Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:13

Heb vanmorgen een nieuw record gekolfd: 210 cc!!
Ik ben bezig met het aanleggen van een voorraadje voor in de vriezer. Gaat helemaal goed.
Vannacht: 21.45-4.30-8.00

Gefeliciteerd Sebart!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:21

Ankem: zijn dat de tijden dat je gevoed hebt? Dat zijn ook "onze" tijden zo ongeveer alleen komt Marinde dan nog om 3.00 en 6.00. Ik hoop dat ze als ze straks iets groter is ietsje langer door kan slapen, maar we mogen absoluut niet klagen zoals het nu gaat.

210 cc is best wel veel. Als het goed is komt mijn kolf ook deze week dan kan ik ook een voorraadje aan gaan leggen. Ook kan ik dan gelijk de ergste druk eraf halen voordat Marinde gaat drinken. Ik moet nu soms met de hand kolven omdat ze anders niet kan happen ivm teveel spanning, of als ze wel kan happen verslikt ze zich snel.

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:43

sebart gefeliciteerd meid! fijn dat de bv zo goed gaat.

hier gaat alles top! tessa komt nu 's nachts rond de 3/4 uur: 23.00, 3.00, 6.00, 9.15...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:37

Echt, ik vind je zo stoer BA! Eerst zo twijfelen en nu ga je als een trein!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:53

vind mezelf eigenlijk ook wel stoer hihi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:16

Twijfelde je dan of je wel of geen bv zou gaan geven?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook best iets vind om trots op te zijn, als het lukt en allemaal goed gaat. Sowieso vind ik de zorg voor zo'n klein mensje de grootste verantwoordelijkheid die ik ooit gehad heb, en ik vind het zelf supergaaf dat ik gewoon zelf in staat ben om ervoor te zorgen dat ze te eten krijgt en het goed doet. Dus ik kan me voorstellen dat je trots bent op jezelf dat het zo goed gaat allemaal.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:21

ik twijfelde heel erg, maar dat kwam meer door mijn omgeving. die hadden allemaal negatieve ervarigen of waren gewoon pro-fles... dan valt het niet mee om zelf een keuze te maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:32

Wel goed dat je er toch voor bent gegaan dan. Hier was iedereen "voor" mijn man is bijvoorbeeld meegeweest naar de voorlichtingsavond.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:34

De mijne ook :j maar die vond dat ik moest doen wat ik wilde omdat het mijn lijf is maar hij verkondigd nu maar al te graag dat ik nog steeds BV geef :P

Het is hier nu een jaar geleden dat we naar die borstvoedingvoorlichtingsavond zijn geweest ( was 9 april :oo )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:36

hans vond idd dat ik moest doen wat ik wilde. vind het fijn dat ik het nu doe en we het er goed op doen, maar vind het ook prima als ik er mee zou willen stoppen. ook dat is lastig hoor, want toen ik zat te janken van de pijn door een kloof riep hij 'stop nou maar als je wilt' en dat had ik nou net ff niet nodig :+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:20

benangelique schreef:
hans vond idd dat ik moest doen wat ik wilde. vind het fijn dat ik het nu doe en we het er goed op doen, maar vind het ook prima als ik er mee zou willen stoppen. ook dat is lastig hoor, want toen ik zat te janken van de pijn door een kloof riep hij 'stop nou maar als je wilt' en dat had ik nou net ff niet nodig :+

Ik had met Jeroen ook de afspraak, dat bv niet koste, wat het kost moest. Ik zou het proberen en zou het me te zwaar zijn, dan zou ik stoppen. Wat ik wel belangrijk vind bij bv, is dat je steun hebt van je omgeving. Toen ik het moeilijk had, met al die operaties, heb ik ook wel getwijfeld wat te doen. Ook omdat bv extra energie kost en ik dat ook kan gebruiken voor mijn herstel. Hij wist me dan weer op te beuren, dat ik het op de moeilijkste momenten had volgehouden, dus dat het me nu ook wel zou lukken.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:39

Mijn man steunt me ook enorm met de bv, is er zelf ook wel trots op! (Hoewel hij ook wel blij was toen hij Rhune zijn eerste flesje, wel met moedermelk, kon geven)

Rhune samen met zijn 7 weken oudere nichtje, beide 2 bv-kindjes!
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:24

Ah wat lief :D

Net 70 gekolfd in 20 minuten, jeej! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:39

wat een dotjes toke!

anke, jij hebt het helemaal zwaar gehad ja. weet niet of ik het had volgehouden als ik in jouw schoenen had gestaan.

hans zal het ook wel erg leuk vinden om een fles te geven. binnenkort maar eens met de kolf aan de slag.

cyn, je gaat vooruit!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:35

Hier ook nog steeds BV. Daisy wordt de 24ste alweer 1 jaar!
Ze drinkt nu nog 2-3 keer per dag. Kolven is er voor mij niet meer bij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en maar kwekken <3

Afbeelding

Afbeelding
net een berggeit :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:15

Wat een leuke foto's allemaal! Ik weet helaas nog steeds niet hoe ik foto's moet plaatsen op bokt (schaam schaam) ik ga op onderzoek dan kan ik ook een foto'tje plaatsen van mijn kleine meid.

