ik het gevoel dat ik pas 5 minuten mijn ogen dicht heb gehad, waardoor ik totaal niet uitgerust ben. En ik kan dan rustig 9 of 10 uur in bed hebben gelegen.

Ik heb op het moment heel erg veel last van mijn rechter schouder. Ik loop er al weken mee, maar het was de laatste dagen echt niet uit te houden.

Nu is een van mijn collega's ook acupuncturist en hij heeft mij behandeld. Hij begon over de dikke darm mediaan. Die loopt langs de schouder en werkt sterk samen met de long mediaan (loopt langs de ribben achterlangs) waar ik ook vaak pijn heb.

Ik ben al praktisch mijn hele leven bekend met vn dikkedarm problemen. Dat had ik hem niet verteld, ik vond het dus wel heel bijzonder dat hij dat er zo uit pikte. Dus hij heeft de dikke darm mediaan aangeprikt woensdag en het was een apparte gewaarwording. Alsof de pijn/negatieve energie uit mijn arm stroomde.

Gisteren ging het een stukje beter, nu voel ik mijn schouder toch weer terwijl ik zit te typen op mijn telefoon.

Het is iig duidelijk in welke hoek ik op dit moment moet gaan zoeken. Nu nog uitvogelen wat ik er voor moet doen om mijn darmen weer op orde te krijgen.

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:59

Fijn dat je dit deelt Moonfish, ik slaap ook vaak erg slecht, te licht of gewoon nauwelijks en ik merk dat mijn bindweefsel dan inderdaad ook heel strak, gespannen en overprikkeld word met als gevolg overal pijn dus het klinkt heel logisch voor mij. En als ik zwem heb ik ook 2/3 spierpijn..[komt dan tot een soort piek ofzo? en daarna kan mijn lijf pas weer ontspannen}
Ik ga het even onthouden en eventueel voorleggen aan mijn natuurarts, nu neem ik ook een schildklierondersteunend supplement waar ook wat hypofyse in zit.

Accupuntuur kan heel fijn werken is ook mijn ervaring Neelie, was bij mij alleen wel steeds maar tijdelijk. {3 dagen en dan was het effect alweer weg} omdat de oorspronkelijke problemen er niet mee aangepakt werden.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:29

Ik hoop dat jullie er ook wat uit kunnen halen, samen moeten we het rooien zeg ik altijd maar haha.
Hier gaat het echt wonderbaarlijk goed, ik hou ook veeeeeel minder spierspanning vast voor mijn gevoel!
Alleen al mijn menstruatie: normaal is dat drama aan een stuk qua fibro, nu komt het, maar het kan ook zomaar weg zijn de klachten.
Nu voel ik voornamelijk mijn buik, en niet ook heel erg mijn rug en rest van mijn lijf.
Gisteravond heb ik gezwommen en mijn oefeningen gedaan, maar ik durf nu ook gewoon wat meer te doen omdat de napijn veel beter te doen is.
Als ik nu teveel doe heb ik het idee dat mijn lichaam het wel weer kan herstellen, ipv dat het weer eeuwen duurt voor het hersteld is.
Gister ook eens lekker uitgeraasd in het zwembad, lekker door kunnen zwemmen en iets meer de randjes op kunnen zoeken.
Ik verlangde daar zo ontzettend naar, eens voldaan uit het zwembad komen zonder zwaar op de handrem te moeten sporten.
Nu kwam ik voor het eerst in jaren het zwembad uit dat ik dacht: ik heb wat fatsoenlijks kunnen doen.
Ik zei wel eens het voelt of mijn spieren onder de scheuren zitten, dat is nu minder.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:32

Nou hier gaat het niet zo best...mijn nek is stijf en schiet af en toe ( best vaak ) een pijnscheut doorheen. Mijn onderrug doe enorm zeer...pff maarja we gaan gewoon door

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:34

Hoe gaat het nu?
De warmte doet me goed, het vocht minder maar dat is nog altijd minder erg dan kou voor me.
Fysio ben ik ook weer een paar keer geweest en dat geeft ook wel iets aan verlichting.

