Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:53

DDD :(:) hoop dat het mee valt. sterkte er mee.

Phillien, ik ben een een mengelmoes van fries/brabants/noord hollands, geboren drent, 100% scout dus multi koppig.
Ik heb ook zo iets van "stuur de deurwaarder maar }> " maar dan zijn die kosten ook weer voor mij -O- Het is echt ^) .
Da's niet weinig 300 euries. Hoop dat ze toegeven dat zij fout waren en je het als nog krijgt. Zou het door het weer komen dat deze bedrijven er zo met de pet naar gooien?

Mijn buurman (de schat) helpt me met verven. Maar wat een zooi geeft het, ben alles kwijt :? Hij heeft eerst het plafon gedaan en is nu bezig met de muren. Ik blij steeds alles verschuiven en ben steeds weer wat kwijt. Maar het ziet er weer fris en fruitig uit. Nog een 2 muren en dan de vloer schuren en in de olie %) Ben nog niet uit geschoven. Buur is er alleen 's morgens, kan ik 's middags naar knollies :D en i-netten

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:14

ah ook een goede mengelsmoes hahah

mijn moeder geboren in friesland(appelscha) voorderest in assen gewoond (vanaf 5de ofzo), miijn vader geboren amsterdammer, maar daarna jaren in drenthe (20jr geloof ik) zelf ben ik geboren in lelystad! toen was het nog overijsel, vlak daarna werd het flevoland.
en vanaf mijn 8ste een drenth (22 jaar al dus) hihihi als het aan mijn man ligt gaan we ook nergens anders wonen, hij is aan de overkant geboren, en woont al vanaf zijn 3de in dit huis (straks 37jaar hahahaa)
ik heb ook nog 6mnd in groningenland gewoond (hoogezand) maar als ik mocht kiezen flevoland of drenthe.

maar als jij gelijk heb, zijn de kosten toch niet voor jou? maar voor hun zelf?
bedrijven zijn heel laks, ze werken met goedkoop pers wat ze ook snel weer de deur uit kunnen schoppen, en hun administratie is gewoon een dikke puinhoop

de belastingdienst is 1 k*t zooi, ik kon er vanochtend zelf achteraan bellen, zij kwamen hun belafspraak niet na, toen werd mij verteld dat ik morgenochtend een belafspraak krijg(2de poging) ben ik bij fysio, toevallig net bij mijn tas, bellen hun, en ik werd best grof behandeld, ga morgen of vanavond ff een boos mailtje heen sturen.
maar goed ik krijg mijn geld wel (hopelijk nu wel op het juiste adres............., zo moeilijk een rekening nummer van iemand vinden die al 30jr het zelfde nummer heeft)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:09

Ik zit nog te broeden op de brief die ik incasso ga schrijven. Die is niet positief, ech nie.

Word er bij tijd en wijlen wel erg moe van hoe er met mensen omgegaan word. Nummers zijn we, kosten posten en inkomens van andere. Verder niks noppes nada njenta, en erg vervelend.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:29

wij zijn gewoon hun spaarpotjes, leeg trekken en hun genieten

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:46

nacht 3 met pijn en weinig geslapen bah, en dat door 1 oefening, wordt vanavond maar aan de diflonac, al wordt ik er erg duizelig en misselijk van,

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 16:19

Daarom ben ik gestopt met oefeningen, heb er meer last van dan baat bij.

Ik krijg lichtelijk moord neigingen _-:( , nieuwe brief incasso! (na 3 dagen :roll: ) Rekenen kunnen ze ook niet, eerste rekening was inc. incasso kosten nu ex.. :? Heb erg veel zin in een rechtzaakje aanspannen ~~}> Echt daar zitten demente bejaarden. Kan niet anders.
*zucht diep en haalt weer adem*

Ik heb mijn mini laptopje weer *\o/* Hij is weer heel, mag hem geen limo meer geven bij warm weer :o Kan ik weer met foto's bewerken/printen bezig. :D

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:28

geweldig nu zonder extra kosten hahaha, stelletje dombo`s

nou ik had vandaag tel van de belastingdienst, deze meneer was vriendelijke, en ik denk dat zijn collega op de kop krijgt hahahaha. maar goed binnen 2 week krijg ik centies!! niet veel maar genoeg om 2 maand rekeningen te betalen.

