De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:49

Oh een co-infectie????

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:50

juudii5 schreef:
Oh een co-infectie????

Jep
maar 9/10 jaar geleden heb ik het via een kat gekregen.. nu dus via een teek (Die op een besmette kat moet hebben gezeten)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:51

Oh jeetje..
Nou wordt het bij mij ook meteen aangepakt :P
Moet er nog wel even aan.. aangezien deze wel redelijk werkt :D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:53

juudii5 schreef:
Oh jeetje..
Nou wordt het bij mij ook meteen aangepakt :P
Moet er nog wel even aan.. aangezien deze wel redelijk werkt :D

Ja idd ik vind ook dat ie werkt.. ik ben aanzienlijk minder moe iig.... en veel pijnklachten zijn minder

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:04

Nou ik dus ook..
Sinds ik deze AB gebruik rust ik smiddags niet meer.. hou het langer vol :)
Echt heerlijk!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:36

Dit zijn hoopvolle berichten! :D Ik moet het 10 dagen slikken, dan 10 dagen niks en dan 6 weken Zinnat.

Heeft ook iemand ervaring met Zinnat?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Nee dat ken ik niet... sorry!
Maar tavanic ben ik idd erg tevreden over :D!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:06

_Rapido_ schreef:
Dit zijn hoopvolle berichten! :D Ik moet het 10 dagen slikken, dan 10 dagen niks en dan 6 weken Zinnat.

Heeft ook iemand ervaring met Zinnat?

volgens mij heb ik die wel eens ooit gehad voor bronchitis of keelontseking ofzo... weet t niet kmt me bekend voor, of mijn moeder heeft hem weleens

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:27

slik zinnat vanaf juni, wat wil je weten?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:33

Anya schreef:
slik zinnat vanaf juni, wat wil je weten?

Of je merkt dat de klachten verminderen ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:57

ja absoluut, heb zinnat 500 twee keer daags. En Plaquenil (ook twee keer daags). Ik ben erg opgeknapt. eerste maanden onafgebroken. Nu drie weken slikken en één week rust afwisselend. Vanaf juni dus. Het gaat echt beter met me.

Leverfunctie wordt wel getest met regelmaat. En bloedbeeld. Ziet er prima uit. Het levert wel na verloop van tijd een vieze smaak op in je mond die bijna niet weggaat. Ik heb daar wiebertjes en tictac voor

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:51

En jullie worden allemaal door een ABNG arts geholpen?
Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat er geen verbetering komt in het reguliere.
Kan me daar echt kwaad over maken!
Niet iedereen heeft ween ABNG arts in de buurt.
Moet je ook nog steeds een hele afstand reizen wat extra kosten met zich mee brengt en veel zelf betalen.....en dat enkel omdat je ziek bent!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:54

Ìk word idd door een ABNG arts geholpen.
Die zit bij mij helaas niet in de buurt.. moet er een uur voor rijden.
Klopt, vind het ook schandelig.. maar ben blij dat deze me wel wilt helpen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:07

En is dat dan in samenwerking gegaan met je HA?
Mijn huisarts neemt het allemaal niet zo serieus en dan voel ik me best in de steek gelaten want zij weten dat ik al jaren met allerlei klachten loop (ruim 20 jaar) en nu het in het alternatieve eruit is gekomen dat ik chroniche lyme heb word dat eigenlijk weg gewimpelt.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:08

Neeee
Mn HA zei letterlijk dat hij het zat was en ik niet meer mocht komen.
Heb nu een nieuwe HA, hij weet van mn ABNG arts, maar moet er niet veel van hebben.

Jups hier dus ook... schandalig!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:16

Wat voel je je dan onbegrepen he???
Ik heb nu heel sterk dat als ik iets mankeer liever maar niet meer naar de HA ga omdat ik me gewoonweg niet serieus genomen voel.
Het is voor hen sowieso makkelijk omdat ik ook bipolaire soornis heb dus als ze zo snel iets niet weten en ik kom er vaker op terug dan word er tussen de regels door gezegt dat het waarschijnlijk tussen mijn oren zit.
Nou, dat verschil ken ik heus zelf wel aanvoelen.

Maar lyme is toch geen wereldvreemde ziekte meer dan denk ik....waarom springen artsen daar niet op in???
Het komt tegenwoordig zo veel voor, daar moetemn ze dan toch over bijgeschoold worden zodat ze patienten goed kunnen helpen?
En waarom nog steeds alles via die achterlijke richtlijnen???
Dat is allemaal zo achterhaald!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:27

Ik deel je frustraties Onassa. Mijn huisarts werkt helemaal niet mee, dus ik ga er gewoon niet meer naar toe. Ik regel alles met mijn ABNG arts, die overigens ook 5 kwartier rijden van mijn huis af zit.

Ik heb net alle bedragen opgeteld wat ik uitgeven heb in 2010 aan behandelingen, medicatie, benzinegeld, testen etc. schrikbarend! 8)7 want ik heb maar liefs 18.000 euro uitgegeven in 1 jaar tijd. Daarvan heb ik maar 980 euro terug ontvangen van mijn zorgverzekeraar, de rest moet ik voor 1 april dus allemaal bij de belastingdienst gaan claimen, en krijg je nooit allemaal terug.

