Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:03

Als ik al jullie verhalen lees heb ik ook weer zin om te beginnen! Goede stimulans zijn jullie :D
Woensdag begin ik weer, hopelijk ga ik ook weer wat beter in mn vel zitten door het hardlopen. Hielp me begin dit jaar wel :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:19

Roane, you go for it girl *\o/* Zou echt heel graag met je mee willen doen maar dat wordt dan denk ik volgend jaar of voorjaar 2011 Leidsche Rijn halve marathon oid. Wil eerst die 10 km er goed in hebben zitten en dan misschien door als mijn scheenbenen dat ook willen :j

Angela, wat een leuk bericht! Grote opsteker voor jezelf +:)+

Klotsh, Malta!!! Nog plek over in je koffer? 8-)

En ik heb mijn huissleutel altijd aan het touwtje van mijn broek zitten, strik erin en klaar. Foon in mijn achterzak van mijn mobiel en ipod in mijn sportband om mijn arm.

Sak, train jij met gps? of alleen met sensor? stomme ding heb ik nu gekalibreerd maar volgens mij nog steeds niet helemaal goed.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:20

Ohhh wat lekker, Malta!
Geniet er van, lekker naar de zon :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:35

Alleen met sensor hoor :j
Die van mij is wel aardig goed hoor :j alleen gisteren viel ie dus uit tijdens het lopen en daar baalde ik wel even van hoor :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:48

Ik heb m nog steeds niet gekalibreerd, maar ik weet wel aan de hand van de 'pace' hoe hard ik loop zodat ik goed loop, dus daar hou ik me nu gewoon aan :')
Ik moet m nog steeds kalibreren en ben er al weken mee bezig, maar ik loop dan met de runkeeper om te kalibreren op het eind en dan heeft de runkeeper weer niet alles gemeten, dus dan kan ik m weer niet kalibreren :roll:
Maar ik weet ook geen vaste afstanden hier in de buurt :=
Ja de bak op stal is 20x40 _O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:36

Nou da's dan 10x de bak rond, dan heb je 1,2 km gelopen _O-

En waar loop jij dan mee BK? Met iphone of ipod waar je runkeeper op hebt. Heb ook runkeeper, vanaf huis neemt hij mijn lokatie in gps op, zodra ik verder van huis af ga is de verbinding met gps foetsie :roll:

Je zou je rondje kunnen meten op www.afstandmeten.nl

Vanmiddag weer even lopen, 15x1 min wedstrijdnivo met daartussen 1 min wandelen, wordt weer een pittige training.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:34

Fanneke: eng zeg! Volgens mij had die vent gewoon zin in een mooi uitzich voor zich dat ie daarom achter je bleef rennen.

Ik neem bijna nooit een sleutel mee omdat m'n ouders wel thuis zijn maar als ik alleen thuis ben haal ik de sleutel van de sleutelbos en stop hem in een zakje achterop mijn hardloopbroek (speciaal sleutelzakje).
Als ik m'n jasje aan heb doe ik m'n telefoon in de jaszak maar als ik in de zomer in een shirt loop heb ik geen telefoon bij me.

Angela: leuk zeg zo'n compliment :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:43

Als mijn vriend zijn telefoon niet nodig heeft dan neem ik zijn iphone mee met runkeeper, maar dat is meer om dus te kalibreren een keertje :+
Maar zodra ik ook maar één stap in het bos zet is ie alles kwijt, of onder een bruggetje of whatever. Beetje irritant.
Ik ga idd de volgende keer een route over de weg lopen, dan kan ik hem op afstandmeten.nl checken en kalibreren.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:47

@Pebblesther, mooi uitzicht op de dansende vetrollen _O- Was eindelijk van het gevoel af, dat ik werd achtervolgd, want dat was ik zelf! _O- Ach ja er zijn mannen die ronde vrouwen opwindend vinden. :')

Ik ben ook aan het kijken naar een hartslagmeter met gps, ik weet dat Bom er ook een heeft. Wat is kalibreren? :o? Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:52

Fan, Bom heeft er geen :n want die werkt niet en ik loop ook niet met hartslagmeter. weet wel dat de aldi of lidl er deze week een in de aanbieding heeft.

nog een maand en dan mag ik een nieuwe foon uitzoeken, een met gps en android of zo, en gratiesj bij een abo.

kalibreren is dat hij de juiste afstanden meet bij het zetten van jouw voetstappen. de een neemt kleine passen de ander grote. als hij grote zou rekenen terwijl jij kleine passen neemt dan heb je veel km's afgelegd terwijl dat niet zo is. snappie? doetie dus bij mij, neem maar kleine pasjes met mijn korte pootjes (1.64 m). Volgens nike+ heb ik dan 5 km gelopen terwijl ik op afstandmeten. nl maar net aan de 4 kom.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:58

Dat heb ik hetzelfde :j
(geen korte pootjes, wel kleine pasjes :+ )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:09

Vind ik ook altijd zo oneerlijk, iemand met langere benen kan veul makkelijker de 10 km lopen dan ik met m'n korte pootjes. Ik moet 5 passen maken terwijl een langer iemand er maar 3 hoeft!