Idd steun uit de omgeving is erg belangrijk maar ook dat je zelf heel duidelijk weet wat je wil. Toen ik net na de bevalling in het ziekenhuis lag met mijn infectie was bv het enige wat ik aan mijn kind kon geven qua verzorging, verder kon ik niks. Maar omdat ik zo ziek was wilde de verpleging in eerste instantie dat mijn man de baby weer mee naar huis zou nemen. Gelukkig hebben mijn moeder en mijn man dit tegen gehouden, ik was toen te beroerd om te reageren.

Vervolgens hebben ze diezelfde nacht geprobeerd bij te voeden met kv wat ik niet wilde, en daarna moest ik maar kolven dan hoefde ik niet zelf te voeden. Ik snap het wel want ik was doodziek en Marinde huilde de hele nacht, maar ik wilde juist graag zelf mijn kind voeden omdat dat op dat moment het enige was wat ik voor haar kon doen. Ik ben heel blij dat ik dat heb doorgezet ondanks dat ik zo ziek was, ik pluk er nu de vruchten van want ze doet het super. Ik kan me dus goed voorstellen wat je hebt doorgemaakt na de operatie Ankem, denk dat voeden na een operatie of tijdens/na een heftige ziekte wel ongeveer overeenkomen.

Even iets heel anders, gisteren heb ik een tweedehands kolf over genomen en daar zitten alle opzetstukken e.d. bij. Volgens degene waar ze van zijn amper gebruikt en goed schoongemaakt, maar ik heb begrepen dat je altijd beter nieuwe kunt kopen? Wat zal ik doen, goed uitkoken en toch gebruiken of een setje nieuwe opzetstukjes?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:38

Was ook ziek Susanh. Had tot 3x toe placentaresten, met baarmoederontsteking, bloeding, etc. 3x Op de ok gelegen ervoor. Ik had hetzelfde gevoel. Kon mijn dochter niet verschonen, niet aankleden, niet in badje doen. Moest alles uit handen geven, maar de bv liet ik me niet afpakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:44

Idd dat had ik ook precies zo, als je bijna niks kunt ben je er extra op gebrand dat kleine beetje wat je nog wel kan, zelf te doen. Maar als ik zo lees waar jij last van had, dan ben je daar ook wel even zoet mee geweest?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:42

SusanH schreef:
Idd dat had ik ook precies zo, als je bijna niks kunt ben je er extra op gebrand dat kleine beetje wat je nog wel kan, zelf te doen. Maar als ik zo lees waar jij last van had, dan ben je daar ook wel even zoet mee geweest?

Jups. Vorige week nog een onderzoek/kleine ingreep gehad in Hoofddorp, bijna 12 weken na de geboorte. Moet eigenlijk 21 april weer beginnen met werken, maar dat wordt hem nog niet. Werk in het onderwijs en het lijkt me beter, om in het nieuwe schooljaar weer te beginnen.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:33

Heb zojuist gekolfd, 360 ml op 40 min tijd! Recordje, is me nog nooit gelukt! Heb wel de afgelopen 5 dagen verlof gehad, en nog iedere keer wat bij gekolfd om mijn melkproductie te stimuleren, heeft blijkbaar wel wat geholpen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 13:35

:oo *bek valt open*

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:41

Is ook uitzonderlijk hoor, is me op 1,5 maand tijd nog nooit gelukt!
Meestal moet ik moeite doen om 300 ml te hebben... De laatste 20 gingen zeer moeilijk, maar heb potjes van 180 ml, en voor die laatste 20 heb ik maar wat doorgebeten, scheelt me weer een keertje alles steriliseren...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 13:42

Ik moet moeite doen om 50 te krijgen in 40 minuten behalve gisteren dan, dat was ook een uitzondering die 70 ml :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:45

tris, voedt jij dan alleen nog 's avonds en 's ochtends ofzo?

suus, ik zou gewoon een nieuw setje kopen. heb ik ook gedaan :j

hoeveel moet je ongeveer op voorraad hebben qua voeding? ik moet eind april namelijk naar een bruiloft en dan moet ik dus voldoende voeding hebben. maar ja, hoeveel geef je haar dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:53

Ga ik ook doen hoor, heb net gekeken kost bijna niks en is wel zo fris.