[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:40

johanne schreef:
Ik heb een vraagje, en dacht misschien weten jullie wel een antwoord.
Ik slik al jaren de pil, en altijd netjes optijd.
Nu ben ik de laatste keren wel ongesteld geworden, maar dan super ligt. Normaal dus op maandag nu op dinsdags en nu was het echt heel weinig en vandaag ook heel weinig.
Nu had ik voor de zekerheid al een zwangerschaps test gedaan, met de uitslag niet zwanger.
Het kan toch niet zo zijn dat je ineens na meer als zeven jaar ineens heel weinig ongesteld word?

Is het van rood naar roze gegaan :D
Maar dat kan hoor, ik heb een spiraaltje gehad en daarna ben ik nooit meer zo ongesteld geworden als vroeger.
Heb het na gevraagd aan mijn HA en zij zei dus dat het kan veranderen naarmate je ouder wordt.

Kimmess

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:26

johanne; ik heb het ook ergens gelezen, als je langer de pil gebruikt, kan het minder worden en soms zelfs helemaal weg gaan.. lijkt me beetje onlogisch haha, maar heb het ergens gelezen of gehoord..

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:01

Hallo, ik kom even binnenvallen hier. Ik heb een vraag over de pil. Ik slik al vanaf mijn 14e Ethynilestradiol/ levonorgestrel. Ik heb op internet klachten gelezen waar ik ook mee te maken heb (stemmingswisselingen, moe, hoofdpijn, afentoe valt mijn zicht van een oog weg) ik denk misschien dat het beter is om eens een andere pil te proberen maar wat ik me afvraag is. Kan het zijn dat ik dan aankom (dat had ik bij deze namelijk niet) of andere bijwerkingen (puisten ofzo) krijg.. daar ben ik een beetje bang voor.

Oja ik ben nu 17 jaar.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:02

Mariettjj schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen hier. Ik heb een vraag over de pil. Ik slik al vanaf mijn 14e Ethynilestradiol/ levonorgestrel. Ik heb op internet klachten gelezen waar ik ook mee te maken heb (stemmingswisselingen, moe, hoofdpijn, afentoe valt mijn zicht van een oog weg) ik denk misschien dat het beter is om eens een andere pil te proberen maar wat ik me afvraag is. Kan het zijn dat ik dan aankom (dat had ik bij deze namelijk niet) of andere bijwerkingen (puisten ofzo) krijg.. daar ben ik een beetje bang voor.

Oja ik ben nu 17 jaar.

De kans bestaat altijd dat je bijwerkingen krijgt :)
ik zou gewoon naar de HA gaan met je klachten, en dan kunnen jullie vast wel een pil vinden die beter is voor jou :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:53

Bedankt voor je antwoord. Ik had zelf ook bedacht om maar gewoon een afspraak te maken, dus binnenkort maar even doen dan.
Ik dacht misschien aan de Yasmin, maar op internet schijnt dat ook niet zo'n fijne pil te zijn.. Ik weet niet of er hier mensen zijn die de Yasmin slikken die er misschien wat meer over kunnen vertellen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:54

Als je helemaal links onderin bij zoeken naar: yasmin typt, dan kom je al wat ervaringen tegen. :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:17

@mariettjj: je kan ook proberen de originele pil van dat witmerk te nemen. want er is ook vaak te lezen dat mensen alleen last krijgen doordat het witmerk is (daar zitten andere hulpstoffen in). welke daarbij hoort weet ik niet maar geloof microgynon 30? maar dat zou je wel even na kunnen vragen denk ik.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:14

@ [naam], ik zou er niet vanuit gaan dat je pil nu weer betrouwbaar is. Het zijn wel drie pillen die je gemist hebt. Mijn bijsluiter (trigynon, maar toch) staat alleen dat er niks aan de hand is bij 1 vergeten pil in week 2, bij meer dan 1 is het wel onveilig.
Over zondag weet ik het niet, ik zou zelf voor de zekerheid denk ik maar een zwangerschapstest halen en de komende tijd het veilig doen.
Edit:
Citaat:
Meer dan één tablet vergeten in deze strip
Neem contact op met uw arts.

