De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:37

We zijn net thuis van een retourtje Brussel..
We zijn naar Himmunitas geweest voor GcMAF omdat dat koud moet blijven.
Net 15 ampullen gehaald, katjing 550 euro. #)
Assistente voert het bedrag in en zegt: dat is dan 5,50!
Mijn moeder antwoord gelijk met: dat klinkt een stuk leuker! :') :))

En ik heb goed nieuws.
Ik vertelde aan de assistente dat ik dus op GcMAF en vooral supplementen en twee druppels thc olie eigenlijk stabiel ben zonder antibiotica of andere middelen.
Omdat ik zo twijfelde of dat kon zonder dat het vrolijk zou woekeren vroeg ik of het mogelijk was dat ik zo stabiel bleef en vooruit ging zonder verdere behandeling.
Daarop antwoordde ze zonder twijfel dat als de acute fase voorbij is dat dat inderdaad kan, dat GcMAF alleen de ziekte dus aan kan. *\o/*
Conclusie, ik kan zonder twijfel en angst op terugval verder met deze behandeling: ik ben dus uit de acute fase! :wow: *\%/*

Ik zei ook, ik vind het gewoon eng.
Zelfde geld woekert het gewoon stiekem door, ik voel me goed en ga vooruit, maar ik heb nergens kunnen vinden of dit echt mogelijk is op alleen gcmaf.
Ik vroeg ook of ze meer patienten hebben die het vooral op gcmaf onder controle hebben na een tijd behandelen, en dat is dus zo.
Echt ik weet heus dat ik er nog niet ben, maar ik ben ZO blij! :oo :D :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:14

Wat super! :D
Ik hoop voor je dat het idd niet doorwoekerd ofzo, daar zou ik zelf ook altijd bang voor zijn.

Ik heb donderdag en vrijdag gereden, donderdag 30-45 minuten buiten, vrijdag IJslander les, eindelijk :D Ik heb geen terugslag gekregen :wow: Echt helemaal super, terwijl ik de hele les mee heb gereden in alle gangen!! 8 maanden geleden heb ik voor het laatst een paar keer meegereden en dan moest ik altijd veel extra stappen en vaak vroegtijdig stoppen!

Morgen ga ik naar Adele :):) Super veel zin in maar toch een beetje spannend.
Gelukkig heb ik dan niet heel veel tijd om me druk te maken voor dinsdag. Dan heb ik een gesprek op school en ik denk dat ik dan ook te horen krijg of ik jaar 2 in 2 keer mag doen (dan zou ik er dus met afgelopen jaar 3 jaar over doen) Ik ben heel bang dat ik dan niet op school mag blijven.
Als ik er aan denk krijg ik al buikpijn := Ik wil echt zooo graag die opleiding afmaken.. Mijn school werkt ook echt wel mee, maar ik weet niet in hoeverre ze me onder de regels uit kunnen krijgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:23

Ik ben inderdaad benieuwd melody, ik denk van niet hoor.

Wat heerlijk nieuws joh! *\o/*
Zelf heb ik van de week op mijn pony gereden, voor het eerst sinds 2 januari, daarvoor ook tig maanden niet.
Voor het eerst ook hier geen 5 dagen krom, wel erg moe en last van mijn nek en spierpijn.. Nog niet wat ik wil..
Ik heb misschien 10 minuten gedraaft, de rest stap.
Mijn conditie is nogal foetsie als het om paardrijden gaat, met name mijn rug en buikspieren, ik heb zero balans.
Ik ga duimen dat je school meewerkt.. :(:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:31

Wat goed dat je gereden hebt!! :D En dat je ook minder last had!
Zou je niet met wat minder kunnen beginnen? Ik ben met 5-10 minuten begonnen en dan steeds een paar minuten eraan plakken als het goed gaat. Eerst alleen maar stap (toen kon ik ook niet opzadelen) en later wat draf erbij, nu buiten galoppeer ik ook weer.
Balans vond ik ook heel moeilijk, zeker omdat je evenwicht met Lyme toch al niet altijd wil.. Daar zit ik nog wel eens mee te klooien.
Ik heb meestal wel last van rijden maar steeds wat minder. Vooral spierpijn, maar dat kan net zo goed komen doordat Mel graag grenzen op zoekt :+ Als je paard de hele tijd naar gras duikt krijg je zonder Lyme ook spierpijn denk ik..

