Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:08

@Marije__ Ik zal de oefeningen eens voorstellen op de sportschool. Ik vond het ook een beetje raar dat hij het zo zag bij mij terwijl ik er geen moeite mee heb en me graag nog wat extra ontwikkel in mijn schouders of waar dan ook.

@Airborn Ook op de plaatjes op sommige apparaten staat inderdaad ook bij bijvoorbeeld voor je rug dat je biceps ook erbij traint. Dit is volgens mij dan wel iets minder maar inderdaad waar.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:09

_Nancy schreef:
Ben even rustig geworden rond het posten :+

Het is echt een vervelende drukke periode..
Heb zo weinig tijd, wil zo veel doen.. := Maar niet alles kan.

Stage vergt veel energie van me en dan ook nog werken en naar school..

Maar ik ga nog steeds wel trainen, vandaag niet zo hard getraind, ik ben op.
Het zit er even niet meer in.. ;(

Ik heb ook een hele lange tijd niks van me laten horen in dit topic. Ook door alle drukte en zo veel willen doen maar het niet kunnen.
Ook in de sportschool kreeg ik steeds vaker een dipje, nu ik geslaagd ben en het iets rustiger is ga ik der weer volle bak tegenaan.
Dus even nog je tanden op elkaar en straks genieten van je vakantie en je trainingen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:18

mathilde_ schreef:
Zelf wil ik eigenlijk meer oefeningen voor mijn biceps, triceps en schouders. Diegene (stagiaire) die mijn schema heeft gemaakt heeft zelfs 1 oefening voor mijn schouders doorgestreept omdat hij anders vond dat ik wel erg breed zou worden.

Bepaalt hij wat je wel en niet moet trainen omdat je anders te breed wordt? Dat moet dat hij niet tegen mij zeggen want dan hang ik hem met zijn kraag aan de kapstok!
Ik reageer nog even op je schema Mathilde!

Fijn dat je er weer bent Nancy! We hebben je gemist!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:22

Hahah ik heb nog niet zo veel lef om er tegen in te gaan ook al zou ik wel graag willen. Hoe jou armen en schouers eruit zien op de foto die je stuurde nou ik kan je zeggen ik vind dat echt geweldig! Mijn spieren zijn al een heel stuk ontwikkeld maar dat mag van mij nog veel meer.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:48

missfitness schreef:
mathilde_ schreef:
Zelf wil ik eigenlijk meer oefeningen voor mijn biceps, triceps en schouders. Diegene (stagiaire) die mijn schema heeft gemaakt heeft zelfs 1 oefening voor mijn schouders doorgestreept omdat hij anders vond dat ik wel erg breed zou worden.

Bepaalt hij wat je wel en niet moet trainen omdat je anders te breed wordt? Dat moet dat hij niet tegen mij zeggen want dan hang ik hem met zijn kraag aan de kapstok!

_O-

echt van die ventjes die vrouwen alleen maar op de loopband en de cross willen zien, terwijl het echt bullshit is..wij maken veelste weinig testosteron aan om breed te worden.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:54

hahah, tja vrouwen geven mannen toch echt een verkeerd indruk in de sportschool. En als je daar licht te zweten met net wat meer gewicht dan dat die mannen gewend zijn van vrouwen word je gelijk verbaasd en soms ook nog eens storend aangekeken.
Mijn ervaring is dat je dan een paar weken later toch een glimlach krijgt en wat meer respect *D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:20

das mijn ervaring ook hoor mathilde!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:23

Zo ik ben vanochtend weer aan de slag geweest. Gewoon een algemeen rondje met wat alles wat meegepakt. Daarna cardio gedaan en dit keer geen last van mijn knie gehad! Heel mooi dus dan kan ik de cardio weer langzaam gaan opbouwen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:49

hi meiden!!

zo, ik ben terug van een paar dagen ierland!!! lekker anti-dieet 3x per dag uit eten en veel taart bij de koffie gehad (resultaat is 1,5 kg erbij :S maar komt wel weer goed..)

Ik heb even snel bijgelezen, mooie foto's langs zien komen!! airborn, klinkt goed niet goed van je sportschool.. Al een trainer gevonden die je wel kan helpen?

Voor ieder die het leuk vind, heb een paar foto's van de bruidshoot die ik gemaakt heb. Ze zijn erg groot dus doe even linkjes..

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8329_o.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6923_o.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3373_o.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8012_o.jpg

en een foto van mij met een uil :D hebben jullie gelijk een beeld van mn armen in rust (na die van vorige week aangespannen)
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9732_o.jpg

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:35

Romyv schreef:
zo, ik ben terug van een paar dagen ierland!!! lekker anti-dieet 3x per dag uit eten en veel taart bij de koffie gehad (resultaat is 1,5 kg erbij :S maar komt wel weer goed..)

Jij ook al? :D zeg me niet dat je ook naar Westlife in Dublin bent geweest.. :P!

Ik heb net heerlijk getraind. uurtje kracht en half uurtje cardio. Was goed bezweet daarna..!
Had nu zo'n 4 weken niet meer gefitnesst := alleen maar bootcamp.. Nu nog opzoek naar een weekschema waarbij ik 2x bootcamp, 2x krachttraining en 1-2x hardlopen kan combineren :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:40

Hoi iedereen :)

Ik ben hier een heeeeeele tijd terug even aanwezig geweest, maar heb daarna eigenlijk alleen maar stiekem meegelezen :')

Ik dacht laat ik weer wat posten :D Ik ben echt onwijs voorruit gegaan. Ben er zo blij mee :) Maar op het moment heb ik 1 probleempje...

