Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:18

Ik ben vanmorgen me de fiets in de trein gegaan richting school (onverwachts). Toen ik klaar was op school kon ik mijn trein niet meer redden en ben dus toen maar naar huis gefietst omdat dat toch even snel was. Ik zit op school in Zwolle en heb dus even lekker 15 kilometer naar huis gefietst met matige tegen wind..
Eenmaal thuis was ik best moe en voldaan. Maar dat was wel weer ff lekker om een stuk te fietsen.

En wees welkom Nann__ !
Bewegen is altijd goed, wat doe je extra dan dat je altijd al bewoog?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:24

annepaardoes schreef:
Nann__ schreef:
Mag ik dit topic ook volgen? Ik ben sinds 2 weken ook bewust bezig met bewegen. (Afvallen kan ik het niet noemen want eet soms nog best wel veel maar ik doe mijn best!)

Welkom!
Wat doe je qua bewegen? Train je ook in de sportschool? Wat is/zijn je doel/en?

Inderdaad wel handig om er even wat bij te zetten. Ik zit dus sinds 2 weken weer bij de sportschool in eerste instantie om wat af te vallen. Vooral mijn buik, benen en billen moeten strakker. Ik doe voornamelijk cardio 3 keer in de week maar ik probeer 1 a 2 keer in de week ook krachttraining erbij te doen en bijna elke avond wel wat buikspieroefeningen te doen. Verder wandel ik veel met mijn paard en hondje. Ik fiets bijna nooit, ook vanwege te weinig tijd maar het is wel iets wat ik vaker wil/moet doen. Is ook een stuk goedkoper.

Flowq

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:31

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:23

Ik heb ook een hardloopbroek van Nike, ze zijn echt heerlijk :j kan wel wonen in dat ding :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:24

Ik vind een strakke broek sowieso fijn zitten.
Ookal moest ik eerst even wennen, van die Hollandse heupen in zo'n strak, dun broekie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:45

Christyj138 schreef:
Ik ben net thuis van de sportwinkel, flink geslaagd, maar een rib uit m'n lijf.

deze, echt duuuur, maar ik heb het helaas echt nodig.

en een lange hardloop broek van nike de dry-fit
ik wilde persee een strakke, want een losse vind ik echt niet fijn.

deze alleen dan vrouwen uiteraard

Goede sportbeha is belangrijk hoor, ik heb een Freya, zit ook goed.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:00

annepaardoes schreef:
SSDesign schreef:
Deze erge spierpijn is vanaf zondag ;) Tja ik kan inderdaad wat gaan doen. Maar fietsen gaat amper. Lopen gaat niet/nauwelijks. Trapjes lopen al helemaal niet. Opstaan kan ik nauwelijks. Het is zelfs zo erg dat ik me moet vasthouden om op de wc te gaan zitten :P. Knieën buigen gaat ook niet/nauwelijks (doet erg veel pijn). Ben gister al een paar keer bijna door mijn benen gezakt. Als je een tip hebt, mag je het me vertellen, maar fietsen/lopen gaat hem niet worden :P.

Jeetje, ik heb ook wel vaak spierpijn. Maar niet zo erg dat ik daardoor nauwelijks meer kan bewegen. Heb je te veel hooi op je vork genomen?
Ik zou eerst die spierpijn toch afwachten voordat je weer echt gaat trainen.
Ik zou zeggen neem eerst een warm bad of een warme douche en ga daarna even een rondje door de buurt wandelen. Misschien maakt die warmte je spieren wel wat losser zodat je daarna wat kunt gaan bewegen. Van stil zitten wordt je alleen maar stijver.

Ik heb alleen 'maar' gefotografeerd... Maar ja veel gebukt/gehurkt dus dat zal het hem zijn. Ik heb helaas geen bad hier, wel een douche maar wordt niet zo gewaardeerd door huisgenoten als ik er zo lang onder ga staan denk ik :P. Maar ga vanavond nog eens doen en dan inderdaad een stukje wandelen. Hopelijk lukt dat. Ik heb ook vaak spierpijn, zet me er ook heel vaak doorheen. Maar bij deze spierpijn gaat het echt niet, het voelt bijna alsof alles gescheurd is, zo veel pijn :(.