Dankje!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:21

Ik heb nu vooral gestapt.
Vriendin ging buiten rijden en ik ging mee. Maar zij was er nog niet, en om te kijken of ik enige controle had heb ik eerst in de bak wat gestapt en gedraaft.

Mijn pony is echt een menpony, hij is zeg maar zadelmak/licht ingereden.
Het is dus een gevalletje zeer weinig balans en soms is het stuur even weg. :')
Hij wilde eerst ook echt niet op de hoefslag, hij mag dat normaal met de wagen ook niet natuurlijk maar dat er nu niks achter m hing, dat kwartje viel ff niet. :')
Verder is hij trouwens heel erg braaf hoor, hij zou nooit bokken of aan de kletter gaan als een jong paard kan doen.
Daar kan je echt aan merken dat hij veel ervaring heeft voor de wagen, hij vind niks gek eigenlijk en hij loopt langs de meest gekke dingen.
Been en gewichtshulpen begint hij nu ook aardig goed te snappen, het moet alleen nog vrij groot zijn de hulp.
Als ik er in een jaar 3x op zit is het veel, maar je kunt dus na 5 maanden geen ruiter erop opzadelen en zo de openbare weg op rijden.
Apart om te ervaren kan ik je vertellen, zo groen onder het zadel maar dus niet het onvoorspelbare van een jong paard hebben.
Dat is erg leuk inrijden kan ik je zeggen.
Met ingereden versta ik dus onder dat er gas, rem en stuur opzit en dat je redelijk netjes de baan door komt zonder dat er ongevraagde dingen gebeuren.
Doorrijden komt daarna pas, hij was vooral zadel en ruitermak, meer niet.

Ik heb pijn.. Vandaag in het bos gereden met ponylief over de veluwe.
Dat hakt er altijd wel in, maar het lijkt wel beter te gaan met acupunctuur erbij.
Ik zit erg in dubio over zijn voetjes trouwens..
Momenteel groeien zijn voeten zo hard dat hij elke 4-5 weken nieuwe ijzers zou moeten, en ik ben niet 100% blij met zijn stand nu.
Ik twijfel of ik het niet op blote voeten wil proberen, maar ik ben bang voor problemen..
Verder moet ik dus het gesprek aan met mijn smid dat ik zijn stand minder vind worden, en dat ik dat beter wil hebben.
Ik zie er tegen op, maar ik ben verder erg blij met deze man.
Het is niet schokkend maar ik hoop dat het bespreekbaar is, ik wil hem graag aanhouden als we eruit komen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:52

Wel ideaal dat je zo gewoon de weg op kunt! Ik heb Mel ook zelf doorgereden (kende gas en rem, maar had jaren op de wei gestaan en leek niet veel meer te kennen) en zij liep ook voor de kar. Dat is echt super handig, ik reed haar vooral op stem en heb haar zo been en zit hulpen geleerd :)
Buiten vind ze ook weinig eng, ze doet wel aan nepschrikken :=
Bokken doet ze ook, aan de kletter gaan of op hol slaan niet. Als ze schrikt kan ze wel een stukje weg rennen, maar ze stopt altijd netjes. Als ik eraf val komt ze me altijd weer ophalen :D

Jeetje wat vaak! Dat hoeft hier maar 1x per 3 maanden ongeveer, en dan kan ze 2 keer met dezelfde ijzers doen. Ik hoop dat jullie eruit komen!

