Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:13

Ik ga naast 5x per week op paard nog 1 of 2x hardlopen. Héérlijk. als ik ergens mijn hoofd mee leeg krijg.
Enige is, mn knie is stuk, dus dat hardlopen is ook wel een beetje pijn verbijten. Was het zo zat om niks te doen (alleen kracht training) dat ik dat maar voor lief neem. Augustus 2nd opinion, tot die tijd maar een beetje tussen bikkelen en voorzichtig doen in hangen :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:40

lijkt me zo heerlijk om hardlopen leuk te vinden. ik vind er echt geen bal aan :') het is zo gemakkelijk; je stapt je sportschoenen in en je loopt naar buiten!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:21

Haha, snap wat je bedoelt. Bij mij kwam het leuk vinden pas na een jaar niet mogen. Toen ik eindelijk weer de eerste paar minuten mocht werd ik daar zo blij van! Nu heb ik in m'n hoofd dat bevrijdende gevoel gelinkt aan hardlopen :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:04

dit heb ik wel met paardrijden, maar met niets anders (tot dusver).

@Noukie: Rij jij zo vaak paard ja? 5 keer per week is best veel! Op welk niveau rij jij?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:31

sportievelingen :D
Zou ik ook vaker moeten doen eigenlijk, maar komt er meestal niet van....
Hier weer beroerde suikers, helaas....
Zit weer veel te hoog, dus nu mn langwerkende insuline maar weer met 1 verhoogd.
Heel vaag, paar weken geleden ook met 1 verhoogd, toen kreeg ik veel last van hypo's, toen weer terug en nu zit ik weer steeds te hoog.... Dus nu maar weer 1 meer spuiten.
Ik vind het wel bizar dat 1 eh zoveel verschil kan maken! Maar geen idee waar dat anders aan kan liggen.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:51

Ik rijd ook zo'n 5x per week paard, fiets4 keer per week een uur (moet naar station heen en weer fietsen).

Deze week naar limburg geweest (vorige week alweer) en erg veel gelopen. Met m'n suiker is alles goed gegaan.. alleen 2 kilo afgevallen :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:14

Heb nu een 5 jarige op L niveau lopen. Bedoeling is dat die eind dit jaar M klaar is. In die 5x zit ook wel keertje bos of springen oid.
Pff, zondag afzien met hardlopen, knie trok het echt niet meer. Nu fijn ingetaped is iig de pijn eraf, zolang ik niks doe :+

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:13

Afbeelding

Onze eigen Anky ;)

Ook weer eens een keertje hier.. Sorry, ik ben niet meer zo vaak op de computer te vinden!
Ik heb sinds andere halve week een continue-glucosemonitoringsysteem van medtronic.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap er ook eentje gehad van freestyle. Het is me gelukt om er voor nu ook 1 te krijgen.
Het is in eerste instantie voor 1 jaar en daarna wordt er naar verlenging gekeken.
Ik ben er weer erg blij mee. Wat een gemak geeft het!

Verder is Amber alweer bijna 8 maanden oud. Het is echt een pretletter, heerlijk!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:56

leuke foto!

oh continu meter? ik was zo blij dat ie na 4 dagen eraf mocht.. ik werd gestredds van dat ding.. ze willen bij mij ook plaatsen voor zs nou mij niet gezien dan ben ik straks maanden gestresd

ik vind prikken niet zo probleem eigelijk.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:53

meikemarieke schreef:
sportievelingen :D
Zou ik ook vaker moeten doen eigenlijk, maar komt er meestal niet van....
Hier weer beroerde suikers, helaas....
Zit weer veel te hoog, dus nu mn langwerkende insuline maar weer met 1 verhoogd.
Heel vaag, paar weken geleden ook met 1 verhoogd, toen kreeg ik veel last van hypo's, toen weer terug en nu zit ik weer steeds te hoog.... Dus nu maar weer 1 meer spuiten.
Ik vind het wel bizar dat 1 eh zoveel verschil kan maken! Maar geen idee waar dat anders aan kan liggen.....

Vind ik ook raar ja! En wanneer krijg je die hypo's dan precies? Heeft het misschien met je eet tijden te maken?
Zijn jullie ook helemaal lam als je in de nacht een hypo hebt gehad. Je wordt dan suf wakker, zweet en trilt.. snel een snoepie pakken. En dan wakker worden :\ moet je natuurlijk naar de wc en zie je nog zwart voor je ogen. nou nou, voel me dan ook écht niet lekker!

lovebonney schreef:
[ Afbeelding ]

Onze eigen Anky ;)

Ook weer eens een keertje hier.. Sorry, ik ben niet meer zo vaak op de computer te vinden!
Ik heb sinds andere halve week een continue-glucosemonitoringsysteem van medtronic.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap er ook eentje gehad van freestyle. Het is me gelukt om er voor nu ook 1 te krijgen.
Het is in eerste instantie voor 1 jaar en daarna wordt er naar verlenging gekeken.
Ik ben er weer erg blij mee. Wat een gemak geeft het!