Ik geloof wel dat vandaag een fijne dag is... :j
* Mijn neusriem bleek te maken, dus ipv een nieuwe van veul geld koste het me enkel een reparatie van €5,-.
* Ik krijg bericht dat ik een stapje verder ben voor iets wat ik heel graag wil gaan doen
* Mijn baas belde, dat ze mijn contract aan het voorbereiden is

:j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:13

Wen +:)+ Soms is het leven toch best leuk :j

Ik heb nog een opleidingsbudget van 1500 euri staan voor dit jaar en zit erover te denken om iets van een assertiviteitstraining te gaan doen. Iemand tips? Wel ergens op lokatie en geen thuisstudies, heb die discipline niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:15

hetbommeke: ik heb een assertiviteitstraining gedaan via een psychiatrische instelling welke ook trainingen en cursussen gaf voor het bedrijfsleven. Buro van Roosmalen heette het geloof ik. Ik weet alleen niet of die ook vestigingen bij jullie in de buurt hebben.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:24

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:41

Wij krijgen dat allemaal binnen de organisatie aan geboden. Wij hebben namelijk een project lopen: Professionalisering managementassistentes en daar krijgen we heel veel trainingen voor, erg leuk.

Ik ga eens even op afstandmeten.nl nameten wat ik gisteren heb gelopen en dan ook maar een kalibreren :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:48

Nou moet zeggen die van mijn klopt wel aardig hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:57

Ik ga vanavond weer trainen, heb er zin in!

Ik ben nu nog druk aan het studeren, dus strakjes lekker mijn koppie leeglopen. Heerlijk. Maar eerst even naar de apotheek, heb net voor een genant probleem de huisarts gebeld, gelukkig hoefde ik niet langs te komen. Het is een genant probleem mede veroorzaakt door het vele sporten. Schaam me dood, maar het zit me zo hoog dat ik het toch even van me af schrijf.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:58

Tja nu wil ik wel weten wat er aan de hand is :o
Maar wel rot als het genant is want dan ken ik je gevoel.

Ik vond trouwens een ingegroeide teennagel al genant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:01

vaginale schimmelinfectie Door het sporten veranderd blijkbaar je zuurgraad en door het zweet en soms schurende en broeiende kleding krijg je dat. Net zoals met maandverbandjes of inlegkruisjes sporten. Ik kreeg het advies om altijd tampons te gebruiken. De laatste 2 dagen van mijn menstruatie issie bij mij minimaal en gebruik ik dus wel eens inlegkruisjes of een klein maandverbandje.

Volgende week moet ik ook met mijn eeltpoten naar de pedicure, vind ik ook genant trouwens..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:17

Meiden, dank voor de tips, ga ze 'ns bekijken. WenK, jullie clubje misschien?

Ik ga ook even hier bij onze Academy kijken wat zij te bieden hebben. Hebben hier een samenwerkingsovereenkomst met Schouten en Nelissen.

Angela, sterkte!

En ik zit meestal zondags met mijn pootjes in een teiltje om het eelt te weken en eraf te bikken :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:20

hetbommeke schreef:
Meiden, dank voor de tips, ga ze 'ns bekijken. WenK, jullie clubje misschien?
Ik ga ook even hier bij onze Academy kijken wat zij te bieden hebben. Hebben hier een samenwerkingsovereenkomst met Schouten en Nelissen.

Angela, sterkte!

En ik zit meestal zondags met mijn pootjes in een teiltje om het eelt te weken en eraf te bikken :=

Ja klopt. En het is echt een leuke training, heb er vast wat stukjes uit zitten lezen, heel interessant.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:28

Oh joh Angela, dat valt wel mee toch? Al zou ik het ook genant vinden om daar voor te bellen :')

Heb het echt een beetje gehad voor vandaag, %##$*)(*$%# website over de nieuwbouw :n Morgen ga ik het opnieuw proberen :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:16

sorry, nie bijgelezen....

Nog steeds niet fit, maar ga vanavond gewoon lopen. Heb t ff helemaal gehad! Strontchago, moe, kapot, vol....Veel slechter kant niet worden, dus ga ff hoofd leegmaken!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:47

Wat k*tdag!!! :( Had vandaag echt een zeikklant aan te telefoon. Wilde niet luisteren en werd heel onredelijk. Uiteindlijk noemde hij mij stom. -:(- Toen heb ik gezegd: meneer, als u mij stom vindt, dan zijn wij nu uitgesproken, ben er klaar mee en ik heb opgehangen!! -:(-. Heeft hij één van de directeuren opgebeld en die belde mij boos op. Gelukkig zat ik in gesprek :\
Er zat een fout in ons systeem, terwijl ik hem heel normaal vroeg of de informatie klopte, en ook uitgelegd dat ons systeem niet naar behoren werkt, zeg ik toch niets geks? Maar hij luisterde gewoon niet en begon alleen maar door te drammen. Pfff, voel mij er echt rot onder, en ook dan werkt bij mij het tomatensyndroom.

Ga even snel mijn werk afmaken en dan snel naar huis! :)