fijn dat je labtopje er weer is, limonade is ook niet zo goed, gaan de toetsenborden ook vast plakken (man liet laatst telefoon vallen in de ranja van dochterlief)

aan de fysio heb ik opzich wel heel veel, mijn pijn is inprinciepe heel stabiel geworden, alleen bij nieuwe uitdagingen(trigger) dan heb ik reactie, dit was een knijp oefening hoeveel knijpkracht ik heb (kippekracht) , had niet verwacht dat ik zon reactie kreeg.
laatst boks oefening verhoogt naar 10 kilo en daar amper reactie gehad (gisteren wilde die helemaal niet).
1 vinger is nog steeds opgezwollen en voelt koud/doods aan, hopelijk slaap ik vanavond, diflonac en alchol gaat niet samen, moet nu kiezen........... moeilijk, denk dat het toch maar alchol wordt, 2 glazen en nok out *\o/*

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:48

Laptoppies moet je ook geen water geven. Al heb ik er hier 1 die je af en toe op grond moet gooien, wil hij het weer doen :D .

phillien: weltrusten dan maar alvast. Hopen dat je met wat alcohol op wel goed kunt slapen. Wat een heftige reactie na de fysio.

aikon: wat een gezeur zeg met die incasso. En die stress kunnen we ook heel goed erbij gebruiken :( . Gelukkig is het al bijna mei, de maand van het vakantiegeld.

Bij mij gaat het met de dystro helemaal niet lekker. Mijn benen gaan heel hard achteruit de laatste paar weken. Ik heb continu het gevoel alsof ik net 3 dagen achter elkaar de marathon heb gelopen. Spierpijn en een enorm verzuurd gevoel. Vanmorgen de poli gebeld maar helaas zijn ze pas dinsdag weer bereikbaar. Ik heb voor 23 mei een afspraak maar ik wil eerder.

Afgelopen woensdag ben ik een trap op gelopen en sindsdien is het helemaal een ramp. We hadden een bouwvergadering in de bouwkeet, die nog 2 straten verderop stond. Geen probleem dacht ik, niet wetende dat de bouwkeet bovenop een container staat |o . tja, wat doe je dan, dan toch maar eigenwijs naar boven O:) . Vandaag heb ik maar even geregeld dat de komende 40 vergaderingen (elke week 1, project van 40 weken) bij mij thuis worden gehouden. Anders is het geen doen.

En op de een of andere manier heb ik een aantrekkingskracht op managers. Gisteren ben ik met een paar vriendinnen naar Madurodam geweest. Erg gezellig en goed rolstoelvriendelijk. Aan het einde van de dag waren we in de souvenirwinkel en kwam een manager vragen wat we van het park vonden aangezien ze verbouwd hebben. En toen vroeg de manager nog heel specifiek hoe ik het park als rolstoelgebruiker heb ervaren en of er nog punten waren die verbeterd konden worden. Ze hadden namelijk erg hun best gedaan om het park rolstoelvriendelijk te maken en wilden nu graag een mening/ervaring van een rolstoeler hebben. Er waren wel een paar kleine dingen waar ik normaal niets van gezegd zou hebben maar omdat hij er specifiek naar vroeg heb ik de puntjes wel genoemd. Daarna zijn we samen met de manager nog een rondje door het park gegaan omdat hij niet bij alles precies voor zich kon halen wat we bedoelden. Hij heeft alles opgeschreven en ging het meenemen in de evaluatie van de verbouwing. Echt top +:)+

DDDM: ben je nog bij je huisarts geweest?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 16:42

Top van die manager. Dat hij ook mee ging om de punten te zien. +:)+
:wow: hadden ze rekening gehouden met je onwillige onderwerk? Mooi dat ze het bij jou thuis ook goed vinden :j
Ai, vervelend gevoel die verzuring. Ik hoop voor je dat je eerder kan.

Phillien, helaas meer kosten. De eerste was ex, hun kosten de laatste brief inc hun kosten + extra hun kosten. En een hogere rente, waarom moet er in hemelsnaam rente betaald worden voor incasso :? De eerste rente was 1,68 de tweede was 2,97 rente. Schiet mij maar lek hoe ze daar rekenen. Misschien dat het juridisch loket mij kan helpen. Zal uuuhh dinsdag? bellen. Zullen maandag wel niet open zijn denk?