Verder is Amber alweer bijna 8 maanden oud. Het is echt een pretletter, heerlijk!

Wat een leuke foto!!

Och, ik heb hier zooo lang over zitten zeuren bij de internist. Die zegt dat die dingen nog helemaal niet goed werken. Lopen achter op je daadwerkelijke suiker?
Ken je die film 'Panic room' met Jodie Foster? Haar kindje heeft een horloge om die de suiker meet. Ideaal!!! ff kijken; 'oh zit te hoog, ff snel wat bijspuiten'. Ik zou dit zooo graag willen. maar helaas, het is duur en het werkt dus (blijkbaar?) niet.
Dit zou denk ik mijn levensduur verlengen maar zeker verbeteren.

Heb jij er zelf voor betaald of krijg jij dit vergoed?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 05:45

Jee Meikemarieke je doet t zelfde als Willem.. waardeloos is dat zeg!
Lovebonney, wat een prachtig meisje zeg hihi welke vind je fijner? die tijdens je zwangerschap of degene die je nu heb? Ga daar s over praten met Willem. Denk niet dat ie dat leuk vindt maar zo is het ook niks.
In juli weer naar de db en die wou m weer aan zoeits hebben (4e keer in 2 jaar) maar ik denk dat t misschien net zo handig is als tie m zelf krijgt. Waarscheinlijk denkt Willem daar anders over haha

ohja, hij is per 9 juli dus officieel voor 100% arbeitsongeschikt brrrr waardeloos hoor. Maar voor 1 jaar dan weer herkeuren.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:29

arbeidsongeschikt? Hoop niet door de suiker of wel??

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:51

Balen zeg dat Willem nu 100% is afgekeurd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:57

ja op beide vragen. Willem is voor nu (en al 2 jaar dus,zolang er diabetes is geconstateerd) oninstelbaar, heeft geen gevoel meer in handen en voeten en weet niet wat ik hem 5 minuten geleden vroeg.. en nog veel meer. Aan de 1ne kant wel fijn dat de de druk eraf is ,maar aan de andere kant is mijn man die altijd 50-60 uur per week gewerkt heeft wel heel erg incompleet in zijn ogen.Daarnaast hebben we nog steeds geen groen licht van het CBR dus ook nog s amobile in een buitengebied. Pfff
Komende maand gaan we dus van de 1700 netto(reeds 75% van wat het was naar de 16 bruto en na 2 maanden zak je nog verder.. hopenlijk kan ik dus binnekort aan het werk (in duitsland) want hier gaan uitkeringsgerechtigden voor en dat ben ik niet. Lang leven onze rechtstaat en voorzieningen! Mensen pas dus op en kijk heel erg naar wat je verzekerd heb (of je werkgever)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:30

jeejte, wat een verhaal zeg.
Dat zijn de minder leuke verhalen.

Helaas kan niemand wat doen voor je, behalve je een warm hart toedragen. Veel sterkte de komende tijd en laten we toch hopen dat het met Willem beter zal gaan in de toekomst.

Nu jij het erover hebt he, vergeetachtigheid. Is dit bij jullie ook een symptoom? Bij mij namelijk wel. Moet echt alles opschrijven anders vergeet ik het!
Alleen dit heb ik dan weer niet met telefoontjes van het werk. Ik krijg zo'n 50/70 telefoontjes per dag, maar ik weet ze allemaal nog van de afgelopen 2 weken..

of ben ik dan oostindisch vergeetachtig? ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:30

oei, das inderdaad een naar verhaal!
Sterkte de komende tijd en hopen dat je snel een baan vindt.
Ik ben ook heel vergeetachtig! Is dit nou toeval of >;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:49

Calypso84 schreef:
jeejte, wat een verhaal zeg.
Dat zijn de minder leuke verhalen.

Helaas kan niemand wat doen voor je, behalve je een warm hart toedragen. Veel sterkte de komende tijd en laten we toch hopen dat het met Willem beter zal gaan in de toekomst.

Nu jij het erover hebt he, vergeetachtigheid. Is dit bij jullie ook een symptoom? Bij mij namelijk wel. Moet echt alles opschrijven anders vergeet ik het!
Alleen dit heb ik dan weer niet met telefoontjes van het werk. Ik krijg zo'n 50/70 telefoontjes per dag, maar ik weet ze allemaal nog van de afgelopen 2 weken..

of ben ik dan oostindisch vergeetachtig? ;)

Als je veel te doen hebt raak je het ook kwijt he :P
Zelfs bij mij (niet diabeet) is het té triest ik huur alvast maar een appartement op e stage denk ik *dementerende afdeling* -O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:56

