gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:48

Als je t maar laat !!!! Zeker door hun niet hoor :(:)

Is er echt geen mogelijkheid dat je ergens anders heen gaat ?
Zijn er geen mogelijkheden ?

Lijkt me dat jou welzijn voorop hoort te staan

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:50

ik zit klem, ik weet het niet meer...

het enige dat ze hier zeggen is dat ik op mijn kamer moet gaan zitten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:55

is er iemand van familie/vrienden/misschien zelfs kennissen, die eens behoorlijk boos kunnen worden daar ?
Of ergens aan de bel trekken als hulpkreet voor jou ?

Straks doet er iemand domme dingen en is het te laat :(:)

Kijk dat het niet altijd even fijn en leuk is kan ik begrijpen, maar zo ongelukkig zijn ..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:04

Ik weet niet of ik daar iets mee op zou schieten... Ze hechten hier heel erg aan eigen veranntwoordelijkheid, dus ook van mij.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:06

maar als je zelf dan aangeeft weg te willen omdat je dit niet kan of teveel verantwoordelijkheid vind of ... ?

Probeer nu je rust te pakken an wat te slapen, was gisteren ook al laat :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:09

Dan is daar het overschatten weer, ze zijn er van overtuigd dat ik het wel kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:06

Je zit daar op vrijwillige basis toch of niet Broem?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:27

Wat een waardeloze instelling daar Broem...

En wat als je nu gewoon naar huis gaat?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:22

Ik zit hier vrijwillig ja.

Als ik nu naar naar huis zou gaan. Ik weet niet wat er dan zou gebeuren, denk niet dat er iets goeds uit voortkomt. Aan de andere kant wil ik het ze ook laten zien, ze hebben hier nog nooit gezien waar ik precies tegen aanloop. Ze hebben me alleen een keer overstuur gezien toen pollewoppy zich van het leven had beroofd, maar ze hebben mijn boosheid nooit gezien. Die hebben alleen mijn ouders, grootouders en vriend gezien. Als ze nou eens echt zouden kijken en zien, dan konden ze zien hoeveel moeite ik met mezelf heb. Ik denk alleen dat het ze weinig kan schelen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:37

Ik heb het idee dat ze het gewoon niet willen zien daar.

En zijn er buiten De Wende nog andere klinieken waar je je zou kunnen inschrijven? Wellicht dat er eentje bij zit die wat sneller plek heeft?
Zo doorgaan werkt namelijk ook niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:42

bromfiets schreef:
Ik zit hier vrijwillig ja.

Als ik nu naar naar huis zou gaan. Ik weet niet wat er dan zou gebeuren, denk niet dat er iets goeds uit voortkomt. Aan de andere kant wil ik het ze ook laten zien, ze hebben hier nog nooit gezien waar ik precies tegen aanloop. Ze hebben me alleen een keer overstuur gezien toen pollewoppy zich van het leven had beroofd, maar ze hebben mijn boosheid nooit gezien. Die hebben alleen mijn ouders, grootouders en vriend gezien. Als ze nou eens echt zouden kijken en zien, dan konden ze zien hoeveel moeite ik met mezelf heb. Ik denk alleen dat het ze weinig kan schelen.

Kan je dat dan niet op een kaart zetten ofzo dus dat je het niet hoeft te vertellen, maar dat je aangeeft dat je niet weet hoe je met je eigen boosheid moet omgaan; hoe deze te "handelen" en hoe deze te voorkomen en dat je daaar nu juist heeeeeel graag hulp bij zou willen. Ook al lijkt het alsof je dat zelf al zou kunnen. Sterkte.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:50

Ze kwamen net op mijn deur kloppen om te vragen of het wel goed ging... Uitkomst was dat alls ikhet niet weet, zij het ook niet weten. En ik ben een volwassen meid, ga zomaar door. Het liefst zou ik alles hier kort en klein slaan inclusief de kerstbomen die ze net op hebben gezet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:08

Daar heb je echt wat aan he, aan zulke hulpverleners.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 13:32

ik heb om half 5 dat gesprek met winnie en esther...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:41