Ik heb mij gister toch erg druk gemaakt hierover dat ik om 21,00 bekaf naar bed gegaan ben en vanmorgen om 11 uur wakker werd. :o Last van stressssssssssssssss :n O:) >;) -:(-

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:58

kan je niet naar een rechts winkel gaan?daar kan je grais advies aan vragen en als ze ene brief of iets dergelijks moeten opsturen is dat niet zo duur als bij een gewone advocaat, betaal je maar iets van 15 euro geloof ik. scheelt jou een hoop gebel en gestress

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:24

Dat is bij ons het juridisch loket. Is gratis. Bellen doe ik niet meer, wil niet weer een grote bek van een onbekende.

Ik heb een lange brief geschreven (had vannacht geniale teksten, was ze vanmorgen grotendeels weer kwijt :( ) Denk dat ik die maar naar het hoofdkantoor zelf stuur tav de directeur. Nooit geschoten altijd mis. Ik denk dat ik dan wel de zin er uit moet halen waar in ik hun vergelijk met een kudde demente bejaarden. O:) Laat ze wel weten dat ik juridische hulp ben gaan vragen. Zij dreigen, kan ikke ook <<) Alleen jammer voor hun dat ik het ook echt doe. ~~}>

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:18

haha, had je die teksten niet meteen vanacht kunnen opschrijven? doe ik wel hihi.

ben benieuwd wat de directeur ervan vind hihihi

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:18

Achteraf had ik flappie gelijk moeten pakken, was dan een parodie geworden. Ik heb er wel in staan dat ik betwijfel of zij van planeet aarde komen en even uitgelegd dat het sinds de invoering van geld, om te ruilen tegen goederen en diensten, het zo is dat men niet meer kan uitgeven dan men bezit.
En dat als men deze brief in jip en janneke taal niet snapt (ben maar laag geschoold) ik wel bereid ben deze brief te laten vertalen door een advocaat in dure advocaten taal. :)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:31

hahaha geweldig. en aangezien je gewoon wel braaf betaald moeten ze niet zeuren,

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:25

Dat vind ik (en nog meer mensen) nou ook. Zal wel zien hoe ze hier op reageren.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:35

nou net de stad in geweest voor de vrijmarkt, was helaas drukker dan ik dacht, dus lekker verkrampt gelopen met mijn armen, mijn dochter vond er niks aan, die vond het heel stom dat de koningin er niet was, dat was heel stom.

ik ga vanmiddag nog even naar onze club, laatste dag behendigheid wedstrijd, nu met mooi en warm weer, heerlijk, beter dan gisteren en helemaal eergisteren. eindelijk lente gevoel

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 11:43

Ik geef je dochter gelijk, waarom was ze er niet? :+ Is ze jarig komt ze niet, gek mens. }:0

Ik ga vanmiddag een buitenrit maken. Even ontstressen ;)

Ben er achter gekomen dat Beethoven in mijn tuin woont _O- in vogel vorm wel te verstaan :D Ik hoor nog als eens het riedeltje ti ti ti tiiiiiiiiiiiiiii. Vind het wel gezellig.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:10

o lekker ontstressen. weer is er ook geweldig voor. ik heb van alles en nog wat gedaan, niet naar de hondenclub geweest, motorkleding buiten laten luchten, schuur was toch te vochtig er is weer in gekomen............. leer is geen probleem maar stoffen kleding wel.
nijntje en cavias een schoon hok gegeven, cavias zijn maar vieze beesten op dat gebied ze poepen en plassen werkelijk overal, zelfs in de voerbak. nijn is zindelijk die doet alles keurig in haar wctje.
nog wat gewassen en voorderest lekker niks.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:02

Mijn cavi's waren altijd heel schoon, deden alles in een hoek. Zelfs als ze los liepen (altijd eigenlijk) gingen ze netjes naar hun hok om hun behoefte te doen. :j

