Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:00

Ik vind het moeilijk om je aan te moedigen mariz, maar je houdt idd wel geld over, dat is een feit :D

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:07

Nou hier gaat het super, denk er amper aan! Maar ik zit ook nog maar op 2 weken, da's nog beginnersenthousiasme. :')

Ik vrees wel echt voor de zomer; festivals, terrasjes...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:16

Hallo!
Mag ik me ook melden :)
Ik ben aanstaande zondag 23 weken gestopt! En ik heb het helaas nog steeds erg moeilijk er mee! Maar t lastige is ook dat ik een vriend heb die nog steeds rookt!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:01

Een week en een dag gestopt vandaag. Had het helaas maandag en dinsdag erg moeilijk mn arm was weer uit de kom gevlogen ( gebeur regelmatig) en helaas deze keer tot 2x aan toe in het ziekenhuis erin moeten laten zetten. Kzag het echt ff niet meer zitten en wilde zo graag een sigaret maar heb me sterk gehouden en niet gedaan ( heb zo ontzettend veel geshopt vant weekend dat ik geeneens meer geld heb om sigaretten te kopen hahah)

@Mariz: Er zitten zooooooooveel meer voordelen dan nadelen aan het stoppen ( raar om dat uit mijn mond te horen hihi)

@Falbala: Oef daar had ik nog geeneens over nagedacht........ de zomer! Och das nog ook wel heel ver weg, gaan we nog niet aan denken :)

@Mii_Jessica:Wowwwwww 23 weken! Super goed zeg! Mijn vriend rookt gelukkig niet, als hij het wel had gedaan was ik nooit gaan stoppen ahhahah

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:08

Ik moet om jullie lachen, dus dat scheelt alweer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:43

Ik ben 1 maand gestopt vandaag *\o/*

Ook goed dat jullie allemaal volhouden!!!!!! *\o/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:47

Ikke 2 maanden!!!
Had het nooit verwacht maar het is toch echt zo!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:04

Ikke 2 weken + 1 dag. :D

Vanochtend even een vlaag van zin maar het ging gelukkig zo weer voorbij.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:43

ikke 5 maanden ofzo geloof ik .. Ben nog nooit zo blij geweest dat ik er vanaf ben. Zie mezelf al met ijspegels aan mn neus buiten zo een stinkdingetje roken ... hihi

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:29

Ben jaloers dat jullie al zolang zijn gestopt :j . Mij is het wederom gewoon niet gelukt, helaas.
En de komende tijd gaat het me ook gewoon niet lukken, dus doe ook ff geen poging :D
Net 3 kiezen laten trekken wat een drama was (zal jullie de details maar besparen :D ) en zit nu met een peuk onder de afzuigkap
de zenuwen weg te roken. Smaken? nee niet echt, maar heb m ff nodig hoor!
Ooit sluit ik me aan in het rijtje 'niet rokers'.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:40

ik heb het er ook maar lastig mee ;(
ik droom er zelfs over!

en over de kilo's maar niet te spreken :x

nu maar een lijn poging er tegenaangooien
met shakies :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:40

Mag ik me ook melden hier.
Ben me langzaan aan aan het mentaliseren om het roken ook te laten.
En hoop dat met jullie hulp het mij ook binnen een maand gaat lukken.
Waarom nu nog niet, omdat ik echt 10 tot 15 kilo aankom als ik stop en wil even wachten totdat ik vanaf volgende maand weer kan gaan zwemmen in de hoop dat ik niet zoveel aankom.
Mooi excuus ik weet het :o
Hoop hier goede adviezen te krijgen hoe je op gewicht kunt blijven na het stoppen met roken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:07

chantalhaf schreef:
Een week en een dag gestopt vandaag. Had het helaas maandag en dinsdag erg moeilijk mn arm was weer uit de kom gevlogen ( gebeur regelmatig) en helaas deze keer tot 2x aan toe in het ziekenhuis erin moeten laten zetten. Kzag het echt ff niet meer zitten en wilde zo graag een sigaret maar heb me sterk gehouden en niet gedaan ( heb zo ontzettend veel geshopt vant weekend dat ik geeneens meer geld heb om sigaretten te kopen hahah)

@Mariz: Er zitten zooooooooveel meer voordelen dan nadelen aan het stoppen ( raar om dat uit mijn mond te horen hihi)

@Falbala: Oef daar had ik nog geeneens over nagedacht........ de zomer! Och das nog ook wel heel ver weg, gaan we nog niet aan denken :)

@Mii_Jessica:Wowwwwww 23 weken! Super goed zeg! Mijn vriend rookt gelukkig niet, als hij het wel had gedaan was ik nooit gaan stoppen ahhahah

Als dat regelmatig gebeurd kun je hem ook operatief vast laten zetten :)
Bij mijn moeder en bij mijn broertje is dat gebeurd, die vlogen ook vaak uit de kom.