Adele was echt onwijs gaaf, ze is zo goed <3
Bizar genoeg kan ik al een week lang doen wat ik wil zonder er last van te krijgen! Op het moment zelf doet het pijn, en even daarna. Maar niet zoals ik gewend ben nog een dag of langer. Echt super fijn :D Morgen wil ik weer gaan rijden.

Vanochtend ben ik naar school geweest, was een heel fijn overleg. We hebben gewoon met zijn 4en (trajectbegeleider, iemand uit het zorgteam, mijn moeder en ik) gekeken naar wat de opties zijn en wat het beste idee is.
We zijn nu uitgekomen op helemaal opnieuw beginnen, dus terug naar het 1e jaar terwijl ik nu in de 2e zit. Er start een nieuwe module dus als ik nog 2 keer blijf zitten (wat waarschijnlijk gebeurd) moet ik dingen van het 1e jaar in gaan halen. Aangezien ik dus waarschijnlijk toch in die klas uit kom kan ik veel beter meteen daarbij beginnen, dan kom ik ook niet 2 keer in een nieuwe groep.
In de 1e kan ik dan heel rustig aan doen, ik hoef alleen de vakken te volgen die ik nog niet heb gehad en verder kan ik doen wat ik leuk vind (of waar ik in wil oefenen) dus dat is super fijn! Dan kan ik mijn stage ook weer inlopen zodat ik zonder achterstand mee kan naar de 2e.
Het is natuurlijk wel balen, maar ik denk een beter plan dan 3 jaar in de 2e blijven hangen.

Voordeel is dat ik dan weer muizenproject kan doen. Dan kan ik weer mijn nest + ouders overkopen :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:50

Heerlijk dat je zo genoten hebt Melody!

Hier begin ik eigenlijk een beetje een soort rust te krijgen.. Gekke rust..
Ik probeer het los te laten en de immuuntherapie zijn werk te laten doen.
En echt heel strikt elk pijntje wegprikken met acupunctuurnaaldjes en magnesium.
En pijnstillers waar nodig, niet beknibbelen dat werkt niet.
Momenteel voel ik me ondanks veel uren slaap eigenlijk heel goed.
Ik heb weinig pijn, en de stijgende lijn zet qua belastbaarheid van mijn lichaam door.

Verder ga ik wel kijken, blijk ik weer te verslechteren ga ik verder kijken.
Ik neig ernaar dat de Bartonella nog de ergste is, en die is zeer hardnekkig, erger nog als Borrelia en deelt snel.
Van die ga ik het niet winnen op antibiotica, dan ben ik eerder dood als de bartjes zelf.
Daarbij is de tactiek laat het lichaam het zelf overwinnen soms ook redelijk succesvol..

Maar voor nu heb ik wel echt weer een piek.
Ik voel me goed, vanavond mijn hardloopschoenen opgezocht.
Eens kijken of mijn schenen dat nu wel aankunnen.
Ponylief moet zijn easyboots inlopen straks dus we kunnen samen wandelen of joggen.
En het zwemmen kriebelt steeds meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:49

Iets te entousiast. :+
Stijf van de spierpijn en hartstikke moe natuurlijk. :')
Ik blijf wijselijk maar ff langer liggen vandaag.. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 02:01

Hananas, hoe gaat ie met jou?

Pfff.. Hier dapper aan het proberen conditie te kweken en meer te doen.
Maar ik voel me of ik 60 uur gewerkt heb en kan niet slapen.
Flink gierende hartkleppen, overprikkelt, pijn..
Net naar beneden gestommeld en 2 ampullen magnesium gespoten.
Gelukkig snel raak, wel ff een grotere ader gepakt ik had geen zin in gedoe.
Nu nogal groggy, denk ogen dicjt en weg ben ik..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 02:27

Lief moonfish. Ik reageer eerdaags meer.
Hier niet echt om over naar huis te schrijven, en maak verder ook niks mee.. Maar ik probeer wel jullie berichtjes te lezen.

