Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Re: Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:11

Ik hoop t ook... We houden hoop ;-)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:00

Lastig, Beauty. Ik hoop voor je dat de slaappillen werken. -O-

Ik meld me hier ook. :wave: Ik herken me ook in bijna alle kenmerken van HSP. Ik heb ook al lange tijd veel last van onverklaarbare vermoeidheid (wel onderzocht, maar uit bloedonderzoek kwam iig niks). Ik slaap overigens wel goed - ik zorg er wel voor dat ik elke nacht 8 uur slaap kan pakken, val meestal gelijk in slaap en word bijna nooit 's nachts wakker - hoewel ik wel veel droom en vaak met zware, emotionele thema's. Aan de ene kant vind ik die dromen erg intrigerend, maar soms word ik er echt gesloopt van wakker. := Gelukkig merk ik wel dat met de jaren het wat makkelijker wordt omdat er meer acceptatie komt voor hoe het is. Ik wordt niet minder gevoelig maar leer ik wel iets beter mijn grenzen herkennen. Nu nog pas op de plaats nemen wanneer ik voel dat dat nodig is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:16

Hoe gaat het nu met je Beauty?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:07

Lief dat je het vraagt amoj, het gaat wel aardig, nog steeds erg moe! Morgen kan ik mijn slaaptabletten ophalen. Ik ben nog erg moe als ik heb gewerkt (3 uurtjes) de huisarts vond dit ook niet normaal, ik hoop dat de tabletten en de therapeut mij verder kunnen helpen!

Hoe gaat het met de rest van de mensen??

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:20

Hoop dat je pillen aanslaan beauty!

Hier niet bepaald lekker, zit ongelofelijk in de knoop met mezelf en dus totaal niet lekker in mijn vel. Maar voel me over veel zo dubbel: ik wil wel beter worden maar toch ook weer niet. Ik wil wel een niveau lager gaan op school maar wil toch ook weer niet onderdoen voor de anderen. Ik wil wel psychologische hulp maar ook weer niet. Wel erover praten met anderen maar toch liever niet. Ik word echt knettergek van mezelf en het huilen staat me nader dan het lachen..
Vanmiddag met iemand van school gepraat en zij gaat me weer opnieuw proberen te helpen, maar zelfs daar voel ik me dubbel over.. Denk dat ik dadelijk nog in een gesticht eindig :')

Hoe gaat het met de rest? :D

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:06

Hopelijk gaat alles werken Beauty! :)

Heel herkenbaar DynamiteS, ik zit nu met precies hetzelfde, zal ik stoppen met school of door gaan? Wat zal ik gaan doen als ik wel stop? Heel frustrerend ook :')

Maar verder gaat alles top hier! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:03

Hopelijk slaan de pillen aan, Beauty! Een goede nachtrust kan je veel brengen!

Wow, dat is lastig, DynamiteS!! Ik snap dat je zulke beslissingen niet zomaar maakt.
Misschien heb je er iets aan om iemand te zoeken die je kan helpen met je HSP? Wellicht dat hier een oplossing voor je ligt. Of een boek over hsp kan misschien ook helpen!

Met mij gaat het best goed. Zit 1,5 week voor de lancering van een groot project en moet nog veel doen, dus zit op het randje met stressen. Snel weer door dus ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:14

Oke, hoop dat de pillen gaan helpen Beauty!

Voor mij ook heel herkenbaar, DynamitesS en blyth.

Zit nu ook in een mindere periode. Heb de hele dag al vreselijke jankbuien en om het minste of geringste word ik boos... Vreselijk.
Heb vanmiddag intakegesprek gehad voor EMDR.
Voelde goed, maar twijfel een beetje of dit wel de juiste therapie voor mij is.
Daarom ook maar gelijk de vraag; zijn er mensen/therapieën gericht op hsp'ers?
Denk dat ik daar momenteel meer aan heb dan alles uit het verleden op te rakelen, dat vreet ook energie.
Wil morgen ook nog een boek bestellen, iemand tips? Heb er al een aantal bij favorieten staan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:43

Worden jullie ook zo oooooverprikkeld van een middagje winkelen? Kan nu echt niks hebben, al die geluiden die ineens zoveel herrie maken -O-

Zo naar een surpriseparty, hooray :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:08