Inmiddels heb ik ook slaaponderzoek gehad en ondanks het 4x wakker worden was er helemaal niets mis en ze vonden het bizar dat ik zoveel slaap en enorm moe ben overdag maar zonder het echt in slaap vallen. Herkennen jullie dat toevallig?
Goddank ben ik wel doorgestuurd voor verder onderzoek dus het houd nog niet helemaal op.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:06

Ik heb ontzettend last van mijn nek, schouders en rug. Slaap er slecht door. Soms in mijn nek van die scheuten en kan ik niet meer bewegen :(

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:10

Cinnepin schreef:
Ik heb ontzettend last van mijn nek, schouders en rug. Slaap er slecht door. Soms in mijn nek van die scheuten en kan ik niet meer bewegen :(


Balen joh, hier vanmorgen een zuchtje wind en heb meteen weer gespannen schouders. Volgende week maandag geloof ik weer naar de fysio dat scheelt altijd weer een paar dagen maar leuk is het echt niet nee -O-
Word je er voor behandeld?

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:39

Ben je op lyme getest azmay?

Hier gaat het goed.
De hypofysehormonen doen super zijn werk, onwijs blij mee!
Vorige week zelfs 2 dagen de helft van mijn pijnstillers vergeten te nemen.
Enige wat ruk is is dat ik woensdag in de douche half uitgegleden ben.
Uiteraard mijn lastige knie, en mijn meniscus heeft sowieso een goede tik gehad.
De pijn werd steeds erger, dus ik heb nu krukken voor komende week.
Eerst 2 dagen volledig, dag 3 het zwembad in en oefenen.
Na die twee dagen hopelijk thuis geen krukken meer.
En komende week op stal even constant krukken.
Ik had gedacht dat mijn lijf dat slecht zou trekken, maar het valt 300% mee.
Afgelopen maanden veel geoefend met peddels aan mijn handen in het zwembad.
Dat dat is best zwaar voor je schouders, en dat resultaat is te merken.
Nog geen zere schouders, op normale spierpijn na.
Deze fysio is ook top, ze zegt dat ik de dry needling goed bij moet houden bij dat been en mijn rug.
Ik dacht: jij snapt het!
Geen gezanik, gewoon accepteren dat ik het zo zelf kan!
Het zwembad is ook ideaal voor knieblessures, 1,20 diep dus geschikt om in te lopen.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:45

Super fijn moonfish, hopen dat dat zo lekker door blijft zetten zeg +:)+

Ik ben door de huisarts "getest" op lyme ookal zegt dat niets en de orthomoleculair arts zei dat mijn bloedbeeld niet overeenkwam met lyme. Heb wel in Australië gewoond vlak voor mijn klachten ontstonden en heb daar een teek of 2 gehad dus mocht er echt niets uit komen verder kan ik nog naar Duitsland om te kijken of ze daar wat vinden.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:47

Azmay schreef:
Cinnepin schreef:
Ik heb ontzettend last van mijn nek, schouders en rug. Slaap er slecht door. Soms in mijn nek van die scheuten en kan ik niet meer bewegen :(


Balen joh, hier vanmorgen een zuchtje wind en heb meteen weer gespannen schouders. Volgende week maandag geloof ik weer naar de fysio dat scheelt altijd weer een paar dagen maar leuk is het echt niet nee -O-
Word je er voor behandeld?



Ik heb eens ergotherapie geprobeerd, maar dat werkte niet..nu geen behandelingen meer

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:44

Hier gaat het ook beter sinds het weer wat warmer wordt. Ik heb alleen gruwelijk last van mijn rechter schouder. Ik worst er de laatste tijd vaak last van dat ik er snachts wakker van wordt.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:28

erg is dat he, het wakker worden van de pijn...

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:12

Ik kan er nieteens meer van typen....