Oh altijd handig nieuwe inkopen :)!
En iemand die een heel stuk gefietst heeft, top :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:14

Ik heb bij de intersport een sport bh gekocht een poosje geleden, dat kreng was bijna 60,- Maar ik moet toegeven, hij zit echt geweldig. Kan niet tegen mijn hema-gevallen op ;)

Pfff, net op de fiets naar de paarden geweest, en dat was best wel zwaar na het sporten van vanmorgen :+ Bijna een half uur heen, bijna een half uur terug. Heb net zitten rekenen dat ik vandaag bijna 2 uur op de fiets gezeten heb :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:17

SSDesign schreef:
Deze erge spierpijn is vanaf zondag ;) Tja ik kan inderdaad wat gaan doen. Maar fietsen gaat amper. Lopen gaat niet/nauwelijks. Trapjes lopen al helemaal niet. Opstaan kan ik nauwelijks. Het is zelfs zo erg dat ik me moet vasthouden om op de wc te gaan zitten :P. Knieën buigen gaat ook niet/nauwelijks (doet erg veel pijn). Ben gister al een paar keer bijna door mijn benen gezakt. Als je een tip hebt, mag je het me vertellen, maar fietsen/lopen gaat hem niet worden :P.

2 dagen spierpijn is niet zo erg en kan ook hevig zijn als je iets te veel hebt gedaan. Duurt het langer dan is het vaak overbelasting, misschien niet verkeerd om even langs de fysio te gaan. De fysio kan voelen en vertellen wat er aan de hand is en wat het beste te doen is.
Ik heb een tijdje geleden ontzettend last van mn rug gehad (spierpijn!) Na 4 dagen nog last, ben naar fysio geweest en hij zei dat mn rug helemaal vast zat en dat ik veel te zwaar heb getraind waardoor de spieren een flinke opdonder hebben gehad. Hij had een half uur nodig om de boel los te krijgen dmv massage. Ik voelde me daarna een stuk beter en elke dag daarna ging het beter en beter. Ik heb wat oefeningen mee gekregen die ik elke dag moest doen. Ook moest ik 2x per dag een warme douche nemen. Ik heb er weer van geleerd, het was een overbelaste spier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:19

SSDesign schreef:
Ik heb alleen 'maar' gefotografeerd... Maar ja veel gebukt/gehurkt dus dat zal het hem zijn. Ik heb helaas geen bad hier, wel een douche maar wordt niet zo gewaardeerd door huisgenoten als ik er zo lang onder ga staan denk ik :P. Maar ga vanavond nog eens doen en dan inderdaad een stukje wandelen. Hopelijk lukt dat. Ik heb ook vaak spierpijn, zet me er ook heel vaak doorheen. Maar bij deze spierpijn gaat het echt niet, het voelt bijna alsof alles gescheurd is, zo veel pijn :(.

Toch blijf ik er bij dat je het met bewging moet oplossen. Dan bedoel ik niet aan de gewichten hangen, maar gewoon wandelen. Ander wordt het alleen maar erger. Waar ik wel een beetje van schrik is dat je het van hurken tijdens het fotograferen hebt gekregen. Het probleem is, dat wanneer je te lang wacht met het bewegen, de volgende keer de spierpijn net zo hard weer terug komt, omdat het er niet gewend aan raakt.
Ik leef geloof ik chronisch met spierpijn :D en idd soms kan ik amper opstaan uit een stoel, maar voor mij is beweging dan toch echt de sleutel.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:20

missfitness schreef:
SSDesign schreef:

2 dagen spierpijn is niet zo erg en kan ook hevig zijn als je iets te veel hebt gedaan. Duurt het langer dan is het vaak overbelasting, misschien niet verkeerd om even langs de fysio te gaan. De fysio kan voelen en vertellen wat er aan de hand is en wat het beste te doen is.
Ik heb een tijdje geleden ontzettend last van mn rug gehad (spierpijn!) Na 4 dagen nog last, ben naar fysio geweest en hij zei dat mn rug helemaal vast zat en dat ik veel te zwaar heb getraind waardoor de spieren een flinke opdonder hebben gehad. Hij had een half uur nodig om de boel los te krijgen dmv massage. Ik voelde me daarna een stuk beter en elke dag daarna ging het beter en beter. Ik heb wat oefeningen mee gekregen die ik elke dag moest doen. Ook moest ik 2x per dag een warme douche nemen. Ik heb er weer van geleerd, het was een overbelaste spier.

Bedankt voor de tips :) Ga even afwachten tot morgen of overmorgen, als het dan niet over is ga ik even naar de fysio denk ik ja.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:20

Ik vind zo'n sportbroekje niks voor mij. Ben er te onzeker voor denk ik. Je ziet alles zo goed haha. Een sport bh heb ik niet eens, misschien moet ik daar ook eens aan geloven.

Kiki: Je bent in ieder geval erg sportief bezig geweest vandaag!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:22

Uiteraard is beweging uiteindelijk het beste recept. Moest ik ook na de behandeling van de fysio!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:24

Dat moest ook wel na alle sushi van gisteren :') Had heeeeeel veel sushi gemaakt (er kwamen mensen eten) en we hebben alles opgegeten :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:25

Mindim schreef:
SSDesign schreef:

Toch blijf ik er bij dat je het met bewging moet oplossen. Dan bedoel ik niet aan de gewichten hangen, maar gewoon wandelen. Ander wordt het alleen maar erger. Waar ik wel een beetje van schrik is dat je het van hurken tijdens het fotograferen hebt gekregen. Het probleem is, dat wanneer je te lang wacht met het bewegen, de volgende keer de spierpijn net zo hard weer terug komt, omdat het er niet gewend aan raakt.
Ik leef geloof ik chronisch met spierpijn :D en idd soms kan ik amper opstaan uit een stoel, maar voor mij is beweging dan toch echt de sleutel.

Oh ik heb het vaaaak gehad met fotograferen ;). Het enige is dat dit gewoon net iets heftiger is dan normaal. Maar het was ook een wijze les voor de volgende keer: lekker op de grond gaan zitten. Makkelijke oplossing he ;) Alleen had ik daar geen zin in, omdat ik nog 2 uur terug moest treinen en als alles onder het zand zit :P.

Sportbh heb ik niet. En ik mis niks heb ik zelf het gevoel. Heb misschien geluk dat er bij mij niet zo veel zit :P

Nou ik ga eventjes lekker wandelen. Het is nog licht, dus ga richting de paarden.

Ps het niet is niet zo dat ik niet beweeg overigens. Vandaag ook noodgedwongen een half uur op de fiets gezeten, gister ook. Dus ik ben echt wel in de weer geweest, heb vandaag en gister ook boodschappen meegesjouwd op de fiets en nog gepoetst. Hele dag stilzitten is niks :P. Maar het is wel lastig dat ik niet zomaar even de deur uit kan om een stukje te wandelen, dan moet ik eerst in de lift :P

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:32

He toeval, ik ben al heel veel aan het lezen op die website (en die van http://www.pt-nijmegen.nl/ ), horen bij elkaar.
Ik moet gaan werken aan m'n core omdat ik zo vaak rugklachten heb en pijn in mijn been (vooral 's nachts).. Ik heb sterke quads en slappe hamstrings/bilspieren, strakke rug en zwakke buikspieren.. Duidelijke websites. Die squat's lukte me dus ook helemaal niet :D

Verder nog tips: Vitamine B-complex, vitamine D en Magnesium citraat slikken.
Gebruik een foamroller (of tennisbal/stuiterbal) om jezelf te masseren (strakke spieren), doe ik ook bij b.v. mijn quads (bovenbenen) en strakke heupflexors. Niet fijn maar werkt wel.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:43

Trouwens, ik lees op verschillende websites dat crunches slecht zijn voor je rug. Ik heb zelf ook crunches in mijn schema (dat is opgesteld door de sportschool).
Hoe kijken jullie daar tegen aan?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:48

annepaardoes schreef:
Trouwens, ik lees op verschillende websites dat crunches slecht zijn voor je rug. Ik heb zelf ook crunches in mijn schema (dat is opgesteld door de sportschool).

