[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:28

Op school eet ik meestal 4 boterhammen met smeerkaas 20+ sandwichspread, dat soort dingen.
Verder ga ik nu lekker water drinken op school! olee.

En nu ga ik dan toch echt beginnen, mijn hardloopschoenen zijn binnen en ga vandaag les 1 doen van start to run!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:32

iloonaa__: kies voor +20 kaas, +20 staat voor het vetgehalte (+40 is bijvoorbeeld heel vet). Ik eet wraps (of tortilla of burrito, weet niet wat de juiste benaming is, ongeveer 150kcal per stuk). Ik gooi er verschillende groentjes tussen zoals tomaten, salade, komkommer, wortel, broccoli en veel kruiden. Ik weet niet of het beter is als een broodje maar ik krijg er alleszins meer groenten tussen :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:58

Deze week ga ik op mn aller serieust lijnen. Als ik dan eindelijk (!) wel resultaat zie, komt de motivatie, verwacht ik.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:30

Weten jullie trouwens hoe slecht snack a jacks zijn?

Ik heb net les 1 van start to run met Evy succesvol afgerond en nog een stukje extra hardgelopen! Ging lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:35

ze zijn wel lekker := vanaf morgen weer ritme :D dan kan ik verder met de kilotjes kwijt .

@flying (ben echt je naam effe kwijt) : bevalt het wat?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:37

Nee dat weet ik niet, hoezo zijn die slecht? Veelste veel zout ofzo

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:39

Ik heb geen idee daarom vroeg ik het haha!

Het bevalt wel goed, ben al eens eerder begonnen 2 jaar terug ofzo, maar toen gekapt ivm hooikoorts en geen hardloopschoenen. Nu toch weer begonnen met goede hardloopschoenen en geen hooikoorts meer! :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:00

Ooh, ik dacht dat jij vertellen ging dat ze heel slecht waren.
ik dacht dat ze een verantwoord tussen doortje zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:03

Haha nee ik wist het niet, ik ben er namelijk dol op. Rijstwafels ook alleen daar zit wel veel zout in. Althans die ik nu thuis heb.
Nu ik het nog een keer lees zie ik trouwens hoe krom het er eigenlijk staat! :oo

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:04

Om even binnen te vallen..

3,2 kg in week 1, als je een wat hoger gewicht hebt, is niet abnormaal. Als je altijd veel zout en vet hebt gegeten, verlies je in de eerste week het meest vocht. Waarschijnlijk is 2 van die 3,2 kg dus vocht, en geen vet.

Als je van een heel ongezond eetpatroon naar een gezond eetpatroon met 1200 a 1300 kcal gaat, is dit niet uitzonderlijk hoor. Na die week zal het tussen de 0,5 en 1 kg zijn, ligt er aan hoeveel je weegt en je verbranding.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:04

FA: leuk dat je bent gaan hardlopen! Ik ben ook weer begonnen, volg een clinic van 2 trainers bij de AV hier in de buurt. In een aantal weken worden we getraind om tot 5 kilometer achtereen te kunnen lopen. Daarna kunnen we doorstromen naar een iets meer gevorderde groep. Vriendlief en ik zouden graag een halve marathon uit willen kunnen lopen en wie weet in de toekomst ooit zelfs een hele...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:07

Ik ga vanaf morgen ook weer start to runnen, wilde vandaag beginnen, maar had me verslapen. Twee jaar geleden heb ik de podcast tot 10 ook uitgelopen.. Dat is mijn doel ook weer voor de zomer :j Doe alleen altijd twee lesjes achter elkaar, is wat uitdagender :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:09

Jaa start to run is ook handig!
Mars waar wil je marathon gaan doen. Ooit zou ik weleens de Marathon van New York willen lopen! Fantastisch, maar goed. Dat is iets voor de lange termijn haha!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:09

Ik wil een keer meedoen aan de dam tot dam loop! Lijkt me gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:15

Flying_Angel schreef:
Weten jullie trouwens hoe slecht snack a jacks zijn?

Ik heb net les 1 van start to run met Evy succesvol afgerond en nog een stukje extra hardgelopen! Ging lekker!

In snack à jacks zit e621 en dat prikkelt je smaakpupillen, waardoor het eetbuien kan opwekken of trek in ander ongezond voedsel...

Als je daar geen last van hebt is één snack à Jack (vnl de hartige smaken ) best een prima tussendoortje :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:19

Flying_Angel schreef:
Mars waar wil je marathon gaan doen. Ooit zou ik weleens de Marathon van New York willen lopen! Fantastisch, maar goed. Dat is iets voor de lange termijn haha!