Ik wordt ook vaak rond de zelfde tijd wakker.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:45

Azmay schreef:
Super fijn moonfish, hopen dat dat zo lekker door blijft zetten zeg +:)+

Ik ben door de huisarts "getest" op lyme ookal zegt dat niets en de orthomoleculair arts zei dat mijn bloedbeeld niet overeenkwam met lyme. Heb wel in Australië gewoond vlak voor mijn klachten ontstonden en heb daar een teek of 2 gehad dus mocht er echt niets uit komen verder kan ik nog naar Duitsland om te kijken of ze daar wat vinden.

Goed dat je het in je hoofd houdt. :)

Verder gaat het super met mijn spieren, gewoon wauw.
Nu drie dagen krukken achter de rug, en ik heb nergens last van eigenlijk.
Alleen lichte pijntjes, ik slik wel mijn tramadol netjes, maar dit is heel wat.
Gisteren het hypofysehormoon gehalveerd, en promlpt werd ik vandaag veel slechter wakker, erg stijf, en had veel langer geslapen.
Duidelijk dus dat de dosis goed was voor ik het halveerde, en wat een impact!
Ook mijn magnesium, ik prikte 2x per week 2 ampullen, nu vandaag een geprikt, maar na 5 dagen was het niet eens heel hard nodig.
En ik had echt consequent vier ampullen per week nodig, dus dat is een goed teken.
Nu vollop aan het revalideren, die knie was niet slim en moet meer tijd krijgen, maar hoe mijn lichaam het houdt is geweldig.
Hier thuis hopen we dat ik met deze stijgende lijn straks misschien wat uren aan het werk kan, dat was eerder echt niet iets waar ik aan durfte te denken.
Eerst nog veel werk en tijd, hopelijk zet mijn herstel voldoende door.
De illusie zonder tramadol te kunnen ooit laat ik trouwens varen, daar geloof ik gewoon niet in hier.
Hopelijk kan ik het ooit onder controle houden met magnesium, tramadol, dry needling en hypofysehormoon.
Dat zou gunstig zijn, ik ga er gewoon netjes mee door in elk geval, mijn spieren voelen zo fijn nu, het lijkt wel of ze 4 cm langer zijn geworden..

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 01:04

Hoe gaat het met jullie?
Hier nu wat verder in mijn hypofyse hormoon expiriment.
Gaat echt lekker, ik ben rustig aan het opbouwen in het water en kan consequent steeds wat meer belasten.
Ook qua spierpijn goed te doen als ik maar strikt magnesium prik en dry needle, zonder gaan mijn spieren en gewrichten echt op code rood.
Maar verder ben ik echt blij, ik hoop dat dit doorzet.
Ik slaap ook minder uren, en kom ondanks dat aardig goed mijn bed uit.
Helaas is het nog lang niet genoeg om aan werken te kunnen denken, maar het is in elk geval leefbaar met genoeg tramadol.
Ook bezig met emdr, ik liep emotioneel vast en voor fibro is stress wel een van de dingen die je herstel knap blokkeren.
Ofwel grote opruiming, maar vooruitgang is vooruitgang, ondanks alles wat ik ervoor moet doen.
Helaas nu spierpijn door steunzolen. :+
Mijn hielen doen telkens zo zeer, eerst slijmbeursonsteking gehad plus achillespezen overbelast en hielpijn, wat peesplaatontsteking leek.
Nu is de peesplaatontsteking resterend en ik was het spuugzat, nu goede podologische zooltjes gekocht maar mijn lijf vind het niet leuk.
Het zijn standaard zooltjes, maar in het verleden heb ik daar veel aan gehad dus nu weer deze besteld om die reden. :)
Ik wist ook wel wat het probleem was, ooit bij een sportpodoloog geweest en ik weet wat er fout zit in mijn pootjes, dus op maat vond ik onnodig.
Flinke verandering, ik kan het in mijn nek voelen.