http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/yaz.pdf
Laatst bijgewerkt door Douce op 09-03-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:24

Ik snap het dilemma want omdat je in de tweede week zat heb je zoiets van ach, dan kan er toch nog geen eisprong zijn geweest in die korte tijd? Is erg lastig, maar ik heb hierboven nog een link gezet met bijsluiter en denk dat die wel het realistisch is. In ieder geval is hij nu niet meer veilig denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:35

Bedankt voor de link :j
Dan ga ik maar gewoon van deze link uit. Wel erg lastig dat er meerdere dingen op internet staan.
Maargoed, dan weet ik dit!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:24

Ik heb de laatste 10 a 15 pagina's al een beetje doorgelezen, maar ik had nog een paar vraagjes over de implanon..
Ik heb momenteel de nuvaring, maar wil toch eigenlijk iets voor de langere termijn..

Zijn er mensen die dit hebben, en voor het plaatsen van de implanon best hevig ongesteld waren?
Ik heb zelf namelijk de laatste tijd steeds meer last van mijn ongesteldheid (meer bloedverlies, en veel meer buikpijnen).
Hoe was het met de ongesteldheid na het plaasten?
Ik las ook ergens iets over de 1e maand na het plaasten van de implanon nog de nuvaring blijven dragen?
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Ben je dan sowieso veilig?

En hoe bevalt het voor de rest?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:32

ktink schreef:
Ik heb de laatste 10 a 15 pagina's al een beetje doorgelezen, maar ik had nog een paar vraagjes over de implanon..
Ik heb momenteel de nuvaring, maar wil toch eigenlijk iets voor de langere termijn..

Zijn er mensen die dit hebben, en voor het plaatsen van de implanon best hevig ongesteld waren?
Ik heb zelf namelijk de laatste tijd steeds meer last van mijn ongesteldheid (meer bloedverlies, en veel meer buikpijnen).
Hoe was het met de ongesteldheid na het plaasten?
Ik las ook ergens iets over de 1e maand na het plaasten van de implanon nog de nuvaring blijven dragen?
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Ben je dan sowieso veilig?

En hoe bevalt het voor de rest?

hoi hoi,
ik was voor de implanon ook hevig ongesteld, maar sinds de implanon ben ik het nog maar nauwelijks geweest...
ik heb mijn implanon tijdens mijn menstruatie laten plaatsen en dan ben je direct veilig.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:44

7 dagen na de laatste vergeten pil ben je weer veilig, dus ja :)

Ik heb een vraag over de Nuvaring, waar ik op internet en in het boekje niet veel over kan vinden.
Afgelopen Maandag heb ik hem eruit gehaald, maar dit bleek een week te vroeg, foutje. Ik heb geen seks gehad nadat ik hem eruit heb gehaald. Maar wordt ik nu dus als het goed is gewoon ongesteld en zou ik Maandag weer een nieuwe ring moeten inbrengen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:45

Zo zou ik 't dan wel doen ja :j

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:20

Ik kom nog een keer binnen vallen hier met een vraagje..

Ik heb sinds mei afgelopen jaar een implanon. Ik denk dat ik behoorlijk last van bijwerkingen heb.

Ik voel me onwijs zenuwachtig, opgejaagd en soms zelf agressief.. Dat is helemaal niks voor mij...

Denken jullie dat dit bijwerkingen zijn of ben ik gewoon vreemd :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:36

ShirleyM schreef:
Ik kom nog een keer binnen vallen hier met een vraagje..

Ik heb sinds mei afgelopen jaar een implanon. Ik denk dat ik behoorlijk last van bijwerkingen heb.

Ik voel me onwijs zenuwachtig, opgejaagd en soms zelf agressief.. Dat is helemaal niks voor mij...