Ja....ik word verschrikkelijk moe van winkelen...raak er echt mega door overprikkeld.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:23

Jep, winkelen etc ben ik na een tijdje helemaal op! Volgende week zaterdag gaan mn man en ik met mijn moeder & der vriend naar een kerstmarkt, enigzins zie ik er tegen op, vanwege de drukte, maar andere kant vind kerst markt ook weer gezellig.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:33

Ik kom altijd met hoofdpijn uit de stad... Kan er helemaal niet tegen, zelfs niet op maandagmiddag of zo, wanneer het rustig is qua mensen. Als die drukte van die winkels is niets voor mij. I <3 Online shoppen! Heerlijk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:04

Haha dus toch 100% zeker dat get daardoor kwam :+

Surpriseparty was wel leuk gelukkig :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:59

Hoi hoi, hoe is het met iedereen hier??

Met mij, gaat t nog niet zoals ik t wil.. :(
Ben nog steeds erg moe ( te moe) vergeet mn haar uit te spoelen ( crème spoeling) tanden te poetsen, neem de verkeerde afslag terwijl ik al jaren lang dezelfde weg neem.. ;( laat dingen uit mn handen vallen... T gaat dus ni helemaal vlot! Huisar weet t ook niet meer, het is elk geval niks wat ze medisch kunnen bewijzen ( ik bedoel uit bloed kunnen halen, of aan mn organen kunnen zien) want alles is goed.. maar ben zo snel moe, kan niks of ik ben gesloopt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:20

Klinkt als burnout/stress/oververmoeid/etc. Toen ik een paniekstoornis begon te krijgen (en dit zelf nog niet wist) snapte ik ook niet waarom ik dat soort klachten had. Meerdere bloedonderzoeken gehad, helemaal gezond verklaard en nu de stoornis onder controle is en ik mijn grenzen beter leer te bewaken (gaat met vallen en opstaan), nemen de klachten ook af!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:37

Dat is fijn om te lezen Joyce2, wat mij momenteel "mankeert" geen idee maar zou t graag willen weten.. normaal kon ik hele stukken fietsen, na paar minuten ben ik nu gesloopt!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:48

Ik denk dat Joyce inderdaad gelijk heeft. Ik ben ook langzaamaan het vermoeden aan het krijgen dat wij hsp-ers meer voelen in ons lichaam als medisch bewezen kan worden. Zo heb ik ook al jaren last van vermoeidheid, maar is er (naast een laag hb-gehalte) niets te vinden... En ik heb al jaren last van pijn in mijn pols, maar daar kunnen ze ook niets vinden...

Wat misschien een idee is, is om te kijken of iemand in de alternatieve geneeskunde je kan helpen. Misschien acupunctuur of zo? Er zijn vele opties daar en ik vermoed dat daar een oplossing kan liggen! Dat soort therapieën zitten vaak veel dichter bij de natuur, wat wellicht beter klopt!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:30

Ik ben bij een homeopaat, die heel m'n lichaam kan doormeten. Iets wat de dokter absoluut niet kon zien. Hij zag zelfs in de grafieken die je achteraf krijgt dat ik hsp ben.

Zonder hem en zijn oplossingen...laat ik t zo zeggen hij heeft mij en vele in m'n familie heel erg geholpen. Terwijl doktoren en ziekenhuis onderzoeken er niet uit kwamen.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:40

Zo heb ik dat ook met mijn osteopaat en diëtiste (die zowel op normale als op natuurgeneeskundige basis werkt)
Hebben ook dingen bij mijn gevonden en kunnen verhelpen die gewone artsen niet vonden of zeiden dat het niet kon zijn.

Zo kamp ik nu zelf met een enorm tekort aan rustgevende reserve energie.
Had het vermoeden al omdat ik door de stress op werk me constant zo moe voel.
Ga t nu met veel rust,slaap en bepaalde supplementen proberen te verhogen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:03

laughterline schreef:
Ik ben bij een homeopaat, die heel m'n lichaam kan doormeten. Iets wat de dokter absoluut niet kon zien. Hij zag zelfs in de grafieken die je achteraf krijgt dat ik hsp ben.

Zonder hem en zijn oplossingen...laat ik t zo zeggen hij heeft mij en vele in m'n familie heel erg geholpen. Terwijl doktoren en ziekenhuis onderzoeken er niet uit kwamen.