Het gaat er om hoe je ze uitvoerd (techniek). De meest mensen voeren ze verkeerd uit. Je moet je rug recht houden, kin stukje omhoog en blijf kijken naar het plafond. Ga omhoog door je buik aan te spannen en niet met je handen aan je hoofd of nek trekken.
Daarnaast moet je je rug ook trainen anders krijg je ook last van de rug. Ik heb tot nu toe duizenden maar dan ook duizenden crunches gedaan en geen last van de rug gehad!

Nog een toevoeging: Doe de crunches op een dun matje en niet op de harde grond. Niet op je bed want dan train je de spieren helemaal niet!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:18

missfitness schreef:
annepaardoes schreef:

Het gaat er om hoe je ze uitvoerd (techniek). De meest mensen voeren ze verkeerd uit. Je moet je rug recht houden, kin stukje omhoog en blijf kijken naar het plafond. Ga omhoog door je buik aan te spannen en niet met je handen aan je hoofd of nek trekken.
Daarnaast moet je je rug ook trainen anders krijg je ook last van de rug. Ik heb tot nu toe duizenden maar dan ook duizenden crunches gedaan en geen last van de rug gehad!

Nog een toevoeging: Doe de crunches op een dun matje en niet op de harde grond. Niet op je bed want dan train je de spieren helemaal niet!

Dank voor je antwoord :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:19

Kijk eens, een ab wheel jaren '80 style!
Afbeelding

Van mijn moeder geweest, maar functioneert nog uitstekend. Ik ga hem er ook maar eens bij pakken in mijn training. (net een paar keer gedaan, viel vies tegen :') )

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:29

annepaardoes schreef:
Afbeelding

Van mijn moeder geweest, maar functioneert nog uitstekend. Ik ga hem er ook maar eens bij pakken in mijn training. (net een paar keer gedaan, viel vies tegen :') )

Dit is een klassieker haha!! Ik ken de moderne versie e, je kan het hier zo zwaar maken als je zelf wilt. Begin eerst op de knieën en ga zover je kan. Voor gevorderden steun je op je tenen en hoe verder je komt hoe zwaarder het wordt! Het traint je hele lichaam uiteindelijk, maar vooral de buik! Zwaar hoor!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:31

missfitness schreef:
annepaardoes schreef:
p://i88.photobucket.com/albums/k181/ann ... CN2068.jpg

Dit is een klassieker haha!! Ik ken de moderne versie e, je kan het hier zo zwaar maken als je zelf wilt. Begin eerst op de knieën en ga zover je kan. Voor gevorderden steun je op je tenen en hoe verder je komt hoe zwaarder het wordt! Het traint je hele lichaam uiteindelijk, maar vooral de buik! Zwaar hoor!

Pff ik zat op mijn knieën en ik vond het al zwaar :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:45

Jep en ik doe ze dus op mn tenen en dan met mn buik tot vlak boven de grond en dat een paar keer achter elkaar :o
Zo'n goede oefening!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:47

missfitness schreef:
Jep en ik doe ze dus op mn tenen en dan met mn buik tot vlak boven de grond en dat een paar keer achter elkaar :o
Zo'n goede oefening!

Haha dat is tot nu toe mij mij nog lang niet haalbaar :') Eerst maar eens op de knieën en dan steeds verder weg.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:49

annepaardoes schreef:
missfitness schreef:
Zo'n goede oefening!

Haha dat is tot nu toe mij mij nog lang niet haalbaar :') Eerst maar eens op de knieën en dan steeds verder weg.

Tuurlijk op je eigen niveau!! Je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt en hoe ver je ook gaat, het is altijd een goede training!!