Al drie dagen op rij kom ik haast niet in slaap. Smiddags niet, hart blijft sbeller dan normaal in rust en ik blijf dab plassen om de 15/30 minuten. Echt om crazy van te worden. Uiteindelijk heb ik dan wel 4 uur gelegen maar zonder middagtuk geen opladen. En snachts zeer laat. Ik wil zo graag slapen. Heb het ook opvallend heet steeds. Bah.

Jij al in coma? Hoeveel Mg magnesium is dat en welke vorm?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:06

Ik lag inderdaad in coma gelukkig.
Slik 600 mg malaat en prik 180 mg in een ader bij eens per drie dagen.
Ik zou wel graag de 1000 mg sulfaat willen maar je moet het zelf dokken, verzekering vergoed het niet..
Nu heb ik ze uit duitsland, minder hoge dosis maar wel goed betaalbaar.

Mag je geen slaappillen van de dokter?
Zelf heb ik meer baat bij diazepam als bij temazepam.
Ik krijg de laatste per 20 van de huisarts ivm verslaving.
Dus ik slik ze zonodig en als de gewenning komt laat ik ze weer een tijdje staan.
Zo heb ik ook geen gedoe met dat ik ze niet meer krijg van de huisarts.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:58

Sorry dat ik zo weer binnen val maar...

Heb zoveel pijn nu snap het niet. Wil niet meer
Antibiotica is mijn lichaam alleen aan het verwoesten Ipv lyme bestrijden heb ik het idee. Merk amper verbetering.

Snel maar bloedprikken
Heb gevoel dat m'n nieren of lever het niet trekken. Pijn in m'n rug en rare ontlasting
Vitamine d is ook nogsteeds heel laag.

Wil dat het ophoud
De pijn, de angstaanvallen, buik/maagklachten,neurologisch niet goed . Dr Meyer zegt dat de lyme straks weg moet zijn. Na 12 weken 200mg doxicicline per dag en vitamine d stootkuur. Ik geloof hem of nouja dat zou toch moeten. Ben 18 jaar en loop tegen de muur op. Moet tussenjaar van m'n droomstudie. Trek het niet meer. Wel werk gekregen maar ga ik dat volhouden

Zit nu met zoveel pijn in m'n armen en benen. Gevoel van koorts met warm koud maar geen verhoging. Misselijk en kan m'n ogen lastig focussen.
Soms denk ik waarom ik. Maar weet dat mij dat niet gaat helpen.

moonfish13

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:15

Eloya, daarom ben ik ermee gestopt..
Ik kreeg al vrij snel pijn aan bepaalde organen en dat baarde mij zorgen.
En eerlijk, doxy staat er nou niet om bekend zo fantastisch te zijn voor Lyme.
Probeer je erop voor te bereiden dat je straks niet genezen bent, hoe hard het nu ook klinkt.
Ik ga uiteraard heel erg hard voor je duimen hoor, maar ik heb twijfels.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 02:33

Eloya schreef:
Sorry dat ik zo weer binnen val maar...

Heb zoveel pijn nu snap het niet. Wil niet meer
Antibiotica is mijn lichaam alleen aan het verwoesten Ipv lyme bestrijden heb ik het idee. Merk amper verbetering.

Snel maar bloedprikken
Heb gevoel dat m'n nieren of lever het niet trekken. Pijn in m'n rug en rare ontlasting
Vitamine d is ook nogsteeds heel laag.

Wil dat het ophoud
De pijn, de angstaanvallen, buik/maagklachten,neurologisch niet goed . Dr Meyer zegt dat de lyme straks weg moet zijn. Na 12 weken 200mg doxicicline per dag en vitamine d stootkuur. Ik geloof hem of nouja dat zou toch moeten. Ben 18 jaar en loop tegen de muur op. Moet tussenjaar van m'n droomstudie. Trek het niet meer. Wel werk gekregen maar ga ik dat volhouden

Zit nu met zoveel pijn in m'n armen en benen. Gevoel van koorts met warm koud maar geen verhoging. Misselijk en kan m'n ogen lastig focussen.
Soms denk ik waarom ik. Maar weet dat mij dat niet gaat helpen.