Mijn hemel daar had ik toch een hoop andere leuke dingen voor kunnen doen.
De eerste rekeningen voor 2011 stromen ook al weer binnen.

Wat is het toch een klote ziekte!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:30

Mijn huisarts zag mijn EM, die zei zo heb je een teek gezien? Ik zo nee, hij zo nou dan heb je hier 5 dgn doxy (100mg) en dan zal t wel niks zijn want je hebt m niet gezien.. fijne vent haha

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:31

Issy schreef:
Ik deel je frustraties Onassa. Mijn huisarts werkt helemaal niet mee, dus ik ga er gewoon niet meer naar toe. Ik regel alles met mijn ABNG arts, die overigens ook 5 kwartier rijden van mijn huis af zit.

Ik heb net alle bedragen opgeteld wat ik uitgeven heb in 2010 aan behandelingen, medicatie, benzinegeld, testen etc. schrikbarend! 8)7 want ik heb maar liefs 18.000 euro uitgegeven in 1 jaar tijd. Daarvan heb ik maar 980 euro terug ontvangen van mijn zorgverzekeraar, de rest moet ik voor 1 april dus allemaal bij de belastingdienst gaan claimen, en krijg je nooit allemaal terug.

Mijn hemel daar had ik toch een hoop andere leuke dingen voor kunnen doen.
De eerste rekeningen voor 2011 stromen ook al weer binnen.

Wat is het toch een klote ziekte!

Ja het is niet normaal wat het kost.. medicijnen al die rommel wij krijgen ook niks vergoed, zag net op mijn doosje tavanic staan 31,88 voor 10 tabletten lekker dan...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:33

OOhhh Issy!!!!
Dat mag toch niet gebeuren!!!
Wat een bedrag.....ik schrik daar heel erg van!
Ik zou dan nooit op kunnen hoesten.
Maar het is toch onacceptabel, je betaald je maandelijks al scheel aan ziektekosten en dan krijg jij zo'n bedrag er nog overheen.....ik heb er geen woorden voor!
Steeds weer blijf ik me erover opwinden!
En kon je er maar wat tegen doen....maar je staat zo machteloos!
En dan vooral die arrogante houding van de meeste HA, dat steekt nog het meest!
Ik vraag me dan echt af....zitten die er alleen maar voor griep patienten ofzo??!!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:26

Anya schreef:
ja absoluut, heb zinnat 500 twee keer daags. En Plaquenil (ook twee keer daags). Ik ben erg opgeknapt. eerste maanden onafgebroken. Nu drie weken slikken en één week rust afwisselend. Vanaf juni dus. Het gaat echt beter met me.

Leverfunctie wordt wel getest met regelmaat. En bloedbeeld. Ziet er prima uit. Het levert wel na verloop van tijd een vieze smaak op in je mond die bijna niet weggaat. Ik heb daar wiebertjes en tictac voor

Dat klinkt wel hoopgevend. Na hoeveel dagen/weken/maanden voelde je verbetering? Ik heb trouwens ook dezelfde dosering als jou, 2x 500 mg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:11

na een maand of twee begon ik verschil te merken. Ging wel heel langzaam. En sommige klachten verdwijnen zo langzaam dat het weer niet eens opvalt dat ze wegzijn. Tot je opeens denk: hé dat had ik toch ook..

Issy wat een bedragen..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:14

Jemig wat een bedrag !! Waar moet iemand dat vandaan halen ? Echt te absurd voor woorden, kan me er ook zo kwaad over maken....Waarom word hier niets aan gedaan ? Zijn er uberhaupt collectieve akties die ondernomen worden door lymepatienten ? want dit kan toch gewoon niet waar zijn ?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:51

Hallo!
Hoe gaat het hier?
Ik heb nu vreselijke pijn in mn rechter arm.. zeurende/verdovende pijn..
Eerst was het links, nu rechts.. snap er geen donder van.. ook niet wat ik er tegen moet doen..
Rot lyme

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:03

zo ik ben weer terug van vakantie, lekker een weekje wintersport. Ben wel 2 dagen goed ziek geweest en in de bus dacht mijn vriend echt dat hij een arts moest bellen. Ik had hele hoge koorts en omdat ik ook cinnarazine had genomen was ik behoorlijk aan het ijlen. Halverwege de week nog een dag flink ziek geweest, maar voor de rest ging het heel goed.
6 februari krijg ik de uitslagen, ben heel benieuwd of daar wat uit komt. Ik moest deze maand ook mijn temperatuur bijhouden van de arts. Daar schrok ik toch wel een beetje van. Ik zit eigenlijk iedere avond rond de 38 graden en als ik me niet lekker voel toch al gauw 38,5 of hoger. 's Ochtends is het beter, maar dan toch nog vaak 37,7 ofzo. Lijkt me toch nog te hoog, zeker als ik naar mijn temp. van vroeger keek. Dan zat ik eigenlijk altijd onder de 37. Is dat bij jullie ook zo?