Denken jullie dat dit bijwerkingen zijn of ben ik gewoon vreemd :+

ik ken deze bijwerkingen juist helemaal niet...eerder het tegenovergestelde, juist heel relaxed, rustiger en minder agressief...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:48

Ja dat kan, hormonen blijven hormonen natuurlijk en ieder lichaam reageerd er anders op.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:52

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje :

3 weken geleden heb ik antibiotica gehad voor mijn blaasontsteking.
Vrijdag zou ik mijn laatste pil moeten nemen, op donderdagavond werd ik echter al ongesteld ( nog nooit gebeurd dat ik door de pil heen ga ).
Normaal heb ik op dag 2 een heftige dag en de rest van de dagen bijna nergens last van.
Maar nu is het zo dat vandaag ( dag 4 ) ik nog steeds heel veel vloei, kan zelfs met supertampons nog heel vaak wisselen. Weet iemand hoe dit komt ? moet ik me zorgen maken?

Groetjes,
Charlotte

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:30

welke kuur heb je gehad? Opzich kan het geen kwaad dat je nu heftiger ongesteld bent.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:36

Soms snap je er niks van. laatst was ik het pas op dinsdag en eigenlijk over de dagen heen voor mijn doen weinig. En nu was gister de hel al los gebarsten en best hevig...snap er niks van. De vorige keer getest omdat ik ook vantevoren wat had gerommeld, 1 nieuwe pil soort en toen meteen weer de nuvaring erachter aan zonder stopweek omdat de nieuwe pil niet beviel.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:42

hi, misschien weten jullie een oplossing voor mij, ben heel lang gewoon aan n standaard pil geweest, maar na n tijdje (zo'n 3 maanden) kreeg ik last van mn keel, leek 24 uur alsof mn keel dichtgeknepen zat, ben toen overgestapt naar de Diane, ging ook zo'n 3 maanden goed, maar toen kreeg ik ook weer het keelprobleem, en zit nu aan de nuvaring, maar ik (en mijn vriend) zijn hier niet helemaal tevreden mee, het liefste zou ik weer terugwillen naar n pil, maar ben bang dat dat niet helemaal gaat werken, want rondlopen met zo'n keel beviel écht niet, beetje alsof je in ademnood zit, of je verslikt had..

tips hoor ik graag :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:11

Degene die een Implanon hebben, hoe lang zijn jullie echt ongesteld als jullie ongesteld worden? Ik was namelijk zondag voor het eerst sinds ik geloof 9 weken echt ongesteld geworden met de Implanon. Ik dacht dat het dan wel een aantal dagen zou duren, maar om precies te zijn heeft het zo'n 12 uurtjes geduurd. ;) Niet dat ik dat erg vind, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij anderen zit. Ik heb wel af en toe wat roodbruine smurrie, maar dat is zo weinig dat ik daar niets voor hoef te gebruiken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:54

Emytje schreef:
Degene die een Implanon hebben, hoe lang zijn jullie echt ongesteld als jullie ongesteld worden? Ik was namelijk zondag voor het eerst sinds ik geloof 9 weken echt ongesteld geworden met de Implanon. Ik dacht dat het dan wel een aantal dagen zou duren, maar om precies te zijn heeft het zo'n 12 uurtjes geduurd. ;) Niet dat ik dat erg vind, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij anderen zit. Ik heb wel af en toe wat roodbruine smurrie, maar dat is zo weinig dat ik daar niets voor hoef te gebruiken.

in de periodes dat in wel ongesteld werd was ik er ongeveer 3 dagen zoet mee...maar gelukkig zonder de pijnklachten, dus alleen het bloedverlies, de laatste keer was begin februarie en toen duurde het minder dan 12 uur en sindsdien dus niet meer geweest, wat van mij wel zo mag blijven...

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:48

iemand ervaring met de T-safe?
Las toevallig net een artikel over anticonceptie in de cosmo :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:47

T-safe is de nieuwe versie van het koper spiraaltje?