Het ontstressen leverde een onaangename verassing met zich mee. Ik zat na een bospaadje onder de zwarte bosmieren. :wow: Zaten waarschijnlijk op een tak waar ik (als eerste) onderdoor reed. Ik snel die dingen van mij en knollie afvegen. Bleek op de terug weg 1 in mijn bh te zitten. :( Ik knollie stil zetten op bospad (ging net een fietsroute langs die was uitgezet), arm onder t shirt omhoog en beest verwijderen. Had zich vast gebeten. -O- Het vreemde is dat ik dat dus niet voelde :? Normaal gesproken voel je dat goed als een zwarte bosmier je bijt. Ze spuiten zuur in. Maar ja, ding is niet meer. Degene die mee was lach dubbel van het lachen. _-:( Leuk .........ontstressen :( Knollie was flink aan het stressen, de andere lette meer op mijn knol dan op haar eigen. Ze vergat steeds dat beest van haar sneller te laten lopen (viel nog net niet om). Ik die van mijn steeds in houden, en zij maar lachen om hoe hij liep te dreigen met bokken/steigeren galopperen bijna op de plaats. Werd een beetje boos op der. Ga met de jongste niet meer met haar de weg uit. :n

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:36

Sorry mega druk geweest
Proberen om vanaf nu weer bij te blijven
Ik ben bij de HA geweest en donderdag krijg ik een echo om dingen uit te sluiten
Dus nog even wachten voor ik meer weet
Verder erg druk met ziekenhuis in en uit en fysio

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:50

@ddd spannend, ik hoop dat ze geen enge dingen vinden, en dat het je nieren niet zijn.
sterkte morgen.

@aikon, nou lekker zo iemand bij je, niet dus. ik ben enkel en alleen in nl door een rodebosmier gebeten, rot beest, kon hem nergens vinden voelde hem overal bijten, pas thuis kon mijn man hem doden.

hier vandaag bezig geweest met kamer van dochterlief, delen zijn roze behangen, maarja lang leve schuine en lage muren, handen doen het nu al niet meer goed, en ik moet vanavond met de honden trainen, met een beetje geluk om 10 uur thuis
morgen weer fysio, had dinsdag geen zin, was ook niet fit

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:52

DDD stekte vandaag :(:)

Phillien, denk niet dat ik nog graag met haar ga rijden. In de bak moet ik constant zeggen dat ze uit de buurt moet blijven, niet omdat ik op een hengst rij maar de merrie waar zij op zit trapt. :( Zal blij zijn als bijrijdster zo ver is dat we naar buiten kunnen.

Eergister ging het bijna mis, heb knol zelf eventjes overgenomen }> hij was zo aan het etteren dat ik bang was dat hij 1 of beide achterbenen kapot zou draaien (heel diep door de achterhand en steeds heen er weer) of zou vallen (aantal keer bijna) dat bijrijdster er onder zou komen. Heb er een prijs voor moeten betalen, hand en voet doen hun best om mijn leven zuur te maken en mijn onderrug doet gezellig mee :( Die heeft ook een knauw gehad. 's avonds tramdol gehad, 2,5 u later weer een. Pijn was weg, maar was duizelig en misselijk. Heb de hele nacht wakker gelegen door de golven misselijkheid. Vannacht gelukkig goed geslapen, heb nu alleen een stijven nek. Hoe ik daar nu aan kom :?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:29

Oeh ja 2 tramadol in 2,5 uur tijd is niet mis
Ik werd er ook altijd beroerd van
Misschien dat je van het wakker liggen last van je nek heb?
Je draait dan toch meer dan anders

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:26

Mijn nek is pas sinds vanmorgen. Had ik gister na een nacht niet slapen geen last van. Ik heb in mijn slaap mijn fleece kraag afgedaan. Denk dat ik daardoor te veel kou op mijn nek gehad heb. neem zo een ibuprofen. Word al misselijk als ik aan tramadol denk. Yegh.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:30

@ddd weet je al meer? of krijg je de uitslag pas over een week

hier vandaag fysio gehad, het ging redelijk goed. ik had eigenlijk gehoopt dat alles na bijna 1,5 jr stukken makkelijker zou gaan maar elke keer is het weer een gevecht en een strijd.
aan de ene kant zeg ik , ik stop ermee, maar aan de andere kant, als ik zie hoever ik nu ben gekomen en
wat ik kon, helemaal kwa pijn, voorheen 24 uur per dag zoveel pijn dat het wel 10+ was de hele dag, en nu niet, oke vorige week was het een bleh week met mega veel pijn. nu is het een 7 a8 , heel veel tintelingen in mijn handen en iemand zit met een paar 100 naalden erin te prikken. oja en ik slaap niet meer smiddags

maar toch, zou ik het liefst ermee stoppen........ (dipje?)