Begin nu ook langzaam te merken dat ik bepaalde dingen beter kan.
Dit weekend een lamp helpen ophangen en ik kon het ding boven mijn hoofd vasthouden tot mijn verbazing.
Nou ik kon in december eigenlijk niet eens een tinker van 1.55 poetsen, dus dit is wel echt een hele overwinning.
Achteraf wel pijn, maar het lukte en dat is al fijn.
Hopelijk zet dit door, maar het zal nog wel veel tijd kosten.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 04:30

Dat klinkt goed moonfish!

Hier merk ik idd met stress dat ik meer klachten krijg. Maar ook het koude weer helpt niet mee.

De afgelopen nachten was het natuurlijk weer 0 graden. Dan merk ik dat gelijk aan mijn benen en armen. Alles wordt stijf en kramperig. Ik slaap de laatste paar dagen dus ook veel meer door het ongemak (pijn wil ik het nog niet noemen). Het kost me duidelijk meer energie.

Om stress van vroeger aan te pakken ben ik ook begonnen met therapie. De koe bij de hoorns vatten. Het lastige is dat ik zelf wel een paar dingen uit mijn jeugd weet die ten grondslag liggen aan de stress die ik ervaar. Maar er blijken heel veel kleine triggers aan vast te zitten.

Verder gaat mijn stage op dit moment erg goed. Wat ook wel rust geeft. Ik vind het werk ontzettend leuk en ik ga ook met plezier die kant op.

Ondanks dat ik rustig 50 uur in de week werk voel ik me verder wel redelijk fit op het moment ;)

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:45

Stress speelt hier zeker mee, maar lijkt geen hoofdzaak.
Vooral in relaties liep ik genadeloos vast, en een stukje ziekte verwerken.
Nu 5 weken emdr gehad, 4 sessies en voor die sessies al een berg stress over hoe pak ik dit nou aan, hoe los ik dit op?
Hier ook wel veel kleine triggers trouwens.
Wel wat kleine dingen gewijzigd, mijn kuiten zijn meer ontspannen waardoor ik niet constant mijn voeten en wat daar zit overbelast.
Dat is wel heel fijn, want dat beperkt echt enorm en negeren? Slijmbeursontsteking is daarin zeer hardnekkig en kan erg pijnlijk worden.
Rust moet dan, maar het schoot niet op ondanks dat.
Nu sinds het hypofysehormoon hersteld mijn lichaam beter, en ik kan steeds wat meer gelukkig.
Ik loop alleen nog ontzettend vast op mijn energiepeil en mijn hoofd.
De Lyme is nog niet weg, en ik ben erg gevoelig voor prikkels door een stukje autisme, waar het ziek zijn niet erg in helpt.
Juist nu ik opknap merk ik dat mijn hoofd doldraait van alles wat ik zie en hoor.
Verder is het lastig, je ziet er niks aan en in het zwembad wordt het redelijk wat maar na een half uur oefenen in het zwembad en half mijn pony ben ik echt gesloopt.
Ofwel ik kan een soort, heel overdreven gezegd 'alles' maar ik hou het maar heel kort vol helaas en ik moét echt opletten dat ik mijn lichaam niet sloop.
Nu vannacht bij mijn vriend geweest, en we dachten bij het wakker worden dat het al 12 uur moest zijn maar het bleek 10 over 9.
Heel leuk, maar mijn lichaam redt het niet op 9 uur qua spieren en alles doet daardoor ineens hartstikke zeer.
Morgen zou ik weer moeten zwemmen eigenlijk, ik ga maar gewoon op de hoop dat het me helpt, ik kom laatste tijd altijd beter eruit dan ik erin ging.
In elk geval voelen mijn spieren minder stijvig, net of ze vol afvalstofjes zitten die ik in het water eruit beweeg, wat oplucht.
Ofwel het is een soort moeten, en zeker omdat ik mijn spieren hard nodig heb om mijn tevens licht hypermobiele lijf te supporten.
Nu woensdag laatste keer emdr denk ik, ik laat ook ff niks sleutelen want ik ben hartstikke vermoeid wat ook vast mede verklaard waarom ik zo onrustig ben.
Onderzoek met groeihormoon wees uit dat gemiddeld 60% van de tenderpoints weggingen binnen een jaar, dat zou heel mooi zijn.