Jeetje meid dat is niet niks houd vol hoor hoe moeilijk het ook is en aan alle anderen die er door heen zitten hetzelfde

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:06

Hoi allemaal
Hoe is t met jullie?

Eloya zit je nu aan de ab?

Even kort overzichtje afgelopen twee maanden
- antibiotica week eerder gestopt ivm m'n laatste pakje van de maand mino was ik kwijt. poedersuiker!! Nu wel gevonden maar moest toen noodgedwongen stoppen.
- ff twee weekse stop afgesproken wn cd57 geprikt.
- wilde Meerendonk toch cd57 afwachten
- uitslag cd57, van in de 20 naar nu in de 90
- dat is goed nieuws.
- drie maanden geen ab, daarna testen op beestjes (wil ook alle co's en mycoplasma )

Nu gestart met Rizol zeta en Rizol gamma. Geozoniseerde olie. Van klinghardt.
http://www.klinghardtacademy.com/images ... otocol.pdf

Gisteren nieuwe huisarts geweest. Beter!! - Ze wilt bellen met Meerendonk over zijn visie.
- Daarnaast wilt ze dat ik de verzekering bel om te vragen of het vergoed wordt als de huisarts bloed bij Arminlabs wilt testen.
- daarnaast informeert ze bij het plaatselijke ziekenhuis wat daar de testmogelijkheden zijn.

Ik wil nog steeds doorgaan op antibiotica namelijk in combi met natuurlijke middelen. Ik heb geen vertrouwen in alleen maar natuurlijke middelen. Zou nog steeds graaf ceftriaxon infusen willen. Hopelijk lukt dat via deze huisarts!!!

Ondertussen is het oké nu, ff m'n lijf weer rust gunnen en opbouwen, en ondertussen dus flink ondersteund met lever detox van Now, 4 gram vit c per dag, 2 x 10.000 Mg injectie b12 per week, selenium etc. Allerlei supplementen.
Tot nu, wel b 12 natuurlijk blijven injecteren maar verder nu aan de Rizol zeta, Rizol gamma, chlorella en zeoliet poeder.

Het poedersuiker is dat ik 2 maanden na start ab vorig jaar m'n voetvwratten verdwenen.
Raad is nu 6 weken na stop ab: ze zijn weer terug gvd!

En tijdens de cd57 bloed prikken zei Meerendonk: een jaar ab is nogal kort voor chronische infectie. Laten we even volgende week de cd57 afwachten.
Toch stoort t mij dat we niet verder gegaan zijn, anderzijds is het even de zomer zonder ook oké.

Ik probeer geen hoop te kweken met de huisarts, maar het feit dat ze er over nadenkt en met Meerendonk wilt bellen dat is bizar onwerkelijk fantastisch.
Heb er voor vrijdag snel ff een bel afspraak over gemaakt met Meerendonk.

Ondertussen lijken we wel een procentje winst geboekt te hebben nu de bijwerkingen van de antibiotica weg zijn getrokken.
Maar ja wat is nu een procent op fiets poedersuiker.. Dat betekend dat ik soms een paar minuten per dag minder zombie modus heb, heel fijn maar geeft geen verbetering in meer belasting of meer buiten het bed kunnen doorbrengen.

Ik heb al zo lang het gevoel dat ceftriaxon moet geprobeerd worden..
Zou toch geniaal zijn als dat in gang gezet kan worden. Plus
Hoop dat de beestjes en virussen tests niet (volledig) uit eigen zak betaald hoeven worden via de huisarts.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:13

Eloya, alleen 12 weken doxy en vit D?
En de rest van je medicatie?