Wow, dat klinkt wel heel erg interessant! Waar zit die ergens?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:12

11AFotograaf schreef:
laughterline schreef:

Wow, dat klinkt wel heel erg interessant! Waar zit die ergens?

Niet heel erg ver van je vandaan zie ik!
http://www.gcuden.nl/
Maarten Gruwel is hij, denk wel dat ie een paar weken wachtlijst heeft voor nieuwe patienten. Hij heeft 't erg druk haha. Maar zeer zeker de moeite waard :j

Zo heeft m'n schoonzus al maanden heel erg last van haar maag en darmen... doktoren en ziekenhuisbezoeken... ze kwamen er maar niet achter en ze konden niks vinden. 1 bezoekje aan Meneer Gruwel en hij wist meteen hoe of wat..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:15

Ik loop al een tijdje bij een homeopaat, die ook mijn lichaam heeft door gemeten, en daar kwam in het begin uit dat ik een schimmel in mn lichaam had.. maar dat is nu allemaal goed.. zij zegt ook ik kan verder weinig voor je betekenen omdat de metingen goed zijn nu...

11Afotograaf, jij bent ook al binnenste buiten gekeerd?? :+ ik ook en vind t vervelend dat ze niks kunnen vinden!

Taartje :waar zit jullie homeopaat en diëtist??

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:22

ah dat is fijn! :)
De laatste paar keren waren mijn metingen ook goed, maar die schommelen nogal bij mij... :')
Spoiler:
hoe gaan jullie met een.....akelige baas om? Heeeeel licht gezegd. :') In het begin heb ik alles geslikt, nu kom ik meer voor mezelf op maar vind ie me brutaal en valt ie nog meer tegen me uit...hij schreeuwt nogal veel zegmaar..Ben op zoek naar iets anders. Maar collega's en werk zijn wel super leuk...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:38

laughterline schreef:
Maarten Gruwel is hij, denk wel dat ie een paar weken wachtlijst heeft voor nieuwe patienten. Hij heeft 't erg druk haha. Maar zeer zeker de moeite waard :j

Zo heeft m'n schoonzus al maanden heel erg last van haar maag en darmen... doktoren en ziekenhuisbezoeken... ze kwamen er maar niet achter en ze konden niks vinden. 1 bezoekje aan Meneer Gruwel en hij wist meteen hoe of wat..

Dat is inderdaad dicht bij! Ik ga zeker even kijken! Ben voor volgend jaar overgestapt naar een andere zorgverzekering, zodat ik wel alternatieve geneeswijze vergoed krijgt, dus dit klinkt wel heel interessant!

@Beauty26: Ik ben nog niet echt binnenste buiten gekeerd... Het is meer dat ze de standaard testen doen en daar niets uit komt... Bloedwaardes zijn goed, echo's en foto's zijn altijd goed en toch heb ik veel last van vermoeidheid en lichamelijke klachten...
Dit jaar letterlijk 3 onderzoeken in het ziekenhuis gehad en 3 keer was de uitslag perfect en konden ze mijn klachten niet achterhalen... Zo heb ik ook 1,5 jaar met een knieblessure rond gelopen waar ze geen oorzaak van konden achterhalen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:44

11AFotograaf schreef:
laughterline schreef:

Dat is inderdaad dicht bij! Ik ga zeker even kijken! Ben voor volgend jaar overgestapt naar een andere zorgverzekering, zodat ik wel alternatieve geneeswijze vergoed krijgt, dus dit klinkt wel heel interessant!

@Beauty26: Ik ben nog niet echt binnenste buiten gekeerd... Het is meer dat ze de standaard testen doen en daar niets uit komt... Bloedwaardes zijn goed, echo's en foto's zijn altijd goed en toch heb ik veel last van vermoeidheid en lichamelijke klachten...
Dit jaar letterlijk 3 onderzoeken in het ziekenhuis gehad en 3 keer was de uitslag perfect en konden ze mijn klachten niet achterhalen... Zo heb ik ook 1,5 jaar met een knieblessure rond gelopen waar ze geen oorzaak van konden achterhalen.

Ah dat klinkt niet fijn! Misschien leuk om te weten: Maarten is ook fysiotheropeut. :) denk dat het goed is om een keer (op tijd haha) een afspraak te maken :)