Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:59

€ 10,- :j

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:55

voor de MTB'ers: as zaterdag is de opening van het parcour in vlaardingen!! Zijn fietsclinics, marianne vos is er enz. Ziet er wel leuk uit!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:56

Vandaag (lees=zaterdag) nog even lekker een rondje met de mountainbike gedaan op het parcours in Noordwijkerhout, heerlijk. Was na de Ardennen weer de eerste keer :o Gewoonweg geen tijd gehad om alles bij elkaar te pakken en op stap te gaan. Blij dat we (vriendlief en ik) vandaag de keuze gemaakt hadden om al het andere opzij te zetten en lekker te gaan fietsen..

Het weer was ons ook goed gezind *\o/*

Jullie nog fanatiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:53

Nee, ik ben net niet helemaal gestopt. Maar echt veel fietsen doe ik niet meer op dit moment, ik ga nog 1 of 2x per week naar de manege (16 km) op de fiets en terug. De duisternis neemt al mijn motivatie om veel te fietsen weg. :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:41

Ik heb zeer weinig gefietst. Ik werk fulltime en fiets liever niet in het donker. Op mijn fiets naar mijn werk heeft geen zin, want dat is 3 minuten. In het weekend valt het weer vaak tegen.

Ik start in januari een nieuwe baan in Nijmegen waarbij ik voordelig een sportkaart kan nemen. Ben van plan dan twee a drie keer in de week te gaan spinnen om mijn conditie en kracht op pijl te krijgen voor het nieuwe seizoen.

Er schijnt in nijmegen ook een wielerclub voor vrouwen te zijn. Ik ga daar zeker eens een kijkje nemen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:25

Shiloh ik zie dat je nog student bent volgens jouw profiel. In Nijmegen zit ook een leuke studentenvereniging (ook met veel vrouwen), hele leuke vereniging. Ik ben afgelopen zomer met een gedeelte op vakantie geweest.

Hier geen tijd en geen zin. Begin januari gaan wij verhuizen en dan zitten we 1,5 km van de Loonse en Drunese duinen af. Dan wil ik eigenlijk wel een mtb/crossfiets erbij kopen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:16

Nee, ben geen student meer, moet dat nog aanpassen. Ga een PhD doen, maar volgens mij mag je daarmee niet bij die studenten vereniging. Eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Het wordt tijd dat ik het echte volwassen leven in ga en het studenten gebeuren een klein beetje achter me ga laten.

Wel bedankt voor de tip though!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:52

Die vrouwen fiets club hier in Nijmegen heet volgens mij 'langszij'. Collega van mij fietst daarbij. Ik heb ook erover zitten denken om erbij te gaan.
Ik heb al lang niet meer op de race fiets gezeten. ... wel iedere dag op mijn gewone fiets naar het werk. Maar ja 8km enkele reis stelt natuurlijk niks voor :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:55

Zondag stond er nauwelijks wind, was het niet bewolkt en de temperatuur was lekker. Ik heb dus weer 42 km gefietst. :D Het is 's avonds nog steeds heel vroeg donker dus verder ga ik vooral nog met de auto, naar de manege fietsen is niks aan in de kou en in het donker.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:09

Ik ben uitgenodigd om volgende week woensdag in Valkenburg een racefiets met di2 schakelsysteem (elektrisch schakelen), 11-speed en schijfremmen te gaan testen. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:54

Gaaf Homiafortuna! Laat maar weten hoe het was, ben wel benieuwd.

Ik heb niet meer zoveel gefietst, afgelopen zondag met een groep in Best mee geweest, alleen na 50 km 36 km/u kon ik het helaas niet meer volhouden en ben ik de laatste 25 km met mijn maatje rustig teruggefietst. Wel spin ik nog 2 keer in de week, maar vind op de weg fietsen zoooo veel fijner!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:17

Ik fiets ook wat minder momenteel, maar heb toch gelukkig de afgelopen weekenden elke keer wel 1 dag tijd gehad om even te fietsen.
Vooral mountainbiken op verscheidene parcours, maar vandaag weer eens op de racefiets gestapt.

Nouja racefiets, we hebben gisteren het racefietsstuur vervangen voor een recht stuur en gewone schakel en remhendels,
waardoor ik een stuk lekkerder gefietst heb vandaag. Dus ik ben weer helemaal blij.
Nu maar hopen dat het weer ons nog een beetje gunstig gezind blijft en we af en toe nog eens de fiets kunnen pakken :D .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:51

Ik heb vandaag ook sinds lange tijd weer eens lekker gefietst! Mijn conditie was echt helemaal weg! maar het was wel erg lekker!

