hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:50

Hoi allemaal,
Hoe is het met jullie? Met mij gaat alles goed. Ik heb weinig tijd gehad om te reageren. Ben inmiddels bevallen van een zoon. Ik heb nog af en toe last van hyperventilatie maar ik betrap me erop dat ik dan heel moe ben en er daarom last van heb. Verder gaat het heel goed....

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:22

Ik ga het topic weer even omhoog schoppen..

Bij mij is het nog steeds niet over helaas. Heb er zelfs weer een klacht bij; honger.. en als ik niet op tijd eet gaat het fout. Weer een visuele cirkel heb ik het idee. Ga voor deze klacht naar de dokter. Heb al bloed geprikt en dat was oké.

Ik ga proberen of yoga iets kan bijdragen. Iemand daar ervaring mee?

Hier is het ontzettend benauwd, hebben jullie dan ook meer last van de hyperventilatie? Ik krijg het heel benauwd van dit weer. :=

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:22

Herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Mijn hyperventilatie is ook niet over. Ik ben een keer flauwgevallen een paar maanden terug en sindsdien is het allemaal erger geworden. Inclusief het flauw worden als ik niet eet.

Ik ben naar een psycholoog gegaan en ga nu therapie krijgen om het allemaal onder controle te krijgen. Het zijn bij mij blijkbaar paniekaanvallen.

Edit: en ik heb met dit weer ook extra last. Maar ik denk dat dat te maken heeft met het idee van de hyperventilatie. Want als ik hyperventilatie heb heb ik het ook benauwd. Ik denk dat mijn lichaam een beetje denkt dat ik de hele dag door hyperventileer zegmaar :')

Ik heb jouw berichten even doorgelezen en eigenlijk is alles herkenbaar. Ben je al naar een psych geweest? Ik krijg binnenkort ook therapie voor de paniekaanvallen!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:18

Ook ik meld me aan helaas.

Ik heb sinds een paar maanden heel erg last van chronische hyperventilatie, wat begon in de zomervakantie als een gevoel dat ik niet meer goed kon ademhalen maar uiteindelijk wel weer snel weg ging en ik bijna nooit erg last ervan heb gehad tot een paar maanden terug..
Ik kreeg steeds meer last en daarbij kreeg ik ook nog paniekaanvallen. Paar keer bij de huisarts & eerste hulp gezeten met de gedachte dat er iets met mijn hart was en ik dood zou gaan (alles bleek altijd gewoon netjes te zijn). Uiteindelijk heeft onze huisarts me door gestuurd om bloed te laten prikken en naar de kinderarts te gaan. De bloeduitslagen bleken allemaal goed en de kinderarts heeft mij onderzocht en kwam er op uit dat ik chronische hyperventilatie heb en angst/paniek aanvallen. Ik heb elke dag weer last van een hele lijst aan symptomen wat teveel is om op te noemen. Het zit mij toch niet helemaal lekker en ik betwijfel vaak of het niet iets anders is. Ik ben liever niet buiten omdat ik me of niet lekker voel of het eng vind. Ook pieker ik heel veel. Ik ga elke week naar ademtherapie, fysiotherapie en binnenkort ook naar een psycholoog.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:24

Mijn dochter is begonnen met het suplement HTP5, dit is echt de beste beslissing ooit. HTP5 wordt ook wel het geluks hormoon genoemd. Ze had dagelijks aanvallen en paniek aanvallen maar nu nog maar 1 of 2 keer per week.

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 21:53

Zo af en toe heb ik er nog last van. Vooral als ik Veel cola heb gedronken of Veel chocolade heb gegeten. Rot periode nu ;) wat mij altijd hielp als ik het benauwd had een boek hardop lezen als ik alleen was of als ik samen met iemand was heel veel praten. Zolang het maar hardop praten was. Het hielp mijn ademhaling weer rustiger te krijgen. Als ik twijfelde pakte ik altijd mijn lijstje met symptomen of ik ging hier naar bokt en vroeg dan herkennen jullie dit of dat en het stelde mij gerust als iemand anders het ook had haha. Hoe raar het ook klinkt. Het is echt waardeloos hyperventilatie. Zelfs Ik twijfel nog wel eens. Maar wees vooral bezig en ga niet stil zitten. Zolang je bezig bent met leuke dingen denk je er minder aan en gaat het beter.... Maar zodra ik stil ga zitten. Ga ik nadenken en begon het weer.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:22

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie?? Het ging hier een hele poos goed. Maar nu het weer een poosje winter is lijkt het wel weer een beetje terug te komen...Vanavond weer weerond tintels in mn arm en een raar gevoel op mn borst.. we gaan maar weer eens lekker bezig zijn hopelijk is het dan gauw weg.

Britt_Sisi

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:48

Ik ben er een hele poos vanaf geweest en ondernam weer veel dingen, nu dit weekend een stapje te ver gegaan.. ben wezen stappen en moest een uur in de rij wachten voor mn jas.. duwen trekken warm enz. Paniekaanval, hyperventilatie en sindsdien is het weer steeds vaker..

Hopelijk gaat het ook vanzelf weer weg want ik mag van mijzelf niet weer dingen gaan ontwijken. (Behalve nu even het stappen haha)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 21:10

Sorry late reactie haha. Dat herken ik wel ja dat je er een poos geen last van hebt maar dan weer eens krijgt en dan weer best wel vaak. Net of je dan er weer aan herinnerd wordt..... Vanavond ook weer last van duizeligheid en merk ook dat ik anders adem... Het is weer zover. Heb ook giga Veel dingen aan mijn hoofd op dit moment