[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:40

Paardenmeis1

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:42

Ik heb geen goede foto bij de hand, zit in Italië haha. Als ik vd week thuis ben zal ik even een foto posten.

Of als ik t niet vergeet zo even een foto maken haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:43

idinn schreef:
Drie sterren (rood, groen en blauw) eigenlijk met een aantal betekenissen, voor mijn ouders en broer, omdat ik altijd bij ze terecht kan. En daarom wil ik de sterren ook met lijnen met elkaar verbinden, omdat je familie altijd familie zal blijven wat er ook gebeurd. Maar hoe het contact blijft verlopen weet je nooit, dus ik begin niet aan namen, geboortedatums of sterrenbeelden (ik heb die van mijzelf op mijn pols en heb lang getwijfeld of ik die van mijn ouders en broer ook wilde laten zetten).

De primaire kleuren waar 'alles uit bestaat' en zonder hun zou ik niet zijn wie ik nu ben en later zal zijn. En sterren ook omdat al bestaan ze niet meer, we ze hier op aarde nog wel zien (wat dan weer past bij die op mijn schouderblad, al is iemand er niet meer, toch blijft diegene altijd dichtbij). Ik vind het altijd lastig uitleggen (dit stukje typen heeft nogal wat tijd gekost :') ), daarom leg ik het irl ook eigenlijk nooit uit. Het voelt altijd heel erg wazig, terwijl ik best wel een nuchter persoon ben. Voor mij betekenen die sterren op deze manier heel veel. Het is ook iets waar ik al een aantal jaren mee rondloop, ook om de betekenis kloppend te krijgen zeg maar. Ik heb dan iets in mijn hoofd, maar de betekenis verwoorden is zo lastig, dat kost echt tijd. Ik heb dan het "dat is 'm" gevoel heel sterk, maar het waarom moet dan nog vorm krijgen. Waarschijnlijk is het voor veel mensen precies andersom, het waarom is er, maar dan nog het plaatje erbij :D

En ach dat veel mensen het dan zien als de zoveelste persoon met wat sterretjes interesseert mij helemaal niks :+

primaire kleuren zijn rood, geel, blauw, niet groen :o

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:46

Oh dat lees ik nu pas joh, klopt! Groen is blauw-geel, geen primaire kleur dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:44

Citaat:
De primaire kleuren zijn de kleuren die noodzakelijk zijn om, als ze door menging met elkaar gecombineerd worden, het grootst mogelijke kleurengamma, of gamut te verkrijgen. De traditionele visie, dat de verfkleuren rood, blauw en geel de primaire kleuren zijn is niet juist. Met deze drie kleuren is het niet mogelijk om bijv. zowel een diep paars als een fris oranje te mengen.

Citaat:
Welke kleuren primair zijn, hangt af van het gebruikte kleurmengsysteem (kleurendruk, beeldschermtechniek of dekkende verf).

En aangezien ik absoluut niks met verf heb en wel met fotografie/licht zijn de primaire kleuren voor mij toch echt RGB ;) In je printer maak je vaak gebruik van magenta, geel en cyaan om kleuren te mengen (als je aparte kleurpatronen hebt tenminste), ook 2 niet primaire kleuren om wel alle kleuren te printen.

Wees niet bang, ik heb me echt wel verdiept in waarom ik voor groen ga en niet voor het -mijn mening- spuuglelijke geel :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:48

Maar dan klopt je waar alles uit bestaat niet meer want zonder geel mis je in principe een heleboel kleuren.
Ook met CMYK dus, waar de printer gebruik van maakt.

Maar maakt niet uit, tof zal het toch wel worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:13

Nu was ik nieuwsgierig hoeveel kleuren je met RGB dan precies kunt bereiken haha. Ik heb het gevonden, de beelscherm systemen vanuit 2007 levert ongeveer 65.000 verschillende kleuren volgens wikipedia. Dat kunnen wij toch helemaal niet onderscheiden, waar hebben ze die moeite voor gedaan :')

Ik ben ook heel benieuwd hoor hoe het uiteindelijk gaat worden. Zal nog wel even duren, want zie best op ook tegen de plek, lijkt me erg pijnlijk. Al weet ik dat het erbij hoort, de vorige 2 waren natuurlijk echt zo gezet. Gaat wel even anders zijn dan!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 04:39

jeeej, mijn officiële schets is af, van de shop, net gezien. Supertof! :D Ben zo blij, binnenkort dus een afspraak!

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:07

Hoihoi,

Ik had even een vraagje (kwam dit topic toevallig tegen :P), ik wil graag de naam van mijn paard in sierletters op mijn voet laten zetten, maar zou ik daar zelf een ontwerp van mee moeten nemen? :P En wat zal dat ongeveer gaan kosten, of hangt dat echt heel erg af van waar je 'm laat zetten?

Alvast bedankt! :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:09

Imo kan je het beste een mooi font zoeken op http://www.dafont.com typen wat je wil, printen en dan naar de shop gaan.
De prijs zal inderdaad afhangen van de shop :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:07

Oooh.. Ik ben verliefd op deze tattoo :+:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:26

Die is mooi strak!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:33

Oh die is gaaf :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:39

Ja en ik hem op de failblog notabene! :') Losers die hem daarop gepost hebben. Hij is echt ubergaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:18

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn tattoo gezet was maar helemaal verkeerd, met een hand eronder. Ik was echt geschokt :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:56

Hoelang doet een tatoeëerder erover om een zinnetje (what goes around comes around) in 'normale' grootte te tatoeëren denken jullie ongeveer? (gewoon uit nieuwschierigheid)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:28

3 kwartier? misschien minder

haha jooline, ik heb hetzelfde gedroomd, helemaal lelijk, en verkeerde kleuren :oo hahaaa :=

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:34

Mijne is helemaal af nu.. phoeh.. het was een lange zit (nou ja, lig) Dik vieren half uur geprikt.. (en dat was al de tweede sessie..)
Maar, ik zou het zo weer over doen, want het resultaat is echt geweldig.. *\o/*
Ze hebben eerst met grijs dotwork begonnen.. dat was heel goed te doen.. toen zwarte details..(werd het al wat minder fijn)
En daarna de rode accenten.. toen kon ik echt bijna niet meer.. maar ik heb het volgehouden..

even foto in linkje.. hoef niet zo heel bloot op het net..
http://img840.imageshack.us/img840/5741/img0510ih.jpg

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:39

mooi hoor :j

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:45

Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:55

Errug mooi geworden Pem! :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:43

Mooie foto's weer allemaal zeg!!
Ik wil ook weeeer :') Ik ben wel meer van de kleine tattoo's, ik zat te denken aan eentje op mijn pols, van zo'n vogel in de stijl van wat hier ook voorbij gekomen is (met die paardebloem geloof ik) of een vlindertje.. Maar ik ben bang voor vlinders dus of dat nou zo'n logische keuze is.. _O-

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:03

Die van mij is vandaag gezet! Ben er super blij mee :)

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:38

Olikea, ik weet nog dat je aan t twijfelen was over de invulling. Maar wat is dat moooooi!!! Supergaaf gedaan!!

Ik zit ook al na te denken over nummer 3. Iets ronds tussen mn schouderbladen, maar wat... ;) Duurt nog wel een paar jaar voordat die er komt ;)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:46

morgen ga ik bellen voor een afspraak :):) :):) :):) :):)