Dank jullie wel! We laten de moed niet zakken hoor. We komen er heus wel weer. Soms moet je even gal spuwen ;)
Calypso, Willem vergeet ook alles, maar toen hij nog werkte was dat dus idd hetgeen wat wel bleef hangen.
Als ik hem iets verteld had over een afspraak ofzo, wist ie het niet meer maar wel als hij 36 bomen moest weghalen langs de n366 ofzo. (nu blijft er niks meer hangen hahaha)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:32

Jeetje pipo, dat is best wel even pittig toch! sterkte!
Misschien heb je t wel iets zien aankomen, maar het is wel weer een tegenvaller toch

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:33

Het is gewoon zoo stom dat als je altijd veel heb gewerkt dat je toch zo hard financieel naar beneden valt.
Je wordt op deze manier dubbel zo hard gestraft voor iets waar je niks aan kan doen. En dan moet je je ziekte en beperkingen leren accepteren maar ook nog s je financiele domper. Maar ja we komen er wel weer.
We hadden dit op financieel gebied dus niet zien aankomen. Je krijgt een dagloon in de wia, dat leek heel wat,maar nu we de bedragen weten is het huilen ;) Maar komt tijd komt raad.
Gister zat hij eindelijk een keer een hele dag goed..ging slapen met 10,2 *\o/* Helaas voelt hij zich dan niet goed omdat zijn lichaam gewend is aa hoge waardes. Maar ja, op naar meer van deze dagen.Dan went dat ook wel weer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:28

Pipo, wat een dramatisch verhaal zeg!! En het is inderdaad intens gemeen dat je dubbel gestraft wordt voor iets waar je werkelijk zelf helemaal niets aan kunt doen!
betreft het geen gevoel in zijn handen, wat heeft de arts daar over gezegd??
Ik was een week of 2 terug bij m'n arts. Toen hadden we het er toevallig over (geen gevoel in handen en of voeten) Hij gaf aan dat het tegenwoordig veel minder voor komt dat het dusdanig erg is, dat er niets meer aan te doen is?! Ik heb regelmatig last van tintelende handen/geen gevoel. Nu blijkt dat dus te komen door .. (ja, hoe heet dat ook alweer }:0 ) Komt door verkramping van de pezen (wat bij diabeten veel aan de orde is). Wanneer het dusdanig erg wordt dat het me echt gaat belemmeren, kunnen ze daar redelijk eenvoudig iets aan doen (sneetje erin maken) Zou dat heel misschien nog iets kunnen zijn??
Héél misschien is dit iets voor je man om te proberen!?
Sinds een week of 2 zit in continu te laag met m'n suikers. Dat is iets wat mij dus echt nooit over komt!! (altijd veel te hoog gezeten) Ben na m'n infarct 5 jaar terug wel veel beter m'n best gaan doen en sindsdien zijn de waardes ook echt wel beter (maar dat ging echt moeilijk, omdat ik me bij goede waardes super rot voelde omdat ik altijd zo hoog had gezeten) Maar nu blijf ik eten omdat ik gewoon beneden de 3 kom. Dan ga je zo zitten bedenken wát er dan veranderd is. Het énige is dat ik sinds die tijd van A.. Vogel de Solidage goede vocht huishouding (reinigend) tabletten ben gaan gebruiken (houd, zeker met dat warme weer, best wat vocht vast en hoorde hier goede berichten over) Ik zit nu te twijfelen of het daar aan kan liggen?!?
Misschien dat hij ze eens zou kunnen proberen en dat je kunt kijken of het bij hem ook positief resultaat geeft?!?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:47

Ik zal het overleggen met de internist en db, we moeten 9 juli weer. Maar Willems linkerpols is vastgezet 15 jaar geleden en de ander overbelast en versleten door zijn werk met kettingzagen.Maar vragen kan geen kwaad.
Hij houdt geen vocht vast of zo hoor. (hij is ook niet dik of gezet ofiets) het is een gratepakhuis van 2.08 en 95 kilo. Je weet wel type gespierde spijker :D
Ik heb het ook al voorzichtig geopperd om een continu meter te vragen. Daar staat ie niet negatief tegenover nadat ik zei dat er ook 1 zonder slangetje/verlengsnoer is. Al is dat maar voor een bepaalde periode.
Hee maar dramatisch is het niet, we gaan er niet dood aan en er zijn heus wel oplossingen. We moeten het even verwerken/ een plekje geven. opgeven kan altijd nog ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:50

Vragen kan altijd :D
Ik bedoel ook eigenlijk niet i.v.m. vocht hoor!! Maar stel dat het nu echt zo'n positief effect heeft op de suiker waardes?!?!
ben benieuwd of het wat is zo'n meter en of dat ze er mee akkoord gaan! Fijn dat je man er in het ieder geval positief tegenover staat!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:29

Vandaag alweer stabiel tot nu *\o/* Ik heb Willem net voor het eerst op de sulky meegekregen omdat hij dus wel wil gaan leren mennen om desnoods de kids te paard op te halen... hahahahaha toch iets positiefs eraan :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:08

haha leuk! Brave pony voor de sulky?