Ik zou maar eens een ilads arts gaan bezoeken als ik jou was...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:52

Hannanas: waar haal je nog ceftriaxon infusen? Wij hebben ze in de Oosteinde Walborg Kliniek bij dr. Hoffman toegediend gekregen, maar ik heb geen idee waar ze dat nog meer doen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:27

texelse schreef:
Hannanas: waar haal je nog ceftriaxon infusen? Wij hebben ze in de Oosteinde Walborg Kliniek bij dr. Hoffman toegediend gekregen, maar ik heb geen idee waar ze dat nog meer doen.

Kan in principe in ieder ziekenhuis opgestart worden en dan thuis met thuiszorg verder. Dat is het probleem niet maar je moet een arts hebben die achter je staat en dit wilt voorschrijven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:31

genja schreef:
texelse schreef:

Kan in principe in ieder ziekenhuis opgestart worden en dan thuis met thuiszorg verder. Dat is het probleem niet maar je moet een arts hebben die achter je staat en dit wilt voorschrijven.

Precies.
Allenaal vingers gekruist dat deze huisarts voor mij stappen wilt nemen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:34

Kingma is wel de enige die bijv drie maanden voorschrijft aan Lyme patiënten.
Tenzij je een zeldzaam intelligente en doortastende (huis)arts hebt, soms lukt het.

Ik heb geen geld voor 10.000 aan infuus bij kimgma.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:38

Hannanas schreef:

Precies, dat is een groot probleem. Geen idee wat een infuus nu kost, maar toen was het 85 euro per infuus. Met 3 personen 2x per week en dan de reiskosten van Texel naar Amsterdam er nog bij. Bingo!! 1x 40 weken, 1x 28 weken, en 1x 20 weken. Gelukkig overlapten die weken elkaar deels, zodat we meestal met 2 personen tegelijk waren, soms met 1 en nooit met 3. Wat een klapper geld is daar heen gegaan. Maar goed, gezondheid is het belangrijkste, dus we zijn echt tot op de bodem gegaan om de behandeling te betalen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:04

texelse schreef:
Hannanas schreef:

Precies, dat is een groot probleem. Geen idee wat een infuus nu kost, maar toen was het 85 euro per infuus. Met 3 personen 2x per week en dan de reiskosten van Texel naar Amsterdam er nog bij. Bingo!! 1x 40 weken, 1x 28 weken, en 1x 20 weken. Gelukkig overlapten die weken elkaar deels, zodat we meestal met 2 personen tegelijk waren, soms met 1 en nooit met 3. Wat een klapper geld is daar heen gegaan. Maar goed, gezondheid is het belangrijkste, dus we zijn echt tot op de bodem gegaan om de behandeling te betalen.

En jullie resultaat mag er wezen!
Beter meteen goed dan bij mij na 13 jaar minimaal dat bedrag kwijt geweest zijn en nu nog steeds in de oliebol waardoor er weinig financiële mogelijkheden zijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:33

texelse schreef:
Hannanas schreef:

Zal ik morgen voor de grap eens nakijken wat de ceftriaxon kost ? Volgens mij is het namelijk helemaal geen super dure antibiotica. De easypumps voor thuis zullen duurder zijn omdat die gemaakt moeten worden .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:34

wij mochten thuis niet aan het infuus, dat mocht (toen) alleen in het bijzijn van een arts. En daar was ik wel blij mee ook, want 1x is er eentje echt out gegaan, en dat was niet prettig....

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:40

texelse schreef:
wij mochten thuis niet aan het infuus, dat mocht (toen) alleen in het bijzijn van een arts. En daar was ik wel blij mee ook, want 1x is er eentje echt out gegaan, en dat was niet prettig....

Bij ons kregen de patiënten het 2 dagen in het ziekenhuis om te kijken of er reactie kwam en daarna mocht je thuis met thuiszorg verder.