Jaaa die van New York lopen wil ik ook heel graag!
Maar dat doel is zowel financieel als conditioneel voorlopig nog niet haalbaar :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:21

Mars schreef:
Flying_Angel schreef:

Jaaa die van New York lopen wil ik ook heel graag!
Maar dat doel is zowel financieel als conditioneel voorlopig nog niet haalbaar :D

Hier ook! Maar dromen mag! :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:14

Dianta schreef:
iloonaa__: kies voor +20 kaas, +20 staat voor het vetgehalte (+40 is bijvoorbeeld heel vet). Ik eet wraps (of tortilla of burrito, weet niet wat de juiste benaming is, ongeveer 150kcal per stuk). Ik gooi er verschillende groentjes tussen zoals tomaten, salade, komkommer, wortel, broccoli en veel kruiden. Ik weet niet of het beter is als een broodje maar ik krijg er alleszins meer groenten tussen :P

oh dat klinkt wel lekker! :D dat kan ik wel een keer uitproberen! :D

sympie schreef:
ik mag 4 bruine boterhammen eten met mager beleg
en ongebonden soep

4 :oo dat is veel! zoveel eet ik niet eens tijdens het SASSEN :D haha
at je eerst nog meer? of zit er een logica in?
( ik eet eigenlijk altijd 2 broodjes)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:20

4 over de hele dag?
Dat is toch niet veel, 2 ontbijt en 2 bij de lunch! :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:22

4 vind ik ook niet schrikbarend veel hoor, eerder normaal. De kunst van afvallen zit hem ook niet in minder eten, maar in de juiste dingen eten. Vezels bijvoorbeeld helpen je verbranding goed op weg en die zitten oa in volkorenbrood. Lekker met wat mager beleg zoals ham, kip/kalkoenfilet of magere (smeer)kaas. Eventueel een lekker stukje kommkommer/tomaat erop en je eet hartstikke lekker en super gezond brood :j

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:30

Yep Mars ik ben ook van de wel koolhydraten etenn. Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en dan heb je die vezels uit koolhydraten erg hard nodig.

Gemiddeld dagje voor mij
Ontbijt: dubbele boterham met zoet (hageslag, pasta)
Tussendoor: appel
Lunch: 1 boterham met vleesbeleg en bakje yoghurt of salade (komkommer/paprika)
Tussendoor: banaan/mandarijn.
Avondeten: Tosti ham/kaas, 2 stuks
Ga zo sporten en dan lust ik geen warme maaltijd

Vandaag gezondigd, 2 mini chocolaatjes en broodje kroket op. Dus vanavond maar eens flink aan de bak bij de b-kick. Normaal eet half bordje warm eten.

Tussendoor drink ik water, zwarte koffie en bij de lunch bekertje melk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:35

Norton schreef:
Yep Mars ik ben ook van de wel koolhydraten etenn. Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en dan heb je die vezels uit koolhydraten erg hard nodig.

Gemiddeld dagje voor mij
Ontbijt: dubbele boterham met zoet (hageslag, pasta)
Tussendoor: appel
Lunch: 1 boterham met vleesbeleg en bakje yoghurt of salade (komkommer/paprika)
Tussendoor: banaan/mandarijn.
Avondeten: Tosti ham/kaas, 2 stuks
Ga zo sporten en dan lust ik geen warme maaltijd

Vandaag gezondigd, 2 mini chocolaatjes en broodje kroket op. Dus vanavond maar eens flink aan de bak bij de b-kick. Normaal eet half bordje warm eten.

Tussendoor drink ik water, zwarte koffie en bij de lunch bekertje melk

Als ik jouw lijstje zie ,dan denk ik oei :=
met dat eten kom ik dus al aan
Niet zozeer de hoeveelheid, maar de zoetigheid en vette kaas
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 09-01-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:35

Is het normaal als je na elk glas water naar de wc moet? Hoeveel water drinken jullie op een dag en hoe verspreiden jullie dat? ik drink ongeveer 3/4 tot 1 liter wat verspreid over ongeveer 8 uur :) (een gewone werkdag dus)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:42

Ik drink ongeveer anderhalve liter water per dag naast dranken als thee en vers vuchtensap. Hoe ik dat verdeel, tja ik weet niet echt. Ik drink bij elke maaltijd en tussen elke maaltijd een flink glas water.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:46

Met de hoeveelheid beweging die ik er bij doe kom je niet aan val je hooguit af.
Ik ga zondag naar sportschool voor 1-1,5 uur cardiotraining (niet de zachte variant maar degene waarbij het water langs je armen omlaag loopt van zweten). Op maandag ga ik ook naar sportschool voor les B-kick (soort kickboksen zonder tegenstander), daar kom je niet droog uit. Dinsdag mag ik niet sporten van sportschoolhouder. Woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag loop ik elke 3-4 km hard (doe ik ± 20 minuten over). Daarnaast rijd ik Norton 4-5 keer per week. Wandel tussen de middag elke werkdag een half uur en in de weekenden wandel ik 1x per dag met de hond van mijn ouders.
Ik gebruik geen zoet in mijn koffie of zo.

Als je geen vet eet krijg je problemen met je ontlasting en bovendien kom je mega snel aan als je je strakke dieetregiem weer wat afbouwt. Ik heb er in het totaal 4 maanden over gedaan om 10 kg af te vallen met bovenstaande eetpatronen.