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:39

Ik kom me ook weer eens melden. Zo te zien is dit topic het afgelopen jaar actiever geweest dan ikzelf, ik ben helaas weinig aan fietsen toegekomen. Een aantal blessures (gelukkig niet door het fietsen) en daar tussenin vaak te druk met studie en werk. Ik had het plan om half januari weer op de fiets te kruipen, maar helaas kwam er weer wat tussen (heb ik voor het eerst in jaren weer eens een paard in handen, trekt die daar gelijk 2,5 meter halstertouw doorheen).

Veel mooie en veilige kilometers allemaal!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:50

Mijn slot is doorgeslepen gisteren! Eindelijk! Was de sleutel kwijt hahaha. Nu nog even de ketting smeren en ik kan weer op pad!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:54

Ik heb vandaag een MTB gekocht dus ik kan me nu ook in de duinen gaan vermaken :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:56

Hee, mag ik me hier ook melden? Ik heb sinds een tijdje een mountainbike en probeer minimaal 2 keer in de week een flinke ronde te fietsen, later ga ik wel écht het bos en een écht mountainbike parcour rijden, maar eerst even met die versnellingen leren omgaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:11

Ik heb zin om mijn dunne banden er weer onder te doen en snel te gaan, hopen dat het niet meer gaat vriezen. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:21

Super SplashIsLief! Lekker fietsen!

eclair98: Lekker veel kilometers maken... Dan komt dat vanzelf goed.

Maarten1987: Snap ik, hoop op hetzelfde!

Ik mag nog 4 weken niet fietsen ivm polsoperatie. Daarna heel rustig opbouwen. Mis dus wel de start van het seizoen bij de club, hoop dat ze niet al een te goede conditie hebben als ik mag instromen, anders kan ik ze dadelijk niet meer bijhouden!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:23

Pffoee. Ik heb al zo lang niet meer gefietst, laatste keer was volgens mij in juni 2013 :=
Elke keer als ik de schuur in loop, zie ik mijn racefietsje staan en denk ik "Ik moet echt weer gaan fietsen!".

Kan helaas pas als het weer warmer is, omdat ik geen kleding heb voor koud weer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:41

Ik heb gister toch maar gefietst. Het was zonnig, 10°c en er stond redelijk veel wind. Eerst de banden omgewisseld voor dunnere banden en toen stukje naar Haren toe. Ik wilde naar mijn zusje in Haren fietsen maar helaas nam ze net een andere weg, pas toen ik al vrij ver was reageerde ze eindelijk op mijn telefoontje en bleek dat ze de andere weg genomen had. Toen maar weer terug gefietst, kostte me iets te veel energie. Valt nog mee voor de eerste keer. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:34

Ghostattack: Marktplaats afspeuren dan! Of even naar de fietsenwinkel...

Ik mag nog even niet fietsen ivm een operatie aan mijn pols, maar vandaag wel de nieuwe clubkleding kunnen ophalen. Kostte weer een hoop geld natuurlijk, maar goed, tis voor het goede doel, en anders mag je niet mee fietsen. Als het goed is gaat het ook wel even mee. Ook een helm erbij kunnen aanschaffen van 90 euro voor 25 euro, fietsclub sponsort een deel, dat is wel fijn! Nu hoop ik heeeel snel weer te kunnen fietsen!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:01

Afgelopen vakantie een aantal kilometers gemaakt op de hoge veluwe, niet heel spannend.

Ik krijg alleen !/;:&/:;' pijn in mijn polsen en vanmiddag ook in mijn armen. Hoe kan ik dat oplossen?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:15

Waar doet het precies pijn? En heb je het alleen tijdens het fietsen of ook naderhand?
Is je houding goed? Anders eens laten checken bij iemand die er verstand van heeft.
Ik heb last van mijn polsen gekregen en ben daar nu ook aan geopereerd, bij mij is het niet duidelijk of het van het fietsen komt, maar met fietsen had ik er wel last van.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:57

Ik weet eigenlijk niet hoe je moet zitten op zo'n ding, een goede impuls aankoop om zo maar te zeggen :+ Naderhand geen last ervan. In mijn polsen is het moeilijk te beschrijven, maar in mijn armen verzuurd de boel helemaal. Ik ga eens zoeken op internet bij iemand bij ons in de buurt!