Goed bezig mensen. Ik ben ook lekker gestopt nog. :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:10

@ Blensink: Op gewicht blijven is voor mij niet zo moeilijk, ben namelijk ook gezond aan het eten op het moment. Daarbij heb ik huismerkpilletjes voor snellere stofwisseling gehaald. Werken prima, ben zelfs 2 kilo afgevallen nu :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:34

Misschien maar een aan mijn ha vragen, hoewel ik niet zo houd van pillen slikken. :o
Wil me echt goed voorbereiden deze keer, om voorgoed te gaan stoppen.
Ben al eens 5 jaar gestopt, drie keer drie maanden en de laatste keer twee jaar geleden precies negen maanden.
Dat terugvallen wil ik niet weer. :n
En altijd is het gebeurd omdat ik langzaam aan het figuur van een koe ging krijgen }:0 :')
Super trowens dat jij ondanks gestopt met roken twee kilo bent afgevallen +:)+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:36

IngridB schreef:
Smaken? nee niet echt

Nah, ondankbaar kreng >;) :D

IngridB schreef:
Ooit sluit ik me aan in het rijtje 'niet rokers'.

Misschien kunnen we van plek ruilen in dat rijtje?

Pfffff... wát een ellende hee... heb het echt even zwaar de laatste dagen!
Heb vanavond een halve liter RedBull, zak chips en bak Ben & Jerry's op en nog stééds zin in een sigaret! En ben nu misselijk.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:38

Quellian schreef:
Pfffff... wát een ellende hee... heb het echt even zwaar de laatste dagen!
Heb vanavond een halve liter RedBull, zak chips en bak Ben & Jerry's op en nog stééds zin in een sigaret! En ben nu misselijk.

Volhouden hoor!!
Kijk dat heb ik nou ook ga van alles opeten :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:41

Dat is toch niet goed? Ik ben onlangs ruim 11kg afgevallen en als het zo doorgaat dan snaai ik dat er zó weer aan :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:44

Ze zeggen dat je het ook niet moet zoeken in te gaan eten, hoe het wel moet daar ben ik ook nog niet over uit :')
Zoethoutjes knabbelen heb ik gehoord dat werkt en zet niet aan :j
Maar de eerste keer toen ik gestopt was at ik alleen maar fruit en wortelen en kwam ook 15 kilo aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:51

De vorige keer at ik een zak lollies per dag... 16kg binnen 6mnd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:10

Ik heb dat boek van Allan Carr "stoppen met roken voor vrouwen" ook gekocht, ben nu op blz 29 (zat bij de kapper vandaag, kon ik mooi dat lezen). Ik heb de normale versie van het boek al gelezen en dat helpt me eigenlijk wel heel goed, maar ik had die vrouwenversie voor mijn schoonzus gekocht die nooit wilde stoppen met roken. Zij was halverwege het boek en belde me op dat ze moeite had met door blijven roken maar dus niet eerder mocht stoppen dan aan het eind van het boek. Toen ik dat hoorde wilde ik dus die vrouwenversie ook nog lezen....
Mischien een aanrader voor de mensen hier die er moeite mee hebben en het nog niet hebben gelezen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:20

Anoniem schreef:
Ik heb dat boek van Allan Carr "stoppen met roken voor vrouwen" ook gekocht, ben nu op blz 29 (zat bij de kapper vandaag, kon ik mooi dat lezen). Ik heb de normale versie van het boek al gelezen en dat helpt me eigenlijk wel heel goed, maar ik had die vrouwenversie voor mijn schoonzus gekocht die nooit wilde stoppen met roken. Zij was halverwege het boek en belde me op dat ze moeite had met door blijven roken maar dus niet eerder mocht stoppen dan aan het eind van het boek. Toen ik dat hoorde wilde ik dus die vrouwenversie ook nog lezen....
Mischien een aanrader voor de mensen hier die er moeite mee hebben en het nog niet hebben gelezen?

Het gewone boek heb ik wel :j maar wist niet dat er ook een vrouwenversie was :D . Toch eens gaan kopen dan!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:29

Ik ben ook al een tijdje geleden gestopt die sabbel nicotine snoepjes werken ook goed (ze zijn niet echt lekker) maar toen ik er draar 4van op had was ik eer helemaal klaar mee

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:15

De vrouwenversie ken ik ook niet, misschien inderdaad een idee om die te bestellen.
ben al drie keer gestopt met roken door het lezen van het eerste boek en het helpt zeker.
Ga ook binnenkort weer beginnen met lezen.
Repelsteel jij bent dus ook aan het stoppen op het moment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:14

Ja 1 maand en 2 dagen nu, en ik moet zeggen dat 1 maand een soort magische grens blijkt bij mij.... nu hopen dat dat zo blijft. Ik ben er ineens veel minder mee bezig :Y)

Ben ook afgevallen, van vorige week 64,3 naar 62,7 vanmorgen. Op naar de 60 kilo !!