Ik blijf afvallen. En ja dat is een probleem :') Want ik wil juist spier aankomen! Ik let echt onwijs op mijn eten en ik heb ook wel het idee dat ik gespierder wordt. Ik snap alleen niet waarom ik dan toch steeds minder weeg.
Heeft iemand hier een verklaring? :)

Ow en ik heb nog een buik foto in de aanbieding als jullie nieuwsgierig zijn ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:48

NiKip: Nieuwsgierig! Dat is lastig als je blijft afvallen terwijl je dat niet wilt. (Ik wil wel ruilen :P )Wat eet je dan zoal en doe je ook nog cardio?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:56

's ochtends een ik altijd Brinta met honing en een groot glas melk. 's Middags varieert veel. Vandaag eet ik bijvoorbeeld 2 bakjes couscous met feta :9 Maar vaak eet ik ook noodles of een broodje tonijn. En vanavond courgetteschotel met gehakt en rijst. En dan als late snack neem ik meestal kwark met banaan en muesli.

Hier mijn buikfoto: http://img17.imageshack.us/img17/936/buiwk.jpg
Ik heb er nog 1, maar daarom zie je mijn bh dus die zet ik even niet online :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:02

Zie er goed uit hoor!
Misschien een idee om na het ontbijt en de lunch ook nog wat te eten. Dan eet je gewoon wat meer.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:05

Zat ik ook al aan te denken. Helaas zit ik sinds 2 dagen aan de Ritalin (ik heb ADD) en ben ik daardoor veel eetlust kwijt. :(

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:06

NiKip probeer 6 maaltijden te eten op een dag :) En tel eens je kcal inname.. dan kom je er vanzelf achter hoe het komt! Eventueel kan je de inname waardes hier neerzetten, dan kan ik kijken of dat teveel/te weinig is..
Verder.. wat een prachtige buik heb je :) En fijn dat je vooruitgang merkt! hoevaak/wat sport je nou zo per week? :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:09

Ik zit nu aan de 5 maaltijden. Die 6e moet ik er nog wel bij kunnen proppen dan :P

Thanx :) Ik sport minimaal 4 keer in de week. Als ik genoeg tijd heb ga ik iedere dag. Verder doe ik op het moment eigenlijk alleen krachttraining, geen cardio. Ik haat cardio :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:10

NiKip schreef:
Zat ik ook al aan te denken. Helaas zit ik sinds 2 dagen aan de Ritalin (ik heb ADD) en ben ik daardoor veel eetlust kwijt. :(

Ah ha, daar zit het hem dan waarschijnlijk in. Vermoedelijk krijg je gewoon te weinig binnen om op niet meer af te vallen.
Misschien helpt het om op vaste tijdens tussendoortjes te nemen om je trek hierin te vergroten? (Weet ik niet hoor, ik roep maar wat)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:13

Ik heb het echter nu al een tijdje, de afgelopen paar weken val ik al af terwijl ik spier probeer aan te komen. Ik blijf wel voorzichtig met wat ik eet, omdat ik geen vet wil aankomen :P Misschien ben ik daardoor iets te voorzichtig nog met wat ik eet.
Ik zou als tussendoortjes ook wat meer fruit kunnen gaan eten.. Doe ik nog erg weinig. *ziet aardbeien liggen* :9

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:18

NiKip schreef:
Ik zit nu aan de 5 maaltijden. Die 6e moet ik er nog wel bij kunnen proppen dan :P

Thanx :) Ik sport minimaal 4 keer in de week. Als ik genoeg tijd heb ga ik iedere dag. Verder doe ik op het moment eigenlijk alleen krachttraining, geen cardio. Ik haat cardio :')

Die ene erbij zal best een verschil gaan maken denk ik.
En mocht je tijd hebben, vul dit eens een dagje in (eetmeter) https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/
Zo krijg je een indruk van wat je eet.. Vergelijk dit eens met je behoefte (berekenen op http://www.menshealth.nl/Artikel/Bereke ... hoefte.htm )
^ TIP VOOR IEDEREEN TROUWENS ^ :)

Verder sport je lekker veel, goed bezig! *\o/*

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:23

Voor mij een vrolijke dag vandaag :D !
Ik ben namelijk 20 geworden en van broer lief heb ik een nieuwe sporttas gekregen.
Mijn andere tas zaten de hengsels niet eens meer van aan en kon echt niet meer. Dus ik ben hem heel erg dankbaar en ga de tas nu gelijk uitproberen in de sportschool.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:02

Gefeliciteerd Mathilde!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:05

Dankjewel!
Ik heb heerlijk getraind en een extra biceps oefening erbij gepakt.
En nog extra leuk was dat ze speciaal voor mij een happy birthday nummer gingen draaien in de sportschool *\o/*

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:00

Nikip ik wil ook wel ruilen hoor met je
Ik val wel af maar heeeel langzaam terwijl ik toch best veel doe vind ik zelf
Veel mensen zeggen dat ik weer te veel doe maar niet op volle kracht
En andere zeggen weer dat ik te veel doe en ook tot het gaatje ga en mezelf daar weer tege hou :?
Snap er echt niks meer van ben de motivatie ook wel even kwijt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:04

Ah super leuk Mathilde, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! :)

DDD misschien is wat je doet, niet effectief genoeg? Of is je voeding misschien nog niet helemaal aangepast op hetgene wat je doet? hierdoor kan het best zijn dat je resultaten achterblijven. Probeer een balans te vinden in de dagelijkse activiteiten en het sporten. Hou inderdaad ook vrije tijd voor jezelf over.

Ik voel mn biceps en triceps best goed vandaag.. :D maar dat is maar goed ook!
Morgen ochtend ga ik meedoen met een Xtreme bootcamp training. Deze vind plaatst in een speeltuin met allemaal zandheuvels.. :P spierpijn gegarandeerd denk ik!