Lekker dat je stage zo goed gaat, een hele opluchting lijkt me dat!
Hier nu vooral keihard werken aan herstel zover dat kan, erg vermoeiend wel.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:16

Ik vind het idd ook erg vermoeiend. Door de sytheem therapie ben ik nu ook opzoek naar triggers. Zo moest ik in de afgelopen 3 weken een brief schrijven voor een bepaalde groep mensen, voor mijn eigen herstel. Ik ben er achter gekomen hoe weinig tijd ik eigenlijk voor mijzelf neem.

Ik voel mij altijd verplicht tot het uitvoeren van sociale taken. En dingen die ik graag voor mijzelf wil doen (zoals naar de paarden). De overige tijd die ik voor mijzelf heb gebruik ik om te slapen.

Echt een punt van aandacht, meer tijd voor mijzelf nemen. Iets net vaker nee zeggen.... Wel verdomd moeilijk...

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:37

Lang geleden dat hier iets geplaatst is!

Ik zit behoorlijk in de lappenmand met de fibro op het moment. Waar het voorheen beperkt bleef tot pijnlijke handen en polsen en voeten en af en toe een pijnlijk borstbeen of een pijnlijke heup heb ik nu vrijwel continue pijn in mijn borstbeen, borstkas, tussen mijn schouderbladen, onderaan mijn ribben. En in een mate dat ik snachts huilend rondloop van de pijn. Ik neem dan Ozaxepam en dan slaap ik uiteindelijk wel maar de pijn is dusdanig dat ik behoorlijk in paniek raak, zeker als het donker is! :(
Vanwege de steken in het borstbeen heeft de huisarts een ECG laten maken wat goed was.
Vervolgens ben ik even standaard per dag 3x 600 mg ibuprofen gaan slikken en 3x per dag paracetamol met codeïne. En dat helpt dus vrijwel niet, helaas... Al die troep is niet goed voor je andere organen dus daar stop ik maar weer mee.
De huisarts heeft nu Tramadol voorgeschreven voor de nacht, dit moet ik nog gaan halen, ben heel benieuwd of dat werkt.
Verder wordt er nog een X-thorax gemaakt voor de zekerheid en bloed geprikt. Zuiver voor mijn geruststelling want ik verwacht eigenlijk niet dat er wat uit komt.

Ik heb voetreflextherapie geprobeerd, CBD-olie, appelazijn tegen verzuring. Ik heb een afspraak met een osteopaat gemaakt maar daar kan ik pas in augustus terecht. de voetrefelextherapie hielp wel voor de klachten in mijn handen trouwens maar verder deed het weinig.

Het is echt een kloteziekte, heb er ook een hard hoofd in dat het weer verbeterd, met de pijn in oa mijn handen heb ik leren leven maar dit borstkasverhaal gaat echt een beetje te ver.....

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:39

Wat k*t dat je zoveel last hebt Vala :(:)
Misschien nog echt wietolie proberen?

Hier gaat het op zich heel aardig, grote verbetering tov een half jaar geleden.
Al is deze vochtige warmte dan wel weer slopend ^)

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:09

Het ging de laatste tijd erg goed. Maar nu heb ik ook weer last van mn gewrichten.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:46

Ik heb Tramadol capsules van 50 mg gehad voor de nacht. Hebben jullie ervaring met Tramadol?

Anoniem

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:52

Ik ken 2 mensen die er erg veel baat bij Tramodol hebben gehad.
Maar volgens mij heb je er alleen baat bij als je een slechte nachtrust hebt. Dus het laat je beter slapen en je wordt dus wat uitgeruster wakker.
Alleen 50 mg lijkt mij een erg hoge dosering.
Pin mij er niet te veel op vast hoor. Ik weet er iets van maar haal alle medicijnnamen nog wel eens door elkaar.