Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:31

WenK, goed plan! Even je rust nemen is echt belangrijk. Zeker als je iedere avond om half 10 al ligt te slapen.

Marjolein, het zijn zeker gezellige mensen! Dat is weer 't voordeel, ik heb iedereen zelf mogen kiezen :P Op zich wel een idee om samen een keer dat soort dingen te doen. Ramen wassen, oven schrobben, een keer de tegeltjes in de badkamer doen enz.

Noor, 1.10 :oo Dat is zeker heel hoog! Klinkt wel alsof je al een heel eind gekomen bent samen met je paard.

_Noor

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:43

Dat vind ik nou ook, da's toch hartstikke hoog :Y) Paard kan het makkelijk hoor, maar het is voor mij ook echt een mentale hindernis!!
We zijn aardig op weg ja :j . Heb hem als 4-jarig net zadelmak sprietje gekregen en we zijn in 3,5 jaar tijd aardig opgeschoten (zie onderschrift). Ach, als ie maar blij en gezond blijft maakt het mij allemaal niet zoveel uit!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:34

Brr springen niet aan mij besteed haha veelste veel angst haas.

Weet niet meer wie het was....maar lopen moet je echt met goede schoenen doen.
Niet zo streng zijn voor jezelf wenk... :(:)
Is nergens voor nodig als ik je zo hoor.

Bom hoe is het met je rug?
Jaan..hoe was je wedstrijd .?

Zou vandaag gaan lopen,maar is me echt te koud.
Nu ik weer een paard heb merk ik dat het me moeite kost om 3 keer per week te gaan.
2 keer gaat best dat wel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:41

Die 3e keer hardlopen schiet er bij mij ook vaak in.

Ik heb echt een suffe hangdag vandaag zeg. Pfff... Baal er wel een beetje van. Energieniveau is echt 0. Nja nu even aankleden en met m'n vriend naar de winkel. Zorgen dat ik weer wat energie krijg voor vanavond :P Duurt van 21:00 tot 07:00.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:46

Goeie middag allemaal!

Judith: die fijn mij zijn wel leuk hihi wit met lichtblauw en grijs zijn nog wel een soort van hip zeg maar :P
noor: hihi nou ik vind t al knap dat je L springt haha mij krijg je nog niet eens over 70 cm heen :P( hoewel mijn paard het wel super leuk vind)

Wenk: idd je rust lekker nemen hoor :)

marjoleintje: leuk een nieuwe keuken!

haha tara: een suffe hangdag moet ook kunnen toch ;)

Hier vandaag wel weer fanatiek bezig geweest weer ff twee paarden gereden! En vanochtend ben ik ook nog heerlijk wezen shoppen! 2 nieuwe truien, een vest, jurkje en nieuwe lingeriesetje gekocht! ( en ik ben ook druk met afvallen bezig en kon alles een maat kleiner kopen) Dus ik was helemaal blij :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:47

Ik ben weer terug van een rondje lopen! Ging lekker, scheenbenen (beide) waren wel gevoelig. Maar ik heb rustig gelopen en zo veel mogelijk door de berm gegaan. Ben ooit bij de huisarts geweest met shin splints, die gaf mij als tip om zo'n zacht mogelijke ondergrond te kiezen. Uiteindelijk heb ik 20min hardgelopen, 2 min gewandeld en weer 15min hardgelopen. 5min Inlopen en 5min uitlopen. Dus ik ben in totaal 47min onderweg geweest en heb 6km afgelegd. Ben weer blij dat 't zo ging! Heb nog wel even gekoeld na 't lopen...merk dat dat wel goed doet.

Tara, hopelijk heb je vanavond weer wat meer energie idd. Zal nog wel een heavy nachtje worden, nu maar ff accepteren dat je een hangdag hebt. ;)

Wen, lekker gebadderd?

Scoob, 3x per week hardlopen naast een eigen paard (rijden) vind ik best pittig hoor. Ik vind dan 2x per week wel voldoende. Ik doe dat zelf nu ook ondanks dat ik geen eigen paard meer heb. Probeer daarnaast nog een uur Pilates te doen en natuurlijk maak ik ook lange wandelingen met de hond.

Noor, knap hoor dat jullie al zo ver zijn gekomen, voor mij zou L-springen de top wel zijn denk ik. Haha ik ben ook niet zo heldhaftig aangelegd. :D

Uhm Annika, we hebben geen nieuwe keuken hoor!? Heb 'm alleen gesopt! :) Leuk nieuwe kleding en helemaal als 't een maatje kleiner is, knap hoor!

Ga me nu ff lekker douchen, daarna geb aardappeltjes met gewokte kerriespitskool en een vega groenteburger eten. Jum! :P

Vanavond ff funniest home videos kijken en All you need is love! ;)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:52

Hahaha oeps ik las ff verkeerd :P sorry!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:55

Geeft niets! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:11

Zal bij sommigen mensen best zo zijn als ze de keuken hebben gesopt dat hij dan nieuw is :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:15

Nou bij ons zie je wel dat 't een gebruikte keuken is hoor! Dat vind ik ook niet erg. ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:44

Ja, bad was heerlijk!