Maar als jij niet duidelijk aangeeft hoe het nu echt gaat en zegt dat je het zelf niet weet, hoe moeten zij dan ruiken hoe het écht gaat?
Geef duidelijk aan dat het van binnen heel erg slecht met je gaat en dat je heel erg graag hulp wilt, in welke vorm dan ook!! Geef hun ook de mogelijkheid om je te helpen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 13:47

Dat heb ik gedaan, voor zover ik kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:54

Ja vrijwillig verblijf maakt het er niet makkelijker op, het personeel zit ook aan restricties gebonden, bij patiënten met een vrijwillige status kan en mag je nou eenmaal zo weinig.
En ik vrees dat het personeel daar nu ook wel tegen aan loopt.
Maar, en daar schort het er vaak aan, dat geef ik toe... personeel is en durft vaak niet eerlijk te zijn tegen patiënten. (kom ik heel vaak tegen). Dat zit er in gebakken, is het cultuurtje... weet het niet.
Is er iemand van het personeel waar je wel een klik mee hebt Broem?
Kan je niet proberen om daar een gesprekje mee te hebben, en zet bijv. eerst dat wat je voelt, wat je boos maakt, op papier. En vraag ze dan om eerlijkheid.
Wat ik merk, is dat personeel vaak niet eerlijk durft te zijn omdat ze bang zijn dat de patiënt het niet aankan, maar het tegendeel bewijst zichzelf wel vaak ;)
Je geeft het zelf ook al aan, dat het vertrouwen minimaal is... kan ik me voorstellen, door je borderline en door je ervaringen. En vaak houdt het personeel dit zelf in stand...

Misschien is het te proberen in het gesprek straks? Dat je aangeeft dat ze eerlijk tegen je moeten zijn...
En trouwens, dan ga je toch uit je dak? Sla je de boel kort en klein....nieuwe spullen krijgen ze wel weer hoor.
Als ik merk dat een patiënt al tijden op het randje zit, heb ik altijd liever dat hij/zij knalt...dan is het er tenminste uit...
Of voelt het daar niet veilig genoeg om even lekker uit je dak te gaan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 14:02

ik weet het niet kanelly,ik ben vooral bang voor mezelf en voor wat ik kan doen. Ik weet niet of ik me in kan houden en aan de andere kat of ik het wel kan zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:05

Als je je niet in kan houden...wat gebeurd er dan? Waar ben je bang voor dan?
Stel je zegt het wel, waar ben je dan bang voor?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 14:09

ik krijg een rood waas voor mijn ogen en ik weet dus niet wat ik doe... Misschienn stort ik wel helemaal in, misschien word ik agressief en sla ik die psych idd voor d'r appel, misschien vlucht ik wel uit de situatie en rijd ik mezelf dood tegen de eerste de beste boom.... Ik weet het niet en juist daar ben ik bang voor, dat ik de controle over mezelf verlies.

En als ik het wel kan zeggen kan er hetzelfde gebeuren als zij vervelend reageert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:22

Ja, ik snap je....
En dan is het dus klote dat je vrijwillig zit.
De eerste optie is poedersuiker, tweede ach..oliebol happens, de derde optie is natuurlijk helemaal niet goed.
Maar ja, als jij in alle staten bent en weg wil...moeten ze je in principe laten gaan en dat is het poedersuiker. En dat weet je natuurlijk ook en daar komt je angst denk ik ook vandaan of niet?

Ze kunnen je daar dus niet de veiligheid bieden die je nodig hebt als je de controle verliest, zeg ik het zo goed en begrijp ik je zo een beetje?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:26

hoe laat heb je dat gesprek?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:29

bromfiets schreef:
ik heb om half 5 dat gesprek met winnie en esther...

;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:05

Sorry overheen gelezen :P.

maar bromfiets, ik denk dat het nu toch echt eens tijd wordt dat jij zelf duidelijk bent over het feit dat je HULP nodig hebt! Je zit daar op vrijwillige basis, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen hulp nodig hebt.

Je schreeuwt om HULP maar niemand hoort het omdat je van binnen schreeuwt. Het komt er niet uit!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:39

Hebben ze geen sportzaal waar je je agressie kwijt kan op een boksbal o.i.d. gewoon even lekker van je af meppen?
Misschien kan je op die manier op een gecontroleerde manier je gevoelen uiten zonder te moeten praten.
:(:)