Ben na het eten nog een dik half uur met de hondjes weg geweest, lekker ff wandelen. Hoop dat het weer morgen nmeewerkt, dan ga ik morgen lekker lopen.

Marjolein wel lekker gelopen dus. Verstandig dat je zachte ondergrond kiest (niet mul he, das ook niet goed) en dat je koelt. Komt vast goed dan.

Tja Scooby, streng voor mezelf ben ik idd wel, helemaal als ik vergelijk wat ik doe en wat jullie doen. :o

Noor, fantastisch he, als je een paard zo fijn kan opleiden. Heb Lis zelf ook in 3 jaar van B naar Z1 gereden, zo gaaf!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:45

Hi Ladies!! :wave: I am back!! :j Zal morgen even bijlezen.

Nee, ik heb niet geskied, vond het doodeng en heb mijn skipak aan de wilgen gehangen. Jammer maar helaas, voor mij geen wintersport meer. Heb er ook vrede mee, kwam toch tot de conclusie dat ik voorheen de wintersport eigenlijk ook niet leuk vond. Ja, voor 2 dagen, 6 dagen was mij te lang. Heb mij lekker vermaakt met boekjes terwijl de rest aan het skiën was.

Waarom nog zo laat posten? Kom net met vriendlief uit het ziekenhuis, die gaf een enorm heftige allergische reactie op iets. We hebben nog geen idee wat, maar dat mag de HA uitzoeken.
Mijn vriend kreeg het erg benauwd en werd vuurrood in zijn gezicht, wat steeds verder over zijn lichaam trok. Daarna werden al die rode plekken een soort blaren. We waren op visite en daar vlakbij zit een HA-post, ben daar toch even langs gereden, ik vertrouwde het niet helemaal. Eenmaal in ziekenhuis aangekomen, gingen alle alarmbellen af. Hij kreeg een shot met adrenaline ingespoten in zijn ene been en daarna nog iets, volgens mij tegen de allergie zelf, in het andere been. Om de 5 minuten kwam de arts kijken, bloeddruk opmeten, hartslag bekijken. Toen alles weer op normaal niveau zat mochten we naar huis. Zodra hij weer achteruit gaat moeten we terug komen. Hij heeft tevens ontstekingsremmers en nog meer anti-allergie medicijnen meegekregen. Maandag gaan we gelijk naar de HA.
Hij heeft veel last van de spuiten, nu ligt hij lekker op zijn bedje en ik ben klaarwakker _O- Morgen ga ik alle afspraken afzeggen en dan een middagje rustig aan doen, met een rondje hardlopen.
Ik ga nu maar even bij mijn mannetje kijken, vind het zo vervelend als hij zo'n pijn heeft, je voelt je zo machteloos.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:04

Goedemorgen!

Jeetje Fan wat een schrik! Sterkte voor je vriend....

Heb hier alweer een poosje geleerd, hoop/denk dat het er nu wel redelijk inzit, dus een beetje blijven herhalen tot 10 maart en dan moet het vast/hopelijk wel lukken. Strakkies naar stal, 2 paardjes rijden (naja, Lis maar een beetje natuurlijk) en dan vanmiddag denk ik ff hardlopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:22

Jeetje Fan, dat is schrikken! Beterschap voor je vriend.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:43

Tjee fanneke wat heftig van je vriend zeg.
Gaan ze bij de huisarts nu onderzoeken waar hij zo op reageerde?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:24

Phoe, Fan, da's schrikken! Hoe gaat het nu met je?
Wen, fijn dat Lis weer beter loopt, rustig aan weer alles oppakken.
Noor, 1.10 :wow: doe het je niet na, die lompe tink van mij heeft laastst een caveletti doormidden gesprongen, hij landde met zijn achterbeen er precies op := Dus da's nix voor ons :n
Tara, lekker dagje bankhangen op zijn tijd is ook niets mis mee.
Scoob, hoe gaat 't met paardekind? Is ze een beetje braaf?

Verder allemaal lekker aan het lopen, als ik dat zo lees. Goed hoor.

Rug is weer zo goed als over. Had het een maand geleden ook, realiseerde ik mij en dat was een dag of 2 voor mijn menstruatie, nu dus weer.... Eens kijken wat daar tegen te doen is. Lopen heb ik nog niet gedaan, daar begin ik komende week weer mee. Gister wel veel gewandeld, half uur met de honden en eind van de middag naar het centrum, ook een half uur, daar lekker gegeten en toen naar het theater, Musical Jeans. Daarna weer een half uur naar huis gewandeld, genoeg beweging :j Musical was erg leuk, eten erg lekker. Kids naar oma voor 3 nachtjes. Heerlijk rustig :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:54

klinkt als een gezellige avond Bom heerlijk he zo zonder de kids...
Moet kunnen af en toe.
Misschien voor je rug die pleisters die warmte afgeven weet niet zo snel hoe ze heten.
Heb zelf last van de rug als het ineens kouder wordt.

Mijn paarden kind is echt super braaf gisteren gewandeld we zitten direct aan het bos zo ontspannen naast me gelopen en proesten dat ik er bijna zonder zadel was op geklommen.
Ze heeft nu al zoiets ok als jij zegt dat ik erlangs kan dan doe ik dat <3
Ja ben helemaal in love....als dat zo blijft hahaha.
Hoor je mij niet klagen hoor.
Snel een zadel en dan rijden.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:00

Bom, fijn dat je rug over is, maar als het maandelijks terug komt :n

Vriendje heeft alweer praatjes, hij komt net zijn bed rollen. Volgens mij gaat het wel weer. Ga maar eens een bak koffie zetten voor hem. Als het gaat, ga ik even bij Fanny kijken, Teddy verliest al aardig haar winterjas.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:11

Scoob dat klinkt super!
Ik ga die pleisters eens proberen, ben een beetje huiverig omdat ik bang ben dat ik dan meer last van mijn eczeem krijg, wanneer iets gaat broeien en warmwordt. En spulletjes als tijgerbalsem of midalgan kan ik niet tegen, daar krijg ik me toch een jeuk van :n SRL-gelei is het enige wat werkt en ik tegenkan.

Fan, gelukkig dat mannetje zich weer beter voelt, lijkt me wel heel naar om te zien en te hebben. Mijn sTinkie is ook behoorlijk aan het verharen. Gelukkig maar want bij een kwartiertje werken, staan het zweet 'm achter z'n oortjes ;)

En zo'n kidsloos weekend is heerlijk. Die vinden het ook het einde bij oma, leuke dingen doen, beetje verwend worden, alle aandacht krijgen en samen in 1 kamer slapen :j

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:21

Jee Fan, dat was dan een spannend avondje. Fijn om te horen dat je vriend zich nu beter voelt.

Ik heb een rondje gelopen op mijn nieuwe schoenen. Heb netjes naar het advies geluisterd dus een klein rondje in een rustig tempo. En het ging prima, de schoenen bevallen uitstekend. Dus misschien van de week nog een keer een rondje in een rustig tempo en als het dan weer goed gaat mooi weer naar het huidige trainingstempo en afstand!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:26

Leuk Bom, lekker weekendje dus. Duidelijk verhaal van je rug. Wel lastig, want er echt iets tegen doen kun je volgens mij niet.

Gelukkig dat je vriend weer het mannetje is Fan... ;)

Hier heerlijk gereden net. Hard gewerkt, maar daar houd ik wel van. Nu net ff broodje gegeten (dat moet nu zakken) en dan ga ik zo de kou in om hard te lopen, brrr wat een gure wind is het zeg, maar heb verder wel zin om wat te doen, dus dan de kou maar ff trotseren.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:32

Goeiemiddag alllemaal!

Jeetje Fan dat is schrikken zeg! Gelukkig gaat het weer wat beter!

Lekker Bom een weekendje vor jezelf!

MJ: fijn dat je nieuwe schoenen zo bevallen!

Wenk: Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Hard werken is idd niks mis mee toch?

Net een klein rondje gelopen en nu lekker languit op de bank lekker hangen :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:55

Haha heb liever dat mijn paard hard werkt... _O- Maar was wel tevreden hoor. Lis werk ik nu alleen basis stap en draf met zo veel mogelijk rechtuit en de merrie was een beetje heftig (ze wilde alleen maar lang en hard, maar als je haar iets sloot sloot ze extreem door en kwam er niet meer uit). Toen ze braaf was ben ik lekker met een stalgenootje over de weg gaan stappen, over de paard-etende witte strepen heen... :j Haha tr*tje is het.

Ben net terug van hardlopen, ben trots op mezelf. Heb niet heul hard kunnen lopen (9.5 km in 58.04) maar was ook wat benauwd en had veel slijm. Wel een heel mooie tussentijd, maar daarna dus minder omdat ik paar keer half stikte. Maar goed, heb wel flink mijn best gedaan en het was heus wel goed voor me. Zit nu lekker gedouched ff op de bank en ga zo nog wel ff rondje wandelen met de hondjes. Daarna heb ik wel weer even genoeg 'buiten' gehad denk ik, moet natuurlijk wel alvast inhalen voor morgen want dan zie ik niet echt buiten...
Laatst bijgewerkt door WenK op 20-02-11 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:09

Hihi dat bedoelde ik eigenlijk ook kwam er beetje krom uit ja :P Hahah

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:10

haha geeft niet, geschreven tekst is lastig... ;)